Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, pawelb91 napisał:

To co prawda nie do końca o inwestycji, ale można tak to trochę traktować.

"Jest szansa, że funkcjonujący przed laty wyciąg narciarski na Szczawniku zostanie znów uruchomiony."

https://nowysacz.naszemiasto.pl/muszyna-jest-szansa-na-wznowienie-dzialalnosci-wyciagu-na/ar/c1-8476783

Nic pewnego ale jest lekki powiew nadziei. Ostatnio ta strona (jak i całe Dwie Doliny) działały w marcu 2017. Od tamtej pory równia pochyła. Dalszym efektem było wyłączenie już od 3 sezonów najlepszych stoków po stronie Wierchomli - Frycka i Płatka.

Oby się to odmieniło bo szkoda miejsca z klimatem.

Żadnych w sumie konkretów, ale cieszy chyba pierwsza od kilku lat wiadomość na temat tej stacji, bo odkąd Szczawnik zamknięto, to próżno było szukać jakichkolwiek wiarygodnych informacji na temat tego miejsca. 

Rok temu odwiedziłem te tereny wiosną, to mam wrażenie, że degeneracja nieczynnej infrastruktury postępuje bardzo szybko. 

34B80929-BD01-4839-AAC4-DA3955BB1D0F.jpeg

Edytowane przez kokoSKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2021 o 10:40, kokoSKI napisał:

Żadnych w sumie konkretów, ale cieszy chyba pierwsza od kilku lat wiadomość na temat tej stacji, bo odkąd Szczawnik zamknięto, to próżno było szukać jakichkolwiek wiarygodnych informacji na temat tego miejsca. 

Rok temu odwiedziłem te tereny wiosną, to mam wrażenie, że degeneracja nieczynnej infrastruktury postępuje bardzo szybko. 

34B80929-BD01-4839-AAC4-DA3955BB1D0F.jpeg

Taki wielki projekt (swego czasu - ale znów nie tak wiele lat temu) i tak zdegradowany!

Zamiast planowanego połączenia z Jaworzyną mamy wyjęte z użytkowania wyciągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2021 o 10:40, kokoSKI napisał:

Żadnych w sumie konkretów, ale cieszy chyba pierwsza od kilku lat wiadomość na temat tej stacji, bo odkąd Szczawnik zamknięto, to próżno było szukać jakichkolwiek wiarygodnych informacji na temat tego miejsca. 

Rok temu odwiedziłem te tereny wiosną, to mam wrażenie, że degeneracja nieczynnej infrastruktury postępuje bardzo szybko. 

34B80929-BD01-4839-AAC4-DA3955BB1D0F.jpeg

Niemniej postawa burmistrza: SZACUNEK! Walczy o to, aby coś ruszyło, choć to nie jego (gminy) własność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te unieruchomione Szczawniki,niedokończone Kicarze i Iwkowy,uruchomione w dziwnych miejscach Wańkowe   i inne podobne ,nie mają szans z konkurencją,która cały czas jedzie windą,gdy oni idą po schodach.Po ewentualnym uruchomieniu zmierzą się z realiami kosztów,przychodów,nowych cen energii,nowych pensji pracowników,nowych cen odbiorów UDT i brakiem klientów,którzy się odbili.I pewnie w większości  trafią na naszym forum do postu "Stacje-widma"...

Edytowane przez lski@interia.pl
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lski@interia.pl napisał:

Wszystkie te unieruchomione Szczawniki,niedokończone Kotanie i Iwkowy,uruchomione w dziwnych miejscach Wańkowe   i inne podobne ,nie mają szans z konkurencją,która cały czas jedzie windą,gdy oni idą po schodach.Po ewentualnym uruchomieniu zmierzą się z realiami kosztów,przychodów,nowych cen energii,nowych pensji pracowników,nowych cen odbiorów UDT i brakiem klientów,którzy się odbili.I pewnie w większości  trafią na naszym forum do postu "Stacje-widma"...

Te Iwkowy, Kotanie, Wankowy nie znam. Jeśli jednak chodzi o Szczawnik to jego uruchomienie z całą pewnością przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności Wierchomli, co to Dwiema Dolinami się nazywała. Oby tylko pandemia odpuściła a i w naszych kieszeniach coś kasy na rozrywkę i zabawę  pozostalo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lski@interia.pl napisał:

Wszystkie te unieruchomione Szczawniki,niedokończone Kicarze i Iwkowy,uruchomione w dziwnych miejscach Wańkowe   i inne podobne ,nie mają szans z konkurencją,która cały czas jedzie windą,gdy oni idą po schodach.Po ewentualnym uruchomieniu zmierzą się z realiami kosztów,przychodów,nowych cen energii,nowych pensji pracowników,nowych cen odbiorów UDT i brakiem klientów,którzy się odbili.I pewnie w większości  trafią na naszym forum do postu "Stacje-widma"...

Niestety możesz mieć rację. Wzrost cen energii, koszty pracy, wody - to wszystko dobije małe stacje. Albo masz autostrady jak Szczyrk (po 3600 os. na godz.), albo wypadasz z rynku!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Niestety możesz mieć rację. Wzrost cen energii, koszty pracy, wody - to wszystko dobije małe stacje. Albo masz autostrady jak Szczyrk (po 3600 os. na godz.), albo wypadasz z rynku!

Tej stacji bardzo żal. Dwie Doliny miały duży potencjał, pamiętam jak pod koniec I dekady XXI w., ale na przełomie zapowiadali wymianę tego ślimaka jadącego na coś wyprzęganego. Później wiadomo jak się to skończyło... i jak zaczęło się sypać. 

Może jakiś inwestor to ogarnie. Na dobre stacje, które oferują dobre usługi zawsze znajdzie się Klient. Ważne by mieć też ofertę letnią, która w PL jest podstawową działalnością. Jeśli oferujesz dobry produkt, to będziesz miał Klienta. 

Jeśli to ma być biedastacja, to niestety obecna polityka energetyczna UE nie będzie im sprzyjać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Niestety możesz mieć rację. Wzrost cen energii, koszty pracy, wody - to wszystko dobije małe stacje. Albo masz autostrady jak Szczyrk (po 3600 os. na godz.), albo wypadasz z rynku!

Albo jesteś "obrotny"i zaradny tak jak UFO. , ale trzeba bardzo chcieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lski@interia.pl napisał:

Wszystkie te unieruchomione Szczawniki,niedokończone Kicarze i Iwkowy,uruchomione w dziwnych miejscach Wańkowe   i inne podobne ,nie mają szans z konkurencją,która cały czas jedzie windą,gdy oni idą po schodach.Po ewentualnym uruchomieniu zmierzą się z realiami kosztów,przychodów,nowych cen energii,nowych pensji pracowników,nowych cen odbiorów UDT i brakiem klientów,którzy się odbili.I pewnie w większości  trafią na naszym forum do postu "Stacje-widma"...

Jeżeli gestor ośrodka przy zachowaniu dotychczasowych cen spadek zysków potraktuje jako stratę to faktycznie masz rację - rozpocznie dmuchanie bańki spekulacyjnej i padnie. Natomiast jeżeli pokornie uzna że zarobi trochę mniej to będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lski@interia.pl napisał:

Wszystkie te unieruchomione Szczawniki,niedokończone Kicarze i Iwkowy,uruchomione w dziwnych miejscach Wańkowe   i inne podobne ,nie mają szans z konkurencją,która cały czas jedzie windą,gdy oni idą po schodach.Po ewentualnym uruchomieniu zmierzą się z realiami kosztów,przychodów,nowych cen energii,nowych pensji pracowników,nowych cen odbiorów UDT i brakiem klientów,którzy się odbili.I pewnie w większości  trafią na naszym forum do postu "Stacje-widma"...

Dwie Doliny wyróżniają się tym, że są tam właśnie dwie doliny i z tego co pamiętam około 10 km tras. A to jak na nasze warunki już naprawdę dużo. Tak więc, gdyby się dogadać co do kwestii nieruchomości oraz zainwestować w infrastrukturę jest ogromna szansa, że dużo chętnych do jazdy by się znalazło, bo w okolicy w sezonie kręci się masa narciarzy. Jeżeli jednak ma to funkcjonować tak jak do tej pory, że łącznik między dolinami jest uruchamiany raz na ruski rok, podobnie jak wszystkie dostępne teoretycznie trasy, to rzeczywiście funkcjonować to nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, tresor napisał:

Dwie Doliny wyróżniają się tym, że są tam właśnie dwie doliny i z tego co pamiętam około 10 km tras. A to jak na nasze warunki już naprawdę dużo. Tak więc, gdyby się dogadać co do kwestii nieruchomości oraz zainwestować w infrastrukturę jest ogromna szansa, że dużo chętnych do jazdy by się znalazło, bo w okolicy w sezonie kręci się masa narciarzy. Jeżeli jednak ma to funkcjonować tak jak do tej pory, że łącznik między dolinami jest uruchamiany raz na ruski rok, podobnie jak wszystkie dostępne teoretycznie trasy, to rzeczywiście funkcjonować to nie będzie. 

Dokładnie, przy infrastrukturze jak w Szczyrku czy Białce, to oni nie opędziliby się od Klientów, do tego hotele, restauracji i dodatkowe atrakcje. Ale do tego potrzebny jest "gruby piniondz" do zainwestowania. 

A zamknięta jedna część, brak łącznika lub jego "jakość" robią z Wierchomli jedną z wielu, wielu stacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Slavko napisał:

Wierchomla to chyba najlepszy przykład, jak doprowadzić do ruiny świetne miejsce z ogromnym potencjałem...

 

Do Wierchomli lubiłem jeździć, bo był to jeden z pierwszych ON w okolicy, który dysponował długim krzesłem (wtedy nie wydawało się tak wolne); przyzwoitym hotelem blisko stoku i generalnie jak na tamte czasy niezłą infrastrukturą; TYLKO - potem kanapy i hotele pod stokiem stały się w zasadzie standardem w wielu miejscach; pojawiły się ON dysponujące kanapami szybszymi, niektóre wyprzęganymi, nieraz oferujące kilka tras narciarskich lub kilka kanap ALE też znacznie lepiej położone komunikacyjnie niż Wierchomla - w sumie to taka stacja narciarska osadzona w ładnym krajobrazie ale jest daleko - daleko z Krakowa; jeszcze dalej ze Śląska - do tego nisko - ja szczerze mówiąc tego potencjału nie czuje i wydaje się, że rynek to podobnie to ocenia. Połączenie z drugą doliną przyszło moim zdaniem za późno i było zrobione ze zbyt małym infrastrukturalnym rozmachem, aby wyróżnić się na tle konkurencji, choćby w Krynicy...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Cosworth240 napisał:

Do Wierchomli lubiłem jeździć, bo był to jeden z pierwszych ON w okolicy, który dysponował długim krzesłem (wtedy nie wydawało się tak wolne); przyzwoitym hotelem blisko stoku i generalnie jak na tamte czasy niezłą infrastrukturą; TYLKO - potem kanapy i hotele pod stokiem stały się w zasadzie standardem w wielu miejscach; pojawiły się ON dysponujące kanapami szybszymi, niektóre wyprzęganymi, nieraz oferujące kilka tras narciarskich lub kilka kanap ALE też znacznie lepiej położone komunikacyjnie niż Wierchomla - w sumie to taka stacja narciarska osadzona w ładnym krajobrazie ale jest daleko - daleko z Krakowa; jeszcze dalej ze Śląska - do tego nisko - ja szczerze mówiąc tego potencjału nie czuje i wydaje się, że rynek to podobnie to ocenia. Połączenie z drugą doliną przyszło moim zdaniem za późno i było zrobione ze zbyt małym infrastrukturalnym rozmachem, aby wyróżnić się na tle konkurencji, choćby w Krynicy...

A ja do Wierchomli trafiłem gdy tam był jedynie talerzyk. Taki sięgający gdzieś do wysokości szałasu, może 50 m wyżej, nie pamiętam już.  Jakaż to była wówczas dziura, gorsza niż Korbielów ze 30 lat temu. W Wierchomli nie było  żadnej infrastruktury, samochody stawiało się przy drodze biegnącej wzdłuż  potoku. Pare lat później wybudowano wyciag krzesełkowy. Wowczas stałem się stałym bywalcem tej stacji. Powstał szałas z ogniskiem gdzie można było odpocząć i ogrzać się, na dole postawiono jakiś budyneczek. Później postawiono koło szałasu bar, jeszcze później kibel. W międzyczasie uruchomiono nowe wyciągi, ten po lewej  od krzesła a potem Polanki. Później wybudowano jeszcze 2 wyciągi na łąkach u podnóża  Pusty, rozbudowano budynek przy dolnej stacji. W międzyczasie wybudowano szałasy- miejsca noclegowe, wybudowano hotel, później rozbudowano go o boiska, parkingi i basen. Do tego w Szczawniku ruszył fajny wyczepiany wyciąg krzesełkowy (trasa nieco licha, zbyt wąsko) i talerzyk na samą górę aby móc niejako połaczyć się z Wierchomlą. No i to był szczyt rozkwitu. Oczywiście odbył się on z dużą pomocą dotacji wszelakich, nie w wyniku stricte działalności gospodarczej. Na przestrzeni 30 lat ziemia w Wierchomli podrożała może 100 może 1000 razy, a może i więcej. Sypiałem tam u gospodarzy, opowiadali mi jak to u nich było kiedyś i jak stało się kiedy powstała stacja. 

Co się zaś tyczy warunków śniegowych, o to raczej byłbym spokojny. Tam zawsze sniegu było pod dostatkiem, no a obecnie kiedy jest naśnieżanie, nie widzę żadnego problemu w tym temacie. 

Oczywistym jest że gdyby tam była szybsza, wyprzegana kanapa, najlepiej z osłonami, stacja zyskałaby wiele. Do tego przydałby się przynajmniej jakiś orczyk na grzbiecie dwóch dolin aby ruch pomiedzy nimi był łatwiejszy. To takie minimum na dziś, później może dodatkowy orczyk w Szczawniku, taki na samą górę, może jakieś krzesło na łąkach po drugiej stronie. 

Ostatnio przegrywałem z taśm VHS filmiki sprzed ok 20 lat. Uwieczniłem tam Wierchomlę, Jaworzynę. Gdybym umiał powycinałbym fragmenty aby podzielić się z Wami i pokazać jak było kiedyś na tych stokach. 

Pozdrawiam w nadziei że ośrodek odżyje i znów będziemy się  cieszyć jeżdżąc tam na nartach. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jusik2002 napisał:

Piszesz serio czy to tylko ironia?? Mam nadzieję, że to drugie... 

To przenośnia - rozkręciła się tu znów dyskusja o pandemii (która została już usunięta), ale chyba obie strony doszły do jednego, wspólnego wniosku, mianowicie w tym wypadku chodzi o zwolenników "płaskich tras":)

(to a propos oszczędzania na utrzymywaniu Golgoty/Bieńkuli).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...