Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze nart


LoLomat

Rekomendowane odpowiedzi

Wolniej to się jeździ samochodem po mieście/50 km/h/,narciarstwo nie polega ,kto szybszy do wyciagu;)Ale jasne wiesz co robisz i masz pełną odpowiedzialnosć za Swoje czyny!!:rolleyes:Każdy ma prawo do uprawiania tego sportu jak go rozumie , ale odpowiedzialność jest jedna:rolleyes:

PS.Już w tym temacie nie zabiream zdania!!!;):P

Mi sprawia radosc szybka jazda a Tobie wolna i tyle. Kazdy lubi cos innego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mi sprawia radosc szybka jazda a Tobie wolna i tyle. Kazdy lubi cos innego :P

Ja nie pisałem o prędkości,jakbyś trochę się zastanowił/a myślałem,że To zrobisz/to byś dał spokój:confused:,a widzę,że dalej jeteś szybkim i niepojętnym młodym człowiekiem,nie życząć Ci klęski,a pźxniej płacz/nie chce Ci opisywać młodych ludzi po skokach do wody?-ale tak jak Ty byli prężni,młodzi i mieli młode laski-dziś mają odleżyny,rurkę tracheostomijną.pampersa i tylko Matke,która jeszcze kocha:rolleyes:-chcaesz więcej sensacji:confused:Tak samo może skończyć każdego głupota;):oNie widziałeś takich tragedii-może błąd!!:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie tu chyba wymieszaly dwie dyskusje: o predkosci i o moim sprzecie.

w kazdym razie piszac ze chcialbym jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci.

w kazdym razie poprostu chcialem zapytac w jakich modelach szukac jesli chce cos o malym promieniu, a nie o to co polepszyc w mojej jezdzie. I nie chce powiedziec ze nie ma co polepszac bo wszystko trzeba by polepszyc jednak o takie sprawy nie pytam na forum.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche sie tu chyba wymieszaly dwie dyskusje: o predkosci i o moim sprzecie.

w kazdym razie piszac ze chcialbym jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci.

w kazdym razie poprostu chcialem zapytac w jakich modelach szukac jesli chce cos o malym promieniu, a nie o to co polepszyc w mojej jezdzie. I nie chce powiedziec ze nie ma co polepszac bo wszystko trzeba by polepszyc jednak o takie sprawy nie pytam na forum.

pozdrawiam.

... ano pomieszaly sie, bo jeden che jezdzic szybciej a drugi wolniej :D ale uwagi Darka o podkrecaniu pod stok chyba byly trafne, moze to nie dotyczy Ciebie ale problem dotyczy wielu ludzi ktorzy dopiero co posiedli umiejetnosc jazdy na krawedziach bo okazuje sie ze zaczynaja sie rozpedzac w nieskonczonosc :P i pojawia sie problem z kontrolowaniem predkosci :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

... problem dotyczy wielu ludzi ktorzy dopiero co posiedli umiejetnosc jazdy na krawedziach bo okazuje sie ze zaczynaja sie rozpedzac w nieskonczonosc :P i pojawia sie problem z kontrolowaniem predkosci :o

To znaczy żę nie posiadają tej umiejetności po prostu. Kontrola prędkości to podstawowy element jazdy na nartach. Jak ktoś nie umie prędkości kontrolowac w jeździe daną techniką to nie mozna pisac że posiada umiejetnośc jazdy ta techniką.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

To znaczy żę nie posiadają tej umiejetności po prostu. Kontrola prędkości to podstawowy element jazdy na nartach. Jak ktoś nie umie prędkości kontrolowac w jeździe daną techniką to nie mozna pisac że posiada umiejetnośc jazdy ta techniką.

Pozdrowionka

Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta. Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość. Za moich czasów instruktorzy do znudzenia uczyli ześlizgów (dla wtajemniczonych girlandy odstokowe i dostokowe :)). Kiedy w roku 2005 przesiadłem się na carvingi (wcześniej proste dechy 203cm) nie miałem żadnych problemów z jazdą na krawędziach. Bardziej tylko trzeba było uważać w ześlizgu. Widać to najlepiej na orczyku i nierównym torze pod nim, narty "latją" w tę i we wtę :).

Pozdrowienia dla forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta. Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość. Za moich czasów instruktorzy do znudzenia uczyli ześlizgów (dla wtajemniczonych girlandy odstokowe i dostokowe :)). Kiedy w roku 2005 przesiadłem się na carvingi (wcześniej proste dechy 203cm) nie miałem żadnych problemów z jazdą na krawędziach. Bardziej tylko trzeba było uważać w ześlizgu. Widać to najlepiej na orczyku i nierównym torze pod nim, narty "latją" w tę i we wtę :).

Pozdrowienia dla forumowiczów

Kontrola prędkości w jeździe cietym skretem nie ma nic wspólnego z ześlizgiem. Umięjetnośc zmiany śladu na slizgowy i odwrotnie może byc forma kontroli prędkości ale nie mówimy tu o tym. Chodzi o kontrole prędkści w jeźzie skretem ciętym poprzez odpowiednie sterowanie promieniem skrętu, umiejetnośc jego zaciesniania, dokręcania skretu do jazdy praktycznie w poprzek stoku lub pod stok.

Zeslzg to zupełnie inny element jazdy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Kontrola prędkości w jeździe cietym skretem nie ma nic wspólnego z ześlizgiem. Umięjetnośc zmiany śladu na slizgowy i odwrotnie może byc forma kontroli prędkości ale nie mówimy tu o tym. Chodzi o kontrole prędkści w jeźzie skretem ciętym poprzez odpowiednie sterowanie promieniem skrętu, umiejetnośc jego zaciesniania, dokręcania skretu do jazdy praktycznie w poprzek stoku lub pod stok.

Zeslzg to zupełnie inny element jazdy.

Pozdrawiam

Narty carvingowe z brzegu to chyba prawie koło:)

Więc jak się odchylisz to w zasadzie zrobisz kółko i to czy tego chcesz czy nie:)

Co w tym takiego niesamowitego.

Edytowane przez borok222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A ile na to postawisz:)

Popatrz na końcówkę drugiego przejazdu

Stary proszę Cię. Takie kólko nie polega na odchyleniu ale na maksymalnym wychyleniu z jednoczesnym maksymalnym wypchnieciem nart przy maksymalnym zakrwedziowaniu. Wygląda jak odchylenie ale tak nie jest. Jak sie odchylisz - czyli przeniesiesz ciężar ciala do tyłu to narty po prostu wyjadą spod Ciebie.

Zwróć uwagę, że Ligety tez przy niektórych kręconych w Moskwie kółkach nie utrzymywał balansu i podpierał sie kijkiem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Stary proszę Cię. Takie kólko nie polega na odchyleniu ale na maksymalnym wychyleniu z jednoczesnym maksymalnym wypchnieciem nart przy maksymalnym zakrwedziowaniu. Wygląda jak odchylenie ale tak nie jest. Jak sie odchylisz - czyli przeniesiesz ciężar ciala do tyłu to narty po prostu wyjadą spod Ciebie.

Zwróć uwagę, że Ligety tez przy niektórych kręconych w Moskwie kółkach nie utrzymywał balansu i podpierał sie kijkiem.

Pozdro

Coś ty taki nerwowy?

Wychylenie, odchylenie co za różnica ważne że od pionu.

Ciężko cię przekonać :)

Można to obgadać na stoku tej zimy.

Zamiast się denerwować powiedz gdzie cie można trafić w krajowych kurortach?

Pozdrowienia i do zobaczenia w kopach śniegu: : )))))))))))))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc

No co ty - nerwowy??? Po prostu rozmawiamy. Po prostu mam wbite do głowy że odchylenie to przesunięcie srodka cięzkości w tył a wychylenie w przód lub na boki. To odchylenie to tak częsty i powszechny błąd i stąd moja upierdliwość.

Na stoku z przyjemnością, gdzie nie mam pojecia ale od kurortów jak najdalej;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej - a może już dać spokój chłopu? jeździ 9 lat, startuje w zawodach, radzi sobie. Chciał zasięgnąć opinii o sprzęcie, a nie o tracheotomii. Ty też będąc w jego wieku czytałeś na stoku książki sitn?

Racja,ale nie mając już innych argumentów-wyciągnąłem działa;):eek:-może nie potrzebnie,ale słuchając i widząc młodych ludzi,którzy tylko przez kilka sekund może minut zj... sobie całe życie chcąc czuć tylko adrenalinę i robiąć pewne ewolucje kilkakrotnie,bez wypadku a później się nie udało;):eek:-to człowiek ma dośc:rolleyes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzic wolniej wcale nie napisalem ze to dlatego ze trace panowanie nad nartami przy duzej predkosci i nie zgadzam sie z tymi co mowia ze promien skretu nie ma tu znaczenia. mniejszy promien rowna sie mniejsze skrety, czyli krocej jestes przodem do stoku czyli nie nabierasz tak duzej predkosci.

pozdrawiam.

Też pozdrawiam:),ale z tym przodem do stoku -to tak za mało,aby zrozumieć--krócej do stoku;)Coraz bardziej mnie utwierdzasz w moich wcześniejszych wywodach;):),ale nie gniewaj się,czasmi warto zacząc jeszcze raz aby oszczędzić kasę,albo wydać ją z głową:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nowoczesne narty carvingowe są zbyt łatwe w prowadzeniu i dają wrażenie pewności. Tutaj chyba wszyscy mają po trochę racji. Sama w sobie "umiejętność" jazdy na krawędziach jest bardzo prosta.

... moje doswiadczenia sa inne :cool:

Problem zaczyna się dla wielu gdy trzeba wprowadzić nartę w ześlizg. Ześlizgiem narty kontroluje się prędkość.

... mozna inaczej (tak jak pisal Darek), poza tym z moich obserwacji wynika ze wiekszosc sredniozaawansowanych robi zeslizg bez problemu - ma natomiast problemy w dokrecaniu i utrzymaniu narty na krawedzi w koncowej fazie skretu, czyli znowu mam inne doswiadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...