LoLomat Napisano 19 Sierpień 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2009 Wolniej to się jeździ samochodem po mieście/50 km/h/,narciarstwo nie polega ,kto szybszy do wyciagu;)Ale jasne wiesz co robisz i masz pełną odpowiedzialnosć za Swoje czyny!!:rolleyes:Każdy ma prawo do uprawiania tego sportu jak go rozumie , ale odpowiedzialność jest jedna:rolleyes: PS.Już w tym temacie nie zabiream zdania!!! Mi sprawia radosc szybka jazda a Tobie wolna i tyle. Kazdy lubi cos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 19 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2009 Cześć Mi sprawia radosc szybka jazda a Tobie wolna i tyle. Kazdy lubi cos innego Co roku w Białce są rozgrywane zawody szybkościowe w jeździe na nartach: tu masz wyniki ostaniej edycji: http://www.tzn.com.pl/results/20090309_734352387d02ec0c2c44ece81fc3d92a.pdf Zapraszamy do udziału. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 19 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2009 Mi sprawia radosc szybka jazda a Tobie wolna i tyle. Kazdy lubi cos innego Ja nie pisałem o prędkości,jakbyś trochę się zastanowił/a myślałem,że To zrobisz/to byś dał spokój:confused:,a widzę,że dalej jeteś szybkim i niepojętnym młodym człowiekiem,nie życząć Ci klęski,a pźxniej płacz/nie chce Ci opisywać młodych ludzi po skokach do wody?-ale tak jak Ty byli prężni,młodzi i mieli młode laski-dziś mają odleżyny,rurkę tracheostomijną.pampersa i tylko Matke,która jeszcze kocha:rolleyes:-chcaesz więcej sensacji:confused:Tak samo może skończyć każdego głupota;):oNie widziałeś takich tragedii-może błąd!!:eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bończa Napisano 20 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2009 Hej - a może już dać spokój chłopu? jeździ 9 lat, startuje w zawodach, radzi sobie. Chciał zasięgnąć opinii o sprzęcie, a nie o tracheotomii. Ty też będąc w jego wieku czytałeś na stoku książki sitn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 20 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2009 Hej - a może już dać spokój chłopu? jeździ 9 lat, startuje w zawodach, radzi sobie. Chciał zasięgnąć opinii o sprzęcie, a nie o tracheotomii. Ty też będąc w jego wieku czytałeś na stoku książki sitn? ... ubili chlopaka na miekko a on chcial tylko porady sprzetowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maksioc Napisano 20 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2009 troche sie tu chyba wymieszaly dwie dyskusje: o predkosci i o moim sprzecie. w kazdym razie piszac ze chcialbym jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci. w kazdym razie poprostu chcialem zapytac w jakich modelach szukac jesli chce cos o malym promieniu, a nie o to co polepszyc w mojej jezdzie. I nie chce powiedziec ze nie ma co polepszac bo wszystko trzeba by polepszyc jednak o takie sprawy nie pytam na forum. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 20 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2009 Hej,ponawiam pytanie: jaką długość narty masz i jaki promień ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maksioc Napisano 20 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2009 dlugosc 170cm a promienia nie znam. juz nie pamietam. ale to juz nie wazne dowiedzialem sie co chcialem takze dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 OK, bo tak się zastanawiam. Miałem tą samą nartkę o jeden rozmiar krótszą. I całkiem fajnie jeździła krótkimi skrętami. I tak się zastanawiam czy masz te nartki serwisowane i ostrzone. Ale to tylko moje przemyślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 troche sie tu chyba wymieszaly dwie dyskusje: o predkosci i o moim sprzecie. w kazdym razie piszac ze chcialbym jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci. w kazdym razie poprostu chcialem zapytac w jakich modelach szukac jesli chce cos o malym promieniu, a nie o to co polepszyc w mojej jezdzie. I nie chce powiedziec ze nie ma co polepszac bo wszystko trzeba by polepszyc jednak o takie sprawy nie pytam na forum. pozdrawiam. ... ano pomieszaly sie, bo jeden che jezdzic szybciej a drugi wolniej ale uwagi Darka o podkrecaniu pod stok chyba byly trafne, moze to nie dotyczy Ciebie ale problem dotyczy wielu ludzi ktorzy dopiero co posiedli umiejetnosc jazdy na krawedziach bo okazuje sie ze zaczynaja sie rozpedzac w nieskonczonosc i pojawia sie problem z kontrolowaniem predkosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć ... problem dotyczy wielu ludzi ktorzy dopiero co posiedli umiejetnosc jazdy na krawedziach bo okazuje sie ze zaczynaja sie rozpedzac w nieskonczonosc i pojawia sie problem z kontrolowaniem predkosci To znaczy żę nie posiadają tej umiejetności po prostu. Kontrola prędkości to podstawowy element jazdy na nartach. Jak ktoś nie umie prędkości kontrolowac w jeździe daną techniką to nie mozna pisac że posiada umiejetnośc jazdy ta techniką. Pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć To znaczy żę nie posiadają tej umiejetności po prostu. Kontrola prędkości to podstawowy element jazdy na nartach. Jak ktoś nie umie prędkości kontrolowac w jeździe daną techniką to nie mozna pisac że posiada umiejetnośc jazdy ta techniką. Pozdrowionka Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta. Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość. Za moich czasów instruktorzy do znudzenia uczyli ześlizgów (dla wtajemniczonych girlandy odstokowe i dostokowe ). Kiedy w roku 2005 przesiadłem się na carvingi (wcześniej proste dechy 203cm) nie miałem żadnych problemów z jazdą na krawędziach. Bardziej tylko trzeba było uważać w ześlizgu. Widać to najlepiej na orczyku i nierównym torze pod nim, narty "latją" w tę i we wtę . Pozdrowienia dla forumowiczów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta. Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość. Za moich czasów instruktorzy do znudzenia uczyli ześlizgów (dla wtajemniczonych girlandy odstokowe i dostokowe ). Kiedy w roku 2005 przesiadłem się na carvingi (wcześniej proste dechy 203cm) nie miałem żadnych problemów z jazdą na krawędziach. Bardziej tylko trzeba było uważać w ześlizgu. Widać to najlepiej na orczyku i nierównym torze pod nim, narty "latją" w tę i we wtę . Pozdrowienia dla forumowiczów Kontrola prędkości w jeździe cietym skretem nie ma nic wspólnego z ześlizgiem. Umięjetnośc zmiany śladu na slizgowy i odwrotnie może byc forma kontroli prędkości ale nie mówimy tu o tym. Chodzi o kontrole prędkści w jeźzie skretem ciętym poprzez odpowiednie sterowanie promieniem skrętu, umiejetnośc jego zaciesniania, dokręcania skretu do jazdy praktycznie w poprzek stoku lub pod stok. Zeslzg to zupełnie inny element jazdy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 (edytowane) Do jazdy pod górkę służy wyciąg Narty carvingowe z brzegu to chyba prawie koło:) Więc jak się odchylisz to w zasadzie zrobisz kółko i to czy tego chcesz czy nie:) Co w tym takiego niesamowitego. Pozdrówka Edytowane 21 Sierpień 2009 przez borok222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 (edytowane) Cześć Kontrola prędkości w jeździe cietym skretem nie ma nic wspólnego z ześlizgiem. Umięjetnośc zmiany śladu na slizgowy i odwrotnie może byc forma kontroli prędkości ale nie mówimy tu o tym. Chodzi o kontrole prędkści w jeźzie skretem ciętym poprzez odpowiednie sterowanie promieniem skrętu, umiejetnośc jego zaciesniania, dokręcania skretu do jazdy praktycznie w poprzek stoku lub pod stok. Zeslzg to zupełnie inny element jazdy. Pozdrawiam Narty carvingowe z brzegu to chyba prawie koło:) Więc jak się odchylisz to w zasadzie zrobisz kółko i to czy tego chcesz czy nie:) Co w tym takiego niesamowitego. Edytowane 21 Sierpień 2009 przez borok222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć Narty carvingowe z brzegu to chyba prawie koło:) Więc jak się odchylisz to w zasadzie zrobisz kółko i to czy tego chcesz czy nie:) Jak się odchylisz to napewno koła nie zrobisz bo tracisz strowność Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 (edytowane) Cześć Jak się odchylisz to napewno koła nie zrobisz bo tracisz strowność Pozdro. A ile na to postawisz:) Popatrz na końcówkę drugiego przejazdu Edytowane 21 Sierpień 2009 przez borok222 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć A ile na to postawisz:) Popatrz na końcówkę drugiego przejazdu Stary proszę Cię. Takie kólko nie polega na odchyleniu ale na maksymalnym wychyleniu z jednoczesnym maksymalnym wypchnieciem nart przy maksymalnym zakrwedziowaniu. Wygląda jak odchylenie ale tak nie jest. Jak sie odchylisz - czyli przeniesiesz ciężar ciala do tyłu to narty po prostu wyjadą spod Ciebie. Zwróć uwagę, że Ligety tez przy niektórych kręconych w Moskwie kółkach nie utrzymywał balansu i podpierał sie kijkiem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześć Stary proszę Cię. Takie kólko nie polega na odchyleniu ale na maksymalnym wychyleniu z jednoczesnym maksymalnym wypchnieciem nart przy maksymalnym zakrwedziowaniu. Wygląda jak odchylenie ale tak nie jest. Jak sie odchylisz - czyli przeniesiesz ciężar ciala do tyłu to narty po prostu wyjadą spod Ciebie. Zwróć uwagę, że Ligety tez przy niektórych kręconych w Moskwie kółkach nie utrzymywał balansu i podpierał sie kijkiem. Pozdro Coś ty taki nerwowy? Wychylenie, odchylenie co za różnica ważne że od pionu. Ciężko cię przekonać Można to obgadać na stoku tej zimy. Zamiast się denerwować powiedz gdzie cie można trafić w krajowych kurortach? Pozdrowienia i do zobaczenia w kopach śniegu: : ))))))))))))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Cześc No co ty - nerwowy??? Po prostu rozmawiamy. Po prostu mam wbite do głowy że odchylenie to przesunięcie srodka cięzkości w tył a wychylenie w przód lub na boki. To odchylenie to tak częsty i powszechny błąd i stąd moja upierdliwość. Na stoku z przyjemnością, gdzie nie mam pojecia ale od kurortów jak najdalej;) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 Hej - a może już dać spokój chłopu? jeździ 9 lat, startuje w zawodach, radzi sobie. Chciał zasięgnąć opinii o sprzęcie, a nie o tracheotomii. Ty też będąc w jego wieku czytałeś na stoku książki sitn? Racja,ale nie mając już innych argumentów-wyciągnąłem działa;):eek:-może nie potrzebnie,ale słuchając i widząc młodych ludzi,którzy tylko przez kilka sekund może minut zj... sobie całe życie chcąc czuć tylko adrenalinę i robiąć pewne ewolucje kilkakrotnie,bez wypadku a później się nie udało;):eek:-to człowiek ma dośc:rolleyes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 21 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2009 jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci. pozdrawiam. Też pozdrawiam:),ale z tym przodem do stoku -to tak za mało,aby zrozumieć--krócej do stoku;)Coraz bardziej mnie utwierdzasz w moich wcześniejszych wywodach;),ale nie gniewaj się,czasmi warto zacząc jeszcze raz aby oszczędzić kasę,albo wydać ją z głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 22 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2009 Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta. ... moje doswiadczenia sa inne Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość. ... mozna inaczej (tak jak pisal Darek), poza tym z moich obserwacji wynika ze wiekszosc sredniozaawansowanych robi zeslizg bez problemu - ma natomiast problemy w dokrecaniu i utrzymaniu narty na krawedzi w koncowej fazie skretu, czyli znowu mam inne doswiadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 22 Sierpień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2009 Popieram, wypowiedź. Początkujący rzadko jadą "pod stok", a co to powoduje to wiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.