Gość Bode Napisano 3 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 3 Marzec 2011 Nie tylko ,ze nie wierze. Jazdę na krawedzi 89 rozpocznę (jak wyleczę kontuzję) na następnym wyjezdzie. Dotychczas jezdziłem na 90 i to ostrzonych recznie (szlif. kątową - bez prowadnicy) więc to było trochę garbato. I co ?NIGDY nie miałem problemu z jazdą na lodzie. Zadam pytanie: O co tak naprawde chodzi, ze zawodnicy jezdzą na takich kątach? Moze ktos wpadnie na to, że to w zwiazku z taktyką przejazdu(dryf, który chce zakonczyć jak najszybciej). Moze powiecie jakie kąty mają w supergigancie i w biegu zjazdowym. Pewnie wiecie ze w konkurencjach technicznych w zaleznosci od ziarnistosci stoku dobieraja narty z różnymi kątami. Moze mnie uswiadomicie. P.S. Ostatnio dorobilem prowadnice i szlifuję dowolne kąty (chlodzenie emulsją wodna). tam jest 89/0 dlatego, ze działa juz fizyka i przy prędkości 110 km na godzinę wprowadzenie narty w skręt doporwadza bardzo dużo energii odśrodkowej, która przy opdpowiednim układzie ciała przechodząc na narty trzyma bardzo mocno. To tak jak by ktoś chciał przesunąć blok z ołowiu 2/2/2m w bok na grzązkim podłożu. i spróbował tego samego z blokiem z pianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 4 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Marzec 2011 (edytowane) tam jest 89/0 0 na podniesieniu - nie przeszkadza tam gdzie narta jest najwięcej prowadzona na płasko - po ślizgu ?? Wedle "tego pomyślunku" to chyba najbliżej SL do podniesienia 0 Pzdr., Na przykład http://www.skiracing-digital.com/skiracing/20110207?pg=43#pg43 Edytowane 4 Marzec 2011 przez juice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan Kowal Napisano 4 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Marzec 2011 (edytowane) ………... Edytowane 16 Kwiecień 2011 przez Jan Kowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo_narciarz Napisano 4 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Marzec 2011 Nie wierze aby zmiana konta o 1st spowodowała nagłe trzymanie na lodzie przy wcześniejszym nie. Porządne naostrzenie oczywiście tak. Krótkie mam na 88, długie na 89 i zasadniczej różnicy nie czuję. Co więcej - na "wylodzeniach" trzymają obie. A na "żywym" lodzie żadna I tyle Za mało się rozpisałem. Pisząc "Narty miałem wcześniej robione zawsze przy stokach "na szybko". " Miałem na myśli ISTOTNĄ ROLĘ WŁAŚCIWEGO SERWISU, ZAMIANA KĄTA TO PRZY OKAZJI. Nie sądzę żeby to był główny czynnik który wpłynął na lepszą jazdę. Najważniejsze że w końcu narty trafiły do dobrego serwisu, który własciwie wykonał swoją pracę. I dlatego narty trzymają się na lodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 4 Marzec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Marzec 2011 - im wieksza inklinacja czyli w efekcie pochylenie narty w stosunku do "sniegu" a w zasadzie lodu tym bardziej kat musi byc ostry - SL - GS - SG - DH - taki jest uklad od najbardziej ostrego kata bocznego do najmniej ostrego - podniesienie - najnowsze tendencje to roznicowanie podniesienia na dlugosci narty, SL- najmniejsze podniesienie, DH najwieksze podniesienie, podniesienie krawedzi promuje "gliding", brak podniesienia czyni narte bardziej reaktywna ale rowniez i wymagajaca - im kat boczny mniejszy tym krawedz oczywiscie bardziej ostra lecz szybciej sie tepi - krawedz wypolerowana pod palcem nie jest taka ostra jak ta nie wypolerowana ale bardziej trwala i szybsza, krawedz niewypolerowana bedzie bradziej ostra pod palcem i w efekcie bedzie lepiej trzymac ale nie bedzie taka szybka i szybciej sie stepi, mozna to porownac do noza z pilka, Lindsey Vonn miala nawet krawedzie do slalomu robione specjalnie z mikro zabkami "serrated" na wyjatkowe twarde warunki - jezeli krawedz jest tepa to nie bedzie trzymac i tu zedne katy nie pomoga - ostra krawedz potrzebna jest do jazdy przy twardych warunkach w pozostalych nie jest taka wazna 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.