Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Letnie czy zimowe?


hucu

Rekomendowane odpowiedzi

ale wyglada hojowo :D;) a nie zawsze ma byc skuteczne :)
I pewnie nie zawsze jest, na prawdziwe zimowe warunki pomysl dobry ale mieszkając w mieście i jeżdrząc tak na co dzień ile dni w roku ma to tak naprawdę praktyczne zastosowanie? W warunkach suchych czy mokrych, przy jeździe szybkiej, po zakrętach taki dobór opon już nie jest wyraźnie korzystny. Do tego jak szybko zużywa sie taka wąziutka opona w dużym i ciężkim aucie, jak to wpływa na hamowanie na mokrym/suchym, na jakość prowadzenia w warunkach mało zimowych i takie inne drobiazgi. W aucie z napędem jednoosiowym na śniegu jest to istotnie odczuwalny plus ale przy napędach na cztery to już tylko w ekstremalnych sytuacjach. Taki dobór jest więc wyborem użytkownika i jego decyzją gdzie zyskuje a gdzie traci i czy naprawdę warto.No i co wazne dla narciarza: szerokie kapcie lepiej robią za ratrak:D Swoja drogą kiedyś byłem na imprezie w Nidzicy gdzie Subary Legacy Outback wyjechało pod tamtejszy stok bez problemu - na zwykłych, szerokich kapciach zimowych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.No i co wazne dla narciarza: szerokie kapcie lepiej robią za ratrak:D Swoja drogą kiedyś byłem na imprezie w Nidzicy gdzie Subary Legacy Outback wyjechało pod tamtejszy stok bez problemu - na zwykłych, szerokich kapciach zimowych

ja mam letnie 195/60/15" a zima 195/65/14" :D i te zimowe wyglądają :mad: bo są na stalowych :)

Edytowane przez 1973marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

ale wyglada hojowo :D;) a nie zawsze ma byc skuteczne :)

Dla Mnie skutecznośc to podstawa. Jeżdżę sporo po górach w zimie i jeszze nigdy nie uzywałem łańcuchów. Na zime tylko dobra wąska zimówka najlepiej skandynawska - opony relatywnie tanie a znakomite na mrozie.

W napędach na 4 opona ma takie samo jeżeli nie większe znaczenie, chodzi właśnie o sterowalność, kontrola nad poslizgiem itd.

Zresztą zobacz na jakich gumach jeździ się zimowe rajdy. Szeroka guma tak naprawdę ma przewage tylko na suchym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc na narty z rodziną badż znajomymi z nikim nie rywalizuje kto pierwszy dojedzie i to na czym jeżdzą w rajdach zimowych nie jest dle mnie żadnym wyznacznikiem. Idąc Twoim tokiem rozumowania należało by równiez załozyć odpowiedni dyfuzor,bo szybko i skutecznie(vide Melbourne).Prawdopodbnie po górach nie jezdże samochodem tyle co Ty(w zasadzie to nie jeżdze wcale,ewentualnie po górskich drogach),ale jak dotąd nie zdazyło mi się mieć problemów w prowadzeniu takiego czy innego samochodu na szerokich oponach.Nie wiem moze mam farta.Absolutnie nie deprecjonuje Twoich sugestji co do szerokości opon,po prostu mnie jest dobrze tak jak jest i nie zamierzam nic zmieniać.Ale gdybym kiedys miał wziąc udzial w rajdach zimowych to rozważe węższe opony,obiecuje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie chodzi o ściganie ale o bezpieczeństwo. Myslę, że tak jak my podpatrujemy zawodników na nartach tak niźle jest równiez podpatrywać zinnych zawodowców i brac z nich przykład tam gdzie sie da a na dodatek ma jeszcze sens ekonomiczny. Przecież chodzi o przyczepnośc.To tak jak z kaskiem. Ja rzadko zakładam ale wiem, że w kasku bezpieczniej i dlatego raczej namawiam.

Patent z wąskim oponami na zime nie jest przeciez Mój, tez Mi ktoś polecił takie rozwiązanie, sprawdziłem i naprawdę pracuje, stąd Moje posty. Kazdy oczywiście robi jak zechce i nie chodzi tu o jakies kłótnie przeciez.:)

A na wakacje napewno dojechałbys pierwszy bo ja mam ciężarówke i wolno jeździ.:)

Jadąc na narty z rodziną badż znajomymi z nikim nie rywalizuje kto pierwszy dojedzie i to na czym jeżdzą w rajdach zimowych nie jest dle mnie żadnym wyznacznikiem. Idąc Twoim tokiem rozumowania należało by równiez załozyć odpowiedni dyfuzor,bo szybko i skutecznie(vide Melbourne).Prawdopodbnie po górach nie jezdże samochodem tyle co Ty(w zasadzie to nie jeżdze wcale,ewentualnie po górskich drogach),ale jak dotąd nie zdazyło mi się mieć problemów w prowadzeniu takiego czy innego samochodu na szerokich oponach.Nie wiem moze mam farta.Absolutnie nie deprecjonuje Twoich sugestji co do szerokości opon,po prostu mnie jest dobrze tak jak jest i nie zamierzam nic zmieniać.Ale gdybym kiedys miał wziąc udzial w rajdach zimowych to rozważe węższe opony,obiecuje;)

Pozdrawiam serdecznie

Mitek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc na narty z rodziną badż znajomymi z nikim nie rywalizuje kto pierwszy dojedzie i to na czym jeżdzą w rajdach zimowych nie jest dle mnie żadnym wyznacznikiem. Idąc Twoim tokiem rozumowania należało by równiez załozyć odpowiedni dyfuzor,bo szybko i skutecznie(vide Melbourne).Prawdopodbnie po górach nie jezdże samochodem tyle co Ty(w zasadzie to nie jeżdze wcale,ewentualnie po górskich drogach),ale jak dotąd nie zdazyło mi się mieć problemów w prowadzeniu takiego czy innego samochodu na szerokich oponach.Nie wiem moze mam farta.Absolutnie nie deprecjonuje Twoich sugestji co do szerokości opon,po prostu mnie jest dobrze tak jak jest i nie zamierzam nic zmieniać.Ale gdybym kiedys miał wziąc udzial w rajdach zimowych to rozważe węższe opony,obiecuje;)

no ale przecież Hucu ma racje....uzywa sie rozmiarow opon podanych przez producenta to po 1........a jak tak juz gawarim o tych wąskich to co? to ja w polo zeby było rajdowo to musial bym mieć na zimę jakieś 125/65/13:D a to raczej nie ma sensu:) szerokośc jest odpowiednio dobrana przez producenta do danego samochodu. a tak z innej beczki Hucu jakie tam letnie kapcie do niego wkladasz ze na zime 17?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

no ale przecież Hucu ma racje....uzywa sie rozmiarow opon podanych przez producenta to po 1........a jak tak juz gawarim o tych wąskich to co? to ja w polo zeby było rajdowo to musial bym mieć na zimę jakieś 125/65/13:D a to raczej nie ma sensu:) szerokośc jest odpowiednio dobrana przez producenta do danego samochodu. a tak z innej beczki Hucu jakie tam letnie kapcie do niego wkladasz ze na zime 17?:)

He he za szeroka:D. Opona asfaltowa ma rozmiar mniej wieej 225/40-18 opona nasnieg 145/65-15 to mniej więcej takie róznice - w sporcie.

Nie o tym pisze jednak. Po prostu sugeruje pewną mozliwośc bo to fajnie pracuje. Kazdy oczywiście zrobi jak chce.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można dać węzsze, to często stosowana praktyka i jak najbardziej słuszna - tyle, że sens zakładania takiego wariantu jest wtedy gdy to ktoś wykorzysta czyli często jeździ w warunkach, w których to poprawia jakość czy bezpieczeństwo jazdy. Ja mieszkam pod Krakowem w terenie górzystym, kiepsko odśnieżanym, dojazd do domu polną drogą i takie klimaty. Jak jeździłem przednionapędówką też tak robiłem choć zmiana nie była aż tak radykalna. Pięć lat temu przeszedłem na czteronapędówkę i zakładam opony w rozmiarze wskazanym przez producenta. Przez ten czas jeździłem dużo w trudnych warunkach zarówno w okolicach swojej wsi jak i w górach - może na węższych byłoby lepiej ale jest na tyle dobrze, że nie widzę potrzeby takiego działania. Większość jazdy to jednak miasto czy suche drogi/autostrady - jazda wtedy raczej szybka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć

Oczywiście, że można dać węzsze, to często stosowana praktyka i jak najbardziej słuszna - tyle, że sens zakładania takiego wariantu jest wtedy gdy to ktoś wykorzysta czyli często jeździ w warunkach, w których to poprawia jakość czy bezpieczeństwo jazdy. Ja mieszkam pod Krakowem w terenie górzystym, kiepsko odśnieżanym, dojazd do domu polną drogą i takie klimaty. Jak jeździłem przednionapędówką też tak robiłem choć zmiana nie była aż tak radykalna. Pięć lat temu przeszedłem na czteronapędówkę i zakładam opony w rozmiarze wskazanym przez producenta. Przez ten czas jeździłem dużo w trudnych warunkach zarówno w okolicach swojej wsi jak i w górach - może na węższych byłoby lepiej ale jest na tyle dobrze, że nie widzę potrzeby takiego działania. Większość jazdy to jednak miasto czy suche drogi/autostrady - jazda wtedy raczej szybka.

A na węższych szybko się nie da. Przyczepność jest funkcją nacisku jednostkowego. Jasne,że jak masz cztery łapy jest lepiej.

Powiem tak - auto w zimie w górach oceniam po oponach. Jak ktoś ma dobrze dobrane widać, że kojarzy i nawet nie wie co to są łańcuchy. Jak jeździ w zimie na gumach jak formuła - trudno. Wszyscy jesteśmuy przecież wolnymi ludźmi a podstawą jest dobra zabawa.

Pozdrowienia serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...