Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

dla równowagi...

Witam , dla równowagi (bo jestesmy w dziale carving funcarving - co nie?) dam coś z amatorskiego funcarvingu bo widze ze ostatno tylko tyczki biodra race slalomy kijki itp w temacie :) , kurcze swoja droga funowcy kompensatorzy zgłaszać się ! Co tylko ja już tą zamierającą techniką jeźdze? :(

aha jak poprzednio proszę mnie nie nawracać na jedyną słuszną technike :D

ps. jak sie to do chol__ wstawia w oknie podgladu widze film a jak zatwierdze tylko tekst > co wy widzicie?

nic dalej to samo :/ JC help!

JC pomógł wyżej

Edytowane przez nexcom
Filmik jest wyżej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, nie podobało mi się.

Na siłę szukasz kontaktu rękoma ze śniegiem.

Porównaj swoją sylwetkę np. 44 sec z tymi:

http://www.fischerdemoteam.pl/?co=galeria&g_id=165&g_numer_zdj=11#nav

http://www.fischerdemoteam.pl/?co=galeria&g_id=165&g_numer_zdj=14#nav

Lubię fun, ale na bardziej nachylonym stoku i taki jak na tych zdjęciach. Dla mnie ręka ma dodtykać śniegu na wysokości barku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj swoją sylwetkę np. 44 sec z tymi:

Lubię fun, ale na bardziej nachylonym stoku i taki jak na tych zdjęciach. Dla mnie ręka ma dodtykać śniegu na wysokości barku!

na dobrze uchwyconym zdjęciu zawsze bedzie estetyczniej niz na amatorskim filmie. położenie reki lub dwóch zalezy od stoku, oczekiwanej "figury" oraz docelowego wyjscia z zakretu

Fajnie Ci te kolanka chodzą ale czasem nóżke zabierze z tego co widze, a druga rzecz to jak dla mnie siadasz na tyłach i to dość rzuca sie w oczy szczególnie jak przejeżdżasz obok kamerzysty.

kolanka jak amorki ale reszta zbyt wyprostowana i jak dla mnie tez za bardzo do tyłu odchylona. efektem tego w celu złapania kontaktu ze sniegiem musisz pochylac sie przodem do stoku (aby nie stracic rownowagi i odpaśc do tyłu) a nie bokiem - tak jak to widac na zdjecia przywołanych przez Gre:rolleyes:

brakuje pochylenia stoku i prędkości, .

zdecydowanie brakuje predkosci:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak , kompensacja - świetna , co do estetycznych walorów to widać z daleka że gość dobry, do extremy brakuje pochylenia stoku i prędkości, więc kolego Gregre może jak by Nex miał inny stok to jazda inaczej by wyglądała.

masz rację Race

jak Irek to kręcił byłem też na Polhorze i na zywo wygladało to lepiej niż na filmie:) , natomiast stok faktycznie jest tam trochę zbyt płaski ( szeroki , równy , ale płaski ) do bardziej ekspresyjnej:) jazdy funem. Końcówka filmu to jazda na stoku powyżej głównej trasy , gdzie jest stromiej , ale znowu wąsko.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak , kompensacja - świetna , co do estetycznych walorów to widać z daleka że gość dobry, do extremy brakuje pochylenia stoku i prędkości, więc kolego Gregre może jak by Nex miał inny stok to jazda inaczej by wyglądała.

Nie kwestionowałem techniki prowadzenia nart - choćby dlatego że nigdy nie zrozumiałem co tak na prawdę kryję się pod nazwą "kompensacja".

Dla mnie wszystko wyglądało fajnie na pierwszych dwu przejazdach.

Stok bardzo łagodny, jazda płynna.

Wrażenia zepsuło schylanie się do przodu i sięganie opuszczoną w dół ręką do śniegu. Według mnie już lepiej zaczekać z kontaktem ze śniegiem do bardziej dynamicznego skrętu. Gdyby odpuścił wcześniejsze schylanie i wykonał dopiero w skręcie w 51sek wyglądało by znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompensacja to ogólnie: równoważenie jednego działania innym działaniem (za wikipedią). Ale powiedzmy sobie szczerze ile na maxymalnym wychyleniu (kontakcie z śniegiem ) zrobi się skrętów ładnych dla oka, 2 , 4 może 7? moim zdaniem takich prawdziwych carvigowych perełek mozna zrobic kilka, nie więcej. potem trzeba odpocząć, tak normalnie dychnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompensacja to ogólnie: równoważenie jednego działania innym działaniem (za wikipedią).

Słowo kompensacja to ja też znam.;)

Jednak mimo czytania wszystkich sugerowanych tekstów (często przez Nexcom'a), nie zdołałem pojąć czym ta technika się różni od tego co jeżdżę.

Równoważenie? Czego? Siły odśrodkowej przesunięciem do środka skrętu i w dół środka ciężkości? To dla mnie po prostu carving.

A co do reszty - czyli fun'u, jest to fajna zabawa, ale nie jedyna forma jazdy która może dać mnóstwo przyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregre0 zerknij sobie do nexcoma na youtub'a, tam znajdziesz filmiki pokazujące wejście z biodra i skręt kompensacyjny. myślę, że po obejrzeniu wszystko będzie jasne.

acha skręt kompensacyjny zaiste jest skrętem carvingowym gdyż odbywa się na czystej krawędzi i nie występuje podczas niego ześlizg nart, a przynajmniej ja tego nie potrafię zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo kompensacja to ja też znam.;)

Jednak mimo czytania wszystkich sugerowanych tekstów (często przez Nexcom'a), nie zdołałem pojąć czym ta technika się różni od tego co jeżdżę.

Równoważenie? Czego? Siły odśrodkowej przesunięciem do środka skrętu i w dół środka ciężkości? To dla mnie po prostu carving.

A co do reszty - czyli fun'u, jest to fajna zabawa, ale nie jedyna forma jazdy która może dać mnóstwo przyjemności.

Trochę próbuję takiej jazdy. Może spróbuję to troszkę nakreślić co ja czuję jak tak (chyba) jadę. Zaznaczam, że uczę się sam i nie wiem czy obrazowo to przekażę.

Wchodzisz w skręt z pozycji niskiej i jak jedziesz już po łuku to przeciwstawiasz się sile odśrodkowej wyprostowaniem pozycji w skręcie (a raczej nogi zewnętrznej) co powoduje znaczne jego zacieśnienie. Układ sił a zwłaszcza siła odśrodkowa zmusza nas do położenia się w skręt bo inaczej byśmy normalnie przez narty przelecieli. A teraz najlepsze: kończysz skręt i kolana pod brodę bez żadnego wyjścia w górę zdejmujesz docisk z nart i czujesz się jakbyś leciał w powietrzu. Siła odśrodkowa tak pięknie przerzuca cię nad nartami. To jest moment, który daje najwięcej radości w takiej jeździe. Tylko trza pamiętać po przejściu nad nartami, żeby szybko się prostować i naciskać na nartki bo inaczej klapa a raczej gleba. I faktycznie najlepiej na stromym i z większą prędkością niż Nex jechał dużo większe wychylenia wychodzą jakby z automatu.

Dodam, że ostatnio w Livigno na trasie na Carosello po lewej stronie wyciągu nr 16 - kto był to zna ta traskę (jest idealna do takiej jazdy nachylenie, szerokość barak ludzi) na rękach wyciągniętych do przodu (tak jak kazałeś:D) w jednym skręcie dotknąłem rękawicą śniegu i z tej euforii w następnym była rewelacyjna gleba przez łeb.

Co jeszcze: porządne wyłożenie czuć na zewnętrznym kolanie bo śnieg spod wewnętrznej narty napieprza tak jakby ktoś ci porządnym strumieniem wody ze szlaufa po kolanie sikał.:D

A i jeszcze przy dużej prędkości i mocno zaciśniętym łuku i dużej wykładce narta zewnętrzna wpada w wibracje jak na tym filmie tak od 17 sek:

0XTr9E9wGz8

Ale sie nawymądrzałem, ale to są moje odczucia w czasie jazdy i prób jak najniższego zejścia do śniegu.

Pozdrawiam.

Ps Nex kup se dłuższe spodnie:D:D:D:D

Edytowane przez JC
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo kompensacja to ja też znam.;)

Jednak mimo czytania wszystkich sugerowanych tekstów (często przez Nexcom'a), nie zdołałem pojąć czym ta technika się różni od tego co jeżdżę.

Równoważenie? Czego? Siły odśrodkowej przesunięciem do środka skrętu i w dół środka ciężkości? To dla mnie po prostu carving.

A co do reszty - czyli fun'u, jest to fajna zabawa, ale nie jedyna forma jazdy która może dać mnóstwo przyjemności.

O i to ostatnie zdanie jest zgodne z tym co na ten temat myślałem ja.

Nie wyobrażam sobie fun-ować cały dzień (nawet gdybym umiał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lets fun

Dziekuje za poświecony czas i analizy , komentarze ciesze sie ze dyskucja tak mocno sie rozwinęła - nie spodziewałem się że jednak jeszcze fun "żyje"

pozwole sobie opowiedziec na parę rzeczy i przeanalizować to troszkę dokładniej

(przepraszam za rozciąganie wątka na kilka postów ale nie ograniam tego 1 przemyśleniem)

Porównaj swoją sylwetkę np. 44 sec z tymi:

Dla mnie ręka ma dodtykać śniegu na wysokości barku!

! gregre masz racje ! a nawet wyżej niż barku ale ...

1 sprawa nigdy nie porównuj prof. fotek z całościowym przejazdem całej długości stoku w 3 kreceniach jedno za drugim.

2 nie porównuj mnie total amatora z ficherdemo (chyba ze miało mi to schlebiać) (zart) :)

3 nie moge zgodzic sie ze te przejazdy na fotkach są w 100% dobre

rozumiem ze chciałbyś żeby mniej wiecej wyglądało to tak :

porownanie.jpg

wg mnie to nie do końca dobrze estetycznie wygląda bo co prawda fun to wolność i technika "dowolna" ale :

porownanie2.jpg

mówiąc brzydko zero kompy i psa z budą jeszcze między kolana możemy wziąść i włożyć i przejdzie . Za szerokie prowadzenie nart zbyt duzy "przykurcz" kolana odważyłbym sie nawet powiedziec siedzenie na kolanie.

Brakuje mi wyprostowanego tułowia z wypchniętą całą sylwetka do srodka skretu i " w dół"

mniej wiecej :

poprawne.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siadasz na tyłach i to dość rzuca sie w oczy szczególnie jak przejeżdżasz obok kamerzysty.

fakt ale przechodząc nad kolanami z wykladki nie mozesz zrobic tego nad dziobami nart bo bedzie to wygladac jak w 1:28 czyli idiotycznie ma tu znaczenie tez to nachyleniu stoku

zdecydowanie brakuje predkosci:D

nic dodać nic ująć stok nachylenie ok 12 stopni , widać to w końcówkach przejazdu gdzie musze odpuścic i kopnąć kompą żeby "coś" predkości nabrać finalnie predkość zerowa

Nex najlepiej wyskocz kiedyś rano na rusina :D miejsca do jazdy bardzo dużo i z rana napewno nie będziesz jedynym funującym :D

gdzie to? prosze o szczegóły :)

Edytowane przez nexcom
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiałem co tak na prawdę kryję się pod nazwą "kompensacja".

Dla mnie wszystko wyglądało fajnie na pierwszych dwu przejazdach.

..........

zaczekać z kontaktem ze śniegiem do bardziej dynamicznego skrętu. Gdyby odpuścił wcześniejsze schylanie i wykonał dopiero w skręcie w 51sek wyglądało by znacznie lepiej.

kompensacja w wielkim skrócie to równomierne kompensowanie sił podczas skretu > po chłopsku > starasz tak prowadzic krawedzie w calym przejeździe tak aby ich nacisk na podłoże był taki sam w każdym momencie i miejscu stąd ta "spręzyna" i ruchy nóg góra dół aby "regulować" nacisk

Ale powiedzmy sobie szczerze ile na maxymalnym wychyleniu (kontakcie z śniegiem ) zrobi się skrętów ładnych dla oka, 2 , 4 może 7? moim zdaniem takich prawdziwych carvigowych perełek mozna zrobic kilka, nie więcej. potem trzeba odpocząć, tak normalnie dychnąć.

najtrafniejsza uwaga jaka przeczytałem kiedykolwiek o funie

naprawde RESPECT

to generalnie zawsze fajnie wyglada w krótkich i "ustawionych" przejazdach gdy wiesz co gdzie i w ktorym momencie stoku chesz zrobić

czasem podczas całego przejazdy stoku i 20 wykładek taka naprawde wyjdzie dobrze 1 albo wcale nic Ci nie wyjdzie

A co do reszty - czyli fun'u, jest to fajna zabawa, ale nie jedyna forma jazdy która może dać mnóstwo przyjemności.

jedni lubią brunetki drudzy blondynki :)

skręt kompensacyjny zaiste jest skrętem carvingowym gdyż odbywa się na czystej krawędzi i nie występuje podczas niego ześlizg nart

100%

Edytowane przez nexcom
literówka
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...