ravick97 Napisano 13 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2009 wstępnie słowo wyjaśnienia co do modelu elana slx waveflex. według informacji od lokalnego dystrybutora elana model 08/09 pozostaje niezmieniony na sezon 2009/2010. a co do meritum, to jestem świeżo po testach. moje wrażenia - bardzo fajna narta, super precyzyjna w skręcie, bardzo szybka jeśli chodzi o przechodzenie z krawędzi na krawędź (wręcz odrzutowiec), idealna do krótkich gęstych łuków slalomowych, troszkę gorzej spisująca się w średnim skręcie (w przeciwieństwie do modelu 07/08). uwaga - nie do prowadzenia ześlizgiem - tylko i wyłącznie na krawędzi. jeśli chodzi o minusy, sztywność wzdłużna, gdyż brakuje jak dla mnie jej kopa (ale to może przez moje parametry 177/86). aha, przesiadłem się na nią z fischera RC4 Race sc, przy czym połowę poprzedniego sezonu już jeździłem na elankach. myślę, że to dobry wybór dla tych, którzy chcą przeskoczyć na wyższy model z klasy sl na wc sklepowy, jakiejkolwiek marki ten sl by nie był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 13 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2009 Jakiej dlugosci jest narta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 13 Marzec 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2009 165 jak na slaloma przystało. dodam, że nie widzę różnicy in minus w stosunku do 160cm fischera rc4 sc w "kręceniu figur" (biodro, kompensacja, namiastki funu), a wręcz znaczne usprawnienie, ale to wynika raczej z szybkości zmiany krawędzi, niźli samej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 13 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2009 Elana masz dobra polke wyzej od fishera, takze chyba nie ma prawa byc "in minus". Moze przy tym jest tez ciut radykalniej taliowana i wtedy te 5 cm wogole "nie widac" ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ravick97 Napisano 13 Marzec 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Marzec 2009 chodziło mi tylko o wpływ długości na "łatwość/trudność jazdy" z pominięciem klas. kiedyś zaprzyjaźniona szkółka testowała elanki slx 2 modele wstecz w dwóch różnych długościach 160 i 165 no i panowie doszli do wniosku, że wręcz nieistotne są są te różnice. ale masz zdecydowanie rację juice'u, że taliowanie robi swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 14 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2009 Z mojego doświadczenia wynika, że przy takim krótkim testowaniu slalomki to ta różnica 5 cm może być praktycznie niezauważalna, ona wychodzi gdzieś tam dopiero w detalach. Ale niech ktoś sobie weźmie takie dwie narty i pojeździ po 6 godzin na przykład dzien po dniu i to w zmiennych warunkach- wtedy pewnie poczuje różnicę w "kościach". Przy takich krótkich przejazdach na nartach gdy zdarzyło sie porównywać rózne deski to niewielkie różnice w długości były ostatnią wyczuwalna rzeczą (a raczej mało wyczuwalna). Mam zresztą podobne odczucia, przepinałem sie z SL9 na Elana Slxa rownież nieco dluższego niż Atomik czyli narta z półki niżej, jeździło sie bardzo podobnie z wyraźnie lepszym trzymaniem u Elana na twardym. Też porównywałem do nieco krotszego Omeglasa i ciągu 3 godzin braku długości tej narty w jeździe nie udczuwałem, nawet mnie jakoś nie zmęczyły specjalnie - bardzo przyjemne dechy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.