Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam sobie i mnie pocieszacie bo już myślałem, ze ze mną jest coś nie tak, że mnie ta jazda fun męczy jakoś ponadprzecietnie. Mimo dobrego przygotowania w tym roku, wytrzymałości w długości przejazdów jak nigdy przedtem a jazda funem męczyła mnie jak zawsze - choc sprawiała ogromną przyjemność. Jak mam dobry stok (a miałem teraz) to pojeżdrzę tak max godzinę i mam dosyć - pewnie tez spory brak techniki bo jestem totalnym samoukiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w skręt z pozycji niskiej i jak jedziesz już po łuku to przeciwstawiasz się sile odśrodkowej wyprostowaniem pozycji w skręcie (a raczej nogi zewnętrznej) co powoduje znaczne jego zacieśnienie.

troszke poszedłeś w turbokompensacje , w kompie nie ma zawężania promienia skretu oraz narty powinny byc prowadzone równolegle jedna przy drugiej idealnie równo obciążone (szkola MO) dzieki temu nie męczysz sie przejazdem tylko płyniesz a turbokompa to inna historia :)

Co jeszcze: porządne wyłożenie czuć na zewnętrznym kolanie bo śnieg spod wewnętrznej narty napieprza tak jakby ktoś ci porządnym strumieniem wody ze szlaufa po kolanie sikał.:D

stary eureka! a ja od zawsze sie zastanawiam dlaczego "z boku" w kołnierzu od wewnętrznej strony spodni zawsze mam buły śniegu i to nabitego jak pod ciśnieniem a w całej reszcie nogawki nie !

Ps Nex kup se dłuższe spodnie:D:D:D:D

hihi wiem > ale dłuższych nie było a bardzo chciałem mieć własnie te :)

teraz co do fimu zacytowanego przez Ciebie :

wyjąłeś mi to z podrecznika ;) - ten przejazd

fajnie ze go wstawiłeś

warto zwrócić uwage na przejazd w 45 sekundzie - ideał nikt tak nie jeździ chyba oprócz O. dla mnie masakra mógłbym tą scene oglądać 100x sposób położenia ciała oraz prowadzenie nart perfekcja zero nerwowych ruchów spinania i "szybkich" zmian jak nawet demonstruje to gość przed nim.

poezja funu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexcom, a skąd Ty masz takie ładne zdjęcia Fischer Demo Teamu?

Jakoś wydają mi się znajome ... sądząc po kolorze śniegu zostały zrobione w Maso Corto ... a patrząc na niebo wnioskuję, że wykonane były w lecie, a dokładnie w lipcu ...

Ciekawe skąd mi takie rzeczy do głowy przychodzą ...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie ostatnie na dole po lewej. Pewnie wstałeś (tak mi się wydaje).
nieskromnie ale tak ;)

http://www.rusin-ski.pl/

jeśli mnie nie wyciągną znajomi do krynicy dzisiaj wieczorem , to melduję się tam w niedzielę:)

kurcze miałem nadzieje ze to cos lokalnego ;) ale dobrze wiedziec

Czytam sobie i mnie pocieszacie bo już myślałem, ze ze mną jest coś nie tak, że mnie ta jazda fun męczy jakoś ponadprzecietnie. ............. a jazda funem męczyła mnie jak zawsze - choc sprawiała ogromną przyjemność. Jak mam dobry stok (a miałem teraz) to pojeżdrzę tak max godzinę i mam dosyć - pewnie tez spory brak techniki bo jestem totalnym samoukiem

nie wszystko z Tobą ok na pocieszenie powiem Ci ze jak robie wypad i są warunki (bo niestety bez tego z funu nici) to szczytowa forma trwa miedzy 30 a 90 min jazdy reszta to shit.

Poza tym jazda tylko w godzinach porannych :

- malo ludzi caly stok do wariacji

- idealny sztruks

po 2 godzinach można zapomnieć zwł jak wypady odbywają sie w wekendy dlatego kręcone było to zaraz po zjawieniu sie na stoku żeby nie robić sensacji i przejazdy z automatu jeden po drugim, postaram sie uchwycić 1 konkretny przejazd nastepnym razem.

Meczy meczy ale ile FUNu daje :D technik przychodzi z czasem (sam na nią czekam) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexcom, a skąd Ty masz takie ładne zdjęcia Fischer Demo Teamu?

Jakoś wydają mi się znajome ... sądząc po kolorze śniegu zostały zrobione w Maso Corto ... a patrząc na niebo wnioskuję, że wykonane były w lecie, a dokładnie w lipcu ...

Ciekawe skąd mi takie rzeczy do głowy przychodzą ...:D

jest taka fajna ikona na GG użyłbym jej teraz chetnie :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.rusin-ski.pl/

jeśli mnie nie wyciągną znajomi do krynicy dzisiaj wieczorem , to melduję się tam w niedzielę:)

Wstępnie też nastawiam się na niedzielę, o ile moja małżonka nie wymyśli że dzień kobiet to nie jest odpowiedni dzień na narty :eek: :eek: :eek: Gdyby jednak coś podobnego do głowy jej przyszło to ..... będę w sobotę :D

Wojtuś81 będzie w Białce w tym czasie więc jest sznasa że na Rusin dojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...mimo czytania wszystkich sugerowanych tekstów (często przez Nexcom'a), nie zdołałem pojąć czym ta technika się różni od tego co jeżdżę.

Równoważenie? Czego? Siły odśrodkowej przesunięciem do środka skrętu i w dół środka ciężkości? To dla mnie po prostu carving....

jeszcze jedno moim zdaniem odróżnia kompensację w czystej rekreacyjnej postaci od wejścia z biodra, a mianowicie sposób poprowadzenia nart w stosunku do sylwetki narciarza w czasie przechodzenia ze skrętu w skręt. przy wejściu z biodra to my przechodząc ze skrętu w skręt przelatujemy nad nartami (crossover) natomiast w skręcie kompensacyjnym to narty przechodzą pod nami (crossunder)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale...

ale panowie ... wracając do tematu ja tu widzę sporo innych GORSZYCH błędów w przjeździe nexcom-a nie związanych z predkością i nachyleniem stoku.

Błędów bardziej "technicznych" (w sumie miałem to przygotowane zaraz po wstawieniu filmu ale z cześcią mnie ubiegliscie) :

przejazd 1 kompensacja - troche rece rozchodza sie na zewnatrz, blizej ciala

przejazd 2 turbokompensajca - to samo

przejazd 3 paluszki za maly odjazd /zbyt bliskie przylozenie (mala predkosc,male nachylenie stoku)

przejazd 3 lokiec - tragedia!!! za male odbicie kompensacyjne , przysiad/przykurcz na kolanie i najgorsze usztywniona zew. reka za tym idzie usztywnienie tulowia i kontrotacja barkow na zew. skretu.

przejazd 4 4łapy 1dobre, drugi zły 3cie dobre 4srednio ewidentnie prawa lepiej ,momentami za bliskie "polozenie" z malym odjazdem nog brak rozciagniecia

przejazd 5 poczatek poprawnie , koncowka (4łapy) jak wyzej

przejazd 6 waski stok turbokomp ok brak miejsca do odbicia i wykonczenia

przejazd 7 w miare ale łokiec - porazka,masakra co ten facet odstawia :/

jeżeli chodzi o powyższe błędy to myśle że ten przejazd mimo że też płaski stok jest lepszy (brakło tylko prędkości na płynne wyjscie) :

[YOUTUBE]PY6XH-Rb92s[/YOUTUBE]

co prawda to 11.2007 wiec byłem jeszcze "piękny i młody" "rześki i zgrabny" ;)

ale tych błędów tam nie ma > jest za to innych który zawsze mnie prześladował a który już po trochu zanika > praca łokciami i zaciskanie pieści i "pompowanie" dłońmi w fazie kompensacji

cześć z Was wie że jeźdze w tym roku od połowy stycznia (problemy z kregosłupem tomografia rehabilitacja i te sprawy /nic związanego z FUN zastrzegam/ ale to nie usprawiedliwia do końca widocznych błędów :)

Edytowane przez nexcom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno moim zdaniem odróżnia kompensację w czystej rekreacyjnej postaci od wejścia z biodra, a mianowicie sposób poprowadzenia nart w stosunku do sylwetki narciarza w czasie przechodzenia ze skrętu w skręt. przy wejściu z biodra to my przechodząc ze skrętu w skręt przelatujemy nad nartami (crossover) natomiast w skręcie kompensacyjnym to narty przechodzą pod nami (crossunder)

!!!!!!!

kurcze... nigdy tego od tej strony nie analizowałem - bardzo trafna uwaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary eureka! a ja od zawsze sie zastanawiam dlaczego "z boku" w kołnierzu od wewnętrznej strony spodni zawsze mam buły śniegu i to nabitego jak pod ciśnieniem a w całej reszcie nogawki nie !

Mówiłem, że masz za krótkie spodnie.:D. Moje mają jeszcze takie zapinki co na klamrę można założyć. Nie ma siły by coś wlazło. A zdarzało się chodzić w śniegu po same....

Pozdrawiam.

Fajnie się temat rozwinął. Irek zawsze prowokować do dyskusji potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój stoczek, na którym ostatnio próbowałem pofunować, tak 45 minut z rana póki mało ludzi i aby coś w nogach zostało na resztę dnia. Ma długość około 1km i szerokośc dowolną czyli jak kto chce:D No i jest dosyć szybki zwłaszcza rano

http://www.skionline.pl/forum/gallery/showimage.php?i=1769&catid=member&imageuser=6864

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompensacja w wielkim skrócie to równomierne kompensowanie sił podczas skretu > po chłopsku > starasz tak prowadzic krawedzie w calym przejeździe tak aby ich nacisk na podłoże był taki sam w każdym momencie i miejscu stąd ta "spręzyna" i ruchy nóg góra dół aby "regulować" nacisk

Nexcom, Lokiec3 - dzięki, nareszcie zrozumiałem co nazywacie kompensacją. Ja po prostu znałem tą technikę pod nazwą "niskiego przejścia" - oczywiście chodziło o niskie przejście nad nartami.

Nexcom - słowa uznania za autokrytykę i zdolność wnikliwego spojrzenia na własne błędy.

jedni lubią brunetki drudzy blondynki :)

Ja tam wszystkie te dziewczynki .....;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno moim zdaniem odróżnia kompensację w czystej rekreacyjnej postaci od wejścia z biodra, a mianowicie sposób poprowadzenia nart w stosunku do sylwetki narciarza w czasie przechodzenia ze skrętu w skręt. przy wejściu z biodra to my przechodząc ze skrętu w skręt przelatujemy nad nartami (crossover) natomiast w skręcie kompensacyjnym to narty przechodzą pod nami (crossunder)

Jeśli dobrze zrozumiałem pojecie techniki kompensacyjnej należy jej przeciwstawiać technikę NW a nie pracę biodrem. Faktycznie w technice NW przelatujemy nad nartami (zmiana krawędzi) w pozycji W - odciążenie nart.

Samo wejście biodrem ma na celu pogłębienie zakrawędziowania. Zmianę krawędzi można potem wykonać zarówno w pozycji niskiej jak i wysokiej (zależnie od preferowanej techniki, miejsca i sytuacji).

Dodam jeszcze, że jeśli dobrze zacieśnić drugą fazę skrętu (przy głębokim wejściu biodrem i kolanami, oraz dociśnięciu dziobów) występuje takie samo kopnięcie nart w górę stoku i często niskie przejście samo wychodzi, bo narty same pod nami przelatują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem pojecie techniki kompensacyjnej należy jej przeciwstawiać technikę NW a nie pracę biodrem. Faktycznie w technice NW przelatujemy nad nartami (zmiana krawędzi) w pozycji W - odciążenie nart.

Ty chłopie powinieneś być profesorem AWF na katedrze narciarstwa zjazdowego. Fajnie by było z tobą pośmigać na stoku. Może kiedyś...

A co do zmiany krawędzi: jak na wykończeniu skrętu gwałtownie zegniesz nogi w kolanach to tak pięknie wyrzuca na drugą stronę nart, że poezja. To jest latanie bez red bulla.:D

Ale cały dzień to się faktycznie tak nie da.

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem pojecie techniki kompensacyjnej należy jej przeciwstawiać technikę NW a nie pracę biodrem

masz rację gregre0, choć nie do końca [sic!]:). posłużyłem się techniką biodrową nie dla przeciwstawienia, ale dla odróżnienia tego najczęściej stosowanego sposobu wykonania skrętu carvingowego od techniki kompensacyjnej, jeśli chodzi o pokazanie prowadzenia nart i narciarza. nie przypadkiem pozostała jeszcze kwestia biodra.

w skręcie carvingowym zaczepiamy krawędź poprzez włożenie biodra do środka skrętu, podczas gdy w jeździe kompensacyjnej zakrawędziowanie uzyskujemy poprzez przechylenie całego ciała do środka wykonywanego skrętu. czy jest to tylko odróżnienie czy już przeciwieństwo, nie wiem:).

ps.szukam i znaleźć nie mogę w przeciągu ostatnich 3 miechów, ktoś skrobnął posta na temat 3 sposobów zakrawędziowania nart. i gdzie to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację gregre0, choć nie do końca [sic!]:). posłużyłem się techniką biodrową nie dla przeciwstawienia, ale dla odróżnienia tego najczęściej stosowanego sposobu wykonania skrętu carvingowego od techniki kompensacyjnej, jeśli chodzi o pokazanie prowadzenia nart i narciarza. nie przypadkiem pozostała jeszcze kwestia biodra.

w skręcie carvingowym zaczepiamy krawędź poprzez włożenie biodra do środka skrętu, podczas gdy w jeździe kompensacyjnej zakrawędziowanie uzyskujemy poprzez przechylenie całego ciała do środka wykonywanego skrętu. czy jest to tylko odróżnienie czy już przeciwieństwo, nie wiem:).

Ok. Rozumiem, że fani czystej techniki kompensacyjnej nie stosują wspomagaczy typu biodro do zacieśnienia skrętu.

W sumie, jeździłem podobnie przez jakieś 3 sezony (nieświadom tej nazwy). Potem poznałem efekty wykorzystania biodra a w końcu kolan. Ponieważ nie jestem fanatykiem jakiegoś stylu, szukam technik poprawiających skuteczność jazdy. Wykorzystuję je w zależności od potrzeby.

No właśnie, czas do domu pakować graty - Alpy czekają.

Może trafią się warunki i do fun'u!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Rozumiem, że fani czystej techniki kompensacyjnej nie stosują wspomagaczy typu biodro do zacieśnienia skrętu.

W sumie, jeździłem podobnie przez jakieś 3 sezony (nieświadom tej nazwy). Potem poznałem efekty wykorzystania biodra a w końcu kolan. Ponieważ nie jestem fanatykiem jakiegoś stylu, szukam technik poprawiających skuteczność jazdy. Wykorzystuję je w zależności od potrzeby.

No właśnie, czas do domu pakować graty - Alpy czekają.

Może trafią się warunki i do fun'u!

widzę ze _____ nie do końca zrozumiałeś jednak ... biodro to inna bajka i też można połączyć z kompą w momencie np złych warunków terenowych - miękki śnieg żeby nie było efektu gdy kopniesz mocno kompensacyjnie ze po prostu Ci narty odjadą i wtedy dopuszczalny jest jak to mówisz wspomagacz czyli niskie zejscie atak z biodra i dopiero odjazd nart - ale to po 1wsze nie fajnie wyglada po 2gie nie daje takiego efektu "uczuciowego" jak zostało to określone - odlot z redbullem.

Zaciesnienie skretu odbywa sie poprzez mocniejsze "kopniecie" i mocniejsze wychylenie sylwetki do srodka skrętu co chyba dość wyrażnie można zaobserwować w początkowej fazie filmu 11.2007

Może to tak wyglada że jestem fanatykiem kompy ale jeździlem równoległym , wymuszonym z biodra i poznałem kompe akurat ona mi leży najbardziej nie znaczy to że każdy tak ma jeździć że to jedyna słuszna droga > i fakt chodzi o to żeby umiejętnie wykorzystać różne techniki w zależności od potrzeb.

Sory ale stwierdzenie ze jeździłes kompą nie swiadom jej jest troszke ..... _______ błędne.

Tak sie składa że techniki biodrowej uczy się kursantów na weekendowych kursach i na to jest nacisk i to jest popularne i z tego jest kasa bo jest duży progress umiejętności czego nie można powiedzieć o kompensacji której nie da sie nauczyć nikogo w 3,5,10,15 dni, ja zaraziłem sie nią 4 sezony temu i nie uważam żebym już o niej wszystko wiedział.

Warto poczytać min. technike MO

bo szukanie wyższości biodra nad kompą i "ustalanie" tu jakiś poziomów wtajemniczenia uważam za co najmniej tak idiotyczne jak wyższości Świąt Bożego Narodzenia od Świąt Wielkanocy.

Życze udanego wyjazdu :)

ps.

dodane: nie żeby miała być to reklama bo nic z tym wspólnego nie mam (no profits) ale polecam - książke "carving nie tylko dla narciarzy" Marka O. właśnie dla tych którzy chcą coś wiecej i kompensacji sie dowiedzieć bardzo dobrze napisana luźno łatwo prosto i przyjemnie .

Edytowane przez nexcom
trzeźwe spojrzenie na temat ____... sory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale stwierdzenie ze jeździłes kompą nie swiadom jej jest troszke ..... _______ błędne.

:confused: przeciez chodzi o skutecznosc i przyjemnośc z jazdy a nie o zastanawianie sie jakim stylem sie jedzie i jak dany element jazdy sie zwie.:P

Edytowane przez dziatwa
aktualizacja cytatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...