esi70 Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 Pytanie dla ekspertów: jeżeli środek buta jest przesunięty względem środka narty o jakieś 1-1,5 cm do przodu , to co się bedzie działo ? Czy ma to jakieś znaczenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nexcom Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 środek ciężkości przesunięty do przodu dobre dla mających problem z siadaniem na tyłach oraz "zabieg" stosowany przy funcarvingu osobiście mam 1cm do przodu - polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 środek ciężkości przesunięty do przodu dobre dla mających problem z siadaniem na tyłach oraz "zabieg" stosowany przy funcarvingu osobiście mam 1cm do przodu - polecam Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... A może to wina butów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... A może to wina butów? ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci" Dzięki! To na pewno trochę przy tym pokombinuję... To jeszcze pozwolę sobie na inne pytanie;czy jeśli buty mam z niższej półki niż narty,to też może mieć znaczący wpływ na ich prowadzenie?Myślałem ostatnio o zakupie czegoś bardziej pasującego do moich Rosołków 8S,ale wstrzymuję się,bo ostatnio myślałem też o innych nartkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 buty dobieraj do wagi:) i co do komfortu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 Zastosuję się,ale to już raczej temat na przyszły sezon... No chyba,że kolega z Austrii coś ciekawego mi przywiezie... Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 A jakie masz te buty? Jak nie jakieś super miękkie dla początkujących to ma to raczej niewielkie znaczenie, mniejsze niż to przesunięcie buta do tylu, to popraw koniecznie a od razu poczujesz zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esi70 Napisano 2 Kwiecień 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 czy ma to znaczenie w jeździe na krawędziach (carving) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esi70 Napisano 2 Kwiecień 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 chodzi mi o przesunięty but do przodu względem narty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lider_ Napisano 2 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 2 Kwiecień 2009 środek ciężkości przesunięty do przodu dobre dla mających problem z siadaniem na tyłach oraz "zabieg" stosowany przy funcarvingu osobiście mam 1cm do przodu - polecam O tym już było w innym miejscu, ale ja lubię sobie przysiąść. Ale robię to świadomie. No ale zależy też na czym. Jak se jadę na Fischerach Wordlcupacch to się raczej za bardzo nie da bo lądujesz na plerach , ale na SL9 jak najbardziej.... No, też kwestia jak jest stromo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nexcom Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci" tak o to właśnie chodzi narta "później" łapie krawędz gorzej inicjuje skręt zwróć uwage że masa nart z damskich kolekcji i nie chodzi nawet o te z najniższej półki wręcz odwrotnie ma fabrycznie taki zabieg zrobiony aby własnie tym delikatnym istotkom ułatwic ta operacje Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... A może to wina butów? wierz mi że może o ile nie masz ich za duzych to nie popuść górna klamre całkowicie w czasie jazdy staraj sie wypychać kolana do przodu (świadomie myśl o tym w czasie jazdy) a o jeździe na tyłach nie będzie mowy a jakby to nie pomagało to przykurcz paluszki twardość butów ma większy wpływ na inne sprawy na siadanie na tyłach to w wypadku gdybyś w prawdziwych kapciach jeździł z flexem 40 (choć tu też nie do końca jeżeli ktoś dobrze opanuje pozycje zrównoważoną nawet w kapciach pojedzie - my stosowalismy takie cwiczenie na pozycje zrównoważona jeździlismy z zupełnie wypietymi klamrami - oczywiscie bez speedu pojedyncze przejazdy ale wtedy dobrze wyczujesz cała stopę poza tym na siadanie na tyłach warto 1-2dni pojezdzic w szortach Dzięki! inne pytanie;czy jeśli buty mam z niższej półki niż narty,to też może mieć znaczący wpływ na ich prowadzenie? na inicjacje skretu i szybkosc zmian oraz na prowadze - tak bardzo duże miałem salomony z flexem 80 i RX FIRE kompletnie mnie nie sluchaly nogi swoje a narta swoje czy ma to znaczenie w jeździe na krawędziach (carving) tak chodzi mi o przesunięty but do przodu względem narty tak pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Nexcom - w sumie to dziwi mnie to, że w butach 80 ta narta ci nie jechała, powinna jechać. Kupę desek objeżdrzałem w butach podobnej twardości (80-90) i z żadną nie miałem problemów, które bym przypisywał niskiemu flexowi butów, raczej własnym niedoskonałością Ale to moja opinia. Mam pytanie do Ciebie za to z podobnego zakresu. Mój dobry kumpel, który na nartach jeździ dużo lepiej niż ja, robi to od dziecka czyli ponad 30 lat i to z dużym powodzeniem; w zeszłym roku był w Maso Corto z Ogorzałkiem. Po tym szkoleniu pod wpływem sugestii Mistrza przestawił sie z twardych butów (130) na całkiem miękkie i teraz na nich śmiga - jest zadowolony. Dodam, ze narty ma slalomki z tych najtwardszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pax53 Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 nie jestem znawcą tematu....ale tu i tam słyszy się że do jazdy czysto carvingowej nie jest potrzebny wysoki flex,ponieważ aby postawić nartę na krawędzi nie trzeba bardzo twardego buta....ja aktualnie mam dość twardą nartę,a buty powiedzmy "kapcie"(klamry nie odpinane przez cały dzień) i przejście z krawędzi na krawędż trwa milisekundy:D....może to zależy od płyty wiązania(jej wysokość)....no i napewno od techniki...a ja nie należę do super narciarzy i mi jakoś wychodzi:)....myśle że but bardzo miękki do bardzo twardej narty napewno nie pasuje,ale już 80-90 flex nie jest tragedią.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nexcom Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 (edytowane) Nexcom - w sumie to dziwi mnie to, że w butach 80 ta narta ci nie jechała, powinna jechać. Kupę desek objeżdrzałem w butach podobnej twardości (80-90) i z żadną nie miałem problemów, które bym przypisywał niskiemu flexowi butów, raczej własnym niedoskonałością Ale to moja opinia. Mam pytanie do Ciebie za to z podobnego zakresu. Mój dobry kumpel, który na nartach jeździ dużo lepiej niż ja, robi to od dziecka czyli ponad 30 lat i to z dużym powodzeniem; w zeszłym roku był w Maso Corto z Ogorzałkiem. Po tym szkoleniu pod wpływem sugestii Mistrza przestawił sie z twardych butów (130) na całkiem miękkie i teraz na nich śmiga - jest zadowolony. Dodam, ze narty ma slalomki z tych najtwardszych. Kwestia co i jak sie jeździ ewidentnie flex tego salomona mial znaczenie bo momentalnie po zalozeniu 130 somateców problem znikł ale fakt faktem salomony mialy 3sezony moze juz poprostu byly "rozbite" bo dopinałem je na maxa. Nie wrzucałbym wszystkich nart do 1 wora i podobnie z butami. Na dynamike jazdy szybkosc i precyzje przelozenia sily noga-but-krawedz napewno ma to znaczenie bo jezeli noga robic musi wiecej niz przenosi but to tak jabys mial luzy w ukladzie kierowniczym co z tego ze krecisz jak efekt posrednio idzie w las. Tez w zeszlym roku bylem z Markiem i za 2 tygodnie tez z nim bede i tez w Maso wiec wiem jak jezdzi i co jezdzi Marek i to dla mnie ikona carvingu w Polsce. Ale delikatnie mówiąc Marek odszedł od radyklanego funcarvingu już dawno dawno i nastawił sie na szkolenia typowo jazdy rekreacyjnej i ma to sens oczywiscie tego nie podważam bo jaki procent kursantów da rade cały dzien nap___lać na slalomie tyczach czy strikte FUNowo ale nawiazujac do tego własnie w tego typu jeździe nie musisz miec FLEXa nie wiadomo jakiego zresztą cała obecna technika Marka opiera sie na jeździe był powiedzial ekonomicznej czyli jezdzic tak aby sie nie meczyc nie angazowac nie potrzebnych partii miesni i nie marnowac energii, w cwiczeniach na pozycje zrownowazona jest cwiczenie polegajace na odpieciu klamer i szukaniu pozycji i "czuciu" calej stopy. Dlatego powinnismy zacząć moze od tego co chcemy jezdzic i jak chcemy jezdzic i wtedy dobierac sprzet bo po co kupowac radyklane slalomowki jak nas odpowiednie do nich buty gniotą kupic fajnego allrounda buty flex 80 i jezdzimy caly dzien bez problemowo ale to już kwestia co kto lubi Edytowane 3 Kwiecień 2009 przez nexcom ekologicznej > ekonomicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pax53 Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 mnie ta odpowiedz Irku w pełni wyczerpuję znamiona ciekawości...i pełna zgoda.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 To "oczywista oczywistośc" jest. Nie każdy jeździ na tyczkach, na wyścigi czy też dokręca każdy skręt z wysoce estetyczną dokładnością; jeździłem w twardych butach, teraz jeżdrzę w trochę lżejszych - wybór świadomy bo wynika z sytuacji i potrzeby. Niemniej w jakości jazdy bardzo rzadko dziś tesknię za twardymi. Pewnie już wyżej 110 nie wrócę. Ale to też zapewne kwestia "zezgredzenia":D A i tak uważam, że na narcie SC w butach 80 da się spokojowo jeździć, nawet sporo ważąc co przerabiałem na sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nexcom Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 uważam, że na narcie SC w butach 80 da się spokojowo jeździć, nawet sporo ważąc co przerabiałem na sobie. pewnie na tych wlasnie salomonach(80) mialem sc 155 ale przy obecnych SL 165 jakos tego nie widze moze wypatrzony jestem przez pryzmat fun - wybaczcie ps. aha ja nadal mam te salomony 80 i przy jezdzie "dla żartów" na dynastarach promodel (freesylówka) i do tego ostatniego nabytku RTC48 tez zakładam dla wygody ale to jazda bardziej rekreacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów, te Salomony moga być dużo bardziej miękkie niż np Langi 80 czy inne buty. Dużo też zależy od temperatury zewnętrznej - niektóre buty mocno miękkną wraz z ociepleniem a inne mniej. W Tecnicach zauważyłem takie coś, że zaraz po włożeniu są bardzo sztywne a po kilku godzinach jazdy są wyraźnie mniej twarde - i to bez względu na temperature. Moja żona też ma Tecnici podobne do moich i ma też takie wrażenie. W Langach tak nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nexcom Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów, oczywiscie to mialem na mysli mowiac nie wrzucajmy wszystkiego do jednego wora różnice sa z tego co slyszalem (nie z doswiadczenia) w butach nie zrobie doktoratu bo mialem tylko 4pary ale przykladowo obecne fischery somatec WC 130f NIE JESTEM w stanie zalozyc po np godzinnej ich jezdzie w bagazniku musze miec przez ten czas grzałki w nich bo naprawde nie jestem w stanie zalozyc - zona sie zawsze ze mnie smieje bo zanim ja ubiore buty to sie zmecze bardziej niz jazdą - to sa KOWADŁA ale czuje je perfekcyjnie i z pełną świadomoscia mowie ze jest roznica w stosunku do tych ktore wczesniej mialem po calym dniu fakt mam ich dosc ale cos za cos > calodzienna meczarnia na nich zdaza sie moze 2-3x w roku i to przewaznie na dluzszych wyjazdach wiec mozna sie poswiecic a po za tymi wypadami preferuje szybkie czeste wypady o bladym swicie na 2-3g poki warunki perfekcyjne /dla fun niestety wymóg/ wiec wtedy nie odczywam dyskomfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów, te Salomony moga być dużo bardziej miękkie niż np Langi 80 czy inne buty. Dużo też zależy od temperatury zewnętrznej - niektóre buty mocno miękkną wraz z ociepleniem a inne mniej. W Tecnicach zauważyłem takie coś, że zaraz po włożeniu są bardzo sztywne a po kilku godzinach jazdy są wyraźnie mniej twarde - i to bez względu na temperature. Moja żona też ma Tecnici podobne do moich i ma też takie wrażenie. W Langach tak nie miałem. Z doświadczenia: flex 90 w Atomicu to było imadłol A z firmy LOWA ten sam flex to bardzo miły całkiem miękki i bardzo wygodny but na cały dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
januszb Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 Z doświadczenia: flex 90 w Atomicu to było imadłol może kiedyś, obecnie mam atomiki hawx 120 i są b. wygodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 3 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 3 Kwiecień 2009 może kiedyś, obecnie mam atomiki hawx 120 i są b. wygodne Hawxy o tak - co nieco o nich wspominałem po mierzeniu w listopadzie. Ale AFT FOAM Atomica nie były mega wygodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magelan Napisano 5 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 5 Kwiecień 2009 Wczoraj mierzyłem Rosoła R14 model 06/07 promocyjne 780zł ale gnie się okropnie przy dogięciu aż rżnie w podbicie:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nightgale Napisano 5 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 5 Kwiecień 2009 Kwestia dopasowania , mi ten rosół : http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_buty&sezon=05/06&producent=Rossignol pasował idealnie , nie kupiłem z powodu ceny - znalazłem inne tak samo wygodne 120flex za kilkaset PLN-ów taniej , i nie mam do nich obiekcji.....no dobra , obtarłem sobie w nich nogi makabrycznie jak rozpiąłem klamry i połaziłem kilkasetmetrów , ale nie do łażenia mają przeznaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.