Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

POMOC DLA SZCZYRKU!!!

Słowackie inwestycje w Szczyrku zagrożone

Spółka Tatry Mountain Resorts, która w 2014 r. przejęła Szczyrkowski Ośrodek Narciarski zamierzała przeznaczyć na inwestycje w infrastrukturę narciarską ok. 30 mln euro. Działania słowackiego przedsiębiorstwa nie przebiegają tak jak oczekiwaliby tego mieszkańcy Szczyrku, którzy liczą, że realizowane inwestycje przyciągną pod Skrzyczne tłumy turystów. Miejscowy samorząd ma jednak problemy z uzyskaniem pozwolenia na wylesienie terenu potrzebnego pod budowę wyciągów. Sporym kłopotem jest także nierozwiązany od lat status gruntów na Hali Skrzyczeńskiej.

Jak informował w czasie kwietniowej sesji Rady Miejskiej Antoni Byrdy, obecnie trwają prace związane ze sporządzeniem planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentu miasta w rejonie Pośredniego, Soliska, Czyrnej, Małego Skrzycznego i części zachodniej stoku Skrzycznego. Aktualnie urzędnicy wyczekują decyzji o wylesieniu fragmentu tego obszaru. Dokument ma napłynąć z ministerstwa ochrony środowiska, w imieniu którego działa generalny dyrektor Lasów Państwowych w Warszawie. Procedury wydłużają się i nikt w Szczyrku nie jest w stanie sprecyzować kiedy napłynie wyczekiwana decyzja, tak istotna dla słowackiego inwestora, który zamierza na tym obszarze poczynić wielomilionowe inwestycje w infrastrukturę narciarską. - Brak tej decyzji praktycznie blokuje nam wszystko. Na dzisiaj możemy powiedzieć, że budowa dwóch wyciągów jest zagrożona. Możemy robić tylko to co zostało zapisane w starym planie zagospodarowania przestrzennego, czyli niewiele. Ten wniosek został złożony w ministerstwie w listopadzie. Mimo usilnych działań nie udało nam się dotrzeć do dyrektora. Nikt nie ma mocy podpisania za pana dyrektora generalnego tego wniosku. To wprowadza sporo utrudnień. Będzie trzeba znów tłumaczyć dlaczego Słowacy inwestują w tym, a nie innym miejscu, czy wycofują się czy nie. Ta decyzja jest ponad nami i nie bardzo wiadomo jak dotrzeć do osób decyzyjnych, bo zmusić nie możemy nikogo. Nałożyło się na to kilka rzeczy, w tym to co dzieje się w związku z Puszczą Białowieską. Zamieszanie medialne i działania ekologów temu nie sprzyjają – mówił w czasie sesji burmistrz Szczyrku. Byrdy dodał, iż wstrzymanie tych inwestycji, to także poważna w budżecie miasta na 2017 r.. Gdyby Słowakom ze spółki Tatry Mountain Resorts udało się ukończyć budowę wyciągów, to wówczas do kasy szczyrkowskiego samorządu z tytułu podatków spłynęłoby ok. 800 tys. zł. - Istotne jest aby ktoś nam odpowiedział, czy jest za czy przeciw wylesieniu. Najgorszy jest stan oczekiwania, ale nie pozostało nam nic innego – mówił Byrdy.

To nie koniec kłopotów jakie napotyka samorząd i słowacki właściciel Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego. Kolejnym problemem jest status wspólnoty Hala Skrzyczeńska. Jeszcze niedawno wydawało się, że ciągnący się od ponad 20 lat temat jest coraz bliżej pozytywnego rozstrzygnięcia i w końcu uda się stworzyć listę właścicieli gruntów. Międzyczasie zrodziły się jednak kolejne konflikty i ostatecznie nie powstała wspólna lista osób, które mogą czuć się spadkobiercami tych terenów. Dla słowackiej spółki to poważny kłopot, dlatego że zasadniczo jej przedstawiciele nie mają z kim podpisać porozumienia o korzystaniu z gruntów na Hali Skrzyczeńskiej. Władze Szczyrku ostatnio spotkały się z wojewodą śląskim, by szukać rozwiązania tej skomplikowanej sytuacji. Być może istnieją możliwości prawne, by Słowacy jednak ruszyli z budową wyciągów, a konflikt związany ze wspólnotą będzie toczył się równolegle.

Mimo, że temat wspólnoty Hala Skrzyczeńska dla miejscowych samorządowców jest znany jak żaden inny, to jednak nadal budzi spore emocje. Radna Bożena Dziedzic domagała się ujawnienia opinii publicznej nazwisk osób, które blokują porozumienie ws. ustanowienia wspólnej listy właścicieli gruntów. Jaj zdaniem taką postawę należy napiętnować i pokazać społeczeństwu kto utrudnia rozwój miasta. Głos w dyskusji zabrał także były burmistrz Szczyrku, Wojciech Bydliński, który przypomniał, że teren Hali Skrzyczeńskiej był wpisany na korzyść gminy w księdze wieczystej oraz w rejestrach gruntów. -Nie kto inny jak pan starosta złożył od tego odwołanie. Do dzisiaj tego nie rozumiem i sadzę, że kiedyś się tego dowiem, dlaczego jako organ nadzorujący wniósł odwołanie od takiej decyzji. Gdy Słowacy przejmowali SzON, to status tego terenu był uregulowany. Na dzisiaj można stwierdzić jedno, że zamiast wesprzeć działania Urzędu Miejskiego na rzecz uregulowania sprawy, to wsparto roszczenia spółki Hala Skrzyczeńska. Te osoby nie są zainteresowane powstaniem jakiejkolwiek nowej listy, oprócz tej która była – skomentował były burmistrz Szczyrku.

Przypomnijmy, iż geneza sporu o Halę Skrzyczeńską sięga XIX wieku, o czym można przekonać czytając artykuł „Problem sięga czasów Austro-Węgier”. Przez długie lata zarządca Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego nie chciał inwestować na tym terenie, ponieważ podważał akt własności części działek, które do niedawna należały do gminy. Właściciel Ośrodka zmienił się, ale stare kłopoty pozostały…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa Białka czyli stotysięcy dwusetne podejście do połączenia Brennej i Szczyrku

Z portalu bielskobiała.pl

"Zgodnie z przedstawioną koncepcją, na terenie gminy Brenna zbudowane zostaną koleje - kanapowe oraz gondolowa - wraz z trasami narciarskimi oraz niezbędną bazą hotelowo-gastronomiczną. Projekt zakłada również budowę małej elektrowni wodnej na szczycie góry Kotarz. Inwestycja o wartości ponad 200 mln zł zlokalizowana zostanie na powierzchni ok. 81 ha. Decyzją władz samorządowych przystąpiono już do koniecznych zmian w planie przestrzennym.

Prace nad projektem bazy zostaną zakończone najwcześniej w przyszłym roku. Wtedy inwestor wystąpi o pozwolenie na budowę. Jak powiedział naszemu portalowi Bogdan Holeksa, odpowiedzialny za realizację inwestycji, realna perspektywa uruchomienia większości projektowanych obiektów wynosi od trzech do nawet pięciu lat. Większość środków na realizację inwestycji pochodzić będzie od polskich przedsiębiorców prywatnych. - Sukcesem będzie pozyskanie 25 proc. kwoty ze środków wsparcia - tłumaczy nasz rozmówca.

Władze Brennej konsultują koncepcję budowy ośrodka z autorami projektu kompleksu narciarskiego w Białce Tatrzańskiej. Inwestor nie zapomina również o letniej ofercie turystycznej. - Nasze plany zakładają intensywną rozbudowę infrastruktury pieszej oraz rowerowej z wykorzystaniem otaczającej nas natury. Wybudowany zostanie także kompleks basenów - przekonuje Holeksa.

Słowacy zainwestują

Dzięki budowie dojdzie do skomunikowania ruchu turystycznego Brennej i Szczyrku. Zgodnie z projektem, miejscowości te połączy wybudowana kolej kanapowa oraz ścieżki rowerowe. - Chcemy umożliwić naszym turystom swobodne korzystanie z infrastruktury sąsiadów - informuje Bogdan Holeksa. Potencjał połączonych ośrodków pozwolić ma regionowi na konkurowanie w okresie zimy ze stacjami narciarskimi na Podhalu, Słowacji oraz w Czechach.

Kolejne inwestycje w bazę narciarsko-hotelową zapowiada też słowacka spółka Tatra Mountain Resorts, która od kilku lat inwestuje w Szczyrku. Podczas spotkania w bielskim starostwie przedstawiciele firmy zaprezentowali plany budowy nowoczesnego centrum ośrodka narciarskiego z sześcioma kolejami linowymi (w tym gondolową), przedłużonymi do 22 km trasami narciarskimi, dwiema restauracjami, nowoczesnym systemem naśnieżania stoków i zbiornikiem wodnym."

Ciekawe czy to kolejna mrzonka czy rzeczywiste zainteresowanie, no i co na terroryści / eko /.

Pzdr A.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowości z Kasiny WW Kasinie W. prace nad wymianą krzesła idą pełną parą.Na dzień dzisiejszy trwają prace nad zalewaniem w ziemi fundamentów pod nowe podpory kolei

image.jpg

Obok górnego parkingu budowany jest rownież zbiornik na wode do systemu naśnieżania

image.jpg

Są też juz części nowej koleji

image.jpg

Te krzesła po lewej to stare. Ale reszta jest nowa wlasnie rozładowywali kolejne elementy[ATTACH=CONFIG]32400[/ATTACH]Sory za zdjęcia, nie wiem czemu je tak po obracało

image.jpg.e23ebfb729402639adef1bed68733c3c.jpg

image.jpg.ce4beb83cd41aa1173013ac2a86d51d2.jpg

image.jpg.91ef44f75357e1dd5597f1ed3ace7d5d.jpg

Edytowane przez Pablo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ON Czarna Góra powstanie 6-osobowa kolej linowa firmy LEITNER ropeways Czarna Express, która zostanie już w sezonie 2016/ 2017 oddana do użytku. Czarna Express będzie naszych gości transportować na szczyt Czarnej Góry z prędkością 6 metrów na sekundę, co czyni ją również najszybszą koleją linową w Polsce!

13256357_1117663401618825_981910043648699969_n.jpg?oh=d0f986aaa8a41d5be3a55fd8ab126e1f&oe=57A3F49A

13244153_1117663381618827_4601905716323319162_o.jpg

13116383_1117663748285457_7779674649228314748_o.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa! :eek:: :angel:

Szok! Kiedy oni zdążyli tę nimfę górską postawić? :D

Dlaczego przemilczeli tę inwestycję? Mówiło się o szóstce ale Tatralift! :o

Na profilu fb też dopiero dzisiaj napisali.

Ale nie ma co się zastanawiać...

Trzeba patrzeć, jaka ona piękna :applause:: :angel: :cheerful::

2c9bb0647b31687b681bc1d24616ff28.jpg

58bfa81e93172cc77073e1862dfbdd5e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zmienili na Leitnera bo Slowakom przez dwa lata nie udało się uruchomić jednej kolei. A w Rosji spadały krzesełka.

Edit: A w Kasinie te fundamenty wylewają dlatego ze nowe krzesełka są większe i stare podpory by nie daly rady?

Tapatalkiem z Lumii

Edytowane przez Hextor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia to jest dziwna sprawa.

Wygląda że ta kolej stoi w miejsce talerzyka przy trasie F.

Przy kolej 2 - osobowej nie ma na dole takiego lasu.

Nie pasuje do całości tylko wysokość 1205m na górnej stacji, orczyk kończył się niżej.

Może to fotomontaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku spojrzałem na datę - dzisiaj nie jest 1.04...

Edit: A w Kasinie te fundamenty wylewają dlatego ze nowe krzesełka są większe i stare podpory by nie daly rady?

Tapatalkiem z Lumii

Odległość między kanapą a podporą byłaby za mała. Wszystko jest dokładnie wymierzone i nie da się kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia to jest dziwna sprawa.

Wygląda że ta kolej stoi w miejsce talerzyka przy trasie F.

Przy kolej 2 - osobowej nie ma na dole takiego lasu.

Nie pasuje do całości tylko wysokość 1205m na górnej stacji, orczyk kończył się niżej.

Może to fotomontaż?

Mariusz!

Popatrz tutaj:

http://www.czarnagora.pl/aktualnosci/251-zapytanie-ofertowe-na-dostawe-2-kolei-linowych

Widać, że temat jest "delikatnie" mówiąc świeży - termin składania ofert minął 29.04. 2016 roku (wybór 15.05). Jeśliby wszystko poszło zgodnie z planem to zwiększy się zasadniczo przepustowość tego systemu a ponieważ na razie nic nie wiadomo o trasach to skutkiem może być absolutna masakra na B. Utrzymanie A i zrobienie niebieskiej do dołu (z tych dawnych planów) będzie koniecznością. Nie zmienia to postaci rzeczy, że trzymam kciuki za Czarną i mam nadzieję, że nie skończy się tylko na wymianie krzeseł.

Ta druga kanapa to pewnie zaplanowana jest na Żmijowiec (obok F) - tak mi wychodzi z długości i różnicy wzniesień.

Pozdro

Wiesiek

Edytowane przez Wujot
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa! :eek:: :angel:

Szok! Kiedy oni zdążyli tę nimfę górską postawić? :D

Dlaczego przemilczeli tę inwestycję? Mówiło się o szóstce ale Tatralift! :o

Na profilu fb też dopiero dzisiaj napisali.

Ale nie ma co się zastanawiać...

Trzeba patrzeć, jaka ona piękna :applause:: :angel: :cheerful::

Hello!!! To są zdjęcia krzesła w Cernej Horze w Czechach. Zmieniono kolor i wstawiono napisy.

Budowa krzesła dopiero się rozpocznie.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!!! To są zdjęcia krzesła w Cernej Horze w Czechach. Zmieniono kolor i wstawiono napisy.

Budowa krzesła dopiero się rozpocznie.

Hahaha! :D :biggrin:

Ale wyglądać będzie tak samo :biggrin: Jak ją zbudują to przekleję tamten post do nowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie, niby cały czas śledzicie forum, gdzie niedawno było pisane o przetargu, a tak łatwo łapiecie się na photoshopa :)

Czyli na Czarną Górę kolej będzie w najbliższym sezonie, a na E i F prawdopodobnie w przyszłym, jak mówią warunki przetargu, chyba że przesuną termin i będzie za dwa sezony. Oby jeszcze tylko coś z trasami pokombinowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz!

Popatrz tutaj:

http://www.czarnagora.pl/aktualnosci/251-zapytanie-ofertowe-na-dostawe-2-kolei-linowych

Widać, że temat jest "delikatnie" mówiąc świeży - termin składania ofert minął 29.04. 2016 roku (wybór 15.05). Jeśliby wszystko poszło zgodnie z planem to zwiększy się zasadniczo przepustowość tego systemu a ponieważ na razie nic nie wiadomo o trasach to skutkiem może być absolutna masakra na B. Utrzymanie A i zrobienie niebieskiej do dołu (z tych dawnych planów) będzie koniecznością. Nie zmienia to postaci rzeczy, że trzymam kciuki za Czarną i mam nadzieję, że nie skończy się tylko na wymianie krzeseł.

Ta druga kanapa to pewnie zaplanowana jest na Żmijowiec (obok F) - tak mi wychodzi z długości i różnicy wzniesień.

Pozdro

Wiesiek

Wiadomo że w lutym tam będzie tłok niemiłosierny, ale dla mnie to już nie gra roli. Wtedy będę na skiturach gdzieś obok, może na Śnieżniku :wink:

Natomiast w grudniu albo w marcu chętnie skorzystam z szybkich krzesełek :happy:

Niech budują, myślę że sami też dojdą do wniosku że trasy też trzeba poszerzyć.

Edytowane przez MarioJ
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...