Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Hextor napisał:

PKL miało też przedstawić swój plan inwestycji w kwietniu, ale na razie cisza...

Jak zwykle nic z tego nie będzie. Takie inwestycje charakteryzują się długim czasem przygotowania, jak na dziś nic nie ruszyło, to już nie ruszy na nast. sezon. No cóż, teraz to firma państwowa...

Ale, żeby nie było, prywaciarz też nic nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Ale, żeby nie było, prywaciarz też nic nie zrobił.

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Stusi napisał:

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Ale to jeszcze nie w tym roku, na razie muszą uzyskać wszystkie pozwolenia. I wymiana będzie pierwszej - dolnej sekcji krzesła, nie drugiej.

A przy okazji kilka słów o Kicarzu: tutaj

I kolejne plany w Karkonoszach... Sosnówka 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zibi28 napisał:

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2019 o 16:36, Zibi28 napisał:

Przypominam, jakbyś zapomniał, prywaciarz robi to dla pieniędzy. 

Zasadą funduszy inwestycyjnych jest, kupić firmę, wyprowadzić na wysoki level i sprzedać z dużym zyskiem, najczęściej inwestorowi branżowemu. Z tego co pisali, to inwestor zarobił górę kasy. 

Potwierdzam, zarobił. Nie na operowaniu PKL-em, ale na ... kupnie (od PKP) i sprzedaży z zyskiem (do PFR). To, że to idiotyzm z punktu widzenia podatnika (i PKP i PFR są kontrolowane przez państwo), to nie problem prywaciarza. A nawet ... handicap.

Dokładnie to samo zrobił swego czasu szwedzki Vattenfall w energetyce, kupując GZE od państwa za 700 mln zł i sprzedając po latach ... państwowemu Tauronowi za 4,5 mld. 

W tym kontekście wydawanie kasy w czasie posiadania spółek na rzeczy niekonieczne jawi się jako brak interesu. W interesie jest zrobić tylko to, co konieczne.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Hextor napisał:

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Z punktu widzenia "inwestora" wszystko jest ok. Ale my patrzymy z naszego punktu widzenia: narciarzy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2019 o 11:37, Stusi napisał:

Duża inwestycja w Szklarskiej ma być o czym juz pisaliśmy. Wymiana drugiej sekcji krzesła na Szrenicę plus nowa trasa.

Może jakiś link do materiałów mówiących, że to druga sekcja będzie modernizowana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2019 o 22:19, Hextor napisał:

No zarobił ale tylko dlatego, że wykupienie było decyzją polityczną. Nic nie zrobili aby podnieś wartość firmy, żadna prywatna firma nie zapłaciła by im więcej niż oni zapłacili.

Z tego co wiem, fundusz oczekiwał jednak większej kasy, ale z uwagi na pewne działania Państwa - typu żądanie TPN rozebrania kolejki na Kasprowy, brak zgody na zmianę planu zagospodarowania w rejonie Gubałówki i inne tego typu kwiatki - noszące w praktyce znamiona szykan, nie bardzo była alternatywa inna niz inwestor Państwowy. To była zreszta obietnica wyborcza. Ostatecznie jakoś sie dogadali. Fundusz nie wyszedł na tym źle, choć jak wspomniałem liczyli generalnie na lepsze pieniądze.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2019 o 23:44, Cosworth240 napisał:

Z tego co wiem, fundusz oczekiwał jednak większej kasy, ale z uwagi na pewne działania Państwa - typu żądanie TPN rozebrania kolejki na Kasprowy, brak zgody na zmianę planu zagospodarowania w rejonie Gubałówki i inne tego typu kwiatki - noszące w praktyce znamiona szykan, nie bardzo była alternatywa inna niz inwestor Państwowy. To była zreszta obietnica wyborcza. Ostatecznie jakoś sie dogadali. Fundusz nie wyszedł na tym źle, choć jak wspomniałem liczyli generalnie na lepsze pieniądze.

Z tego co pisała prasa (nie traktowałbym tego jako pewnik) - zarobili 100 proc. na samej cenie.

To naprawdę godziwy zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Z tego co pisała prasa (nie traktowałbym tego jako pewnik) - zarobili 100 proc. na samej cenie.

To naprawdę godziwy zysk.

Ty bazujesz na prasie i własnej ocenie, a ja na innych źródłach...  

Edytowane przez Cosworth240
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Cytat

Polskie Koleje Linowe, z grupy Polskiego Funduszu Rozwoju opracowały strategię do 2025 r. Zakłada ona rozbudowę i modernizację infrastruktury turystycznej w polskich kurortach górskich. Wartość inwestycji sięgnie 400 mln zł.

W rejonie Kasprowego Wierchu zostanie zmodernizowana infrastruktura na trasie Goryczkowej. Dwuosobowy wyciąg krzesełkowy zostanie zamieniony na czteroosobową kolej. W rejonie Jaworzyny Krynickiej zostanie zbudowana nowa kolej krzesełkowa, a w rejonie Palenicy PKL rozbuduje infrastrukturę narciarską. W Solinie natomiast będzie realizowany projekt kolei gondolowej i wieży widokowej. 

https://www.skionline.pl/stacje/polskie-koleje-linowe-prezentuja-strategie-rozwoju,newsy,7912.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast gondoli w Solinie ( która bez trasy narciarskiej jest pomysłem całkowicie nieopłacalnym ) mogliby zmodernizować istniejącą gondolę na Jaworzynie ( tak jak to zrobili z Szyndzielnią ), lub pomyśleć o połączeniu się ze Słotwinami, lub ośrodkiem Henryk Ski. Na zdjęciu moje propozycje połączeń... Ponoć jeszcze 3 lata temu właściciel Henryka miał w planach kolej dojazdową w kierunku Jaworzyny - kolej ta miała być bez trasy... 

Bez tytułu.png

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, pawelb91 napisał:

Natomiast co do późniejszej wymiany orczyków na krzesełka to informacja bardzo zła, jeśli na trasie nr 5 postawią krzesło, to będzie to koniec sensownej jazdy tam.

Obstawiam, że 5 oszczędzą, a przynajmniej zostawią na koniec, bo to stosunkowo trudna trasa i raczej tłumów i tak tam nie będzie z powodu kanapy. Więcej ludzi przyciągną kanapy na trasach 2, 4 lub łagodnej trasie 3.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...