Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, cysiu napisał:

Bardzo ciekawa informacja. Skąd masz takie dane?

Jestem osobą wynajmującą w Szczyrku.

 

5 godzin temu, JC napisał:

Sprawa jest prosta... otwarty jest hotel Mercure Szczyrk Resort stare Orle Gniazdo - 447 pokoi!

Wcale nie chodzi o Mercure. Sezon letni zaczął się dobre 2 miesiące temu i już wtedy był skok z ~300 obiektów w Szczyrku rok temu na 516 obiektów w tym momencie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będziemy mieć w rejonie Wisła-Ustroń-Brenna sześć kanap 4-osobowych o prawie identycznym przewyższeniu:

Nowa Osada - 189m
Soszów - 192m
Cieńków - 196m
Stok - 197m
Świniorka - 198m
Skolnity - 201m

...oraz trzy o nieco większym, ale też prawie identycznym:

Palenica - 232m
Stożek - 233m
Poniwiec - 234m

...no i Czantorię o 2-krotnie większym przewyższeniu (463m) i tempie jazdy.

Żródło: Lanové dráhy v České republice (lanove-drahy.cz)

Edytowane przez koliber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

Czyli będziemy mieć w rejonie Wisła-Ustroń-Brenna sześć kanap 4-osobowych o prawie identycznym przewyższeniu:

Nowa Osada - 189m
Soszów - 192m
Cieńków - 196m
Stok - 197m
Świniorka - 198m
Skolnity - 201m

...oraz trzy o nieco większym, ale też prawie identycznym:

Palenica - 232m
Stożek - 233m
Poniwiec - 234m

...no i Czantorię o 2-krotnie większym przewyższeniu (463m) i tempie jazdy.

Żródło: Lanové dráhy v České republice (lanove-drahy.cz)

Palenica nie chodzi zimą od lat. Nie wiem, czy są jakieś plany uruchomienia zimą?

Ale tak, dokładnie tak: 200 m przewyższenia to taki "wiślański standard".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co męczącego jest w orczyku na Jaworzynie?

Po 1 - to nie orczyk, to talerzyk o mikrej przepustowości. Pół trasy (dół) to krzesło 2400, pół trasy (góra) - to wąskie gardło. Tzw. oczywista szkoda. Nadto jak nie chodzi talerzyk (poma) na trasie nr 4, ten talerzyk to jedyna droga do wydostania się z tamtej strony.

Klasyczne wąskie gardło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2024 o 16:04, Narciarz ze Śląska napisał:

Palenica nie chodzi zimą od lat. Nie wiem, czy są jakieś plany uruchomienia zimą?

Ale tak, dokładnie tak: 200 m przewyższenia to taki "wiślański standard".

Dla mnie to 200m to właśnie takie przyzwoite minimum. Jak są mniejsze przewyższenia, to się skręci parę razy i już koniec trasy, nie ma zabawy. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisła:

 Zrobiłem szybki, na ile mi czas pozwalał, raid over Wisła. Co się dzieje w Wiśle przed sezonem narciarskim 2024/25? Już tłumaczę i dokumentuję fotografiami:

1/ BUDOWA WIEŻY A LA KRYNICA NA SKOLNITYM

Ośrodek Skolnity buduje tzw. ścieżkę w chmurach – zgodnie z nową modą. O inwestycji można było przeczytać na stronie ośrodka już dawno, ale pewnie procedury, procedury. Nadto reformują tam całe otoczenie górnej stacji wyciągu. Niemniej zaobserwowana liczba dźwigów sugeruje, że prace ruszyły na serio z kopyta.

P1080408.JPG


2/ ON CIEŃKÓW BEZ ZMIAN, ALE JEST ODNOWIONY MOST
 
Nie widziałem żadnych zmian na Cieńkowie, ale ośrodek chyba wielkich zmian nie wymaga:
 
P1080415.JPG
 

P1080426.JPG

Natomiast wyraźnie odnowiono drewniany most dojazdowy do dolnej stacji wyciągu i do hotelu:

P1080448.JPG
 

3/ BUDOWA NOWEGO WYCIĄGU (TRAMWAJU) NA SKOCZNI W MALINCE

Na skoczni w Malince niemal po cichu zlikwidowano stare krzesło dwuosobowe (zrównano z ziemią) i na jego miejscu powstały – dosłownie – tory. Na tych torach będą jeździły wagoniki dla skoczków, coś pewnie a la zamek w Ljubljanie. Tor już jest praktycznie gotowy, trwają prace przy dolnej, pośredniej (tak!) i górnej stacji:

P1080428.JPG
 
P1080429.JPG
 
P1080436.JPG
 
P1080437.JPG
 
P1080438.JPG
 

4/ KOSMETYCZNE PRACE NA KLEPKACH

Natomiast jeśli chodzi o Klepki, tutaj widać, że coś (!) się działo. Po pierwsze wyrównano trasę wyciągu talerzykowego, po drugie trwają jakieś prace (niwelacja zjazdu?) przy górnej stacji krzesła. Prawdopodobnie będzie jeszcze łatwiej opuszczać trasę wyciągu krzesełkowego (nie będzie trudnego zakrętu?) i prawdopodobnie zniknęła górka między linią wyciągu talerzykowego a trasą. Tu różnica poziomów sprawiała morze problemów dzieciom, które wypadły z talerzyka:

P1080423.JPG
 
P1080443.JPG
 

No to czekamy na zimę!

Twój instruktor

Maciek

Link: 

Inwestycje i zmiany w Wiśle | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

  • Like 6
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to często bywa, że najwięcej możemy się dowiedzieć od Słowaków.

Wg informacji portalu "Lanovky.sk", trasa 6-osobowej kanapy w Muszynie (czyli II odcinek nad kombinowaną kanapo-gondolą z dołu) została już wstępnie wytyczona za pomocą drewnianych palików. I tu chyba zaskoczenie - będzie to kanapa zakupiona od austriackiego ośrodka Loser-Altausee (czyli jednak nie trafi ona do Zakopanego, wbrew wcześniejszym informacjom, a co najwyżej do bardzo szeroko rozumianych "okolic Zakopanego"). Trochę to jednak dziwne, że na tak krótki stok zakupiono kanapę, pokonującą w Austrii ponad 500m przewyższenia (tu zaledwie 115m).

Jest też wzmianka o tym, że PKL zwiększyła pakiet udziałów na Jaworzynie z 84 do 93% i że połączenie w przyszłości Jaworzyny ze Szczawnikiem rozpatrywane jest w II wariantach: albo 3,5-kilometrową gondolą bez żadnych tras, albo systemem krótszych kanap z trasami.

PKL pripravujú projekt obnovy strediska Muszyna-Szczawnik za 35 miliónov eur - články - LANOVKY.sk

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, koliber napisał:

Tak to często bywa, że najwięcej możemy się dowiedzieć od Słowaków.

Wg informacji portalu "Lanovky.sk", trasa 6-osobowej kanapy w Muszynie (czyli II odcinek nad kombinowaną kanapo-gondolą z dołu) została już wstępnie wytyczona za pomocą drewnianych palików. I tu chyba zaskoczenie - będzie to kanapa zakupiona od austriackiego ośrodka Loser-Altausee (czyli jednak nie trafi ona do Zakopanego, wbrew wcześniejszym informacjom, a co najwyżej do bardzo szeroko rozumianych "okolic Zakopanego"). Trochę to jednak dziwne, że na tak krótki stok zakupiono kanapę, pokonującą w Austrii ponad 500m przewyższenia (tu zaledwie 115m).

Ano, ta kanapa już leży w Szczawniku na parkingu. Może wybiorę się tam jakoś niedługo zobaczyć co i jak wygląda w tej części "Dwóch Dolin". Widziałem jakieś zdjecie z wbitymi czerwonymi palikami właśnie w przyszłym śladzie montowania tej używanej kanapy. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczawnik:

 

Muszyna.png

 Trzeba przyznać, że burmistrz Muszyny okrył się pewną (dobrą) sławą w środowisku narciarskim. W gminie Muszyna znajduje się miejscowość Szczawnik, która przez lata była elementem ośrodka narciarskiego Dwie Doliny. Stanowiła jedną z dwóch połączonych wyciągami dolin, drugą była (i jest) Wierchomla. Coś negatywnego natomiast stało się w 2018 r. i wówczas operator wyciągów w Szczawniku zawiesił działalność, równolegle przestały też działać tzw. wyciągi łącznikowe. Z wielkiego projektu Dwie Doliny została jedna dolina – Wierchomla i to w dodatku tylko z dwoma wyciągami: jedną starą koleją krzesełkową i jednym wyciągiem typu poma.

 

W szybkim tempie Szczawnik zamienił się z kurortu naciarskiego w wioskę na końcu świata, w której nic nie ma. Skądinąd turystyczna Muszyna – w końcu uzdrowisko – zaczęła kompletnie pustoszeć poza sezonem letnim. Pojawił się pomysł budowy całorocznego stoku pod dachem w samej Muszynie, ale szybko został storpedowany przez ekologów przez... wykrycie endemicznej trawy. 

Wszystkie te zdarzenia uaktywniły burmistrza Muszyny Jana Golbę. Zaczął on chodzić za ponownym uruchomieniem wyciągów i stoków. Wydawało się to mission impossible, ale czas pokazał, że kto się nie odezwie i nie spróbuje, ten blondynki nie poderwie. Ta blondynka okazała się wyjątkowo trudna. Po pierwsze – stare wyciągi były prywatne. Po drugie, co okazało się po czasie – wystarczyło kilka lat, aby okazały się do niczego nieprzydatne. Jak bowiem czytamy:

Lanovka Telemix má byť inštalovaná na mieste existujúcej odpojiteľnej 4-sedačky, ktorá bude demontovaná. Tá je po viac ako 6 rokoch neprevádzkovania v zúboženom stave, horná stanica bola vykradnutá a zdevastovaná. Celé lyžiarske stredisko Szczawnik je mimo prevádzky už od sezóny 2018/2019.

Tłumaczę:

Kolej linowa Telemix ma być zainstalowana w miejscu istniejącego wyprzęganego czteroosobowego krzesła, które będzie zdemontowane. Stara kolej po ponad 6 latach nieużytkowania jest w złym stanie, a górna stacja została rozkradziona i zdewastowana. . Cały ON Szczawnik jest nieczynny od sezonu 2018/2019.

I to zapowiada kluczowe. Burmistrzowi jednak udało się wychodzić ponowne uruchomienie ośrodka. Pierwszą czynnością było wykupienie udziałów przez PKL (większość) i gminę (mniejszość). A teraz dowiadujemy się, że powstaną dwie koleje, w zasadzie już kupione:

PKL pripravujú projekt obnovy strediska Muszyna-Szczawnik za 35 miliónov eur

PKL a mesto Muszyna podpísali zmluvu so švajčiarskou firmou Bartholet v súvislosti s inštaláciou novej kombinovanej lanovky v skirezorte Dwie Doliny Wierchomla-Muszyna, 14 km od slovensko-poľskej hranice. Pripravujú tiež výstavbu ojazdenej odpojiteľnej 6-sedačky Leitner zo Štajerska.

Tłumaczę:

PKL przygotowuje projekt odnowy ośrodka Muszyna-Szczawnik za 35 mln euro

PKL i miasto Muszyna podpisały umowę ze szwajcarską firmą Bartholet w związku z montażem nowej kolei kombinowanej w ośrodku narciarskim Dwie Doliny Wierchomla-Muszyna, 14 km od granicy słowacko-polskiej. Przygotowują także budowę wyprzęganej kolei 6-osobowej marki Leitner ze Styrii.

Więcej informacji tutaj: 
PKL pripravujú projekt obnovy strediska Muszyna-Szczawnik za 35 miliónov eur - články - LANOVKY.sk

Wyrazy szacunku Panie Burmistrzu! Nie znam Pana, ale i tak podziwiam! Oby wszystko poszło zgodnie z planem!

Twój instruktor

Maciek

 

AVvXsEisfR5SXsoVK8NHTDrfocyvKtUKW38sfBgM

 

Link: Chodził, chodził i (chyba) wychodził! Kto? Burmistrz Muszyny | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie:

 
 
 
AVvXsEiN3Tuv84UgpG2I6ADGpqAR1dZ4FYWn6fJ1Podaję parametry nowoczesnej (na ówczesny czas montażu) kolei wyprzęganej w Szczawniku, która po ponad 6 latach nieużytkowania musi być zdemontowana.

 

Okazało się, że nie nadaje się do dalszego użycia:

 

  • długość: 1524 m po śladzie;
  • różnica poziomów: 271 m*;
  • położenie dolnej stacji: 682 mnpm;
  • położenie górnej stacji: 953 mnpm;
  • średni skłon: 18%;
  • przepustowość: 1970 os./godz.;
  • prędkość na linie: 5 m/s;
  • czas jazdy: 5 minut;
  • rok uruchomienia w Szczawniku: 2008;
  • rok zakończenia eksploatacji: 2018;
  • rok produkcji (kolej przeniesiona z Włoch): 1988.
*) W oryginale 274 m. Sprostowałem oczywistą pomyłkę (matematyka!) Czechów.
Źródło danych i zdjęć (screeny z filmu): Lanové dráhy v České republice (lanove-drahy.cz)

 

Twój instruktor

Maciek

 

AVvXsEiw0O8Ri3HIlkqJiAbJpCvvvdJPkwBymtzj

 

AVvXsEh7FmQnwzAosSJfULLGy9fqoORH_x_kZrvR
 

 

 

Link: Czas eksploatacji ultranowoczesnej kanapy w Szczawniku? Niecałe... 10 lat | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Uzupełnienie:

 
 
 
AVvXsEiN3Tuv84UgpG2I6ADGpqAR1dZ4FYWn6fJ1Podaję parametry nowoczesnej (na ówczesny czas montażu) kolei wyprzęganej w Szczawniku, która po ponad 6 latach nieużytkowania musi być zdemontowana.

 

Okazało się, że nie nadaje się do dalszego użycia:

 

  • długość: 1524 m po śladzie;
  • różnica poziomów: 271 m*;
  • położenie dolnej stacji: 682 mnpm;
  • położenie górnej stacji: 953 mnpm;
  • średni skłon: 18%;
  • przepustowość: 1970 os./godz.;
  • prędkość na linie: 5 m/s;
  • czas jazdy: 5 minut;
  • rok uruchomienia w Szczawniku: 2008;
  • rok zakończenia eksploatacji: 2018;
  • rok produkcji (kolej przeniesiona z Włoch): 1988.
*) W oryginale 274 m. Sprostowałem oczywistą pomyłkę (matematyka!) Czechów.
Źródło danych i zdjęć (screeny z filmu): Lanové dráhy v České republice (lanove-drahy.cz)

 

Twój instruktor

Maciek

 

AVvXsEiw0O8Ri3HIlkqJiAbJpCvvvdJPkwBymtzj

 

AVvXsEh7FmQnwzAosSJfULLGy9fqoORH_x_kZrvR
 

 

 

Link: Czas eksploatacji ultranowoczesnej kanapy w Szczawniku? Niecałe... 10 lat | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com)

coś mi się obiło uszy, że to był właściciel z Niemiec ? Czy to prawda ? Ciekawe dlaczego pozwolił do zmarnowania w sumie kilku swoich baniek PLNów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krakus81 napisał:

coś mi się obiło uszy, że to był właściciel z Niemiec ? Czy to prawda ? Ciekawe dlaczego pozwolił do zmarnowania w sumie kilku swoich baniek PLNów. 

Też tak słyszałem. Nagle porzucił interes. Dlaczego? $$$ czy coś innego? 

Nie wiemy tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykują konkurencję dla nieodległego SkyBridge721 w Dolnej Morawie...

Cytat

Gmina Stronie Śląskie planuje budowę wiszącego mostu o długości 1040 metrów w miejscowości Kamienica, który miałby stać się najdłuższym tego typu obiektem na świecie. Obecnie ten tytuł należy do mostu turystycznego w Czechach.

Według portalu 24klodzko.pl burmistrz Stronia Śląskiego, Dariusz Chromiec, rozpoczął procedury administracyjne związane z budową mostu linowego, który miałby połączyć dwie góry w pobliżu Kamienicy w województwie dolnośląskim.

Projekt jest na wczesnym etapie, a władze lokalne skupiają się obecnie na analizie oddziaływania inwestycji na środowisko. Planuje się budowę mostu bez podpór, którego środek ciężkości byłby zakotwiczony w zboczach gór.

Konstrukcja miałaby być wykonana ze stalowej siatki, a turyści mieliby przemieszczać się po niej w jednym kierunku. Most ma mieć 1040 metrów długości.

Lokalni przedsiębiorcy są przekonani, że taka atrakcja przyciągnie do regionu turystów także w sezonie letnim, co zwiększyłoby jego popularność poza sezonem zimowym, informuje portal.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2024 o 17:03, Hextor napisał:

Lepiej tak by zrobili to połączenie z nowymi trasami, a nie bez. 

Jednak będzie to zdecydowanie trudniejsze, niż budowa 1 gondoli ze względów środowiskowych - nowe trasy narciarskie oznaczałyby wycięcie sporej liczby drzew. Poza tym taka 3,5 km gondola poprowadzona częściowo nad dnem doliny byłaby też sporą, całoroczną atrakcją turystyczną. Dlatego też myślę, że opcja z jedną gondolą jest bardziej prawdopodobna, niż połączenie kilkoma wyciągami i trasami.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AdrianZ napisał:

Jednak będzie to zdecydowanie trudniejsze, niż budowa 1 gondoli ze względów środowiskowych - nowe trasy narciarskie oznaczałyby wycięcie sporej liczby drzew. Poza tym taka 3,5 km gondola poprowadzona częściowo nad dnem doliny byłaby też sporą, całoroczną atrakcją turystyczną. Dlatego też myślę, że opcja z jedną gondolą jest bardziej prawdopodobna, niż połączenie kilkoma wyciągami i trasami.

Przecież to i tak nie powstanie ani w 1 ani w 2 wersji... Gondolą 3,5 km to pewnie przynajmniej 100 baniek a efekt żaden...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Przecież to i tak nie powstanie ani w 1 ani w 2 wersji... Gondolą 3,5 km to pewnie przynajmniej 100 baniek a efekt żaden...

widząc obiektywne zagrożenia dla tego projektu, to jednak powinniśmy jednak przestawiać w naszych głowach myślenie, że niemożliwe nie istnieje, albo sky is the limit inaczej jako ludzie, społeczeństwo, naród czy kraj niczego nie osiągniemy. Naprawdę jesteśmy już w innym miejscu, niż w 1989 czy 1993 roku. Inwestycja górska, która daje potencjał całoroczny może dać szanse sukcesu biznesowego, a nawet jakby ten sukces nie był liczony zyskiem netto tej inwestycji, to i tak da impuls rozwojowy dla całego regionu (noclegi, restauracje, sklepy, usługi, itp). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Przecież to i tak nie powstanie ani w 1 ani w 2 wersji... Gondolą 3,5 km to pewnie przynajmniej 100 baniek a efekt żaden...

Efekt żaden? Połączenie 2 dużych (jak na polskie warunki) ośrodków narciarskich, co dałoby razem ośrodek wielkością porównywalny ze Szczyrkiem. Do tego całoroczna atrakcja turystyczna o potencjale podobnym, co wybudowaniem także przez PKL gondola w Solinie. Oczywiście nie będzie to łatwa, ani tania inwestycja, ale ma szanse się zwrócić, więc nie mówmy, że napewno nie powstanie.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AdrianZ napisał:

Efekt żaden? Połączenie 2 dużych (jak na polskie warunki) ośrodków narciarskich, co dałoby razem ośrodek wielkością porównywalny ze Szczyrkiem. Do tego całoroczna atrakcja turystyczna o potencjale podobnym, co wybudowaniem także przez PKL gondola w Solinie. Oczywiście nie będzie to łatwa, ani tania inwestycja, ale ma szanse się zwrócić, więc nie mówmy, że napewno nie powstanie.

Połączenie tych dwóch ośrodków ma sprawić, że będzie porównywalny ze Szczyrkiem ?  COS+TMR nie ma w kraju porównania. Brak takich warunków.... Nie wierzę, że powstanie kolej za ponad 100 baniek aby połączyć duzy ośrodek  z takim co ma dwie trasy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...