Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Lexi napisał:

No widzisz ale nie wszędzie tak jest - nowy Pan na Korbielowie/Pilsku ponoć ma ogrzewanie instalować na wyciągach ....... i to na sposób ekologiczny i w oparciu o źrodła odnawialne!!!

Będą rozdawać pelerynki, każdemu wsiadającemu na orczyk ? A ma być ekologicznie, więc może zamiast pelerynki kubraczek z owczej wełny ? 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, moruniek napisał:

Będą rozdawać pelerynki, każdemu wsiadającemu na orczyk ? A ma być ekologicznie, więc może zamiast pelerynki kubraczek z owczej wełny ? 

He he he... ponoć kupili puszkę czarnej farby i bedą malować orczyki...jak słonko zagrzeje to i ciepło będzie w "cztery litery".. ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, grimson napisał:

Jak PAD lobbował ten pomysł plus poszła info do mediów, to wizerunkowo nie wypada się wycofać.

Oby:

 

AVvXsEh4S6aDRpDRqakXHkfCmV66zNlm3ryGWcIK
Nosal kiedyś. Zdjęcie: Onet.pl
 

 

— Nasz kraj oszalał — mówi Radosław Ślusarczyk na temat potencjalnej inwestycji na Nosalu. Zastanawiam się, czy słowo inwestycja jest tu na miejscu. Lepsze byłoby: odtworzenie

Nasz najsłynniejszy polski ekolog nie ma więc racji. Kraj wcale nie oszalał. Kraj próbuje zarabiać na tym, co ma. Kraj robi to, co powinien zrobić dawno. Zakopane zimową stolicą Polski – nigdy jeszcze tak popularne hasło nie było tak kłamliwe. W Zakopanem można pojeździć tylko (jeśli nie wieje) na Kasprowym z wszystkimi swoimi zaletami (iście alpejskie krajobrazy) i wadami, wśród których wyróżnia się trudna dostępność ośrodka – kolej transportowa ma przepustowość 360 os. na godzinę, a kolej na Goryczkowej jeden wjazd pokonuje w czasie... 20 minut. W samym mieście ostała się jeszcze Szymoszkowa. Ot, taka mniej więcej Nowa Osada w Zakopanem i tyle. Bo Cieńków to już by tam była wielka stacja. Jest jeszcze Harenda, ale to, wybaczcie... 600 m wyciągu. Nie ma nart na Gubałówce, nie ma na Butorowym, nie ma właśnie na Nosalu. A ponieważ zdechł narciarsko też szczyrkowski Beskidek, nie ma w Polsce dobrej trasy slalomowej, może poza Palenicą w Szczawnicy.

Całość: 

— Nasz kraj oszalał — mówi Radosław Ślusarczyk na temat potencjalnej inwestycji na Nosalu | Blog o nartach

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 11.02.2022 o 21:46, Hextor napisał:

[quote]  Nasz kraj oszalał — mówi Radosław Ślusarczyk na temat potencjalnej inwestycji na Nosalu.[/QUOTE] 

 

Ten koleś ma jakąś narciarsko fobie. Może kiedyś jakiś wysportowany narciarz miał romans z jego żona? 

A ja myślę, że on na tym, hmmm, nie traci. Nawet dobrze nie traci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

AVvXsEhFPF4HclJ_Zwo1uV0FJUjatOSqTbC_qDUYrvvkI8qKeLqACAIoJOy8-l0RtZUyJ3Ln-PnxnYmCnV17A3OBB8b6yUZisOTMC1KGF0igrWocHLyxLD9h9xCMTsZZkrAeoAVTKSvvEB1ife4XJKRbIgwBnY-r-oQlpkMYcQ82egrp0xrm_bpyM5dTbAAo=w640-h480
 

SKRZYŻOWANIA WYCIĄGÓW

— Zieleniec – jedyne takie skrzyżowanie wyciągów krzesełkowych w Polsce — ogłosiłem odważnie jakiś czas temu i...
z pewnością się pomyliłem.

Pewnie – Zieleniec jest królestwem mostów nad drogą i jedynym miejscem, gdzie kościół umiejscowiony jest na środku trasy narciarskiej, ale skrzyżowań jest więcej.

Jest bowiem co najmniej jeszcze jedno podobne, choć czy to do końca skrzyżowanie? W każdym razie w Rzykach–Praciakach (ośrodek Czarny Groń) jedna kolej przechodzi nad końcem innej kolei – w zasadzie nad końcową stacją.

AVvXsEhavHezIQGKR7vj8pd9Y3SVQbt1zwugSEyiDJaPQ8N1EK3vtn9KsVavPHh-YUhjF7OvSyFfJ0i1LV4XTs1RPSehjrap4kmd1m29B7grtkW7xIls-pQ_k80LIDKKQ07eRvAS_0yvqS9j_KN6v4vpeofPnbIUiOhSb7ntyGYTUECnJr0KmozY2lRzJxN3=w640-h426
Zieleniec. U samej góry widać skrzyżowanie krzeseł. Zdjęcie ośrodka
 
AVvXsEhIw6ZP2hbg3Xg3vEhMSrUuHOI3JYTs9KVZCCX3PlOvV0hQTjSDDnG3bEQU9c6wMBsgZ2ygvoCsu8IIr7ykGzpplFLP0QFAtBiyuYIvC0MqkYWQ7MfR3TC1D41oxF51UEyOBZJxs5IFY3tX49N4-mn8xTRWHNdoFONBJbEWkDupuvIkrcy_ZBY83cW8=w640-h482
Mapa ośrodka Rzyki-Praciaki. Zdjęcie ośrodka
 

 

Więcej:

https://blogonartach.blogspot.com/2022/02/nietypowa-polska-infrastruktura.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Miało już nie być moich felietonów narciarskich tej zimy, ale ten... nie dotyczy tej zimy.

Dotyczy przyszłych, a zdjęcia są sprzed 15 lat.

***

 

Kasprowy%20054.jpg
Ta kolej dawno winna trafić do muzeum.
Liczy sobie... 53 lata
 

 

 Dochodzą mnie słuchy, że najbliższe dni = ostatnie w eksploatacji kolei krzesełkowej wzdłuż Hali Goryczkowej. Rok produkcji tego wyciągu to... 1969. Z prostej matematyki więc wynika, że urządzenie liczy sobie 53 lata. Jest starsze ode mnie. 

Pozostałe parametry:

 

  • długość trasy wyciągu: 1737 m;
  • przewyższenie: 602 m;
  • przepustowość fabryczna: 730 os./godz.;
  • prędkość jazdy fabryczna: 2,2 m/s;
  • czas jazdy fabryczny: 31,2 min.;
  • położenie od 1359 mnpm do 1958 mnpm;
  • producent: Mostostal.
Mamy więc do czynienia z dość długim wyciągiem, choć są w Polsce dłuższe, a najdłuższy jest Karkonosz Express liczący sobie 2381 m. Mamy jednak przede wszystkim do czynienia z wyciągiem stricte narciarskim o największym przewyższeniu w Polsce: 602 m. Więcej ma tylko górny odcinek kolei też na Kasprowy Wierch, ale tę kolej trudno uznać za stricte narciarską, gdyż nie ma do niej pełnej trasy na sam dół. Jest dojazdówka, ale to nie to. 
Kasprowy%20084.jpg
Widok z kolei krzesełkowej na Halę Goryczkową
 
Wyżej wspomniane parametry przepustowości, szybkości jazdy i czasu przejazdu są dziś już... tylko teoretyczne. Tajemnicą poliszynela jest to, że wyciąg pokonuje swą trasę w rzeczywistym czasie ok. 20 minut. Ale nie to jest najgorsze. Najpierw ze względów bezpieczeństwa w bieżącym sezonie ładowano ludzi na co drugie krzesełko, a obecnie podobno - na co czwarte
 
Cóż. Kolej na Goryczkową bezdyskusyjnie zostanie wkrótce zamknięta. Zostanie zamknięta – bo musi. Po prostu... się sypie.

***

Dalszy opis i więcej zdjęć:

https://blogonartach.blogspot.com/2022/03/ojejku-czy-na-szczescie-najstarszy.html

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Był dobry sezon, są plany inwestycyjne:

 

AVvXsEhTnVaaoSebYXXm1m9SdonO9h4UGuxeWcFP
Dawna stacja wyciągu przed modernizacją w... 1993 r.
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica

 Szrenica! Przyznam, że to miejsce nie wywołuje akurat u mnie dobrych wspomnień. Drastyczne kolejki, mała przepustowość, często zatrzymujące się krzesło oraz szansa na raptem parę zjazdów w ciągu dnia – tak było w... 1986 r. – kiedy byłem tam ostatni raz na nartach. No, trochę czasu minęło.

 

Od tego czasu miała tam miejsce jedna duża inwestycja. Powstał tam (w 2010 r.) najdłuższy wyciąg w Polsce, o dumnej nazwie Karkonosz Express. Parametry wyciągu to: długość = 2381 m, różnica poziomów = 508 m, przepustowość = 1995 os. na godzinę.

Ale nowy wyciąg poszedł nową trasą, trochę – tak to ujmę – w bok. A główny wyciąg na szczyt Szrenicy pozostał bez zmian. To dwuodcinkowe krzesło o długości = 1417 m + 1341 m = 2758 m. Łączna różnica poziomów obu odcinków = 703 m. Przy czym przewyższenie 2. odcinka jest zdecydowanie większe = 429 m z tych 703 m. Problemem krzesła jest mała przepustowość fabryczna = 1436 os. na godzinę oraz czas wjazdu = 18 min. Bo to parametry fabryczne, teoretyczne, dziś już (krzesło liczy sobie 29 lat) prawie nieosiągalne. I wkrótce wszystko to ma się zmienić. 

AVvXsEiD9pt0lHJa1oHfhHaBFi2FOdiQvS6SfL2q
W tle obecny wyciąg. Liczy sobie już 29... zim!
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica
 

 

Jak informuje Ski Arena Szrenica:

 

<<<Dziś przygotowujemy się do kolejnej modernizacji kolei linowej na Szrenicę. Zamierzamy zastąpić "dwójkę" czteroosobową kanapą, która będzie trzykrotnie szybsza od obecnego wyciągu. Inwestycja zacznie się od I sekcji kolei.>>>

 

 

Więcej: 

Planowana rewolucja na Szrenicy | Blog o nartach

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Był dobry sezon, są plany inwestycyjne:

 

AVvXsEhTnVaaoSebYXXm1m9SdonO9h4UGuxeWcFP
Dawna stacja wyciągu przed modernizacją w... 1993 r.
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica

 Szrenica! Przyznam, że to miejsce nie wywołuje akurat u mnie dobrych wspomnień. Drastyczne kolejki, mała przepustowość, często zatrzymujące się krzesło oraz szansa na raptem parę zjazdów w ciągu dnia – tak było w... 1986 r. – kiedy byłem tam ostatni raz na nartach. No, trochę czasu minęło.

 

Od tego czasu miała tam miejsce jedna duża inwestycja. Powstał tam (w 2010 r.) najdłuższy wyciąg w Polsce, o dumnej nazwie Karkonosz Express. Parametry wyciągu to: długość = 2381 m, różnica poziomów = 508 m, przepustowość = 1995 os. na godzinę.

Ale nowy wyciąg poszedł nową trasą, trochę – tak to ujmę – w bok. A główny wyciąg na szczyt Szrenicy pozostał bez zmian. To dwuodcinkowe krzesło o długości = 1417 m + 1341 m = 2758 m. Łączna różnica poziomów obu odcinków = 703 m. Przy czym przewyższenie 2. odcinka jest zdecydowanie większe = 429 m z tych 703 m. Problemem krzesła jest mała przepustowość fabryczna = 1436 os. na godzinę oraz czas wjazdu = 18 min. Bo to parametry fabryczne, teoretyczne, dziś już (krzesło liczy sobie 29 lat) prawie nieosiągalne. I wkrótce wszystko to ma się zmienić. 

AVvXsEiD9pt0lHJa1oHfhHaBFi2FOdiQvS6SfL2q
W tle obecny wyciąg. Liczy sobie już 29... zim!
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica
 

 

Jak informuje Ski Arena Szrenica:

 

<<<Dziś przygotowujemy się do kolejnej modernizacji kolei linowej na Szrenicę. Zamierzamy zastąpić "dwójkę" czteroosobową kanapą, która będzie trzykrotnie szybsza od obecnego wyciągu. Inwestycja zacznie się od I sekcji kolei.>>>

 

 

Więcej: 

Planowana rewolucja na Szrenicy | Blog o nartach

Modernizacja planowana na ten rok, czy to kwestia przyszłości?

Edytowane przez Doppelmayr
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Był dobry sezon, są plany inwestycyjne:

 

AVvXsEhTnVaaoSebYXXm1m9SdonO9h4UGuxeWcFP
Dawna stacja wyciągu przed modernizacją w... 1993 r.
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica

 Szrenica! Przyznam, że to miejsce nie wywołuje akurat u mnie dobrych wspomnień. Drastyczne kolejki, mała przepustowość, często zatrzymujące się krzesło oraz szansa na raptem parę zjazdów w ciągu dnia – tak było w... 1986 r. – kiedy byłem tam ostatni raz na nartach. No, trochę czasu minęło.

 

Od tego czasu miała tam miejsce jedna duża inwestycja. Powstał tam (w 2010 r.) najdłuższy wyciąg w Polsce, o dumnej nazwie Karkonosz Express. Parametry wyciągu to: długość = 2381 m, różnica poziomów = 508 m, przepustowość = 1995 os. na godzinę.

Ale nowy wyciąg poszedł nową trasą, trochę – tak to ujmę – w bok. A główny wyciąg na szczyt Szrenicy pozostał bez zmian. To dwuodcinkowe krzesło o długości = 1417 m + 1341 m = 2758 m. Łączna różnica poziomów obu odcinków = 703 m. Przy czym przewyższenie 2. odcinka jest zdecydowanie większe = 429 m z tych 703 m. Problemem krzesła jest mała przepustowość fabryczna = 1436 os. na godzinę oraz czas wjazdu = 18 min. Bo to parametry fabryczne, teoretyczne, dziś już (krzesło liczy sobie 29 lat) prawie nieosiągalne. I wkrótce wszystko to ma się zmienić. 

AVvXsEiD9pt0lHJa1oHfhHaBFi2FOdiQvS6SfL2q
W tle obecny wyciąg. Liczy sobie już 29... zim!
Zdjęcie: Ski Arena Szrenica
 

 

Jak informuje Ski Arena Szrenica:

 

<<<Dziś przygotowujemy się do kolejnej modernizacji kolei linowej na Szrenicę. Zamierzamy zastąpić "dwójkę" czteroosobową kanapą, która będzie trzykrotnie szybsza od obecnego wyciągu. Inwestycja zacznie się od I sekcji kolei.>>>

 

 

Więcej: 

Planowana rewolucja na Szrenicy | Blog o nartach

Skąd info o modernizacji wyciągu?

Jeśli to się wydarzy, to będzie najgrubsza modernizacja na Szrenicy od 2010 roku. Z pożytkiem dla lokalnej społeczności -> turystyka. Z tym, że modernizacja z 2010 to tylko narciarska, plan na zastąpienie archaicznego 2-osobowego krzesła 4-osobową kanapą to już pożytek przez cały rok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grimson napisał:

Skąd info o modernizacji wyciągu?

Jeśli to się wydarzy, to będzie najgrubsza modernizacja na Szrenicy od 2010 roku. Z pożytkiem dla lokalnej społeczności -> turystyka. Z tym, że modernizacja z 2010 to tylko narciarska, plan na zastąpienie archaicznego 2-osobowego krzesła 4-osobową kanapą to już pożytek przez cały rok.

Z fejsbukowej strony Ski Arena Szrenica!

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na pierwszej sekcji to naturalna kolej rzeczy. Szybka i wygodna kanapa do puchatka - świetna i długa trasa dla początkujących. Druga sekcja dla wymagających (Lola, Czarny FIS), a tych niewielu. Można dojechać od Karkonosze Express. Więc ten etap można odpuścić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, lika napisał:

Wymiana na pierwszej sekcji to naturalna kolej rzeczy. Szybka i wygodna kanapa do puchatka - świetna i długa trasa dla początkujących. Druga sekcja dla wymagających (Lola, Czarny FIS), a tych niewielu. Można dojechać od Karkonosze Express. Więc ten etap można odpuścić.

No nie wiem czy kiedykolwiek zrobią drugą sekcje- to jest dojazd głównie ns FIS a wiemy doskonale jak często jest ta trasa otwarta. Na lole można się dostać karkonoszem, wiem że nie na sam początek trasy ale na większa część. Jak ktoś chce całą lole przejechać to może wjechać orczykiem świąteczny kamień na początek tej trasy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej była mowa również o drugiej, nowej trasie w dolnej części (Puchatek już teraz jest przepełniony przy 2-os. krześle, a dodatkowo zjeżdżający Śnieżynką+Puchatkiem). Ciekawi mnie, czy ta druga trasa to będzie nieużywany od dawna dolny odcinek FIS-u, do której zrobią jakiś krótki dojazd od stacji pośredniej.

szrenica.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Michas222k napisał:

No nie wiem czy kiedykolwiek zrobią drugą sekcje- to jest dojazd głównie ns FIS a wiemy doskonale jak często jest ta trasa otwarta. Na lole można się dostać karkonoszem, wiem że nie na sam początek trasy ale na większa część. Jak ktoś chce całą lole przejechać to może wjechać orczykiem świąteczny kamień na początek tej trasy.

W zimę na nartach tak, to byłaby glowna trasa na Fis oraz na Lole na pełnej jej długości.

Przez cały sezon kolej wozi pieszych na szczyt Szrenicy, tak wiec nowe szybkie krzesło będzie miało zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...