Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Wziąłem sobie Wasze rady do Serca :) i ćwiczę, ćwiczę...

Niestety doskonalenie się w jeździe nie jest łatwe, wymaga cierpliwości :cool:

Ponieważ Naszych filmików ukazuje się w tym wątku niezbyt dużo...

...dlatego też zamieszczam kolejne dwa filmiki do dalszej oceny z wczorajszego nartowania.

Z ujęcia statycznego:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=xUDFAkXjGJI[/YOUTUBE]

Ujęcie w ruchu...+ mały Freestyle ;):D :D :D

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=CZuGcMtlRcI[/YOUTUBE]

...ja tym czasem powoli się szykuję i wybywam na dalsze Doskonalenie - tym razem na Kielecki Telegraf :P

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie . W którym skrecie czujesz się pewniej, innymi słowy masz oparcie na narcie? Który skret wykonuje sie łatwiej?

Czy masz swiadomosc uzycia rąk czy to ruchy "same od siebie" (przypadkowe) ?

Czy patrzysz daleko przed siebie ?

Pytania może wydają się głupie , ale dla mnie będą pomocne.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz wtrącić coś na ten temat :) cieszę się , że ktoś jest tym zainteresowany. Tylko nie wiem jak odrębny wątek miałby wyglądać :) Musiałby powstać odrębny dział , załóżmy 50 tematów. Nie wiem czy ktoś miałby ochotę wchodzić do każdego i zobaczyć co i jak. Być może odwiedzane byłyby tematy osób znanych tylko po nicku , a ci nowi zostali by olani. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem sobie Wasze rady do Serca :) i ćwiczę, ćwiczę...

Niestety doskonalenie się w jeździe nie jest łatwe, wymaga cierpliwości :cool:

Ponieważ Naszych filmików ukazuje się w tym wątku niezbyt dużo...

...dlatego też zamieszczam kolejne dwa filmiki do dalszej oceny z wczorajszego nartowania

nogi bardzo fajne (widzę postęp:) ) , popracuj jeszcze nad rękami , wysuń je do przodu , bo trochę ciągniesz kijki za sobą . No i ćwiczyć , ćwiczyć, ćwi......

tyle ode mnie:)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie . W którym skrecie czujesz się pewniej, innymi słowy masz oparcie na narcie? Który skret wykonuje sie łatwiej?

Czy masz swiadomosc uzycia rąk czy to ruchy "same od siebie" (przypadkowe) ?

Czy patrzysz daleko przed siebie ?

Pytania może wydają się głupie , ale dla mnie będą pomocne.

Pozdrawiam!

niko130 pewnie się czuję zarówno w długim jak i krótkim skręcie.

W Polsce preferuję...i to może dziwnie zabrzmi skręt krótki niedokręcony, rwany...:rolleyes:

Na stokach czerwonych, czarnych - szerokich, straszną frajdę sprawia mi długi skręt i bardzo duże przechylenie na stoku, taki prawie Body C.

Jeśli chodzi o ręce - nie wiem jak to jest...niby pamiętam Wasze rady, niby przy każdym zjeździe zwracam na to uwagę i diupa...:(

Zapominam, nie umiem...nie wiem:mad:

Teraz staram się nad tym mocno pracować...niestety z mizernym skutkiem.

Jeśli chodzi o to jak daleko patrzę...to wczoraj właśnie zwróciłem na to uwagę (kolega na dole stoku ustawił się do zdjęcia - nie widziałem go) - patrzę do połowy Stoku, jakieś 100-200 metrów przed siebie, nie dalej.

ROSSIGNOL: Dla mnie jest to jazda bardzo ładna ,miła dla oka , bez brawury ( skok ) , technicznie na +3.

Może jakąś 4rkę z -, bym wytargował? ;):):D

Edytowane przez marboru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niko130 pewnie się czuję zarówno w długim jak i krótkim skręcie.

W Polsce preferuję...i to może dziwnie zabrzmi skręt krótki niedokręcony, rwany...:rolleyes:

Na stokach czerwonych, czarnych - szerokich, straszną frajdę sprawia mi długi skręt i bardzo duże przechylenie na stoku, taki prawie Body C.

Jeśli chodzi o ręce - nie wiem jak to jest...niby pamiętam Wasze rady, niby przy każdym zjeździe zwracam na to uwagę i diupa...:(

Zapominam, nie umiem...nie wiem:mad:

Teraz staram się nad tym mocno pracować...niestety z mizernym skutkiem.

Jeśli chodzi o to jak daleko patrzę...to wczoraj właśnie zwróciłem na to uwagę (kolega na dole stoku ustawił się do zdjęcia - nie widziałem go) - patrzę do połowy Stoku, jakieś 100-200 metrów przed siebie, nie dalej.

ROSSIGNOL: Dla mnie jest to jazda bardzo ładna ,miła dla oka , bez brawury ( skok ) , technicznie na +3.

Może jakąś 4rkę z -, bym wytargował? ;):):D

…………………………………...

Edytowane przez Jan Kowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niko130 pewnie się czuję zarówno w długim jak i krótkim skręcie.

W Polsce preferuję...i to może dziwnie zabrzmi skręt krótki niedokręcony, rwany...:rolleyes:

Na stokach czerwonych, czarnych - szerokich, straszną frajdę sprawia mi długi skręt i bardzo duże przechylenie na stoku, taki prawie Body C.

Jeśli chodzi o ręce - nie wiem jak to jest...niby pamiętam Wasze rady, niby przy każdym zjeździe zwracam na to uwagę i diupa...:(

Zapominam, nie umiem...nie wiem:mad:

Teraz staram się nad tym mocno pracować...niestety z mizernym skutkiem.

Jeśli chodzi o to jak daleko patrzę...to wczoraj właśnie zwróciłem na to uwagę (kolega na dole stoku ustawił się do zdjęcia - nie widziałem go) - patrzę do połowy Stoku, jakieś 100-200 metrów przed siebie, nie dalej.

ROSSIGNOL: Dla mnie jest to jazda bardzo ładna ,miła dla oka , bez brawury ( skok ) , technicznie na +3.

Może jakąś 4rkę z -, bym wytargował? ;):):D

Nie wiem co to jest rolleves znam smig "przyspieszający"

Piszesz:

Jeśli chodzi o to jak daleko patrzę...to wczoraj właśnie zwróciłem na to uwagę (kolega na dole stoku ustawił się do zdjęcia - nie widziałem go) - patrzę do połowy Stoku, jakieś 100-200 metrów przed siebie, nie dalej

Nie o takie patrzenie chodzi.Wzrok jest bardzo ważny dla naszej równowagi. Ma być rozproszony (nie skupiony). Przykladem jest chodzenie na równoważni (i uwaga "nie patrz pod nogi" ).

bardzo duże przechylenie na stoku, taki prawie Body C.

Jeśli chodzi o ręce - nie wiem jak to jest...niby pamiętam Wasze rady, niby przy każdym zjeździe zwracam na to uwagę i diupa...

A może ten body c. jest winowajcą. Jak rece są w dole łątwiej dotknąc sniegu (obejrzyj fragmenty jazdy na wprost - opuszczasz ręce), no i to widać w skrętach też.

pewnie się czuję zarówno w długim jak i krótkim skręcie.

Tu nie chodzi o skręty dlugie krótkie a o lewy prawy.

Lewy skręt jest dobry (atak, biodro, układ, nawet ręka prawa ujdzie).

Lewy jest zły.Generalnie można powiedzieć, ze jedziesz cały czas w ustawieniu na prawy skręt.

Cała połowa ciała (lewa) jest w wyrażnej defensywie.

W moim pierwszym wpisie (został pożarty :D) podawałem klatki stop pokazując te sytuacje. Bedzie lepiej jak sam je znajdziesz, jak nie to je wskażę.

W skręcie lewym nie wychodzisz do skretu biodrem . W koncówce skrętu prawego , jestes w pozycji odchylonej, i do skrętu lewego wchodzisz przez

położenie ciala prostego) do srodka skrętu . Konsekwencją tego jest inny tor jazdy, mniejsza krawędz, UKŁAD RĄK i ogólna szywnosc.

Aby to poprawic musisz być przekonany o tym błędzie i w czasie jazdy skupić się na nim. Bardziej go akcentować.

Skupic uwagę na biodrze (w wyniku czego automatycznie zacznie wychodzić lewe noga do przodu.

Łatwiej będzie to osiągnąc jak będziesz pilnował przeniesienia cięzaru na nartę dolną.

Ręce tez w tym pomogą (początkiem moze być ruch przesadny, potem go uspokoisz)

O jaki to ruch chodzi?

W lewym skręcie prowadzi biodro (lewe) prawa ręka (ruch zaczynający sie od prawego barku) rotuje górę tułowia (ten ruch staramy się przeniesc az do nart). Ta rotacja jest pod kontrolą . Nie wolno nam cofnąc lewej reki z barkiem (do tyłu).

Innymi słowy (tak to nazywam na roboczo) : praw ręka idzie do lewej, albo prawa ręka prowadzi skręt.

To jest tylko ułatwienie. Potem mozna ten ruch ograniczyć do niezbędnego minimum.

Najwazniejsze to być w koncówce skretu prawego w wysokiej pozycji z biodrami z przodu (aby d..a nie była z tyłu). Z tej pozycji łatwo wysunąc biodro lewe do skrętu, jesli pozostaniesz na dolnej narcie ( bedziesz miał w niej oparcie dla sił działających na Ciebie) pozostaniesz w równowadze.

Teraz uruchamiasz ruch rąk.

Kiedy poczujesz , ze w kazdej chwili skrętu mozesz podniesć nogę wew.

że jedzie sie lekko, ze w dowolnym momencie możesz dokonac korekty skretu , to będzie swiadczyło , ze skręt jest prawidlowy.

Warto się zabrac do roboty . To 50% skrętów na stoku.

Pozdrawiam!

Poprę swój wpis filmikiem wklejonym przez Rossignola w innym temacie.

Tam masz prowadzenie ręki ( zobrazowane jest pracą kijków, ale kijków nie trzeba "zabijac" , wystarczy imitowanie ruchu).

Edytowane przez niko130
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki :)

Nie pozostaje nic innego jak tylko ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć...

Niko130 - poprzeczka zawieszona jest wysoko - będzie mi niezwykle trudno walczyć ze złymi nawykami - ale mam nadzieję...że sprostam i kolejne filmiki będą lepsze od poniższych.

A tak swoją drogą - pytanie do Wszystkich: jak byście Ocenili na podstawie poniższych obrazów moje umiejętności wg forumowej skali?

Sam sobie przyznałem 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie takiego filmiku trudno ocenić twój poziom, przecież to dotyczy całokrztałtu, jazdy w róznych warunkach, po stokach o różnym nachyleniu i różnych twardościach, w zmiennych warunkach, na różnych dystansach i przy rozmaitej widoczności (kiedy np słabo widać fakturę śniegu) - czyli całe, szerokie spektrum. Widywałem ludzi, którzy pięknie jeździli po gładkich i niestromych trasach natomiast nie radzili sobie dobrze na stromych, trudnych trasach czy tez w ciężkich warunkach, ludzi jeżdżących wydawałoby sie świetnie ale trasy krótkiej rzędu 1,5 km nie byli w stanie przejechać na raz. Dochodzi jeszcze kwestia stosowania różnych technik w zależności od warunków i płynnego ich zmieniania, zmian rytmu czy stylu. Jak dla mnie estetycznie i technicznie po tej trasie jedziesz na dobre 6 i z tego co pamiętam ze starszych twoich filmików to zrobiłeś spore postępy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam film. Pamietam ocenę innych. Ten film potwierdza jaką pasją jest jazda.

Postęp wprost imponujący. Przypominam - bardziej kontroluj lewy skręt. Za dzien może dwa będzie dobrze.

Pozdrawiam!

P.S. Na załączonym filmiku TEZ LEWY :)

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec, jako podsumowanie moich wypowiedzi, w tym wątku - By ocenić moje postępy wrzucę filmik z końcówki stycznia ubiegłego roku.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Tdh8QSxvTNI&feature=related[/YOUTUBE]

Myślę, że nauka nie idzie w las ;)

Zazwyczaj nie wypowiadam się w tym wątku,bo raczej jeszcze ze mnie kiepski technik... :o ale Marboru mnie zachęcił,więc tak trochu dorzucę. ;)

Porównując te dwa wcześniejsze filmiki z tym powyżej,niewątpliwie widać spory postęp.Kiedy jeździliśmy razem,właściwie nie widziałem czegoś,do czego mógłbym się przyczepić - swobodnie,pewnie,szybko i z pełną kontrolą. :rolleyes:

Jedyne co mi się rzuciło w oczy,jak wcześniej komentowały to inne bardziej doświadczone osoby,a co widać dopiero,kiedy przejeżdżasz koło kamery(drugi z tych wcześniejszych filmików),to że za bardzo siedzisz na tyłach no i ręce powinny być bardziej do przodu.Mój kolega mówi,że kiedyś jak się uczył jeździć,ojciec opieprzał go stwierdzeniem:"jeździsz jakbyś na kiblu siedział"... ;):D

Co nie znaczy,że ja jestem lepszy... :o:P

Samemu od zeszłego roku zacząłem zwracać większą uwagę na odpowiednie ułożenie i pracę rąk,niewątpliwie to sporo pomaga! :rolleyes: Wcześniej mi się wydawało,że mam za bardzo do tyłu ustawione wiązania,teraz już wszystko ok. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...