Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Klepki budują porządne sanitariaty i rozbudowują taras knajpy. Do tego wyrównanie terenu pod wyciągami talerzykowym oraz rurą.

Niby mało, ale moim zdaniem jednak WIELE. Robią dokładnie to, czego tam brakowało: dobrego kibla, miejsca w knajpie, było ciasno i niebezpiecznie na trasie talerzyka (nierówno i w rynnie) oraz ciasno na trasie zjazdu przy tej rurze!

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Klepki budują porządne sanitariaty i rozbudowują taras knajpy. Do tego wyrównanie terenu pod wyciągami talerzykowym oraz rurą.

Niby mało, ale moim zdaniem jednak WIELE. Robią dokładnie to, czego tam brakowało: dobrego kibla, miejsca w knajpie, było ciasno i niebezpiecznie na trasie talerzyka (nierówno i w rynnie) oraz ciasno na trasie zjazdu przy tej rurze!

No to pięknie !

Edytowane przez Mikg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2024 o 00:20, koliber napisał:

Reaktywacja dawnego Kotarza nie byłaby prostsza? Zdaje się, że wtedy są łatwiejsze procedury, bo to tylko "modernizacja" w śladzie dawnych wyciągów. A do SMR brakowałoby wtedy jakieś 800m w linii prostej (można nawet beztrasowo, jakąś gondolą w obie strony).

Analogiczna sytuacja jak w Krynicy - niecały km brakuje do połączenia Słotwin z Jaworzyną, to wybierają jakieś karkołomne warianty, dziesięcioma wyciągami dookoła.

Liczy się droga, a nie cel. To przyświeca wszystkim tego typu planom i „inwestycjom”. Albo zaczynasz od czegoś realnego, mniejszego i robisz krok po kroku, albo ogłaszasz gigantyczne plany, z których ostatecznie „powstaje” słynny tor F1 pod Białą Podlaską. 

W Brennej powinno się zacząć od miejsc gdzie narciarstwo już było, np. Węgierski, lub Kotarz, jak to działa zimą i latem, to można myśleć o czymś więcej. Hala Jaworowa powinna być chroniona, czy w stopniu takim jak chce szkodnik S. czy w mniejszym, to już inna kwestia. Budowa lunaparku w tamtym miejscu to jednak grube przegięcie. 
 

 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radoslaw2502 napisał:

Ski Dolina (Świniorka)  udostępniła nową stronę internetową.

Jest też aktualna mapka.

https://skidolina.p

mapa-tras.jpg

ambitny plan

Francuzi zamykają Grand Serre z dolną stacją na 1300 ze względu na brak śniegu

a Brenna inwestuje w ośrodek z górną stacją na 700 m

GrandSerre.thumb.png.39cb4a2d2d26def7a91249a609aa19c1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Jeeb napisał:

ambitny plan

Francuzi zamykają Grand Serre z dolną stacją na 1300 ze względu na brak śniegu

a Brenna inwestuje w ośrodek z górną stacją na 700 m

GrandSerre.thumb.png.39cb4a2d2d26def7a91249a609aa19c1.png

Bo w Brennej jest śnieg a Francuzi go nie mają...Pomyśl troszkę czasem.... W Polsce nie ma takich gór dlatego się inwestuje gdzie jest. Ty, to byś zabraniał inwestowania nawet w Tatrach....

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jusik2002 napisał:

Bo w Brennej jest śnieg a Francuzi go nie mają...Pomyśl troszkę czasem.... W Polsce nie ma takich gór dlatego się inwestuje gdzie jest. Ty, to byś zabraniał inwestowania nawet w Tatrach....

no przecież zabrania x D W Tatrach nie bo Park, gdzie indzie nie, bo za nisko x D bez spiny ; )

Co nie zmienia faktu, że moga być zimy ze słanym śniegiem, mrozami, itp. Jednak ja mam nadzieję, że ten ośrodek będzie funkcjonował cały rok, wożąc masę turystów/rowerzystów na górę latem.

Edytowane przez Krakus81
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Hextor napisał:

Mówiłem, że to alter ego Ślusarczyka :)

 

BTW Francja jest bardziej na południe i zachód niż Brenna. 

parafrazując klasyka, ups klasyczkę (feminatywy dzisiaj są w modzie): Tam jest inny klimat, sorry ; )

Edytowane przez Krakus81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krakus81 napisał:

no przecież zabrania x D W Tatrach nie bo Park, gdzie indzie nie, bo za nisko x D bez spiny ; )

Co nie zmienia faktu, że moga być zimy ze słanym śniegiem, mrozami, itp. Jednak ja mam nadzieję, że ten ośrodek będzie funkcjonował cały rok, wożąc masę turystów/rowerzystów na górę latem.

a gdzie napisałem że mi wyciąg w Brennej przeszkadza ?

pokryjcie trasę igielitem to będzie jazda przez cały rok

Sztokholm.thumb.jpg.c112c52df4d7d73e1752b6e20b6685ad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja (Ski Dolina) rodzi reakcję. Za Beskidinfo:

Ważne dla nas:

"Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań nowego kompleksu będzie zielony dach centrum konferencyjnego, który zimą przekształci się w stok narciarski. Goście będą mieli możliwość wjazdu na dach prosto z wyciągu narciarskiego, co stanowi unikatową atrakcję."

 

Pełne info:

Inwestycja w Brennej: powstaje nowoczesny kompleks hotelowy pod Starym Groniem

 
2024-10-15
0
Brenna pod starym groniem Foto. Archas Design

W Brennej rozpoczyna się budowa nowoczesnego kompleksu hotelowo-konferencyjnego. Inwestycja, zlokalizowana u stóp góry Stary Groń, ma przyciągnąć zarówno turystów, jak i klientów biznesowych. Projekt zakłada połączenie tradycyjnej architektury beskidzkiej z nowoczesnymi rozwiązaniami, które wpiszą się w otaczający krajobraz i stworzą nowe możliwości dla miejscowości, która przez lata była nieco zapomniana.

Nowoczesna architektura z lokalnym akcentem

Nowy kompleks w Brennej, zaprojektowany przez pracownię Archas Design, wyróżnia się połączeniem tradycyjnych materiałów, takich jak modrzew europejski oraz kamień godulski, z nowoczesnymi liniami architektonicznymi. W szczególności warto zwrócić uwagę na elewację hotelu, wykonaną z desek opalanych ogniem, co jest tradycyjną metodą zabezpieczania drewna przed działaniem warunków atmosferycznych. Ten starodawny sposób konserwacji idealnie komponuje się z ostrymi liniami dachu i drewnianymi detalami, tworząc bryłę, która harmonijnie wtapia się w beskidzkie krajobrazy.

Właściciel pracowni Archas Design, Maciej Zuber, podkreśla, że głównym celem projektu była integracja budynku z otoczeniem. Projekt ma przyciągać osoby aktywnie spędzające czas przez cały rok, oferując zarówno zimowe, jak i letnie atrakcje. Kompleks ma być odpowiedzią na potrzeby zarówno turystów, jak i klientów biznesowych, co ma pomóc w ponownym rozwoju miejscowości i podniesieniu jej turystycznego znaczenia.

Atrakcje i udogodnienia dla gości

Nowy obiekt będzie oferował szeroki wachlarz usług i atrakcji. W skład kompleksu wejdzie hotel z 180 miejscami noclegowymi, nowoczesne sale konferencyjne, strefa wellness z basenem i spa oraz ski bar z panoramicznym widokiem na okolicę. Ciekawym elementem projektu będzie również rowerownia z serwisem, co sprawi, że obiekt stanie się atrakcyjny również dla miłośników kolarstwa górskiego.

W kompleksie przewidziano także miejsce dla rodzin z dziećmi – strefa zabaw z małpim gajem i suchym basenem zapewni rozrywkę najmłodszym gościom. Warto zaznaczyć, że całość inwestycji została zaprojektowana z myślą o różnorodnych potrzebach odwiedzających, co pozwala spodziewać się dużego zainteresowania zarówno ze strony turystów indywidualnych, jak i grup zorganizowanych.

Zielony dach jako innowacyjny stok narciarski

Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań nowego kompleksu będzie zielony dach centrum konferencyjnego, który zimą przekształci się w stok narciarski. Goście będą mieli możliwość wjazdu na dach prosto z wyciągu narciarskiego, co stanowi unikatową atrakcję. Dzięki temu budynek naturalnie wpisze się w otoczenie, tworząc jednocześnie nową jakość w turystyce górskiej. Zielony taras będzie również pełnił funkcję rekreacyjną w sezonie letnim, co idealnie wpisuje się w filozofię projektu, łącząc architekturę z naturą.

Druga część kompleksu, utrzymana w minimalistycznym stylu, będzie pełniła funkcję centrum konferencyjnego. Znajdą się w niej przestronne sale, kręgielnia oraz restauracja z widokiem na Stary Groń, co sprawia, że obiekt będzie atrakcyjny również dla klientów biznesowych.

Nowa era dla Brennej i Beskidu Śląskiego

Brenna, niegdyś tętniąca życiem turystycznym miejscowość, przez lata pozostawała w cieniu bardziej znanych ośrodków w Beskidach. Brak inwestycji oraz infrastruktury powodował, że miejscowość traciła na znaczeniu. Obecna inwestycja ma na celu zmianę tego stanu rzeczy. Nowoczesny kompleks hotelowo-konferencyjny może stać się impulsem do rozwoju całego regionu, przyciągając nowych inwestorów i turystów. Architekt Maciej Zuber podkreśla, że projekt ma również wpływ na całą tzw. “piątkę beskidzką”, czyli grupę gmin w Beskidzie Śląskim, które cieszą się dużym potencjałem turystycznym.

  • Like 4
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.10.2024 o 19:00, Bartłomiej napisał:

Na parkingu naprzeciw stacji leżą elementy kolei- pytanie czy tej zdemontowanej? Czy kolei z demobilu która będzie montowana 


Byłem wczoraj przejazdem w Muszynie więc zajechałem do Szczawnika.
Na parkingu leżą obie koleje, po jednej stronie zdemontowana dotychczasowa a z drugiej "nowa" kupiona z Austrii.

Zdemontowana 4 osobowa kolej krzesełkowa działająca w Canazei w Dolomitach w latach 1988-2007 i później w Szczawniku w latach 2008-2017.

IMG_20241016_153900212_HDR.thumb.jpg.4719b23d36b8ac05d339afb2a50a8686.jpg

IMG_20241016_155144664_HDR.thumb.jpg.c5be08a76f8fe78fab3afc2bb30c9278.jpg

IMG_20241016_153937192_HDR.thumb.jpg.875768f1a2d4f12ac60f0892ead213fd.jpg

IMG_20241016_154251908_HDR.thumb.jpg.38827ae7c742ff09d6001ed206558983.jpg

IMG_20241016_154256491_HDR.thumb.jpg.337c69de135f5295bfc687fd2ed51a18.jpg

IMG_20241016_154326263_HDR.thumb.jpg.8f6530d6e808ba2fab589cabb54fb81f.jpg

IMG_20241016_154405310_HDR.thumb.jpg.8f43037fc91f9bebb7e9f0d32e093b42.jpg

IMG_20241016_154420947.thumb.jpg.2f74dec8d5bc5ed431505c83fd042199.jpg

IMG_20241016_154438346.thumb.jpg.44a8ada61d036c8e0bb7172440a48d42.jpg

IMG_20241016_154456982_HDR.thumb.jpg.db6665c17114966a86cce2df186aa65e.jpg


Na parkingu również jest składowana "nowa - stara" kolej krzesełkowa 6 osobowa Leitner z ośrodka Looser Altaussee w Austrii. Kolej "Loser Jet 1" działająca tam w latach 2003-2024. 
https://www.skiresort.info/ski-resort/loser-altaussee/ski-lifts/l93711/

Ma ona zostać skrócona do około 1100m i trafić w górną część tras po stronie Szczawnika, tam gdzie był długi gięty talerzyk Tatrapomy z długą trasa do nauki jazdy. 

6ead199e6a.jpg.9f60bb46b63d811e4be229c8eb7fefa0.jpg

a03746ef35.jpg.24baa12b1a6c2df2781ee417988ece6b.jpg

IMG_20241016_160016506_HDR.thumb.jpg.64439ea8999f4fd7574a83ba4a2353ce.jpg

IMG_20241016_155927197_HDR.thumb.jpg.4d69711370b58a296431c197c38bf392.jpg

IMG_20241016_155837197_HDR.thumb.jpg.11fb2c3f4d329276d4f1cfba0b30e810.jpg

IMG_20241016_155719883_HDR.thumb.jpg.b45ab996b6ee181ab710e438ad7abfee.jpg

IMG_20241016_155645079_HDR.thumb.jpg.d714e7d67f239e326a915bc75de4c2f1.jpg

IMG_20241016_155420000_HDR.thumb.jpg.dddaf97085711519c83713542b803c3e.jpg

IMG_20241016_155415194_HDR.thumb.jpg.27e4dd19aad0c3dccdf233d36b7717a7.jpg

IMG_20241016_155505423_HDR.thumb.jpg.45dee62e1cc113a9f97f6f1d54171eef.jpg

IMG_20241016_155511356_HDR.thumb.jpg.81670a4ae0e0ce57eb69a7bfdbc6510b.jpg

IMG_20241016_155517724_HDR.thumb.jpg.2baf219dce5d39e2e52117fa799855be.jpg

  • Like 3
  • Thanks 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włamałem się (kolejny raz) na budowę w Ski Dolina(ie). Ale zrobiłem zdjęcia tylko na dole, nie chciało mi się taszczyć aparatu do góry.
Wnioski:
1) Kolej stoi, lina zaciągnięta, nie ma jeszcze zainstalowanych krzeseł.
2) Trwają mocne prace ziemne przy dolnej stacji, jest tam zdrowo rozkopane.
3) Na parkingach leży mnóstwo elementów z wyciągu zdementowanego i chyba też elementy infrastruktury narciarskiej oraz infrastruktury ziemnej do zainstalowania.
4) Leżą też rury! Co rodzi nadzieję na dobry system naśnieżania, jak nie wkrótce, to za sezon.
5) U góry stacja praktycznie zamontowana, prace ziemne też wyglądają na ukończone. Będzie się zjeżdżało do małego dołka, z dołka będzie można zjechać do dolnej stacji krzesła i do talerzyka dookoła stacji.
6) Piękne łagodne skrajne polany chyba nie będą zagospodarowane, ale to zobaczymy.
7) Talerzyk górny jest częściowo zdemontowany i czeka na montaż kółek oraz naciągnięcie liny.
😎 Talerzyk dolny chyba idzie do likwidacji, w każdym razie liny i jego dolnej stacji już nie ma, stoi (jeszcze?) kilka słupów.

 

P1080846.JPG

P1080847.JPG

P1080848.JPG

P1080849.JPG

P1080850.JPG

P1080852.JPG

P1080853.JPG

P1080854.JPG

P1080855.JPG

P1080856.JPG

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z której strony Twoim zdaniem będzie usytuowany peron? Dało się coś wywnioskować jak tam byłeś? Bo ze zdjęć chyba trudno powiedzieć.

Niedawno dyskutowaliśmy o tym, czy zjazd będzie po lewej (patrząc z dołu), czyli wzdłuż likwidowanego talerzyka, czy też bardziej stromo - na prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, koliber napisał:

A z której strony Twoim zdaniem będzie usytuowany peron? Dało się coś wywnioskować jak tam byłeś? Bo ze zdjęć chyba trudno powiedzieć.

Niedawno dyskutowaliśmy o tym, czy zjazd będzie po lewej (patrząc z dołu), czyli wzdłuż likwidowanego talerzyka, czy też bardziej stromo - na prawo.

Patrząc od dołu, dojazd będzie nad krzesłem z prawej strony

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2024 o 13:44, koliber napisał:

A z której strony Twoim zdaniem będzie usytuowany peron? Dało się coś wywnioskować jak tam byłeś? Bo ze zdjęć chyba trudno powiedzieć.

Niedawno dyskutowaliśmy o tym, czy zjazd będzie po lewej (patrząc z dołu), czyli wzdłuż likwidowanego talerzyka, czy też bardziej stromo - na prawo.

Odpowiedź prawidłowa brzmi: nie wiem. Wydaje się, że wjazd będzie lewą stroną (i tak zjazd), to by sugerowało dojazd z lewej (patrząc od dołu), nawet na lewo od linii oświetlenia aktualnego, tam są właśnie prowadzone jakieś prace ziemne i - moim zdaniem - jest łagodniej. Z drugiej strony - tam planują tę strefę do nauki, więc może nie?

Odpowiedź: nie wiem!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...