Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Die neue Tauplitz


dareklewandowski

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.dietauplitz.com/

Witam Wszystkich,właśnie niedawno wróciłem z Tauplitz koło Bad Mitterndorf w regionie Ausserland Salzkammergut/Styria/.

Nigdy nie myślałem,że w lutym w Alpach będą temperatury +15st.C,kiedy oglądałem prognozę pogody w TV,to myślałem,że specjalnie nie piszą"-"przed cyfrą,bo jest przecież zima i pewnie chodzi o temp.ujemną.Jakie było moje zdziwienie,kiedy faktycznie było 15 ,ale na plusie/szok/.Po przybyciu na miejsce tj.31.01 panowały w pełni warunki zimowe/-8st. w dzień/-i tak było tylko przez dwa pierwsze dni.Później nastała wiosna,jedynie w nocy lekki mrozik.Pogoda trochę pokrzyżowała plany jazdy w puchu,rano zmrożony a póżniej mokry,ciężki śnieg./chodzi o warunki pozatrasowe/.Śniegu pomimo ocieplenia i odwilży było cały czas sporo,dało się jednak zauważyć jego ucieczkę w dolinie.Ośrodek jest po modernizacji,wydaje mnie się,że chętnie odwiedzany przez Wiedeńczyków i Węgrów.Spotkałem jedynie nielicznych Polaków.Infrastruktura nie rzuca na kolana,ale jest nowoczesna-4 krzesła ,reszta orczyki.Daje się odczuć brak gondoli na wjazd na górę.Wjazd na Taupltzalm na wysokość 1650m odbywa się dwuetapową kolejką krzesełkową,pod nogami widok białych łąk,drewnianych chatek i szlaków narciarstwa biegowego/50km/.Na wysokości 1650m knajpki,hotele i narciarska karuzela-tzw.narciarska wioska Almdorf.Tutaj roztacza się widok dwóch szczytów -Lawinenstein/1965m/ i Schneiderkogel/1765m/.Na oba wjeżdzają krzesła oraz liczne orczyki -wszystko razem tworzy sieć połączeń.Jak to w Alpach ,a tu szczególnie brak kolejek,może pare razy trzeba było odstać od 2 do 3 min.Oczywiście nartostrady przygotowane wzorowo,po 13 w tych wysokich temperaturach robiły się małe muldy,które jedynie dla mniej sprawnych narciarzy były problemem.Ośrodek zapewnia duże możliwości jazdy-od free po trasy carwingowe.Trasy przygotowane raczej dla początkujących i średniozawansowanych narciarzy.Dla bardziej wymagających pozostają czarne trasy i jazda pozatrasowa.Ale i po przygotowanych nartostradach można się też zmęczyć,jest kilka fajnych ścianek,a zjazd na sam dół do Tauplitz to 7km i 1000m przewyższenia.Ja szczególnie upatrzyłem sobie zjazd nieprzygotowaną czarną trasą 23b z szczytu Lawinenstein,bardzo urozmaicony teren.Fajnie też się jeździło po stokach Schneiderkogel,koło 16 czarnej w nieprzygotowanym terenie.Widziałem ślady w miejscach na które nie miałbym odwagi,ale wtedy chyba ktoś miał super puch.Ja miałem rano zmrożony z kalafiorami a póżniej ciężki,mokry śnieg-i tutaj jak myślałem jednak wyższość Atomica Metron na Head Xenon.

Na dole oczywiście parkingi bezpłatne,po Tauplitz jeździ traktor z takim wagonikiem jako skibus.Obsługa wyciągów życzliwa i pomocna dla dzieci i mniej zawansowanych narciarzy,w knajpach też sympatycznie i pełna życzliwość,ceny umiarkowane-pewnie i tak niższe niż w Tyrolu.Generalnie jest to ośrodek typowo rodzinny,dzieci znajdą trasy dla siebie i zwariowani tatusiowie dla siebie.Ogólnie o taki ośrodek na ten wyjazd mi chodziło,jednak na dłużej niż tydzień może być nudnawy:rolleyes:Najbardziej rozczarowała mnie skocznia w Bad Mitterndorf,myślałem,że jest większa:p

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Darku - tak lakonicznie o tych Head-ach? Jak Ci się jeździło? Ja objeździłem teraz we Włoszech te Metrony 9ki i powiem tak - super fajna narta, jak sie z nią zaprzyjaźniłem to naprawdę polubiłem. Jeździłem na niej na zmianę ze slalomką ale szybko doszedłem do wniosku, że powolutku moja sympataia przechyla sie w stronę Metrona jako bardzo uniwersalnej deski dającej wielką radość z jazdy i co ważne delikatnie traktującej moje kolana. We wszystkich aspektach te narty mnie zachwyciły jak nauczyłem sie je traktować, nawet depnięcia im nie brakuje, jedynie funa sie nie da za bardzo pojechać. Na twardym- mocno stromym przy szybkiej jeździe brak im nieco trzymania ale ja jestem na te 9 ki do takich rzeczy nieco za ciężki - ale dramatu nie było i nawet nauczyłem sie tą krawędź dobrze łapać tylko trzeba je nieco inaczej techniczne dociskać do stoku niż slalomki. No i w puchu fajnie dają radę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywodziłem się za bardzo nad wrażeniami z jazdy na nowych Headach Xenon 10 Xi,raczej w tym wątku chodziło bardziej o prezentację ośrodka.

Cieszę się,że zaczynasz odczuwać przyjemność z jazdy na M9,ja w dalszym ciągu odczuwam do nich sentyment.Jeśli chodzi o Xenon 10,generalnie jak pisałem wcześniej jestem zadowolony,jadąc do Austrii miałem nadzieję,że w dalszym ciągu będę je ujeżdzał poszukując puchu.Bo dają więcej radości z jazdy niż Metrony,jazda w puchu wydaje się dziecinną igraszką,dokładnie fantastyczną zabawą:).Jednak warunki pogodowe na to nie pozwoliły,obecnie pewnie tak(3m śniegu).Na trasach przygotowanych spisuje się zdecydowanie lepiej od M9,jest o "niebo " dynamiczniejszą nartą,szybciej przechodzi z krawędzi na krawędź i łatwiej,niż w przypadku M9,ale tutaj to już chyba waga tej narty decyduje,bo taliowanie raczej mają podobne,jak i radius;)Trzymanie krawędzi w skręcie długim i średnim jest genialne:),w skręcie krótkim bardzo dobre,z łatwością innicjują skręt,fajnie przechodzą z skrętu krótkiego do długiego,i odwrotnie.Zdecydowanie bardziej zwinne narty od M9,na przygotowanych trasach nie wymagają atletycznych nóg;).Testując w większości na nieprzygotowanych trasach,warunki trudne-zmrożony i zamuldzony teren-nie było już tak sielankowo,wydają się znacznie mniej stabilne od M9,wymagają znacznie większej kontroli,mają tendencję do wyjeżdzania -trzeba cały czas pilnować i poprawiać sylwetkę,podczas jazdy bardziej czuć nierówności,tutaj M9 zdecydowanie lepiej to tłumi,i bardziej czuć wykonaną pracę w kolanach;),ale chyba trochę przesadzałem,przecież to nie są to typowe narty free.Owszem dają radę w trudnych warunkach pozatrasowych,ale raczej bardziej nadają się na normalne narciarskie trasy,które dawno nie odwiedził ratrak,niż na typowe pozatrasowe warunki.Na stromych stokach,głównie oblodzonych trzymanie krawędzi jest lepsze niż w M9,tutaj czułem się lepiej i pewniej.To są nartki zdecydowanie do prowadzenia skrętem ciętym,ale z łatwością i przyjemnością dają się prowadzić śmigiem hamującym.Czyli ogólnie powalają Metrony dynamiką i zwinnością oraz wagą,ale za to są mniej stabilne i jak na razie/takie odczucie/ gorzej prowadzą się w mokrym,ciężkim śniegu-ale tutaj muszę jeszcze nad nimi popracować.Na Metronach jeździłem prawie 4 sezony-zimą,wiosną,latem-pewnie zostały przyzwyczajenia do cięższej,wolniejszej narty,która dawała poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach.Xenon to faktycznie wszechstronne i uniwersalne nartki,ale stwierdzenie jak podają w reklamie -"połączenie slalomki z free-taki SUV"-to chyba,jak mawiał do niedawna pewien Pan -nadużycie!.Ale ta szata graficzna faktycznie zwraca uwagę innych narciarzy;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...