kemyR Napisano 23 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 23 Luty 2009 Mam nowe narty,jest to wysoki model Elan'a. Kupilem je 2tygodnie temu, przed jazda zalecono samo smarowanie. Teraz musze sie wybrac zalatac dziure,wiec od razu chce je naostrzyc. jezdzone byly przez 12dni. oczywiscie zlece to renomowanemu serwisowi, lecz mam pytanie, jakiego ostrzenia sobie zazyczyc ? na maszynie czy recznie ? czytalem ze maszynowe szybciej "zuzywa" krawedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raceman Napisano 23 Luty 2009 Zgłoszenie Share Napisano 23 Luty 2009 Ostrzenie ręczne dłużej trwa, jest pracochłonne , można sobie palce poprzecinać, ale bezporównania lepsze od maszynowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemyR Napisano 23 Luty 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Luty 2009 jednym slowem warto doplacic i poczekac .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapod Napisano 8 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2009 Dołączę się do tematu. Gdzie we wrocławiu znajde zakład, który zaostrzy mi nartki ręcznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Torres Napisano 24 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 24 Marzec 2009 witam na takie coś natknąłem się w necie: http://szafranski.blogs.eurosport.pl/archive/2009/03/22/ales-kalmar.html#more polecam filmik pozdrawiam Torres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 24 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 24 Marzec 2009 witam na takie coś natknąłem się w necie: http://szafranski.blogs.eurosport.pl/archive/2009/03/22/ales-kalmar.html#more polecam filmik pozdrawiam Torres Wiem że nasz Prezes w styczniu przed wyjazdem do file:///C:/DOCUME%7E1/S%C5%81AWEK/USTAWI%7E1/Temp/moz-screenshot-17.jpg[/img]]Madonna di Campiglo dał jedną parę w tym serwisie na właśnie takich maszynach zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregre0 Napisano 24 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 24 Marzec 2009 Mam nowe narty,jest to wysoki model Elan'a. Kupilem je 2tygodnie temu, przed jazda zalecono samo smarowanie. Pisałem już raz o tym. W tym sezonie miałem "pod pilnikiem" dwie pary nowych nart: Atraxion Rossignol'a i SL12 Atomica. W obu wypadkach krawędzie były nierówne, brak śladu ostrzenia (czy to maszynowego czy ręcznego). Ślizgi w obu wypadkach wymagały przynajmniej smarowania. Polecałbym jednak najpierw je umyć, a potem nasmarować (w rossim ślizgi się kleiły - chyba od folii w którą były zapakowane). Skoro masz uszkodzone teraz ślizgi to i tak po załataniu w serwisie przejadą je na maszynie (dla wyrównania ślizgu). Jeśli jednak poprosisz o ręczne ostrzenie i podasz kąty ( w szczególności kąt podniesienia) to masz przynajmniej szansę że będą miały jakieś podniesienie i będą w miarę dobrze zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 24 Marzec 2009 Zgłoszenie Share Napisano 24 Marzec 2009 (edytowane) witam na takie coś natknąłem się w necie: http://szafranski.blogs.eurosport.pl/archive/2009/03/22/ales-kalmar.html#more polecam filmik pozdrawiam Torres Wiem że nasz Prezes w styczniu przed wyjazdem do Madonna di Campiglo dał do ostrzenia jedną parę w tym serwisie. Narty miały być ostrzone na najnowszych szwajcarskich maszynach w które M. Szafrański wyposażył swój serwis... miał to być test... ... i miała być relacja.... Edytowane 24 Marzec 2009 przez SB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 19 Kwiecień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 19 Kwiecień 2009 witam na takie coś natknąłem się w necie: http://szafranski.blogs.eurosport.pl/archive/2009/03/22/ales-kalmar.html#more polecam filmik pozdrawiam Torres ... widzialem podobna maszynke w akcji, zakladalo sie ja na narte i sama jechala. Ja jednak nie zgadzam sie ze przygotowanie maszyna jest lepsze, ale na miejscu serwismana ktory ma do przygotowania wiele par kazdego dnia tez twierdzilbym ze maszyna jest lepsza To co opisuje Szafranski, czyli testowanie wielu par nart przez mlodych zawodnikow dla czolowki dotyczy glownie konkurencji szybkosciowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machu Napisano 23 Wrzesień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 23 Wrzesień 2009 Wiem że nasz Prezes w styczniu przed wyjazdem do Madonna di Campiglo dał do ostrzenia jedną parę w tym serwisie. Narty miały być ostrzone na najnowszych szwajcarskich maszynach w które M. Szafrański wyposażył swój serwis... miał to być test... ... i miała być relacja.... Odnośnie tych maszyn montanki .. są świetne, są to maszyny średniej klasy do robotyrecznej jednak, nie tzw. kombajny gdzie wkładasz nartę i wyciągasz nasmarowaną. Pierwsza maszynka - w zasadzie zrobi z narta wsyztko od zoli do struktury (ma zaprogramowane standardowe jak i można wrzucić własne), druga maszynka to smarowalnica na ciepło w zasadzie jednyna w ofercie tej firmy a trzecia to piękna sprawa do podnoszenia krawędzi jak sie nie mylę od 0 do 1 stopnia, ale na zdięciu brakuje jeszcze ostrzałki do krawędzi która w tamtej maszynie nei występuje. Uczyłem się serwisu na tych maszynach u Damiana w Zakopcu, w rekąch zawodowca potrafią bardzo dużo i dla zwykłego zjadacza chleba nie trzeba nic więcej. Natomiast inna sprawa jest z serwisem ręcznym który w przypadku ostrzenia i smarowania nie ma sobie równych, jeżeli ktoś ma fach w rękach i umiejętności to na takiej maszynce do seryjnego smarowania może nasmarować co najwyżej narty na wypad z rodziną w Beskidy by nie marnować smarów i czasu. Jak masz wysoki model nart i w miare dobrą zolę to udaj się do serwisu ręcznego (oczywiście to też kosztuje), a jak ine zależy Tobie byy wyciągnąć z narty przysłowiowe 10km więcej to idź do jakiegoś autoryzowanrego serwisu jednej z firm i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
burgundos Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 Moja uwaga, sądzę , że dość istotna: ostrzenie nart wykonywać najlepiej na maszynie(rećznie nie naostrzysz nart, możesz je stuningować, poprawić)-- ręcznie można je potem tuningować-- najlepszy efekt,, sam tego nie wymyśliłem,,, tak mówią mistrzowie norwescy oraz znajomy z dużym stażem w warsztacie ostrzalsko- smarowniczym( góral który przyjechał do stolicy i tam ostrzy) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vrinx Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 Kto mi poleci jakiś dobry serwis w Łodzi? do tej pory ostrzyłem na Żeromskiego ale tam sie jakoś tak ciężko gada z Panem serwisantem. Do naostrzenia są SL11 zeszłoroczne, RC4 race SC z przed 3 sezonów i SL 12 junior (jak w nich są ostrzone krawędzie?). O ile sie oreintuje to Atomic tępi krawedzie na przodzie i tyle a ja wolałem bez tępienia (jak w RC4). I jak oddam na Żeromskiego to się od pana serwisanta nie dowiem jak są naostrzone, bo on zawsze mówi że tak jak w fabryce! a to tajemnica producenta i jego własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 ... rećznie nie naostrzysz nart, możesz je stuningować, poprawić ... ... ciekawe dla czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 ... ciekawe dla czego? No jak to Jarek? Nie czytasz? Bo tak powiedział gorol co do Warszawy przyjechał, a dlaczego tak powiedział? Bo zloz z gór na niziny i dekompresji nizinnej dostał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 to jak w tym dowcipie sorry Winnetou - biznes is biznes , czyli ręcznie się nie da TYLKO maszynowo , TYLKO w SERWISIE:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio65 Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 serwis łódź Polecam serwis WIERCHY w Łodzi na Piotrkowskiej 276 korzystałem -polecam.Jest to niedaleko Katedry po drógiej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1970 Napisano 14 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 14 Październik 2009 Moja uwaga, sądzę , że dość istotna: ostrzenie nart wykonywać najlepiej na maszynie(rećznie nie naostrzysz nart, możesz je stuningować, poprawić)-- ręcznie można je potem tuningować-- najlepszy efekt,, sam tego nie wymyśliłem,,, tak mówią mistrzowie norwescy oraz znajomy z dużym stażem w warsztacie ostrzalsko- smarowniczym( góral który przyjechał do stolicy i tam ostrzy) pozdrawiam Ten góral to jakiś farbowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raceman Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 I tak o to rozpowiadając bajkę że nie da się ręcznie, łoi kasę na maszynach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 I tak o to rozpowiadając bajkę że nie da się ręcznie, łoi kasę na maszynach... Jak mawiał nasz rodak z za Buga: -"powymyślali durackie maszyny bo siły w rencach nie mieli":p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 Moja uwaga, sądzę , że dość istotna: ostrzenie nart wykonywać najlepiej na maszynie(rećznie nie naostrzysz nart, możesz je stuningować, poprawić)-- ręcznie można je potem tuningować-- najlepszy efekt,, sam tego nie wymyśliłem,,, tak mówią mistrzowie norwescy oraz znajomy z dużym stażem w warsztacie ostrzalsko- smarowniczym( góral który przyjechał do stolicy i tam ostrzy) pozdrawiam no od razu mi sie humor polepszył wogole sie z tą opinią nie zgodze:) to tak jak by nie dało się aut ręcznie składac:) a co nie da sie? da , i te składane ręcznie sa lepiej wykonane:) i droższe i to samo jest z ostrzeniem i smarowaniem:) a co to za warsztat ostrzalsko-smarowniczy bo o takowych wogole nie słyszałem:)......chyba ze ostrzy tez nozyczki i noże ogolnie dobry kit niezła bajka i dużo smiechu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 no od razu mi sie humor polepszył wogole sie z tą opinią nie zgodze:) to tak jak by nie dało się aut ręcznie składac:) a co nie da sie? da , i te składane ręcznie sa lepiej wykonane:) i droższe i to samo jest z ostrzeniem i smarowaniem:) a co to za warsztat ostrzalsko-smarowniczy bo o takowych wogole nie słyszałem:)......chyba ze ostrzy tez nozyczki i noże ogolnie dobry kit niezła bajka i dużo smiechu:) ... czyli nie zgadzasz sie z mistrzami norweskimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 ...a co to za warsztat ostrzalsko-smarowniczy bo o takowych wogole nie słyszałem:)......chyba ze ostrzy tez nozyczki i noże ogolnie dobry kit niezła bajka i dużo smiechu:) W Bielsku jeden z lepszych serwisów narciarskich dodatkowo zajmuje się właśnie ostrzeniem narzędzi:rolleyes:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jet Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 Kto mi poleci jakiś dobry serwis w Łodzi? do tej pory ostrzyłem na Żeromskiego ale tam sie jakoś tak ciężko gada z Panem serwisantem. Do naostrzenia są SL11 zeszłoroczne, RC4 race SC z przed 3 sezonów i SL 12 junior (jak w nich są ostrzone krawędzie?). O ile sie oreintuje to Atomic tępi krawedzie na przodzie i tyle a ja wolałem bez tępienia (jak w RC4). I jak oddam na Żeromskiego to się od pana serwisanta nie dowiem jak są naostrzone, bo on zawsze mówi że tak jak w fabryce! a to tajemnica producenta i jego własna. Moge Ci polecić serwis MONTANA w Intersporcie w ALMIE przy Kilinskiego. -przede wszystkim maja nowoczesne maszyny i szlifuja spody na kamieniu -maja maszyne do tuningu krawedzi od spodu (0,5 st.) -maja Jetbonda do testowania wiazan -nie sa drodzy jak na usługi , które wykonują -wiem ze pracownicy ciagle sie szkolą -poza tym ja oddawałbym narty tylko do takich serwisów gdzie przez szybe widac kazdy etap procesu szlifowania Twoich nart - w innym przypadku dziekuje serwisantom-poza tym łatwo wtedy ocenic porzadek w warsztacie a to gwarantuja sukces -uwazam tez , ze na maszynach powinno sie zlecic wykonanie pełnegp serwisu tj. zalewanie ubytkow( jesli trzeba ) , szlifowanie zoli kamieniem ( zbiera 1/100mm w odróznieniu od papieru , który żre zole ioe chcesz, ostrzenie krawedzi bocznych , tuning krawedzi od spodu, smarowanie *jesli nie zrobi sie kolejno tych faz tylko wybrane- narty nigdy nie beda dobrze jezdzic pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 W Bielsku jeden z lepszych serwisów narciarskich dodatkowo zajmuje się właśnie ostrzeniem narzędzi:rolleyes:. no przy okazji a nie jako głowne zajęcie hm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtus81 Napisano 15 Październik 2009 Zgłoszenie Share Napisano 15 Październik 2009 To ja to ujmę tak jedziesz autem na myjnie najlepsza na świecie maszyna myje, suszy, woskuje a przy odbiorze i tak są niedociągnięcia a ręcznie autko lśni:D Tak poza tym w Mikołowie chłopaki otwarli serwis na nowe maszyny wydali 1500000 pln robią one cuda na kiju ( ostrzenie nart pod wybranym kątem, utwardzanie krawędzi diamentem itd...) to i tak stwierdzili że ręczny serwis to ręczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.