Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Jeeb napisał:

a co to za wymysł długość horyzontalną ??? Może weź zwyczajnie długość trasy i różnicę poziomów i identyczna skalę na obu osiach

Nie zrobisz wykresu punktowego bez tego. Masz b kwadrat i c kwadrat, potrzebujesz a kwadrat. Matematyka i twierdzenie Pitagorasa. Długość po stoku to przeciwprostokątna.

Co ciekawe Lanovky.sk podają np. tzw. vodorovą držkę. Czyli to, co nazwałem długością horyzontalną, inaczej płaską, po mapie. Nie należy mylić z długością po stoku (nachyloną).

Tu musiałem długość horyzontalną, czyli a wyliczyć jako pierwiastek z różnicy c kwadrat minus b kwadrat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

I dodam prościej: aby wykres pokazał rzeczywistość.

to nie kombinuj z Pitagorasami, długość trasy możesz zmierzyć telefonem na miejscu albo bierzesz ze strony ośrodka (niedokładnie) a różnicę poziomów z parametrów technicznych kolejki - wtedy masz rzeczywistość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jeeb napisał:

to nie kombinuj z Pitagorasami, długość trasy możesz zmierzyć telefonem na miejscu albo bierzesz ze strony ośrodka (niedokładnie) a różnicę poziomów z parametrów technicznych kolejki - wtedy masz rzeczywistość 

Wytłumaczę łopatologicznie na przykładzie nowej kolei FIS:

image.png.12ffcec9aed1ca9a9526d0387feaa8f8.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

a = w zaokrągleniu 1094 m!

czyli miedzy a i b masz 56 metrów - dla mnie wartość pomijalna na 2 kilometrach trasy

16 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Nie zrobisz wykresu punktowego bez tego. Masz b kwadrat i c kwadrat, potrzebujesz a kwadrat. Matematyka i twierdzenie Pitagorasa. Długość po stoku to przeciwprostokątna.

Co ciekawe Lanovky.sk podają np. tzw. vodorovą držkę. Czyli to, co nazwałem długością horyzontalną, inaczej płaską, po mapie. Nie należy mylić z długością po stoku (nachyloną).

Tu musiałem długość horyzontalną, czyli a wyliczyć jako pierwiastek z różnicy c kwadrat minus b kwadrat.

a co Ty politykiem jesteś że tak komplikujesz proste sprawy😀

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2024 o 10:53, koliber napisał:

A odnośnie tematu wątku, to być może za kilka dni będę miał dla Was dobre (oby!) wieści z Podhala. Jednak ten, kto szykuje się na wygranie forumowego zakładu (nie pamiętam kto) będzie musiał jeszcze trochę poczekać, bo z uwagi na niskie przewyższenia, nie liczyłbym tam na spełnienie warunku min. 1000m długości 

No to pora na wyjaśnienie (choć widzę, że ta informacja nie wzbudziła specjalnego zainteresowania, a szykuje się być może spora inwestycja):

Nie chodzi o Poronin. Nie chodzi też o połączenie Harendy z Suchym. O żadnej z nich nie wiem niczego nowego.

W skrócie: duży ma szansę stać się jeszcze większy!

I nie chodzi (wbrew pozorom) o połączenie Białki z Rusińskim w Bukowinie, ale o plany rozbudowy Czarnej Góry (potocznie zwanej "Litwinką") - po drugiej stronie doliny.

W dniu dzisiejszym (25.10.2024) ma zapaść decyzja w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, odnośnie konieczności (lub nie) przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, dotyczącego planów wybudowania kolei linowo-terenowej, 2 nowych kolei krzesełkowych, zbiornika do naśnieżania, a także zjeżdżalni grawitacyjnej.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

No to pora na wyjaśnienie (choć widzę, że ta informacja nie wzbudziła specjalnego zainteresowania, a szykuje się być może spora inwestycja):

Nie chodzi o Poronin. Nie chodzi też o połączenie Harendy z Suchym. O żadnej z nich nie wiem niczego nowego.

W skrócie: duży ma szansę stać się jeszcze większy!

I nie chodzi (wbrew pozorom) o połączenie Białki z Rusińskim w Bukowinie, ale o plany rozbudowy Czarnej Góry (potocznie zwanej "Litwinką") - po drugiej stronie doliny.

W dniu dzisiejszym (25.10.2024) ma zapaść decyzja w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, odnośnie konieczności (lub nie) przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, dotyczącego planów wybudowania kolei linowo-terenowej, 2 nowych kolei krzesełkowych, zbiornika do naśnieżania, a także zjeżdżalni grawitacyjnej.

Nie wiem, czy atutem tej stacji nie było właśnie lekkie odizolowanie, ale cieszę się zalążkiem każdej inwestycji.
Temat wygląda na BARDZO DUŻY!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rytro
Ośrodek Ryterski

Dzisiaj wrzucili informację o w sumie sporej rewolucji trasowej. Oby zima sprzyjała żeby wszystko naśnieżyć, bo to kluczowe zadanie...

"Zima za pasem, a my mamy dla was niespodziankę!❄️

Przygotowaliśmy nową niebieską🟦 trasę która swój początek ma przy wyjeździe u góry z lasu i odbija w prawo w kierunku małej Roztoki. Tym sposobem omijamy wypłaszczenie na środku stoku, zjazd dolną ścianką oraz wzdłuż orczyków. Następnie zjazd będzie prowadził lewą stroną stoku( patrząc od dołu) tak, aby ominąć ostatnią dolną ściankę. Będzie to super alternatywa dla osób lubiących łagodniejsze nachylenie 😃👌🎿🏂.
Więcej szczegółów już niebawem😃
Trzymamy kciuki za mróz i dobra zimę w tym sezonie❄️❄️⛷️"

464520127_1102706161857107_1195700250441400455_n.thumb.jpg.cff91e66d40ff4026668483ed97ff14d.jpg

464514740_1102706271857096_8586813298106949403_n.thumb.jpg.67f45e1e191a58cbcfa4248ffa4a537d.jpg

464520830_1102706151857108_5225056929799075981_n.thumb.jpg.118f66b68cfd3923f47433daba82bc41.jpg

464520834_1102706328523757_6384678239355386918_n.thumb.jpg.49a0cdadb3e5ea34b687a63a90fb9023.jpg

 
Poniżej naniosłem na zdęcie satelitarne nowy przyszykowany wariant:

Zrzutekranu(21084).thumb.jpg.68147ed9d51f837504bb84d3223c3632.jpg

Jako że Rytro to moja stacja pierwszego wyboru do jazdy w okolicy to nie mogę się doczekać otwarcia, z chęcią przetestuję nowy wariant. Wnosi on sporo odmiany i odciąża główny stromszy stok co jest na plus dla zaawansowanych jak i słabiej jeżdżących bo nie muszą się tam zapędzać.
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei dotarłem do innego pisma, dotyczącego planowanej inwestycji w Białce: inwestorem na Litwince jest spółka "Białka Ski Resort sp. z o.o.".

Numery działek, na których mają być rozmieszczone dolne i górne stacje 2 nowych kanap, sugerują, że nie będzie większych niespodzianek (przynajmniej dla mnie) - będą to koleje równoległe, poprowadzone po obu stronach obecnej kanapy (czy ta będzie pozostawiona - nie wiem, ale na 90% logika wskazuje, że nie).

Jednocześnie jest mowa, że przy ich górnych stacjach, będzie też znajdowała się górna stacja kolei gondolowej, której dotyczy już inne postępowanie (co ciekawe, wcześniej była wzmianka o "linowo-terenowej"). Tak więc o jej przebiegu na razie nic nie wiem. No ale realne możliwości widzę dwie: ta mniej prawdopodobna to z góry na przeciwną stronę (w kierunku wsi "Sołtysowo"), a ta bardziej prawdopodobna, to oczywiście zapowiadane parę lat temu połączenie z Kotelnicą.

Zbiornik oczywiście będzie w pobliżu stacji dolnych.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej o COS Szczyrk: 8 dobrych wiadomości:

Link: https://twojinstruktor.blogspot.com/2024/10/cos-dla-ducha-same-dobre-wiadomosci.html

 

Wrzucam fragment, więcej w linku, m.in. o Ondraszku:

 Mam coś (COS?) dla ducha. Mam same dobre wiadomości z przeglądu inwestycji w COS Skrzyczne. Wrzucę parę zdjęć, ale napiszę też moją subiektywną ocenę, jak to na dziś wygląda. A wygląda raczej dobrze.

PO PIERWSZE – kolej jest gotowa. Trwają jeszcze jakieś drobne prace przygotowawcze, ale sama kolej jest gotowa. Pięknie też się prezentują dwie koleje na szczycie:

P1080886.JPG
 
P1080891.JPG
 
P1080922.JPG

PO DRUGIE – poprawiła się oferta gastronomiczna. Jest – oczywiście – schronisko, ale nie jest jedyne. Doszedł bar/restauracja na szczycie pod wieżą i jest to miejsce godne. Bar jest duży, ma jeszcze większy taras, a na lato ma nawet basen zewnętrzny. Istnieje nadal i nawet działa Hilton u Józka, czy Józek u Hiltona, szkoda, że tak rzadko tam jest dojazd na nartach. Ale powstał też bar/restauracja na stacji pośredniej. Oto wejście do baru na szczycie i ja w środku:

P1080878.JPG
 
P1080883.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, koliber napisał:

A ja z kolei dotarłem do innego pisma, dotyczącego planowanej inwestycji w Białce: inwestorem na Litwince jest spółka "Białka Ski Resort sp. z o.o.".

Numery działek, na których mają być rozmieszczone dolne i górne stacje 2 nowych kanap, sugerują, że nie będzie większych niespodzianek (przynajmniej dla mnie) - będą to koleje równoległe, poprowadzone po obu stronach obecnej kanapy (czy ta będzie pozostawiona - nie wiem, ale na 90% logika wskazuje, że nie).

Jednocześnie jest mowa, że przy ich górnych stacjach, będzie też znajdowała się górna stacja kolei gondolowej, której dotyczy już inne postępowanie (co ciekawe, wcześniej była wzmianka o "linowo-terenowej"). Tak więc o jej przebiegu na razie nic nie wiem. No ale realne możliwości widzę dwie: ta mniej prawdopodobna to z góry na przeciwną stronę (w kierunku wsi "Sołtysowo"), a ta bardziej prawdopodobna, to oczywiście zapowiadane parę lat temu połączenie z Kotelnicą.

Zbiornik oczywiście będzie w pobliżu stacji dolnych.

Czyli rozwój Litwinki + połączenie z Białką. Dla inwestorów - to dobra wiadomość: logiczne, złapią nadmiar narciarzy z Kotelnicy. Dla narciarzy, którzy tam uciekali - niekoniecznie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już raczej na pewno chodzi o gondolę łącznikową - w artykule, który to zwiastował parę lat temu, można przeczytać, że: "...Głównym inwestorem ma być nowo powołana spółka Białka Ski Resort."

Tu jeszcze raz można obejrzeć zdjęcia, jak może w przyszłości wyglądać ten "Podhalański sen":

Kolej widokowa połączy Białkę Tatrzańską z Czarną Górą‑Litwinką | AiB

A tu rozmieszczenie na mapce (kanapy z dokładnością do ok. +/- 50m):

litwinka1.thumb.jpg.2d94f53f763dfa8cffde589709cd5bc2.jpg

 

Tekst o Szczyrku przeczytałem. Ten dojazd do dolnej stacji nowej kanapy istotnie został znacznie poszerzony.

 

 

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Kurczę, z tego art. kolej ekstraklasa, tylko że art. sprzed... 4 lat...

Dosyć śmiesznie wygląda taka gondola / kolej linowa między takimi pagórami, za to widok na Tatry z wagonika byłby ładny. Tłumy mają więc budowa by się szybko zwróciła. 

Edytowane przez pawelb91
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Kurczę, z tego art. kolej ekstraklasa, tylko że art. sprzed... 4 lat...

Tak, ale dokumenty mają daty bieżące. Co najwyżej rodzaj i ew. przebieg gondoli może się nieco zmienić. Choć raczej nielogiczna byłaby typowa gondola z wieloma wagonikami, bo wymagałaby wielu słupów, co przy tylu zabudowaniach, cmentarzu, rzece, raczej nie wchodziłoby w grę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelb91 napisał:

Dosyć śmiesznie wygląda taka gondola / kolej linowa między takimi pagórami, za to widok na Tatry z wagonika byłby ładny. Tłumy mają więc budowa by się szybko zwróciła. 

I dzięki temu ludzie może by przestali jeździć w Tatry, wystarczyłaby im Białka.

Trzeby by jeszcze stworzyć jakiś mit że w Tatrach można łatwo zginąć i Tatry puste. 😆

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Mnie ciekawi ta tendencja, że z jednej strony ludzie dziś zjeżdżają na tych rowerach między drzewami, skaczą na łeb na szyję, jak na szlak, to tylko na Orlą i takie tam.

A w narciarstwie jest tendencja aby... TRASY BYŁY JAK NAJŁATWIEJSZE!

Ciekawa kwestia na szerszą dyskusję, ale w dużym stopniu da się to wytłumaczyć. Żeby chodzić po trudnych szlakach typu Zawrat, Orla P., Rysy etc. nie potrzeba zbyt wielu umiejętności poza nie najgorszą kondycją, jakąkolwiek koordynacją i brakiem lęku wysokości. Nie wymaga to też zakupu żadnego sprzętu. Co do rowerów to jest to jak dla mnie „bardziej dostępne” bo większość terenów w linii od Częstochowy w dół jest na tyle pagórkowata, że stwarza możliwości do codziennego uprawiania takiego sportu. Oprócz licznych bike parków i singletracków, nawet na terenach mniej górzystych jest pełno takich nieoficjalnych tras (leśnych dróg i ścieżek też jest przecież mnóstwo np. wyszaleć można się nawet w okolicach Kopca Kościuszki w Krakowie - widuję tam regularnie dziesiątki osób na naprawdę porządnym sprzęcie). Poza tym osoby, które jeżdżą MTB/ENDURO to trochę inny profil klienta niż narciarze. To raczej osoby poszukujące większych wrażeń i adrenaliny oraz w dużym stopniu zaawansowani narciarze poszukujący letniej alternatywy, a z perspektywy moich wieloletnich obserwacji w większości w naszym kraju narciarstwo ma status nie najgorszą, a nie sportu i nie ma na celu dostarczenia emocji, będąc jedynie modną formą zimowego odpoczynku.

Co do tendencji powstawania tylko łatwych tras to na trudniejsze nie ma odbiorcy. W większości zaawansowani narciarze/pasjonaci w Polsce już dawno przerzucili się na Alpy lub skitury i nie ma mowy, żeby na dłuższy urlop wybrali krajowy kurort, więc biznesowo jedna nowa czarna trasa lub naśnieżona Bieńkula/Golgota, czy pozostający w sferze konsultacji Nosal nikogo z powrotem do krajowego podwórka nie przyciągnie. Poza tym „wychowanie” nowego klienta, któremu zależałoby na stworzeniu większej ilości trudnych tras, zajmuje lata i wymaga od takiego delikwenta nakładów na sprzęt, karnety, noclegi itp., tak wiem można się nauczyć na kursie w tydzień, ale jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem… W wypadku większości narciarzy ten proces zajmuje lata zanim zaczną trzymać narty równolegle, a potem zaczną uważać się za zaawansowanych po w miarę płynnym jednorazowym zjechaniu na krechę z Szymoszkowej. Nie mówiąc już o np. kliencie na bardziej zaawansowane formy narciarstwa skituring/freeride, gdzie jednym z wymogów na większości kursów jest płynny zjazd z Kasprowego Wierchu po przygotowanej trasie, co dla 90% krajanów jest kompletną abstrakcją.

Edytowane przez Rybba7
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...