Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

kąt krawędzi


Machu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tylko ,ze nie wierze. Jazdę na krawedzi 89 rozpocznę (jak wyleczę kontuzję) na następnym wyjezdzie. Dotychczas jezdziłem na 90 i to ostrzonych

recznie (szlif. kątową - bez prowadnicy) więc to było trochę garbato. I co ?NIGDY nie miałem problemu z jazdą na lodzie.

Zadam pytanie: O co tak naprawde chodzi, ze zawodnicy jezdzą na takich kątach? Moze ktos wpadnie na to, że to w zwiazku z taktyką przejazdu(dryf, który chce zakonczyć jak najszybciej).

Moze powiecie jakie kąty mają w supergigancie i w biegu zjazdowym.

Pewnie wiecie ze w konkurencjach technicznych w zaleznosci od ziarnistosci stoku dobieraja narty z różnymi kątami.

Moze mnie uswiadomicie.

P.S. Ostatnio dorobilem prowadnice i szlifuję dowolne kąty (chlodzenie emulsją wodna).

tam jest 89/0

dlatego, ze działa juz fizyka i przy prędkości 110 km na godzinę wprowadzenie narty w skręt doporwadza bardzo dużo energii odśrodkowej, która przy opdpowiednim układzie ciała przechodząc na narty trzyma bardzo mocno. To tak jak by ktoś chciał przesunąć blok z ołowiu 2/2/2m w bok na grzązkim podłożu. i spróbował tego samego z blokiem z pianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest 89/0

0 na podniesieniu - nie przeszkadza tam gdzie narta jest najwięcej prowadzona na płasko - po ślizgu ??

Wedle "tego pomyślunku" to chyba najbliżej SL do podniesienia 0 :confused:

Pzdr.,

Na przykład :)

http://www.skiracing-digital.com/skiracing/20110207?pg=43#pg43

Edytowane przez juice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze aby zmiana konta o 1st spowodowała nagłe trzymanie na lodzie przy wcześniejszym nie.

Porządne naostrzenie oczywiście tak.

Krótkie mam na 88, długie na 89 i zasadniczej różnicy nie czuję.

Co więcej - na "wylodzeniach" trzymają obie.

A na "żywym" lodzie żadna :)

I tyle

Za mało się rozpisałem. Pisząc "Narty miałem wcześniej robione zawsze przy stokach "na szybko". " Miałem na myśli ISTOTNĄ ROLĘ WŁAŚCIWEGO SERWISU, ZAMIANA KĄTA TO PRZY OKAZJI. Nie sądzę żeby to był główny czynnik który wpłynął na lepszą jazdę.

Najważniejsze że w końcu narty trafiły do dobrego serwisu, który własciwie wykonał swoją pracę. I dlatego narty trzymają się na lodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- im wieksza inklinacja czyli w efekcie pochylenie narty w stosunku do "sniegu" a w zasadzie lodu tym bardziej kat musi byc ostry

- SL - GS - SG - DH - taki jest uklad od najbardziej ostrego kata bocznego do najmniej ostrego

- podniesienie - najnowsze tendencje to roznicowanie podniesienia na dlugosci narty, SL- najmniejsze podniesienie, DH najwieksze podniesienie, podniesienie krawedzi promuje "gliding", brak podniesienia czyni narte bardziej reaktywna ale rowniez i wymagajaca

- im kat boczny mniejszy tym krawedz oczywiscie bardziej ostra lecz szybciej sie tepi

- krawedz wypolerowana pod palcem nie jest taka ostra jak ta nie wypolerowana ale bardziej trwala i szybsza, krawedz niewypolerowana bedzie bradziej ostra pod palcem i w efekcie bedzie lepiej trzymac ale nie bedzie taka szybka i szybciej sie stepi, mozna to porownac do noza z pilka, Lindsey Vonn miala nawet krawedzie do slalomu robione specjalnie z mikro zabkami "serrated" na wyjatkowe twarde warunki

- jezeli krawedz jest tepa to nie bedzie trzymac i tu zedne katy nie pomoga

- ostra krawedz potrzebna jest do jazdy przy twardych warunkach w pozostalych nie jest taka wazna

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...