Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

9 hours ago, Jusik2002 said:

Wydaje się, że atom to najprostsze rozwiązanie ale jednak poczekamy na niego 10-15 lat... Mnie zastanawia dlaczego nie inwestujemy w bio energię. Każde miasto posiada praktycznie oczyszczalnie ścieków więc dlaczego nie inwestować właśnie w tym kierunku ? Ścieki zawsze będą produkowane a bio gaz to naturalny wytwór... Nie wiem ile wcina prądu taki wyciąg ale czy inwestycja w fotowoltaike przez ośrodki by się nie opłaciła??  Ceny karnetów galopują ale czy aby napewno jest to uzasadnione ???

Too nie takie proste, ani tym bardziej opłacalne. 

https://globenergia.pl/unia-wprowadza-zmiany-w-zakresie-biogazu-to-cios-w-niemieckie-instalacje/

https://magazynbiomasa.pl/zbankrutowal-najwiekszy-niemiecki-dostawca-biogazu/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Krakus81 napisał:

A wracając do tematu to jak wygląda sytuacja z inwestycją w COS na dzień 9.11.2023 ? Ktoś wie ?

Podobno kierownictwo COS już ćwiczy piosenkę "Tu na razie jest ściernisko, ale będzie..."

Od wtorku będę w Szczyrku to postaram się zerknąć jak to wygląda.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZdolnyŚlązak napisał:

Jak słyszę "Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot " to aż mi się niedobrze robi.

Wszędzie gdzie są jakiekolwiek inwestycje sportowe, to oni znajdują zwierzątko (lub parkę), której inwestycja zagraża.

Teraz Nosal, ostatnio chyba w Rykach.

To jest jakaś banda niedorozwoi. Jestem ciekam czy używają samochodów, bo powinni używać nóg, ewentualnie rowerów, a zamiast telefonów i komputerów to ognisk i tamtamów. Wtedy bym im może uwierzył.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jack78 napisał:

Jak słyszę "Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot " to aż mi się niedobrze robi.

Wszędzie gdzie są jakiekolwiek inwestycje sportowe, to oni znajdują zwierzątko (lub parkę), której inwestycja zagraża.

Teraz Nosal, ostatnio chyba w Rykach.

To jest jakaś banda niedorozwoi. Jestem ciekam czy używają samochodów, bo powinni używać nóg, ewentualnie rowerów, a zamiast telefonów i komputerów to ognisk i tamtamów. Wtedy bym im może uwierzył.

To żadna banda niedorozwoi. Myślę, że to znakomity biznes. Choć gdybym ja tam był, to ja bym się bał, że mnie ktoś, delikatnie mówiąc, nie polubi. Blokują inwestycje prywatne i państwowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Stusi napisał:

Właśnie też widziałem to info o Świeradowie. Ktoś się orientuje co to za system? To ten kontener od super snow co można produkować śnieg w dodatnich temperaturach?

SnowFactory (stąd polska nazwa "fabryka śniegu") firmy TechnoAlpin, czyli światowego lidera w technologii naśnieżania. W Polsce takich lub podobnych urządzeń stoi kilka - KurzaGóra; Winterpol ma taką w Karpaczu na Białym Jarze, nie wiem, czy jej nie przenoszą na inne stoki, bo część z tych urządzeń jest mobilna w miarę; jest też taka mobilna w Karpaczu na stoku/stoczku SkiVegas; wkrótce także takie maszyny mają stanąć w COS Duszniki-Zdrój; może jest coś jeszcze...

Świeradów jest zatem kolejnym użytkownikiem w Polsce, ale pierwsza maszyna od TechnoAlpin chyba pojawiła się w naszym kraju w 2015 albo 2016 roku...

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Narciarz ze Śląska napisał:

To żadna banda niedorozwoi. Myślę, że to znakomity biznes. Choć gdybym ja tam był, to ja bym się bał, że mnie ktoś, delikatnie mówiąc, nie polubi. Blokują inwestycje prywatne i państwowe. 

Co ciekawe są też tacy, co im nie blokują. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2023 o 16:46, Krakus81 napisał:

A wracając do tematu to jak wygląda sytuacja z inwestycją w COS na dzień 9.11.2023 ? Ktoś wie ?

Na Jaworzynie się uda ale to na tyle. Ondraszek małe szanse a kanapa to już w ogóle … Fis pozostanie w tym sezonie pewnie tylko do zjazdu 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jack78 napisał:

Jak słyszę "Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot " to aż mi się niedobrze robi.

Wszędzie gdzie są jakiekolwiek inwestycje sportowe, to oni znajdują zwierzątko (lub parkę), której inwestycja zagraża.

Teraz Nosal, ostatnio chyba w Rykach.

To jest jakaś banda niedorozwoi. Jestem ciekam czy używają samochodów, bo powinni używać nóg, ewentualnie rowerów, a zamiast telefonów i komputerów to ognisk i tamtamów. Wtedy bym im może uwierzył.

Ty idziesz do pracy i ciężko tyrasz na to by nieć na chleb. A niektórzy sobie znaleźli inny sposób na życie. 

Pamiętajcie, że przy największej inwestycji narciarskiej w Polsce ostatnich 10 lat nawet nie pisnęli. Ciekawe dlaczego ... ?

Edytowane przez Krakus81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krakus81 napisał:

Ty idziesz do pracy i ciężko tyrasz na to by nieć na chleb. A niektórzy sobie znaleźli inny sposób na życie. 

Pamiętajcie, że przy największej inwestycji narciarskiej w Polsce ostatnich 10 lat nawet nie pisnęli. Ciekawe dlaczego ... ?

Sam sobie odpowiedziałeś.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2023 o 17:10, Cosworth240 napisał:

SnowFactory (stąd polska nazwa "fabryka śniegu") firmy TechnoAlpin, czyli światowego lidera w technologii naśnieżania. W Polsce takich lub podobnych urządzeń stoi kilka - KurzaGóra; Winterpol ma taką w Karpaczu na Białym Jarze, nie wiem, czy jej nie przenoszą na inne stoki, bo część z tych urządzeń jest mobilna w miarę; jest też taka mobilna w Karpaczu na stoku/stoczku SkiVegas; wkrótce także takie maszyny mają stanąć w COS Duszniki-Zdrój; może jest coś jeszcze...

Świeradów jest zatem kolejnym użytkownikiem w Polsce, ale pierwsza maszyna od TechnoAlpin chyba pojawiła się w naszym kraju w 2015 albo 2016 roku...

Dzięki za info. Rzeczywiście widziałem w ubiegłym roku jak pracowała w Karpaczu. Ciekawe czy ten zakup wpłynie jakoś na wydłużenie sezonu w Świeradowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Jaworzyny. Szkoda że ta nowa 3km trasa nie będzie naśnieżana.

Nowości w sezonie zimowym 2023/24. Zmieniamy się dla Was!

Nowości w sezonie zimowym 2023/24. Zmieniamy się dla Was!

Prawdą jest, że zimy jeszcze nie widać, ale już dzisiaj chcemy pokazać Wam, co nowego czeka naszych Gości w sezonie zimowym 2023/24. Postaramy się opisać wszystko w telegraficznym skrócie, ale możecie nam wierzyć, że zmian jest naprawdę bardzo dużo!

Na początek NOWA mapa stacji. W pocie czoła pracowaliśmy nad nią przez wiele tygodni, aby szczegółowo oddać nowości, jak i charakter Jaworzyny Krynickiej. Jak Wam się podoba?

MAPA_druk.jpg

Przeanalizujmy krok po kroku, co się zmieniło i jakie nowości czekają na naszych Gości. Wiemy, że otwarcie Jaworzyny Express w sezonie 2022/23 spotkało się z ogromnym entuzjazmem, a sama kolei przypadła do gustu naszych Gości. Dlatego, cieszymy się tym bardziej, że możemy mówić o nowych trasach narciarskich, jak i kolei.

Nowe trasy narciarskie

  • Nowa trasa w kolorze niebieskim (łatwa) została wybudowana na szczycie Jaworzyny Krynickiej. Oznacza to, że nawet przy słabej zimie, jest gwarancja dobrego jakościowo śniegu. Trasa ma 15% pochylenie, 35 m - 40 m szerokości i długość ok 450 m. Będzie trasą przejściową do nauki pomiędzy łatwym Żółwikiem, a trudniejszą trasą nr 3. Trasa będzie obsługiwana przez nowoczesną 4-os kolej krzesełkową z niebieskimi osłonami przeciwietrznymi. Na szczycie trasy znajdować się będzie punkt widokowy oraz biuro Szkoły Jaworzyna i Akademii Misia Polarnego. Przypominamy, że trwają już zapisy na lekcje i turnusy szkoleniowe w naszej szkółce. Zapisać można się pod numerem telefeniu +48 512 203 000 lub pisząc na info@szkolajaworzyna.pl.
  • W tym sezonie udostępniona będzie również 2 km Leśna Nartostrada "Dookoła Świata" dla wszystkich zwolenników zimowych przygód poza stokiem. Jak się na nią dostać? Przy karczmie na trasie nr 3 wystarczy skręcić w lewo i zjechać obok Schroniska PTTK (polecamy pyszną herbatkę malinową i pierogi), dalej podążać za drogowskazami. Uważajcie, bo nartostrada przebiega przez trasę nr 5! Trzeba zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu przez nią. Kiedy przedostaniecie się na drugą stronę trasy, czeka na naszych Gości piękna leśna droga (ratrakowana), którą dojedziecie do trasy nr 6s (trasa sportowa) i 6 a następnie do trasy nr 1. Tutaj można zjechać bezpośrednio pod gondolę lub przejechać dalej w kierunku trasy nr 4. Leśna nartostrada będzie czynna w zależności od naturalnych warunków śniegowych (nie jest naśnieżana!).
  • Pomiędzy trasami nr 1 i 6 w górnym odcinku, będziecie mogli skorzystać z prawdziwej BOMBY - 900 m tor skicrossowy spełni wymagania zarówno najmłodszych, jak i starszych narciarzy. Czekają tam na naszych Gości liczne zakręty, hopki i ogrom zabawy. Trasa skicrossowa będzie czynna w zależności od naturalnej pokrywy śnieżnej.
  • Na szczycie trasy nr 2 będzie można skorzystać ze 350 m slalomu z pomiarem czasu. Slalom jest łatwy i przystępny dla każdego. Można w tym miejscu szkolić swoje umiejętności jazdy na tyczkach. Za slalom odpowiada nasza Szkoła Jaworzyna - stąd, jakość gwarantowana!

Nowa kolej krzesełkowa

  • Na trasie nr 7 będzie dostępna nowa 4-os kolej  firmy Doppelmayr z niebieskimi osłonami przeciwietrznymi. Kolej będzie poruszać się z prędkością 5 m/s, posiada wszelkie zabezpieczenia dla dzieci i osób które się uczą. Z kolei krzesełkowej można podziwiać wspaniałe i niepowtarzalne panoramy Beskidu Sądeckiego.
  • Tuż obok kolei znajdziecie punkt widokowy z charakterystyczną ponad 2.5m ławką w kształcie SERCA. Nie dajcie się długo namawiać - to miejsce aż prosi się o zdjęcie! Podzielcie się dobrą energią w sieci Facebook     Instagram. 

Nowe ratraki, oświetlenie i naśnieżanie

  • W tym sezonie zostały zakupione 2 nowe ratraki. Wszystko po to, aby lepiej przygotowaywać trasy narciarskie i zadbać o to, aby uśmiech na twarzach naszych Gości nie schodził do samego wieczora.
  • Trasa nr 6 i 6s (trasa sportowa) zyskają nowe ledowe oświetlenie. Będzie jasno i bardzo przytulnie. Nocna jazda, która w tym sezonie będzie w godz. 18:00 -21:00 stanie się prawdziwą przyjemnością. Trasy nr 6 i 6s będą ratrakowane od godz. 16:00. Na nocną jazdę dostępna będzie również trasa nr 1 (dolny odcinek). 
  • Może nie uda się naszym Gościom tego zobaczyć, ale jesteśmy przekonani, że wszyscy odczują zmianę na lepsze. Otóż, system śnieżenia jest w całości modernizowany na całej Jaworzynie Krynickiej.

Tworzymy Centrum Komercyjne: wypożyczalnia, serwis, nowe kasy (i wiele więcej)

  • Na stacji dolnej, od strony parkingu głównego pojawią się nowe kasy biletowe, Biuro Obsługi Klienta i nowe biletomaty. Wszystko po to, aby jeszcze wygodniej i prościej można było zakupić skipass, nie tracąc czasu w kolejkach. W końcu nasi Goście przyjeżdżają do Krynicy po to, aby pojeździć, a nie stać w kolejkach.
  • Obok dolnej stacji kolei gondolowej, otwarta będzie w tym sezonie nowa wypożyczalnia nart HEAD oraz Centrum Testowe. Będzie to druga marka narciarska (obok lubianego przez naszych Gości Rossignola) na Jaworzynie. Marka HEAD jest również ambasadorem naszej Szkoły narciarskiej Jaworzyna Ski&Snowboard.
  • W wypożyczalni HEAD znajdziecie nowoczesny serwis narciarski marki Wintersteiger. Maszyna Wintersteiger Jupiter jako jedyna na świecie posiada technologię V-EDGE Tuning, która jest wykorzystywana w serwisowaniu sprzętu przeznaczonego dla sportu zawodowego. Dzięki niej nasi serwisanci przygotują każde narty, w tym przede wszystkim - narty sportowe.
  • Na trasie nr 2a i 4 zostanie udostępniony dodatkowy bezpłatny parking. Nasi Goście będą mogli rozpocząć jazdę na Jaworzynie bez konieczności jazdy pod dolną stację kolei gondolowej. Przy trasie nr 4 pojawi się również kasa biletowa i skipassomat.
  • Przez większość sezonu zimowego na terenie ośrodka będziecie mogli spotkać "Przewodnika po stoku". Przewodnik wytłumaczy jaką trasę narciarską wybrać w zależnosci od umiejętności, pokieruje do gondolki, wskaże toaletę, czy pomoże przy zakupie biletu. Będzie do dyspozycji naszych Gości od poniedziałku do niedzieli. Nie bójcie zapytać się go/ją o drogę!

To jeszcze nie wszystko, ale wisienkę zostawiamy sobie na koniec. Już niedługo opublikujemy kolejne aktualności.

Zapraszamy na nasze media społecznościowe, gdzie publikujemy na bieżąco, co nowego:  Facebook       Instagram. 

Dołącz do nas i do zobaczenia na Jaworzynie Krynickiej!

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2022 o 13:22, hgx126 napisał:

Łączyło by się to z budową krzesła na 5.

Wątpię jednak żeby w tych czasach myśleli o takiej inwestycji. 

image.png.86cfbed68f922b67bbf6797c0eebddc9.png

Przypadkiem (szukając informacji o innej inwestycji) wyświetliła mi się strona z tą mapką - widzę, że plan budowy krótkiego krzesła i trasy nr 7 istniał już rok temu, czyli PLK konsekwentnie realizuje swoje plany.

Swoją drogą, taka właśnie mapka jak powyżej, istniała już przed rokiem 2000 - dobrze to pamiętam, bo widniała w czasopiśmie narciarskim, które regularnie kupowałem (gdy ośrodek na Jaworzynie był w ogóle w fazie planów). 

Tzn. nie było tego połączenia ze Słotwinami (tylko standardowe - talerzykiem "Czarny Potok"), ale za to miał funkcjonować I odcinek gondoli z centrum - została po nim tylko przecinka.

Edytowane przez koliber
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Narty pilsko napisał:

Mi  się marzy połączenie dwóch dolin z Jaworzyną Krynicką i Słotwinami. Można by było ze Szczawnika wybudować gondole na jaworzynę. I połączyć  Jaworzynę ze Słotwinami.

Nie takie cuda miały już być...

Na razie niech PKL doprowadzi do reaktywacji Dwóch Dolin w dobrym przemyślanym wymiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, pawelb91 napisał:

Pewnie bardziej realny sezon 25/26.

Optymista. Góra to problem z własnością gruntów, wyciągi do wymiany, system naśnieżania do zbudowania. PFR - za chwilę ruszy karuzela kadrowa, rykoszetem dostanie się PKL-owi. Ten zresztą nie jest właścicielem Wierchomli. Decyzje środowiskowe do uzyskania, pozwolenia wodnoprawne (jakoś trzeba to będzie śnieżyć). Prąd - jaka jest moc obecnego przyłącza ?

Żeby było nieco optymistycznie, jak już to zrobią, będziemy mieć jeden z fajniejszych ośrodków narciarskich w naszym kraju (oby). Obecnie dla mnie to takie Pilsko 2 (trzymam kciuki za oba te miejsca).    

 

29 minut temu, Jeeb napisał:

planuję w 2025, myślisz że zdążą ?

Nie

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...