Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

pytanie


esi70

Rekomendowane odpowiedzi

środek ciężkości przesunięty do przodu

dobre dla mających problem z siadaniem na tyłach

oraz "zabieg" stosowany przy funcarvingu

osobiście mam 1cm do przodu - polecam

Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... :rolleyes: A może to wina butów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... :rolleyes: A może to wina butów?

ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci"

Dzięki! :) To na pewno trochę przy tym pokombinuję... :rolleyes:

To jeszcze pozwolę sobie na inne pytanie;czy jeśli buty mam z niższej półki niż narty,to też może mieć znaczący wpływ na ich prowadzenie?Myślałem ostatnio o zakupie czegoś bardziej pasującego do moich Rosołków 8S,ale wstrzymuję się,bo ostatnio myślałem też o innych nartkach... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środek ciężkości przesunięty do przodu

dobre dla mających problem z siadaniem na tyłach

oraz "zabieg" stosowany przy funcarvingu

osobiście mam 1cm do przodu - polecam

O tym już było w innym miejscu, ale ja lubię sobie przysiąść. Ale robię to świadomie. No ale zależy też na czym. Jak se jadę na Fischerach Wordlcupacch to się raczej za bardzo nie da bo lądujesz na plerach , ale na SL9 jak najbardziej....:D No, też kwestia jak jest stromo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma duży wpływ bo dociążenie przodow odpowiada za inicjację skrętu im mniej dociązone tym gorzej 'kręci"

tak o to właśnie chodzi narta "później" łapie krawędz gorzej inicjuje skręt

zwróć uwage że masa nart z damskich kolekcji i nie chodzi nawet o te z najniższej półki wręcz odwrotnie ma fabrycznie taki zabieg zrobiony aby własnie tym delikatnym istotkom ;) ułatwic ta operacje

Czy ten jeden centymetr może mieć znaczący wpływ na jazdę?Mam wrażenie,że mam ustawione wiązania za bardzo do tyłu,już od początku tego sezonu się waham,czy nie za eksperymentować... :rolleyes: A może to wina butów?

wierz mi że może :)

o ile nie masz ich za duzych to nie

popuść górna klamre całkowicie w czasie jazdy staraj sie wypychać kolana do przodu (świadomie myśl o tym w czasie jazdy) a o jeździe na tyłach nie będzie mowy a jakby to nie pomagało to przykurcz paluszki :)

twardość butów ma większy wpływ na inne sprawy na siadanie na tyłach to w wypadku gdybyś w prawdziwych kapciach jeździł z flexem 40 :) (choć tu też nie do końca jeżeli ktoś dobrze opanuje pozycje zrównoważoną nawet w kapciach pojedzie - my stosowalismy takie cwiczenie na pozycje zrównoważona jeździlismy z zupełnie wypietymi klamrami - oczywiscie bez speedu pojedyncze przejazdy ale wtedy dobrze wyczujesz cała stopę

poza tym na siadanie na tyłach warto 1-2dni pojezdzic w szortach

Dzięki! :) inne pytanie;czy jeśli buty mam z niższej półki niż narty,to też może mieć znaczący wpływ na ich prowadzenie?

na inicjacje skretu i szybkosc zmian oraz na prowadze - tak bardzo duże

miałem salomony z flexem 80 i RX FIRE kompletnie mnie nie sluchaly nogi swoje a narta swoje

czy ma to znaczenie w jeździe na krawędziach (carving)

tak

chodzi mi o przesunięty but do przodu względem narty

tak

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexcom - w sumie to dziwi mnie to, że w butach 80 ta narta ci nie jechała, powinna jechać. Kupę desek objeżdrzałem w butach podobnej twardości (80-90) i z żadną nie miałem problemów, które bym przypisywał niskiemu flexowi butów, raczej własnym niedoskonałością:D Ale to moja opinia. Mam pytanie do Ciebie za to z podobnego zakresu. Mój dobry kumpel, który na nartach jeździ dużo lepiej niż ja, robi to od dziecka czyli ponad 30 lat i to z dużym powodzeniem; w zeszłym roku był w Maso Corto z Ogorzałkiem. Po tym szkoleniu pod wpływem sugestii Mistrza przestawił sie z twardych butów (130) na całkiem miękkie i teraz na nich śmiga - jest zadowolony. Dodam, ze narty ma slalomki z tych najtwardszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem znawcą tematu....ale tu i tam słyszy się że do jazdy czysto carvingowej nie jest potrzebny wysoki flex,ponieważ aby postawić nartę na krawędzi nie trzeba bardzo twardego buta....ja aktualnie mam dość twardą nartę,a buty powiedzmy "kapcie"(klamry nie odpinane przez cały dzień) i przejście z krawędzi na krawędż trwa milisekundy:D....może to zależy od płyty wiązania(jej wysokość)....no i napewno od techniki...a ja nie należę do super narciarzy i mi jakoś wychodzi:)....myśle że but bardzo miękki do bardzo twardej narty napewno nie pasuje,ale już 80-90 flex nie jest tragedią....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexcom - w sumie to dziwi mnie to, że w butach 80 ta narta ci nie jechała, powinna jechać. Kupę desek objeżdrzałem w butach podobnej twardości (80-90) i z żadną nie miałem problemów, które bym przypisywał niskiemu flexowi butów, raczej własnym niedoskonałością:D Ale to moja opinia. Mam pytanie do Ciebie za to z podobnego zakresu. Mój dobry kumpel, który na nartach jeździ dużo lepiej niż ja, robi to od dziecka czyli ponad 30 lat i to z dużym powodzeniem; w zeszłym roku był w Maso Corto z Ogorzałkiem. Po tym szkoleniu pod wpływem sugestii Mistrza przestawił sie z twardych butów (130) na całkiem miękkie i teraz na nich śmiga - jest zadowolony. Dodam, ze narty ma slalomki z tych najtwardszych.

Kwestia co i jak sie jeździ ;)

ewidentnie flex tego salomona mial znaczenie bo momentalnie po zalozeniu 130 somateców problem znikł ale fakt faktem salomony mialy 3sezony moze juz poprostu byly "rozbite" bo dopinałem je na maxa.

Nie wrzucałbym wszystkich nart do 1 wora i podobnie z butami.

Na dynamike jazdy szybkosc i precyzje przelozenia sily noga-but-krawedz napewno ma to znaczenie bo jezeli noga robic musi wiecej niz przenosi but to tak jabys mial luzy w ukladzie kierowniczym co z tego ze krecisz jak efekt posrednio idzie w las.

Tez w zeszlym roku bylem z Markiem i za 2 tygodnie tez z nim bede :) i tez w Maso wiec wiem jak jezdzi i co jezdzi Marek i to dla mnie ikona carvingu w Polsce. Ale delikatnie mówiąc Marek odszedł od radyklanego funcarvingu już dawno dawno i nastawił sie na szkolenia typowo jazdy rekreacyjnej i ma to sens oczywiscie tego nie podważam bo jaki procent kursantów da rade cały dzien nap___lać na slalomie tyczach czy strikte FUNowo ale nawiazujac do tego własnie w tego typu jeździe nie musisz miec FLEXa nie wiadomo jakiego zresztą cała obecna technika Marka opiera sie na jeździe był powiedzial ekonomicznej czyli jezdzic tak aby sie nie meczyc nie angazowac nie potrzebnych partii miesni i nie marnowac energii, w cwiczeniach na pozycje zrownowazona jest cwiczenie polegajace na odpieciu klamer i szukaniu pozycji i "czuciu" calej stopy.

Dlatego powinnismy zacząć moze od tego co chcemy jezdzic i jak chcemy jezdzic i wtedy dobierac sprzet bo po co kupowac radyklane slalomowki jak nas odpowiednie do nich buty gniotą ;) kupic fajnego allrounda buty flex 80 i jezdzimy caly dzien bez problemowo

ale to już kwestia co kto lubi :)

Edytowane przez nexcom
ekologicznej > ekonomicznej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "oczywista oczywistośc" jest. Nie każdy jeździ na tyczkach, na wyścigi czy też dokręca każdy skręt z wysoce estetyczną dokładnością;

jeździłem w twardych butach, teraz jeżdrzę w trochę lżejszych - wybór świadomy bo wynika z sytuacji i potrzeby. Niemniej w jakości jazdy bardzo rzadko dziś tesknię za twardymi. Pewnie już wyżej 110 nie wrócę. Ale to też zapewne kwestia "zezgredzenia":D A i tak uważam, że na narcie SC w butach 80 da się spokojowo jeździć, nawet sporo ważąc co przerabiałem na sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam, że na narcie SC w butach 80 da się spokojowo jeździć, nawet sporo ważąc co przerabiałem na sobie.

pewnie na tych wlasnie salomonach(80) mialem sc 155

ale przy obecnych SL 165 jakos tego nie widze

moze wypatrzony jestem przez pryzmat fun - wybaczcie

ps. aha ja nadal mam te salomony 80 i przy jezdzie "dla żartów" na dynastarach promodel (freesylówka) i do tego ostatniego nabytku RTC48 tez zakładam dla wygody ale to jazda bardziej rekreacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów, te Salomony moga być dużo bardziej miękkie niż np Langi 80 czy inne buty. Dużo też zależy od temperatury zewnętrznej - niektóre buty mocno miękkną wraz z ociepleniem a inne mniej. W Tecnicach zauważyłem takie coś, że zaraz po włożeniu są bardzo sztywne a po kilku godzinach jazdy są wyraźnie mniej twarde - i to bez względu na temperature. Moja żona też ma Tecnici podobne do moich i ma też takie wrażenie. W Langach tak nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów,

oczywiscie to mialem na mysli mowiac nie wrzucajmy wszystkiego do jednego wora

różnice sa z tego co slyszalem (nie z doswiadczenia)

w butach nie zrobie doktoratu bo mialem tylko 4pary

ale przykladowo obecne fischery somatec WC 130f NIE JESTEM w stanie zalozyc po np godzinnej ich jezdzie w bagazniku musze miec przez ten czas grzałki w nich bo naprawde nie jestem w stanie zalozyc - zona sie zawsze ze mnie smieje bo zanim ja ubiore buty to sie zmecze bardziej niz jazdą - to sa KOWADŁA ale czuje je perfekcyjnie i z pełną świadomoscia mowie ze jest roznica w stosunku do tych ktore wczesniej mialem po calym dniu fakt mam ich dosc ale cos za cos > calodzienna meczarnia na nich zdaza sie moze 2-3x w roku i to przewaznie na dluzszych wyjazdach wiec mozna sie poswiecic a po za tymi wypadami preferuje szybkie czeste wypady o bladym swicie na 2-3g poki warunki perfekcyjne /dla fun niestety wymóg/ wiec wtedy nie odczywam dyskomfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze kwestia różnic w oznaczeniach flexów, te Salomony moga być dużo bardziej miękkie niż np Langi 80 czy inne buty. Dużo też zależy od temperatury zewnętrznej - niektóre buty mocno miękkną wraz z ociepleniem a inne mniej. W Tecnicach zauważyłem takie coś, że zaraz po włożeniu są bardzo sztywne a po kilku godzinach jazdy są wyraźnie mniej twarde - i to bez względu na temperature. Moja żona też ma Tecnici podobne do moich i ma też takie wrażenie. W Langach tak nie miałem.

Z doświadczenia:

flex 90 w Atomicu to było imadłol :)

A z firmy LOWA ten sam flex to bardzo miły całkiem miękki i bardzo wygodny but na cały dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia dopasowania , mi ten rosół :

http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_buty&sezon=05/06&producent=Rossignol

pasował idealnie , nie kupiłem z powodu ceny - znalazłem inne tak samo wygodne 120flex za kilkaset PLN-ów taniej , i nie mam do nich obiekcji.....no dobra , obtarłem sobie w nich nogi makabrycznie jak rozpiąłem klamry i połaziłem kilkasetmetrów , ale nie do łażenia mają przeznaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...