Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/nowy-sacz/pkl-chce-zainwestowac-100-mln-zl-w-dawna-stacje-narciarska-w-szczawniku?fbclid=IwAR2UfdP41RSsud4IAx_L5BhcRFd9TOIfmEXTt02Klp_3Wl9vGqxmLE6FNyo_aem_ARNkvj44diraD03C3D1xiQViV7BePHHmFI2A02gW5mJ6kEqR8OO6dJwPcTP8102u8v8
 

Kolejne informacje o Szczawniku. 
 

Z dobrych wiadomości to (poza samym faktem że coś się w temacie dzieje), że wyraznie mowa jest zarówno o Szczawniku jak i Wierchomli. 
 

co do gondoli łączącej Jaworzynę z Dwiema Dolinami, to pomysł nie jest nowy. Temat wrqca co jakiś czas w różnych wersjach (w tym kolei bez podpór zawieszonej wysoko nad doliną). Poprzednio chyba storpedował go głuszec i natura 2000:). Na ten moment taka kolejka wydaje się abstrakcyjna, ale kto wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jak w weekend podchodziłem do tego sceptycznie, bardziej jako kolejne science fiction albo coroczna wrzutka medialna w stylu reaktywacji Nosala/Gubałówki/modernizacji Goryczkowej, to jednak chyba jest to coś poważnego. Nie bierze się za to jakiś fantasta entuzjasta, za którym stoi zero doświadczenia, ale zdeterminowany UM Muszyna i PKL, a więc ktoś kto potencjalnie ma wiarygodność, kasę i know how. Rozumiem, że jest to jakoś dogadane z obecnym właścicielem Wierchomli, bo bez niego raczej nie ma to sensu. 

Jeżeli na pierwszy ogień jest mowa o dwóch nowych kanapach, to mam nadzieję, że chodzi o wymianę tego zabytku w Wierchomli oraz budowę czegoś nowego w miejsce starego krzesła w Szczawniku. Jest tam miejsce na więcej nowoczesnych wyciagów, ale gdyby zrobić sensowne naśnieżanie i reaktywować stare talerzyki to już byłoby coś. Teraz pewnie kilkuletnia walka z biurokracją ale widać że ruszyło. Jeżeli będzie to zrealizowane, to Krynica i okolice będą potężnym regionem narciarskim. Nowe Dwie Doliny to duża rzecz, modernizuje się Jaworzyna, bardzo oblegany jest Master Ski, potencjał jest w Tylicz Ski, no i aż się prosi o połączenie stacji na Słotwinach, gdzie już teraz Arena jest bardzo popularna. Dodatkowo całkiem fajne są tam letnie ścieżki rowerowe. Z tego co kojarzę coś jest na rzeczy z budową aquaparku w Krynicy.

Nic tylko zainwestować w jakieś miejsca noclegowe w Krynicy i okolicach, jeśli ktoś ma nadwyżki kasy:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kokoSKI napisał:

co do gondoli łączącej Jaworzynę z Dwiema Dolinami, to pomysł nie jest nowy. Temat wrqca co jakiś czas w różnych wersjach (w tym kolei bez podpór zawieszonej wysoko nad doliną). Poprzednio chyba storpedował go głuszec i natura 2000:). Na ten moment taka kolejka wydaje się abstrakcyjna, ale kto wie?

Coś jak PEAK 2 PEAK Gondola w Whistler 😁

maxresdefault.thumb.jpg.dd4e65c23880f29f996a25272c1a2825.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Hextor napisał:

cyt.

Wysokie na 1126 m n.p.m. wzniesienie góruje nad miastem, a jego podnóże zaczyna się niemal na samych Krupówkach. — Gdybyśmy potrafili to wykorzystać, byłaby tu zimą jedna z najlepszych tras narciarskich w Europie, a latem wspaniałe miejsce do opalania z cudownymi widokami na całe Tatry — mówi Leszek Bryniczka, mieszkaniec Zakopanego.

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jeeb napisał:

Gdybyśmy potrafili to wykorzystać, byłaby tu zimą jedna z najlepszych tras narciarskich w Europie

Na luzie niebieska 800 metrów i zielona do nauki wzdłuż taśmy na 100 metrów. Może nawet wariant objazdowy przez las do tej niebieskiej i już mamy drugą na 1000 metrów (z wariantem czerwonym w końcówce). Cena karnetu 4 godziny - 150 zł, ulgowy 145 zł. Całodzienny 199 zł, ulgowy 190 zł.

Właściciele alpejskich ośrodków będą nienawidzili Zakopanego. Gdyby tylko udało się dogadać... 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, tresor napisał:

Na luzie niebieska 800 metrów i zielona do nauki wzdłuż taśmy na 100 metrów. Może nawet wariant objazdowy przez las do tej niebieskiej i już mamy drugą na 1000 metrów (z wariantem czerwonym w końcówce). Cena karnetu 4 godziny - 150 zł, ulgowy 145 zł. Całodzienny 199 zł, ulgowy 190 zł.

Właściciele alpejskich ośrodków będą nienawidzili Zakopanego. Gdyby tylko udało się dogadać... 

W zakopiańskich, nieoficjalnych źródłach pojawiła się nawet teoria spiskowa, że za blokadą Gubałówki stoją osoby o austriackim pochodzeniu, powiązane z ośrodkami narciarskimi w Sölden i Kaprun 😀.

  • Like 1
  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawelb91 napisał:

W Zakopanem jak zwykle stabilnie, najlepszym wyjściem to odpuszczenie sobie tego regionu we wszelakich planach, i narciarskich i teraz letnich wśród tłumów.

Szlak zamknięty już od dołu.
https://24tp.pl/n/108239
 

Myślałem że ci którzy chcieli zdobyć Gubałówkę zmienią plany i pójdą Orlą .....cholera też remont się szykuje.... zostają Krupówki (przypadek?)...:)

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kokoSKI napisał:

W zakopiańskich, nieoficjalnych źródłach pojawiła się nawet teoria spiskowa, że za blokadą Gubałówki stoją osoby o austriackim pochodzeniu, powiązane z ośrodkami narciarskimi w Sölden i Kaprun 😀.

Śmiechy chachy, wiadomo, że trasa nie umywa się do tych Alpejskich. Ale na Polskie warunki, ta trasa to był sztos. Dość duże przewyższenie (ponad 300 metrów), nie za płaska, nie za stroma, koniec praktycznie na Krupówkach i przepiękny widok na Tatry. No i do tego dobre warunki śniegowe oraz poludniowa orientacja, więc jazda w słoneczku. Na pewno był by tłum chętnych, nawet za cenę 25% wyższa niż u konkurencji. Szkoda, że nie możemy się doczekać prawa śniegu i jedna wredna baba blokuję trase z piękna historia. Ktoś się może ile lat ma ta Byrcynowa? Jest szansa, że kipnie że starości, a jej potomkowie pójdą po rozum do głowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2023 o 10:33, tresor napisał:

Ok. Jak w weekend podchodziłem do tego sceptycznie, bardziej jako kolejne science fiction albo coroczna wrzutka medialna w stylu reaktywacji Nosala/Gubałówki/modernizacji Goryczkowej, to jednak chyba jest to coś poważnego. Nie bierze się za to jakiś fantasta entuzjasta, za którym stoi zero doświadczenia, ale zdeterminowany UM Muszyna i PKL, a więc ktoś kto potencjalnie ma wiarygodność, kasę i know how. Rozumiem, że jest to jakoś dogadane z obecnym właścicielem Wierchomli, bo bez niego raczej nie ma to sensu. 

Jeżeli na pierwszy ogień jest mowa o dwóch nowych kanapach, to mam nadzieję, że chodzi o wymianę tego zabytku w Wierchomli oraz budowę czegoś nowego w miejsce starego krzesła w Szczawniku. Jest tam miejsce na więcej nowoczesnych wyciagów, ale gdyby zrobić sensowne naśnieżanie i reaktywować stare talerzyki to już byłoby coś. Teraz pewnie kilkuletnia walka z biurokracją ale widać że ruszyło. Jeżeli będzie to zrealizowane, to Krynica i okolice będą potężnym regionem narciarskim. Nowe Dwie Doliny to duża rzecz, modernizuje się Jaworzyna, bardzo oblegany jest Master Ski, potencjał jest w Tylicz Ski, no i aż się prosi o połączenie stacji na Słotwinach, gdzie już teraz Arena jest bardzo popularna. Dodatkowo całkiem fajne są tam letnie ścieżki rowerowe. Z tego co kojarzę coś jest na rzeczy z budową aquaparku w Krynicy.

Nic tylko zainwestować w jakieś miejsca noclegowe w Krynicy i okolicach, jeśli ktoś ma nadwyżki kasy:)

W hotelu Belmonte były pokoje po 790 tys zł netto. Tanio jak barszcz, tylko brać. Za Pegazem budują apartamentowiec. Oczekują ludzi z kasą. Ino 500, sorry, 800+ na to nie wystarczy. Nawet jakby zrobił ze czwro dzieci,  może i pińć!

  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 11:55, kokoSKI napisał:

W zakopiańskich, nieoficjalnych źródłach pojawiła się nawet teoria spiskowa, że za blokadą Gubałówki stoją osoby o austriackim pochodzeniu, powiązane z ośrodkami narciarskimi w Sölden i Kaprun 😀.

Żart roku. Soelden się boi Gubałówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaworzyna, aktualne informacje. W tym roku zrobią tylko krzesło na trasie nr 7,400 m łatwej trasy.Krzesla na 5 nie zdążą przenieść, nowe krzesło wzdłuż 2 oprotestowali ekolodzy, więc też nie będzie na ten sezon. Była ekipa FiS od PŚ w snowboardzie, wybierali między 2 i 5,wybrali 2,tylko zażądali bezpośredniego dojazdu pod krzesło jak ongiś,i mam nadzieję, że po lutowych zawodach tak zostanie...

Edytowane przez lski@interia.pl
  • Like 5
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lski@interia.pl napisał:

Jaworzyna, aktualne informacje. W tym roku zrobią tylko krzesło na trasie nr 7,400 m łatwej trasy.Krzesla na 5 nie zdążą przenieść, nowe krzesło wzdłuż 2 oprotestowali ekolodzy, więc też nie będzie na ten sezon. Była ekipa FiS od PŚ w snowboardzie, wybierali między 2 i 5,wybrali 2,tylko zażądali bezpośredniego dojazdu pod krzesło jak ongiś,i mam nadzieję, że po lutowych zawodach tak zostanie...

To że trasa nr 5 będzie w takiej formie jak dotychczas to dobre info. 
Wycinka pod krzesło na trasie 2 już została wykonana, czyli dalej korek w poprzek trasy do orczyka...
W mniej zatłoczone terminy dalej można na Jaworzynę wpaść, chyba że polecą z cenami...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Hextor napisał:

W Szczyrku nowe inwestycje, w Krynicy też. Zakopane cały czas dogaduje i załatwia pozwolenia, a na forum Korbielowa płacz i pytania o syndyka. Ciekawe, może TMR by to przejął i za 3 lata powstał by nowoczesny ośrodek. 

To Pilsko już leży na łopatkach? Zbyt biedny czy zbyt chciwy inwestor ? To powinno być ustawowo przejęte przez PKL...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On Pilsko,

Trasy zostały zagrodzone przez pracowników on Pilsko by trawa się zawiązała przed sezonem zimowym jako podkład. Ilość quadów , jeapow jaka tam jeździła była spora. Dalej jeżdżą , ale już innymi trasami.

Wl. Pilska nie planują upadłości bo otwierają dwa punkty nowe gastronomiczne - jeden z bali na wysokości końca Soliska, a drugi na Hali Buczynka na samym dole, po środku w długości między Esso vs Karczma Bacy Józka .

Pieniądze to oni mają , ale nie mogą się dogadać z gruntami na długie dzierżawy plus wiaodmo sytuacja na świecie nie sprzyja ryzyku w tego typu tematy. W mojej ocenie ten sezon będzie bez zmian. Parkingu płatnego raczej nie będzie bo Pisowski Wójt by się zaorał przed wyborami na wiosnę... 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/21/2023 at 11:19 PM, Hextor said:

Z czego wynika problem z wynajmem gruntów? Przecież to kasa totalnie za nic, zima przecież i tak nie będą tam baranów pasać? 

Z małej świadomości i wyobraźni ludzi co mają grunty. Od czasów Gat'u gdzie kazdemu wydawało się, ze ON Pilsko to kocur na lata, to minęło wieki. Inne osrodki turbo sie rozwinely, Zieleniec, Białka, Szczyrk i 10tki przykładów. a oni zawsze mieli rozszczenia, nigdy nie chcieli długoletnich umów by ktoś inwestował. TMR polegał na rozmowach, a bylo blisko kupna On Pilsko.

Tylko będąc precyzyjnym w czasie inwestorzy podejmowali takie tematy przed, albo z początku pandemii. Moim zdaniem pociąg już odjechał.

Teraz co widzimy w 2 lata jak się świat zmienił, wojna na wschodzie, decarbonizacja europy, nagonka na ocieplenie klimatu, perspektywa krótszych zim,wysokie ceny prądu, moda na Skitury, recesja, klasa średnia będzie biedniejsza- wątpię, że będą chcieć budować krzesełko za 20-30mln by zwróciło się za 30 lat- albo ile by sie zwrocilo... :)

Są ośrodki narciarskie w Polsce co otwarcie mówią, ze naśnieżenie tras( prad) , przygotwanie, prad do wyciagów, pracowincy  , przeglady narciarskie vs przychody, to teraz wychodzą na zero, a prowadza to tylko po to by zarobić na gastronomi w okol, hotelach , nauce jazdy. Otwarcie mówili niektorzy, ze nie podnosili karnetów bo przy gigantycznych podwyzkach pradu by utrzymać klienta.

Dlatego co bym im radził to zrobić tańszy produkt karnetowy, dostosowany do jakości wyciągów i długości tras i mogą miec 2/3x wiecej ludzi. Beda miec teraz punkty gastronomiczne swoje, monopol na naukę jazdy na ON Pilsko. Pytanie czy w pionie decyzyjnym ktoś ma na tyle ojelu w głowie by to zrozumiec. Szczyrk będzie zakorkowany i na pewno zbierze 60-70 % tortu klientów z rejonu, a te 30% bedzie chciało pojezdzić bez korków na drodze i do orczyków, trasach. A to tak dużo bo ostatni rok to katastrofa była.  

Są miejsca w kraju, gdzie np. Wierochmla przy PKL bedzie robić inwestycje i pare innych miejsc gdzie jest pomoc Państwa i lokalnej Polityki. U nas jej nie ma, jest słabo pod tym kątem. Miałybyc wierze widokowe i inne tematy, a co jest kazdy widzi. Nic.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mieszk_Korbielowa napisał:

Z małej świadomości i wyobraźni ludzi co mają grunty. Od czasów Gat'u gdzie kazdemu wydawało się, ze ON Pilsko to kocur na lata, to minęło wieki. Inne osrodki turbo sie rozwinely, Zieleniec, Białka, Szczyrk i 10tki przykładów. a oni zawsze mieli rozszczenia, nigdy nie chcieli długoletnich umów by ktoś inwestował. TMR polegał na rozmowach, a bylo blisko kupna On Pilsko.

Tylko będąc precyzyjnym w czasie inwestorzy podejmowali takie tematy przed, albo z początku pandemii. Moim zdaniem pociąg już odjechał.

Teraz co widzimy w 2 lata jak się świat zmienił, wojna na wschodzie, decarbonizacja europy, nagonka na ocieplenie klimatu, perspektywa krótszych zim,wysokie ceny prądu, moda na Skitury, recesja, klasa średnia będzie biedniejsza- wątpię, że będą chcieć budować krzesełko za 20-30mln by zwróciło się za 30 lat- albo ile by sie zwrocilo... :)

Są ośrodki narciarskie w Polsce co otwarcie mówią, ze naśnieżenie tras( prad) , przygotwanie, prad do wyciagów, pracowincy  , przeglady narciarskie vs przychody, to teraz wychodzą na zero, a prowadza to tylko po to by zarobić na gastronomi w okol, hotelach , nauce jazdy. Otwarcie mówili niektorzy, ze nie podnosili karnetów bo przy gigantycznych podwyzkach pradu by utrzymać klienta.

Dlatego co bym im radził to zrobić tańszy produkt karnetowy, dostosowany do jakości wyciągów i długości tras i mogą miec 2/3x wiecej ludzi. Beda miec teraz punkty gastronomiczne swoje, monopol na naukę jazdy na ON Pilsko. Pytanie czy w pionie decyzyjnym ktoś ma na tyle ojelu w głowie by to zrozumiec. Szczyrk będzie zakorkowany i na pewno zbierze 60-70 % tortu klientów z rejonu, a te 30% bedzie chciało pojezdzić bez korków na drodze i do orczyków, trasach. A to tak dużo bo ostatni rok to katastrofa była.  

Są miejsca w kraju, gdzie np. Wierochmla przy PKL bedzie robić inwestycje i pare innych miejsc gdzie jest pomoc Państwa i lokalnej Polityki. U nas jej nie ma, jest słabo pod tym kątem. Miałybyc wierze widokowe i inne tematy, a co jest kazdy widzi. Nic.

Tylko że żaden z wymienionych pozostałych ośrodków nie ma wysokości npm jak Pilsko. To (poza Kasprowym) najwyższa góra narciarska w Polsce! Więc nie ma co płakać nad inwestycjami w Wierchomli. Tylko na Pilsku sezon mógłby trwać do maja!

Edytowane przez Narciarz ze Śląska
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...