Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18.05.2024 o 15:36, AdrianZ napisał:

Na Skrzyczne wraz z budową nowej kanapy będzie (częściowo już jest) poszerzany Ondraszek i łącznik Jaworzyny z Dolinami. Więc to nie jest tak, że stawiają nowe wyciągi, a przepustowość tras się zupełnie nie zmieni. Ja to też interpretuję w ten sposób, że nowa kanapa ma głównie obsłużyć poszerzonego Ondraszka i odciążyć obecną 4-os. kanapę z Jaworzyny na Skrzyczne.

A trochę w innym temacie; wie ktoś, co z inwestycjami na Jaworzynie Krynickiej, które miały być pierwotnie gotowe na miniony sezon, tj. nowa 6-os. kanapa na trasie nr 2 i stara czwórka z trasy nr 6 na trasie nr 5? Zapowiadano start prac wiosną, mamy już połowę maja i z tego, co widać na kamerkach, to póki co nic się w tej kwestii nie dzieje.

Z tego co widzę, to po zmianach w polityce PL, mogą - delikatnie mówiąc - nastąpić zmiany w planach inwestycyjnych firm państwowych. Więc zasadne jest pytanie:
- Czy te plany są w ogóle jeszcze aktualne?

Na mój gust nową strategią jest niebudowanie niczego, nie tylko w sferze narciarskiej ale w ogóle w PL, ale dajmy im szansę, przyjmijmy przynajmniej oficjalnie, że mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Na mój gust nową strategią jest niebudowanie niczego, nie tylko w sferze narciarskiej ale w ogóle w PL, ale dajmy im szansę, przyjmijmy przynajmniej oficjalnie, że mogę się mylić.

no nie, bez przesady z tym defetyzmem, wyciąg to nie elektrownia atomowa, myślę, że coś jednak trzeba POstawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Albo to perspektywa zdjęcia, albo niewiele poszerzyli??? Mam nadzieję, że perspektywa?

Niewiele poszerzyli, ale to wystarczy. Przynajmniej ci co nie powinni, nie bedą sie tam zapuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

To ma być niebieska trasa dla wszystkich, zamiast starego krzesła czteroosobowego, które przestanie pełnić rolę głównego.

Problem jest taki, że w ostatnich latach ten właściwy sezon trwa tak krótko, że w tym okresie wszyscy narciarze chcą to wykorzystać - i nie ma mowy, by któryś z dostępnych wyciągów nie jeździł w pełni obłożony. Stąd też, zawsze biorę pod uwagę przepustowość maksymalną (przy szacowaniu tłoku na trasach).

Skrzyczne to stroma, zalesiona góra, która nie nadaje się do stawiania jednej kanapy na drugiej, jak szerokie polany w Białce. Zwróćmy uwagę, że sporo forumowiczów narzeka nawet na tłok w SMR (wielu twierdzi, że nigdy tam nie przyjedzie od czasu przebudowy), a tam na 1 kanapę przypadają po dwie, bardzo szerokie trasy (4/7 oraz 8/10 - ze wspólną jedynie końcówką).

Na Skrzycznem tylko po jednej trasie na kanapę, z czego jedna stroma, a druga wąska. A jedyny szerszy odcinek Ondraszka zabudowano torem saneczkowym i jeszcze dorzucono orczyk.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Z tego co widzę, to po zmianach w polityce PL, mogą - delikatnie mówiąc - nastąpić zmiany w planach inwestycyjnych firm państwowych. Więc zasadne jest pytanie:
- Czy te plany są w ogóle jeszcze aktualne?

Na mój gust nową strategią jest niebudowanie niczego, nie tylko w sferze narciarskiej ale w ogóle w PL, ale dajmy im szansę, przyjmijmy przynajmniej oficjalnie, że mogę się mylić.

Poprzednia strategia polegała w praktyce na:

- budowie elektrowni węglowej i powiedzeniu po drodze: sorry pomyłka, burzymy kominy

- budowie fabryki elektrycznej Izery, sorry coś nie wypaliło, wyszedł tylko prototyp

- budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, o nawet nam to wyszło, sorry pływają tam głównie jachty, zrobiliśmy kanał za 2mld dla żaglówek

A może zrobili elektrownię atomową, albo jakąś nową linię szybkich koleji?

A sorry, cały czas projektowali, przez 8 lat ciężko projektowali.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MarioJ napisał:

A sorry, cały czas projektowali, przez 8 lat ciężko projektowali.

..bo chodzi o to żeby "gonić króliczka"... króliczek dogoniony przestaje przynosić profity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, koliber napisał:

Problem jest taki, że w ostatnich latach ten właściwy sezon trwa tak krótko, że w tym okresie wszyscy narciarze chcą to wykorzystać - i nie ma mowy, by któryś z dostępnych wyciągów nie jeździł w pełni obłożony. Stąd też, zawsze biorę pod uwagę przepustowość maksymalną (przy szacowaniu tłoku na trasach).

Skrzyczne to stroma, zalesiona góra, która nie nadaje się do stawiania jednej kanapy na drugiej, jak szerokie polany w Białce. Zwróćmy uwagę, że sporo forumowiczów narzeka nawet na tłok w SMR (wielu twierdzi, że nigdy tam nie przyjedzie od czasu przebudowy), a tam na 1 kanapę przypadają po dwie, bardzo szerokie trasy (4/7 oraz 8/10 - ze wspólną jedynie końcówką).

Na Skrzycznem tylko po jednej trasie na kanapę, z czego jedna stroma, a druga wąska. A jedyny szerszy odcinek Ondraszka zabudowano torem saneczkowym i jeszcze dorzucono orczyk.

Bo w praktyce (SMR) wygląda to tak, że przepustowość wyciągów jest wykorzystywana na maksimum, a z 3 tras czynna jest 1. Tu tkwi problem.

Na Skrzycznem może być podobnie, zwłaszcza przy słabości naśnieżania. Może się okazać, że będzie chodził Ondraszek i dla tego Ondraszka będą chodziły:
- czteroosobowe krzesło;
- sześcioosobowe krzesło;
- orczyk na polanie Jaworzyna!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MarioJ napisał:

Poprzednia strategia polegała w praktyce na:

- budowie elektrowni węglowej i powiedzeniu po drodze: sorry pomyłka, burzymy kominy

- budowie fabryki elektrycznej Izery, sorry coś nie wypaliło, wyszedł tylko prototyp

- budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, o nawet nam to wyszło, sorry pływają tam głównie jachty, zrobiliśmy kanał za 2mld dla żaglówek

A może zrobili elektrownię atomową, albo jakąś nową linię szybkich koleji?

A sorry, cały czas projektowali, przez 8 lat ciężko projektowali.

 

Ja tego nie oceniam, bo to nie pole do polityki. Tu zakładam, że każda ekipa ma jakieś wady, każda przedkłada PR nad pracę faktyczną (bo to polityka), poprzednia też miała: protekcjonizm, socjalizm, uwielbienie dla tzw. czeboli, budowanie monopoli. Za to aktualnie oceniam to, co co słyszę dookoła w różnych dziedzinach (innych niż nasze kochane narty): wszystko co jest jakąś inwestycją, jest zawieszone/odwołane/wycofane finansowanie. Mam nadzieję, że to się zmieni, przynajmniej oficjalnie tak napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lexi napisał:

..bo chodzi o to żeby "gonić króliczka"... króliczek dogoniony przestaje przynosić profity.

To jeden ze znakomitych sposobów na zagospodarowanie doskonale płatnych etatów, o które nikt nie pyta. Potem się projekt oficjalnie... było w filmie! Nie sądzę, żeby ktokolwiek u władzy z tego zrezygnował. Osobną kwestią jest to, jak bardzo urzędnicze państwo już zbudowaliśmy. Myślę, że Grecja mogłaby zacząć zazdrościć.

Dobra, koniec OFF-TOPU. Będę śledził co się dzieje tak, gdzie się jednak dzieje: COS, Brenna, może jeszcze gdzieś (Sosnówka???)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Ja tego nie oceniam, bo to nie pole do polityki. Tu zakładam, że każda ekipa ma jakieś wady, każda przedkłada PR nad pracę faktyczną (bo to polityka), poprzednia też miała: protekcjonizm, socjalizm, uwielbienie dla tzw. czeboli, budowanie monopoli. Za to aktualnie oceniam to, co co słyszę dookoła w różnych dziedzinach (innych niż nasze kochane narty): wszystko co jest jakąś inwestycją, jest zawieszone/odwołane/wycofane finansowanie. Mam nadzieję, że to się zmieni, przynajmniej oficjalnie tak napiszę.

 

To właśnie źle słyszysz. Słuchasz pewnie polityków którzy zajmują się chodzeniem po mediach i podkopywaniem innych.

Posłuchaj np. wiceministra Malepszaka, a za 3-4 lata go rozliczymy.

– Nowe linie z programu CPK to konieczność – zaznaczył wiceminister. – Czas przełamać „niedasizm”, budując kolej wysokich parametrów i przepustowości. Mamy mocne odcinki, które bronią się w liczbach. Naturalni kandydaci do pierwszeństwa to odcinki Warszawa – Łódź i Łódź – Wrocław. Rozpoczęcie budowy w 2026 r. jest realne. 

Albo przebudowa linii średnicowej w Warszawie, zobaczymy jak to zrealizują. Poprzednicy też planowali i nic nie zrobili.

Nie da się szybko naprawić tego co poprzednicy spieprzyli. Na efekty projektowania trzeba poczekać ze 2 lata.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

To jeden ze znakomitych sposobów na zagospodarowanie doskonale płatnych etatów, o które nikt nie pyta. Potem się projekt oficjalnie... było w filmie! Nie sądzę, żeby ktokolwiek u władzy z tego zrezygnował. Osobną kwestią jest to, jak bardzo urzędnicze państwo już zbudowaliśmy. Myślę, że Grecja mogłaby zacząć zazdrościć.

Dobra, koniec OFF-TOPU. Będę śledził co się dzieje tak, gdzie się jednak dzieje: COS, Brenna, może jeszcze gdzieś (Sosnówka???)!

 

Pan Pierwszy Narciarz, 6 lat na stanowisku. Mógł zadbać aby przez sześć lat dwie inwestycje zostały przygotowane w pełni projektowo: Goryczkowa i Nosal. Przypomnę: żadna z tych inwestycji nie ma nawet pozwolenia na budowę.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarioJ napisał:

 

Pan Pierwszy Narciarz, 6 lat na stanowisku. 

Moja pomyłka. 8 lat na stanowisku wspólnie z przyjaznymi rządami.

To w kontekście Goryczkowej. 😁

 

Edytowane przez MarioJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, koliber napisał:

Goryczkowa czeka na wymianę 55 lat, a nie tylko ostatnie 8.

 

Myślę że to jest śmieszne określenie.

Jak się buduje nową kolej to zakłada się że ona podziała kilkanaście lat co najmniej.

Zwykle to amortyzacja i zwrot kosztów inwestycji powinna trwać kilkadziesiąt lat. 😁

 

 

Edytowane przez MarioJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ski Dolina w Brennej:

 

https://www.facebook.com/share/p/DiWeqt2qGgspDUyp/

 

Już od sezonu 2024/2025 zapraszamy wszystkich do skorzystania z pierwszego wyciągu krzesełkowego w Brennej😃

Zachęcamy również organizatorów wyjazdów zorganizowanych do zapoznania się z naszą ofertą📯

pełna infrastruktura narciarska wraz z koleją krzesełkową, 
wypożyczalnia sprzętu narciarskiego, 
szkółka narciarska, 
szybki dojazd niezależną drogą od Skoczowa do Brennej, 
atrakcyjne oferty karnetów dla grup zorganizowanych, 
możliwość organizacji zawodów, 
rozbudowana baza noclegowa w Brennej - ok. 3000 zróżnicowanych miejsc noclegowych w całej Brennej, 

Zachęcamy do kontaktu oraz spędzenia aktywnego czasu w naszej Stacji Narciarskiej😀

Szczegóły dostępne są na naszej stronie www.skidolina.pl 

Zapraszamy

Screenshot_2024-05-21-11-46-30-951_com.facebook.katana.jpg

Edytowane przez ZdolnyŚlązak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...