Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie, że tak...

... malo co widac :D ale spoko, pisze teraz z pamieci bo teraz nie mam dostepu do youtube.

Jazda dosyc dynamiczna, pewne stanie widac objezdzenie. W prawo skret jest znacznie lepszy niz w lewo, wyglada tak jakbys w prawo skrecal na rownomiernie obciazonych nartach natomiast skret w lewo jest bardziej na narcie wewnetrzenej ktora dodatkowo jest troche za bardzo wysunieta. W obu skretach barki i biodra nie ida za skretem - czyli brak pozycji frontalnej w skrecie (ja to nazywam "square stance" czyli pozycja prostopadla).

Najprostrzym cwiczeniem na pozycje frontalna jest jazda z kijami zlozonymi razem i chwyconymi obu dlonmi z przodu na wyciagnietych rekach (nie wiem czy to jest zrozumiale), nalezy pilnowac aby kije byly zawsze prostopadle do kierunku jazdy (czyli do nart a nie linii spoadku stoku).

Zakladam (nie wiem czy prawidlowo) ze jezdziesz na slalomkach, jezeli tak to zacisniaj skrety bo to co jedziesz jest raczej na dluzsza narte.

To wszystko co potrafilem wylowic bo malo co widac :D dla tego moge sie tez mylic oczywiscie.

Edytowane przez jarek
zmienilem "troche cofnieta" na "za bardzo wysunieta" (moj blad)
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku - kamerzysta jest deskowcem, więc można mu wybaczyć (zbyt wolno jedzie i trzęsie troche, ale to jedyny filmik)

Błedów kilka jest, wysówanie narty, słabe pochylenie na boki, wyprostowana zew noga, ręce itd...) dzięki Niko to wypatrzyłem

spowodowane to było wieloma czynnikami - początek sezonu, spore oblodzenie na szczycie, nienaostrzone narty - ale tak tłumaczy się cipa

normalnie wolę jeździć bardziej dynamicznie, krótszym skrętem, narty bliżej siebie z większym wychyłem i niżej na nogach ze stabilnym tłowiem

te błędy za każdym razem po konkretnej rozgrzewce staram się korygować i ich unikać

Rossi mam 177 cm wzrostu i kije 120 cm, wcześniej jeździłem z kijami 125 ale jednak lepiej się czuję ze 120, do jazdy gigantowej oczywiście 125 były by dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jazda dosyc dynamiczna, pewne stanie widac objezdzenie. W prawo skret jest znacznie lepszy niz w lewo, wyglada tak jakbys w prawo skrecal na rownomiernie obciazonych nartach natomiast skret w lewo jest bardziej na narcie wewnetrzenej ktora dodatkowo jest troche cofnieta. W obu skretach barki i biodra nie ida za skretem - czyli brak pozycji frontalnej w skrecie (ja to nazywam "square stance" czyli pozycja prostopadla).

Zakladam (nie wiem czy prawidlowo) ze jezdziesz na slalomkach, jezeli tak to zacisniaj skrety bo to co jedziesz jest raczej na dluzsza narte.

.

zapomniałem dopisać jeszcze o tym co wspomniałeś - masz rację

na dzień dzisiejszy wszsytko staram się poprawiać i unikać - też dużo myślę w czasie jazdy nad tym, co pomaga mi w polepszeniu stylu i techniki i staram się minimalizować ilość tych błędów

normalnie zacieśniam skrety i jeżdżę nie jednostajnymi łukami tylko w bani obieram sobie jakąś trasę i pykam - staram się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwiło mnie że rozstaw nart nie jest stały ( a to już poważny błąd ) .

Proszę sobie popatrzeć na swój ślad jaki pozostawiają narty.

Podstawowa kontrola każdego narciarza polega na zmierzeniu rozstawu nart. Przeprowadzamy to za pomocą kolegi który z linijką mierzy odległości.

Witam

Mógłby ktoś się do tego odnieść? Uważam, że to nieprawda. Jeśli się mylę - poprawcie.

Pozdrawiam

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... kozystajac z ktoregos z linkow podanych powyzej znalazlem wczoraj na youtube takie video "GS compilation of Carlo Janka by coach Greg" czy cos w tym rodzaju, moze ktos wyszuka bo ja nie mam teraz youtube.

Ten film pokazuje wzorcowa pozycje frontalna czyli wlasnie "square stance" warto sie przyjrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jezeli rozstaw jest naturalny to staly rozstaw nart jest OK, zaden problem

To jasne. Chodzi o to czy zmienny jest poważnym błędem i czy to linijką kontrolować. Dla mnie naturalne, że ślad może mieć różną szerokość w różnych fazach skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dopisać jeszcze o tym co wspomniałeś - masz rację

na dzień dzisiejszy wszsytko staram się poprawiać i unikać - też dużo myślę w czasie jazdy nad tym, co pomaga mi w polepszeniu stylu i techniki i staram się minimalizować ilość tych błędów

normalnie zacieśniam skrety i jeżdżę nie jednostajnymi łukami tylko w bani obieram sobie jakąś trasę i pykam - staram się

... jeszcze zaproponowal bym Ci takie cwiczenie, bez kijow, jedna reka na biodro a druga rownolegle do barku (czyli w bok) i w gore, przy zmianie krawedzi zmiana reki. To cwiczenie ustawi Ci barki w linii prostopadlej (a barki ustawia biodra) i jednoczesnie poprawi prace kolan i krawedzi. Najlepiej robic to na w miare malym lub srednim nachyleniu, narty moga byc o dowolnym promieniu.

Zmiana promienia sretu i rytmu jest dobra ale zeby sie doskonalic to trzeba tez robic troche powtorzen czyli staly rytm i promien na danym odcinku wtedy masz szanse przy ostatnim skrecie z danej serii byc leprszy niz w pierwszym :D

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... kozystajac z ktoregos z linkow podanych powyzej znalazlem wczoraj na youtube takie video "GS compilation of Carlo Janka by coach Greg" czy cos w tym rodzaju, moze ktos wyszuka bo ja nie mam teraz youtube.

Ten film pokazuje wzorcowa pozycje frontalna czyli wlasnie "square stance" warto sie przyjrzec.

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

fajnie to wyglada w slowmotion:)

pozdr

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślad nie może mieć różnej szerokości . )

może:P wiesz na płaskim to sobie możesz jechać równo i rytmicznie tym samym skrętem i trzymać tą samą szerokośc, ale np wchodząc na ostrą ściankę nie ma szans żebyś nie przysiadł nisko na dupie i nie poszerzył śladu.. albo np wejście na vertcial w slalomie? zmniejsza szerokość pomiędzy nartami:) takie moje zdanie i w teorii i praktyce:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jack
Tutaj się całkowicie mylisz : nie neguję nikogo jak jeździ w praktyce .

Teorię dzisiaj potwierdził Inerhoffer w MŚ SG . Cały przejazd narty równolegle z jednakowym rozstawem, wysoko i narty mu się nigdzie nie rozjechały . Dla tego wygrał .

Czy mi się wydaje czy my nie rozmawiamy o tym samym ?

Nie interesuje mnie jak zjeżdżają zawodowcy i co na trasie wykonują . Popełniają wiele błędów a wygrywa ten co popełni najmniej

Wcale sie nie myli. Dobrze Ci napisal. Rozne warunki, rozny promien skretu wymuszaja rozny rozstaw nart.

Racje masz tylko w sytuacji gdy warunki i promien skretu jest ten sam, wtedy powinien rozstaw byc prawidlowy.

Nie uzywalbym slowa jednakowy bo jednakowy znaczy taki sam.

Moze byc bardzo szeroko, lub bardzo wasko i tez bedzie jednakowo i tez bedzie zle.

Bo bedzie za szeroko, lub za wasko

A wygrywa ten co przejedzie trase w najszybszym czasie. Styl sie nie liczy, to nie jazda figurowa. Nikt za zawodnikiem nie chodzi i mu nie mierzy rozstawu nart.

Ile razy slyszymy komentatorow zachywcajacych sie nad stylem zawodnika a na mecie czas jest do bani i vice wersa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Od zawodowców przejmujmy tylko i wyłącznie prawidłowe postawy .

Nam się nie spieszy i możemy spokojnie wykonać przejazd prawidłowo....

Czegoś nie kumam;)

Co to znaczy przejazd prawidłowy?

Jak by było jak mówisz to po co komu dwie narty.

Snołbord sprawia, że masz cały czas równy odstęp:D:D.

Ale to nie to forum.

Kiedyś ktoś tu pokazywał taki patent, że narty były połączone ze sobą pałąkami.

Ale nawet przy tym odległość pomiędzy nartami była zmienna.

Pałąki powodowały tylko, że narty były zawsze równolegle.

I chyba ci chodzi o równoległość nart, a nie o ich stały odstęp.

Bo jak ocenić czy ten odstęp jest prawidłowy? Jest na to jakiś wzór?

Chyba coś ci się pogmatwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś nie kumam;)

Co to znaczy przejazd prawidłowy?

Jak by było jak mówisz to po co komu dwie narty.

Snołbord sprawia, że masz cały czas równy odstęp:D:D.

Ale to nie to forum.

Kiedyś ktoś tu pokazywał taki patent, że narty były połączone ze sobą pałąkami.

Ale nawet przy tym odległość pomiędzy nartami była zmienna.

Pałąki powodowały tylko, że narty były zawsze równolegle.

I chyba ci chodzi o równoległość nart, a nie o ich stały odstęp.

Bo jak ocenić czy ten odstęp jest prawidłowy? Jest na to jakiś wzór?

Chyba coś ci się pogmatwało.

z tą równoległością jest podobnie:) wiadomo, prawidłowo ma być tak że narty mają iść w skręcie równolegle, żadna ma się nie wysuwać itd i rozstaw ma być taki sam.. ale jak napisal Jack, różne warunki jazdy wymuszają różny skręt i są sytuacje gdzie nie będzie takiego samego rozstawu i równoległości nart. Hm może ktoś jeździ tylko w taki sposób że nie zmienia tych odległości, to jeżdzi spokojnie, ale.. wracając do sedna, można jechać z różnym rozstawem pomiędzy nartami:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...