mirdon Napisano 16 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2009 Jaką długość nart fischer rc 4 sc. Mam 184cm, waga 70kg, chciałbym się nauczyć jazdy carvingowej, dobre narty wybrałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 16 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2009 dobre a ile jezdzisz na nartach? jaki masz poziom w skali forumowej, dlugosc wg mnie 160-165 powinna byc ok:), bylo wiele tematow w tej tematyce na forum wiec poszukaj w wyszukiwarce:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hotrok Napisano 16 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2009 chciałbym się nauczyć jazdy carvingowej, dobre narty wybrałem? Do nauki to te narty nie sa najlepszym wyborem. To dobra narta jak juz cos umiesz i chcialbys sie doskonalic. Do nauki poszukaj cos posrod nart allround, ale nie takich dla calkiem poczatkujacych. No chyba, ze zaczynasz od zera? Napisz ile jezdzisz, jak lubisz jezdzic i czego oczekujesz od nart bo inaczej to ciezko cos doradzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirdon Napisano 17 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2009 No oceniam się na 7 w skali forumowej, umiem już jeździć, ale chciałbym się nauczyć tak funcarvingowo, czy jak to się zwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 17 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2009 no to hmm to moze fajery bys kupil?? :> jak chcesz te co podales to wg mnie 160 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirdon Napisano 26 Styczeń 2009 Autor Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2009 A myślicie, że długość 155 będzie OK, takie jak są na tej aukcji http://allegro.pl/item529793482_narty_fischer_rc4_worldcup_sc_2003_2004.html Takie narty dobiera się do wagi? Jakie są przedziały wagowe, że tak powiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2009 za krótkie, to prawie katapulta będzie przy twoim wzroscie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 26 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2009 za krótkie, to prawie katapulta będzie przy twoim wzroscie Zdecydowanie za krótkie !!! Jeździłem dokładnie na takim sprzęcie (mam 182 cm) i uwierz mi to nie była zbyt przyjemna zabawa. Chwila nieuwagi i startujesz do lotu z bardzo zdziwioną miną Ekstremalne taliowanie i super radius - ale nie dla Ciebie... Szukaj czegoś minimum 165 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 26 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2009 Zdecydowanie za krótkie !!! Jeździłem dokładnie na takim sprzęcie (mam 182 cm) i uwierz mi to nie była zbyt przyjemna zabawa. Chwila nieuwagi i startujesz do lotu z bardzo zdziwioną miną Ekstremalne taliowanie i super radius - ale nie dla Ciebie... Szukaj czegoś minimum 165 cm. jak byś już jeździł i chciał mega radykalnej narty, to tak, ale tak jak chcesz zacząc zabawę i sie szkolic to raczej tak wlasnie 165 jak carverfan mowi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 A myślicie, że długość 155 będzie OK, takie jak są na tej aukcji http://allegro.pl/item529793482_narty_fischer_rc4_worldcup_sc_2003_2004.html Takie narty dobiera się do wagi? Jakie są przedziały wagowe, że tak powiem? ... tak jest narty dobiera sie do wagi (i dynamiki - im wiekszy power tym oczywiscie narta musi byc dluzsza i co za tym idzie sztywniejsza) nie do wzrostu. Ja mysle ze powinienes wybrac 160cm a moze nawet 165cm jak masz duzy power . Ja nie znam konkretnie tych nart wiec moja ocena jest mocno na oko ale generalnie przyjmuje ze slalom carvery powinny byc 165cm gdzies tak od 70-75kg wzwyz. Troche brakuje spojnosci tego watku z watkiem http://www.skionline.pl/forum/showthread.php?t=8106 dlugosc to jest na tyle indywidualna sprawa ze juz zaden producent nie zamieszcza tabel doboru dlugosci, natomiast dobor do wzrostu jest bardzo duzym uproszczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 mnie jarek zastanowilo to ze napisałeś ze im dłuższa tym sztywniejsza, a nie jest to tak ze długość narty sie zmienia bez zmiany jej sztywnosci ktora jest utrzymana na tym samym poziomie w różnych rozmiarach?(takie to moje nie fizykologiczne myslenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 (i dynamiki - im wiekszy power tym oczywiscie narta musi byc dluzsza i co za tym idzie sztywniejsza) Ludziska przestańcie gadać, że narta dłuższa jest nartą sztywniejszą od krótszej bo to nieprawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Ludziska przestańcie gadać, że narta dłuższa jest nartą sztywniejszą od krótszej bo to nieprawda. to jednak az taki debil z fizyki nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 mnie jarek zastanowilo to ze napisałeś ze im dłuższa tym sztywniejsza, a nie jest to tak ze długość narty sie zmienia bez zmiany jej sztywnosci ktora jest utrzymana na tym samym poziomie w różnych rozmiarach?(takie to moje nie fizykologiczne myslenie) ... trzeba zdefiniowac co oznacza sztywnosc. W narcie istotne sa dwie sztywnosci podluzna i poprzeczna. Ja odnosilem sie do sztywnosci podluznej, zdefiniowalbym ja jako podatnosc na ugiecie pod wplywem przylozonej sily. Jezeli podparlibysmy dwie narty o roznych dlugosciach (ale ten sam model) powiedzmy 165 i 155 i podparcie jest w obu nartach w tej samej odleglosci (wazne) np 140cm to jezeli w srodku rozpietosci przylozymy ta sama sile to narta ktotsza bedzie miala wieksze ugiecie czyli ma mniejsza sztywnosc. Przyznam ze nie robilem takich testow ale takie jest moje rozumienie i zdziwilbym sie bardzo gdyby bylo odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Ludziska przestańcie gadać, że narta dłuższa jest nartą sztywniejszą od krótszej bo to nieprawda. ... Lokciu to nie ludziska tak mowia tylko ja Jarek ale to chyba nie jest dziwne po przeciez zwykle mam odmienne zdanie niz wiekszosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 ... trzeba zdefiniowac co oznacza sztywnosc. W narcie istotne sa dwie sztywnosci podluzna i poprzeczna. Ja odnosilem sie do sztywnosci podluznej, zdefiniowalbym ja jako podatnosc na ugiecie pod wplywem przylozonej sily. Jezeli podparlibysmy dwie narty o roznych dlugosciach (ale ten sam model) powiedzmy 165 i 155 i podparcie jest w obu nartach w tej samej odleglosci (wazne) np 140cm to jezeli w srodku rozpietosci przylozymy ta sama sile to narta ktotsza bedzie miala wieksze ugiecie czyli ma mniejsza sztywnosc. Przyznam ze nie robilem takich testow ale takie jest moje rozumienie i zdziwilbym sie bardzo gdyby bylo odwrotnie. ale jezeli w punkcie gdzie znajduje sie srodek tych nart - bo kazda ma w innym miejscu bo ma inna długość sztywnośc jest ta sama- chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Jarku z całym szacunkiem ale przekombinowałeś. Podaję definicje sztywności i kilku zagadnień związanych z odkształcaniem się materiałów masz w linkach zaznaczonych w definicji. http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztywno%C5%9B%C4%87 To co napisałeś to niestety fałsz. Spróbuję to jakoś wyjaśnić, ale nauczycielem mechaniki to jestem kipskim mimo, że mnie ta dziedzina bardzo interesuje. Cytuję: Jezeli podparlibysmy dwie narty o roznych dlugosciach (ale ten sam model) powiedzmy 165 i 155 i podparcie jest w obu nartach w tej samej odleglosci (wazne) np 140cm to jezeli w srodku rozpietosci przylozymy ta sama sile to narta ktotsza bedzie miala wieksze ugiecie czyli ma mniejsza sztywnosc. Weź sobie dwa druty stalowe z tego samego gatunku stali (ich sztywność będzie jednakowa- patrz definicja) nie za grube tak z 1 mm. Jeden o długości 1 m a drugi o dł 0,5 m. Podeprzyj je dwiema podporami na rozstawie symetrycznym (choć to nie ma znaczenia) powiedzmy 0,4m. W środku rozpiętości powieś na jednym i drugim ciężarki o tej samej masie (masę trzeba dobrać tak, żeby było widać strzałkę ugięcia ale, żeby nie przeholować i nie spowodować odkształcenia plastycznego). Który drut ugnie się bardziej? Ja w przeciwieństwie do Freda udzielę odpowiedzi strzałka ugięcia obydwu drutów będzie taka sama. Bo czynniki, które mają na to wpływ to: 1.sztywność 2.moment gnący M=F*a gdzie a jest połową rozpiętości podpór. Są identyczne dla obu modeli. Kolejnym uproszczeniem jest ustawienie jednakowej rozpiętości punktów podparcia dla nart o różnej długości. Taki przypadek jest możliwy tylko wtedy, gdy mamy to samo taliowanie i ten sam promień skrętu. Przy tej samej tali i różnych promieniach skrętu rozpiętość punktów podparcia jest większa dla narty o większym promieniu skrętu. Idąc dalej tym tokiem rozumowania ogłaszam wszem i wobec co następuje: Mając dwie identyczne narty z tego samego materiału (sztywność ta sama) o tym samym taliowaniu, ale o różnych długościach (różny promień skrętu) prawdziwym jest twierdzenie: Łatwiej jest wygiąć nartę dłuższą do jej nominalnego promienia niż nartę krótszą do jej nominalnego promienia. Dlaczego? A no M= F*a gdzie dla uproszczenia a przyjmijmy jako połowę długości narty. A jeżeli ktoś jest innego zdania to korepetycje z mechaniki po 50 PLN za godzinę. Ale mi wyszedł laborat:D Do przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 jak byś już jeździł i chciał mega radykalnej narty, to tak, ale tak jak chcesz zacząc zabawę i sie szkolic to raczej tak wlasnie 165 jak carverfan mowi:) To bardzo miłe, jak weteran Bugi potwierdza zdanie początkującego... Pozwoliłem sobie zdrobnić, żeby było tak po przyjacielsku Panowie nie będę się wymądrzał na tym forum, ale fischery to moja druga miłość, (po żonce oczywiście) od zawsze jeździłem na dechach fischera i sporadycznie volkla. Być może przez to mój światopogląd jest nieco zawężony, ale mam nadzieję, że pozwolicie tu i ówdzie wtrącić swoje skromne zdanie, które być może nie wniesie nic nowego do sprawy, ale na pewno nie zaszkodzi... Takie są zasady demokratycznego forum, jakim jest zapewne skionline.pl Abstrahując zupełnie od ich długości - dechy, które wybrał założyciel tematu to ekstremalne rozwiązanie, napewno nie do nauki ani carvingu (pierwszy post) ani funcarvingu. Tak właściwie (bez urazy) to ja nie wiem czego on chce się uczyć "Przedłużyć" sobie nimi nóżki może naprawdę doświadczony narciarz, bo dla mniej doświadczonego będą piekłem na ziemi. Potwierdzam z całą stanowczością - nie nadają się do nauki !!! Wiem, wiem - mają przepiękną (jak dla mnie) szatę graficzną, ale to nie jest i nie powinno być kryterium wyboru Lans na stoku - jedyne do czego mogą posłużyć niedoświadczonemu narciarzowi, ale tu chyba nie o to chodzi... Kolego Mirdon - nie chcę, żebyś odbierał to osobiście - to nie jest atak na Twoją osobę, to raczej apel o zdrowo rozsądkowe myślenie przy wyborze nart. Nic mi do tego - jak ktoś ocenia swoje umiejętności w skali forum - to sprawa sumienia. Ale jak piszesz, że chcesz się uczyć carvingu, swój poziom określając na 7 - to daje do myślenia... Będąc na niższym poziomie to żaden wstyd - uwierz mi - a koledzy z forum nie traktują początkujących wyniośle i z podniesioną głową. Każdy kiedyś zaczynał... Osobiście zostałem ciepło przywitany na tym forum i nikt po mnie nie jechał, jak się uzewnętrzniłem z problemów... Podsumowując, wydaje mi się, że lepiej byłoby, aby każdy podawał dokładnie swój poziom umiejętności - wtedy zdecydowanie łatwiej będzie im udzielić pomocy przez życzliwych forumowiczów. Co do ostatniej wypowiedzi kolegi Jarka... Kryterium wyboru nart to przede wszystkim waga, poziom umiejętności i wzrost, a także preferencje jazdy. Nigdy nie twierdziłem inaczej... Jednak - jak będą zachowywać się narty nieprawidłowo dobrane do wzrostu ? 160 cm do wzrostu 184 ? Czy będą bezpieczne przy większych prędkościach ? Jak czytam zasoby tego forum, wiele osób opisywało pozytywne wrażenia po przesiadce na dechy ciut dłuższe. Zastanówmy się na tym... I przede wszystkim od zawsze uczyli mnie zasady: " Walcz ze stokiem, a nie z nartami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Jarku z całym szacunkiem ale przekombinowałeś. Podaję definicje sztywności i kilku zagadnień związanych z odkształcaniem się materiałów masz w linkach zaznaczonych w definicji. http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztywno%C5%9B%C4%87 To co napisałeś to niestety fałsz. Spróbuję to jakoś wyjaśnić, ale nauczycielem mechaniki to jestem kipskim mimo, że mnie ta dziedzina bardzo interesuje. Cytuję: Jezeli podparlibysmy dwie narty o roznych dlugosciach (ale ten sam model) powiedzmy 165 i 155 i podparcie jest w obu nartach w tej samej odleglosci (wazne) np 140cm to jezeli w srodku rozpietosci przylozymy ta sama sile to narta ktotsza bedzie miala wieksze ugiecie czyli ma mniejsza sztywnosc. Weź sobie dwa druty stalowe z tego samego gatunku stali (ich sztywność będzie jednakowa- patrz definicja) nie za grube tak z 1 mm. Jeden o długości 1 m a drugi o dł 0,5 m. Podeprzyj je dwiema podporami na rozstawie symetrycznym (choć to nie ma znaczenia) powiedzmy 0,4m. W środku rozpiętości powieś na jednym i drugim ciężarki o tej samej masie (masę trzeba dobrać tak, żeby było widać strzałkę ugięcia ale, żeby nie przeholować i nie spowodować odkształcenia plastycznego). Który drut ugnie się bardziej? Ja w przeciwieństwie do Freda udzielę odpowiedzi strzałka ugięcia obydwu drutów będzie taka sama. Bo czynniki, które mają na to wpływ to: 1.sztywność 2.moment gnący M=F*a gdzie a jest połową rozpiętości podpór. Są identyczne dla obu modeli. Kolejnym uproszczeniem jest ustawienie jednakowej rozpiętości punktów podparcia dla nart o różnej długości. Taki przypadek jest możliwy tylko wtedy, gdy mamy to samo taliowanie i ten sam promień skrętu. Przy tej samej tali i różnych promieniach skrętu rozpiętość punktów podparcia jest większa dla narty o większym promieniu skrętu. Idąc dalej tym tokiem rozumowania ogłaszam wszem i wobec co następuje: Mając dwie identyczne narty z tego samego materiału (sztywność ta sama) o tym samym taliowaniu, ale o różnych długościach (różny promień skrętu) prawdziwym jest twierdzenie: Łatwiej jest wygiąć nartę dłuższą do jej nominalnego promienia niż nartę krótszą do jej nominalnego promienia. Dlaczego? A no M= F*a gdzie dla uproszczenia a przyjmijmy jako połowę długości narty. A jeżeli ktoś jest innego zdania to korepetycje z mechaniki po 50 PLN za godzinę. Ale mi wyszedł laborat:D Do przemyślenia. ... nie zamierzam sie upierac przy swoim czyli konkluzja jest taka ze im narta dluzsza dla danego modelu tym mniej sztywna? tak mam to rozumiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Co do ostatniej wypowiedzi kolegi Jarka... Kryterium wyboru nart to przede wszystkim waga, poziom umiejętności i wzrost, a także preferencje jazdy. Nigdy nie twierdziłem inaczej... Wg mnie glownie waga i dynamika, pod pojeciem dynamika rozumie poziom wytrenowania (konkretnie sily fizycznej) i to w jaki sposob przenosisz to na narty, ale tak jak pisalem wczesniej to sprawa w duzej mierze indywidualna wiec Twoja definicja tez jest OK. Jednak - jak będą zachowywać się narty nieprawidłowo dobrane do wzrostu ? 160 cm do wzrostu 184 ? Czy będą bezpieczne przy większych prędkościach ? ... jezeli mowimy o modelu SC to chyba (pisze chyba bo nie jezdzilem) nie jest on bezpieczny (stabilny) przy wiekszych predkosciach bo to jest slalom carver czyli narta z definicji krotka i mocno taliowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Jarku podaję definicję sztywności wprost: Sztywność - siła konieczna do uzyskania jednostkowego przemieszczenia. To co podkreśliłem to jest bardzo ważne. Czyli dla tego samego modelu narty niezależnie od jej długości sztywność jest ta sama i jest zależna od modułu Younga (wsp sprężystości czego zdefiniowanie dla narty nie jest do końca rzeczą prostą ze względu na mnogość zastosowanych materiałów) Jednostkowe znaczy, że jakieś przesunięcie f na na np metr długości czy kąt obrotu. Zrób drugie doświadczenie z drutami z tym, że rozstaw podpory różnie dla tych drutów. Czyli dla krótkiego zostaw 0,4m a dla długiego 0,9m i powieś teraz takie same ciężarki. Zobaczysz, że strzałka ugięcia druta dłuższego będzie większa i to znacznie. Więc konkluzja jest taka, jak napisałem wyżej. Narta dłuższa pomimo takiej samej sztywności co krótsza daje sie łatwiej wygiąć do tej samej wartości strzałki ugięcia. Bo dysponujemy dłuższym ramieniem a. To wszystko stosujemy w życiu na co dzień tylko rzadko się zastanawiamy czemu tak jest. Jak śruby nie możesz odkręcić to przedłużasz ramię a (czyt prosto zakładasz rurę na klucz:D) i przy tej samej sile masz dużo większy moment obrotowy. W nartach ta różnica 10 cm to jest na poziomie 7-8% więc raczej trudno zauważalna. Jednak coś w tym jest bo stare wygi na tym forum mówiły, że slalomki bardziej w "nóżki włażą" niż giganty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 Jarku podaję definicję sztywności wprost: Sztywność - siła konieczna do uzyskania jednostkowego przemieszczenia. To co podkreśliłem to jest bardzo ważne. Czyli dla tego samego modelu narty niezależnie od jej długości sztywność jest ta sama i jest zależna od modułu Younga (wsp sprężystości czego zdefiniowanie dla narty nie jest do końca rzeczą prostą ze względu na mnogość zastosowanych materiałów) ... OK to fizyke mamy z glowy (tzn zaoszczedzilem 50 zeta na korepie ) znaczy zgadza sie. Czyli sztywnosc rozumiemy tak samo. Ja natomiast twierdze ze narta dluzsza bedzie miala wieksza sztywnaosc bo bedzie miala "mocniejsza" konstrukcje, grubsza blache w srodku albo cos takiego. Nie sprawdzalem tego empirycznie ale takie jest moje rozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 ... jezeli mowimy o modelu SC to chyba (pisze chyba bo nie jezdzilem) nie jest on bezpieczny (stabilny) przy wiekszych predkosciach bo to jest slalom carver czyli narta z definicji krotka i mocno taliowana. Nie tak do końca z założenia krótka, Jarku - one występowały w ofercie fischera do długości 175 cm(więc to prawie gigantka - he, he...) Można jeździć szybko, a nawet bardzo szybko na krótkich, mocno taliowanych carverach, przy znikomej wadze 70 kg i słusznym 184 cm wzroście - tylko po co ? Ani to bezpieczne, ani przyjemności nie sprawi. A przy takim rozłożeniu wagi, wzrostu i umiejętności WorldCup SC zachowa się dokładnie tak jak pisał Bugajson - stuprocentowa katapulta i zupełnie niepotrzebna kontuzja. To świetna, twarda deska - jednak błędów nie wybaczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 (edytowane) Cały mój wywód pierdyknął w łeb. Wszystkie dywagacje dotyczyły tego samego materiału. A czy wc sc 155 a wc sc 165 będą miały różne konstrukcje bądź przekroje? Hmmmm raczej wątpię. Ani to technologicznie proste ani opłacalne ze wzgl. na koszty produkcji. Edytowane 27 Styczeń 2009 przez lokiec3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carverfan Napisano 27 Styczeń 2009 Zgłoszenie Share Napisano 27 Styczeń 2009 A czy wc sc 155 a wc sc 165 będą miały różne konstrukcje bądź przekroje? Hmmmm raczej wątpię. Ani to technologicznie proste ani opłacalne ze wzgl. na koszty produkcji. Konstrukcje są takie same dla wszystkich długości tej dechy. Wszystkie zawierają technologie Titanium Power Vacuum,Frequency Tuning (FT),Direct Energy System (DES) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.