jarek Napisano 14 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2012 Piotr nie chodzi o to,ja też bym pojechał jak Ty.ale wizualnie wygląda to do d...:tongue:I czasami lepiej poćwiczyć na sucho bez tyczek,a później pojeździć skrętem wymuszonym:tongue:Ogólnie jest ok,ale gigant....:wink: Nie gniewaj się,jesteś odważny,bo ja bym takiego filmu nie prezentował:biggrin: ... ale Piotr zaprezentowal bo jest wyluzowany czego i Tobie Darku zycze :biggrin: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 14 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2012 Tu następny przejazd "giganta", niestety warunki pogodowe były już dużo gorsze:Piotr,Nie chce swoim wpisem zniechecac Cie ale z tego co widze jestes wyluzowany wiec nie bede owijac w bawelne :wink: Wbrew temu co pisze Niko jazda oczywiscie nie jest na dobrym poziomie amatorskim ale chyba nie chodzi o to zeby pisac jaki to poziom tylko zeby pokazac bledy i powiedziec jak je naprawic.Zacznijmy od techniki (tylko glowne bledy): - tendencja do przechodzenia na gorna narte, dolna nie obciazona nie ma wygiecia i odjezdza w bok - pozycja za bardzo na tylach i zbyt wyprostowana, na zdjeciu zapoczatkowujesz skret, to jest faza w ktorej musisz nacisnac na dzioby nart, biodra bardziej do przodu- brak dynamiki, prawie nie widac pracy gora dol, w skrecie masz byc nisko - tu takze za bardzo na tylach, zbyt male ugiecie w stawie skokowym - nigdy nie spuszczaj tylka ponizej kolan, szczegolnie ze mlodziencem chyba nie jestes :wink: upadek w takiej pozycji to potencjalna utrata wiezadla krzyzowegoWiecej fotek nie da sie wkleic wiec teraz na sucho kilka uwag:- staraj sie o wieksza plynnosc w jezdzie, prowadz bardziej okragle luki, szybciej zmieniaj krawedz- rece sa bardzo sztywno prowadzone i troche za nisko, dobre jest cwiczenie zeby je troche rozruszac - jedziesz bez kijkow, przy bramce klasciecie rekami dalego z przodu, natomiast miedzy bramkami prostukesz rece w bok na poziomie barkow (jakbys robil wielki zamach do kolejnego klasniecia), ja bedziesz to robil z jednoczesnym wyjsciem w gore to zlapiesz rowniez ruch gora dol i troche rytmuJezeli chodzi o taktyke to wiele oczywiscie mozna pisac ale mysle ze wystarczy jak popracujesz nad tym zeby jechac na okraglo czyli nie jedz bezposrednio na tyczke tylko celuj jakby powyzej niej zeby w momecie jak wchodzisz w bramke miec juz czesc skretu za soba, wychodzac z bramki bedziesz juz mial znacznie lepsza pozycje do nastepnego skretu. W przeciwnym razie bedzie to co widac dobrze na pierwszych kilku bramkach, jedziesz ostro na tyczke i przy samej tyczce musisz gwaltownie zmienic kierunek co oczywiscie skutkuje zeslizgiem.Zycze wytrwalosci. Jak bedziesz mial mozliwosc jazdy na tykach to probuj swoich sil, zawsze z tego wyciagniesz jakas lekcje, no i zabawa bo przeciez o to w koncu chodzi. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 14 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2012 ... ale Piotr zaprezentowal bo jest wyluzowany czego i Tobie Darku zycze :biggrin: :biggrin:tak wyluzowny chyba nie będę:wink: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 14 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 14 Marzec 2012 Witam. Piotr, Nie chce swoim wpisem zniechecac Cie ale z tego co widze jestes wyluzowany wiec nie bede owijac w bawelne :wink:.. Po pierwsze dzięki za włożony wysiłek i chęci. Na pewno mnie to nie zrazi. A teraz do rzeczy: Wbrew temu co pisze Niko jazda oczywiscie nie jest na dobrym poziomie amatorskim ale chyba nie chodzi o to zeby pisac jaki to poziom tylko zeby pokazac bledy i powiedziec jak je naprawic. Exactly. - tendencja do przechodzenia na gorna narte, dolna nie obciazona nie ma wygiecia i odjezdza w bok Tak. To mi zostało po starej szkole. Wyjście ze skrętu z łyżwy. Przy długim skręcie mam problem się tego pozbyć. Kiedyś miało to dawać kopa:rolleyes:: - pozycja za bardzo na tylach i zbyt wyprostowana, na zdjeciu zapoczatkowujesz skret, to jest faza w ktorej musisz nacisnac na dzioby nart, biodra bardziej do przodu - brak dynamiki, prawie nie widac pracy gora dol, w skrecie masz byc nisko Tak. - nigdy nie spuszczaj tylka ponizej kolan, szczegolnie ze mlodziencem chyba nie jestes :wink: upadek w takiej pozycji to potencjalna utrata wiezadla krzyzowego Dzięki za dobrą radę. Młodzieniaszkiem faktycznie nie jestem, a zdarza mi się o tym zapomnieć. - staraj sie o wieksza plynnosc w jezdzie, prowadz bardziej okragle luki, szybciej zmieniaj krawedz Tak. Z tym też mam problem. Strasznie mam nerwowe ruchy. Bierze się to z bardzo szybkiego skrętu krótkiego, który uwielbiam. Przenoszę to potem na długi skręt. - rece sa bardzo sztywno prowadzone i troche za nisko, dobre jest cwiczenie zeby je troche rozruszac - jedziesz bez kijkow, przy bramce klasciecie rekami dalego z przodu, natomiast miedzy bramkami prostukesz rece w bok na poziomie barkow (jakbys robil wielki zamach do kolejnego klasniecia), ja bedziesz to robil z jednoczesnym wyjsciem w gore to zlapiesz rowniez ruch gora dol i troche rytmu Będę próbował. Jezeli chodzi o taktyke..... Za taktykę to się nawet nie biorę, ale dzięki za wskazówki:biggrin::wink: Zycze wytrwalosci. Jak bedziesz mial mozliwosc jazdy na tykach to probuj swoich sil, zawsze z tego wyciagniesz jakas lekcje, no i zabawa bo przeciez o to w koncu chodzi. Jak tylko będzie okazja będę próbował, choćby miało to u innych wzbudzać uśmiech. No risk no fun:rolleyes:: Liczy się tylko to co mi sprawia frajdę i basta. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 16 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 16 Marzec 2012 Tak. To mi zostało po starej szkole. Wyjście ze skrętu z łyżwy. Przy długim skręcie mam problem się tego pozbyć. Kiedyś miało to dawać kopa:rolleyes:: To byl skret z odbicia, ale odbicie robilo sie w momecie zmiany krawedzi zeby w skret wejsc juz na narcie zewnetrznej. Dzięki za dobrą radę. Młodzieniaszkiem faktycznie nie jestem, a zdarza mi się o tym zapomnieć. Z pewnych wzgledow :redface: duzo czytalem na temat powodow zerwania krzyzowego na nartach i konkluzja jest taka ze najczesciej dochodzi do zerwania w momecie jak wlasnie biodra sa ponizej kolan i wtedy wystapi sila skrecajaca, podobno nasz organizm nie jest do takiego czegos przygotowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ObiWan Napisano 22 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Marzec 2012 Żądny dalszej nauki wrzucam kolejny krótki film i ponawiam prośbę o dalsze wskazówki dotyczące poprawy techniki... Nie ma tego dużo ale zawsze coś... Z góry dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 22 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Marzec 2012 (edytowane) Żądny dalszej nauki wrzucam kolejny krótki film i ponawiam prośbę o dalsze wskazówki dotyczące poprawy techniki...Nie ma tego dużo ale zawsze coś...Z góry dzięki i pozdrawiam!W porównaniu z widać dużą różnicę. Jazda aktywna. Ale aktywność wprowadziła pośpiech z wejsciem ciała do skretu.Jesli rzucasz je tak wcześnie musisz szybciej podciągnąc za sobą nartę dolną a Ty robisz "wypad" na nartę górną. Wynikiem tego jest szerokie prowadzenie nart w "przejsciach (fot3), a to pociąga jeszcze szersze prowadzenie nart w skręcie (fot1) i duży wykrok (fot4). Jeżdzisz bardzo swobodnie, możesz odnosić wrażenie bardzo dobrego wejscia w skret. Praca rąk spokojniejsza ,ale za bardzo z tyłu (fot3 , 5).Jest to też powodem za dużych odchylen (na tyły) w niektórych skretach (fot5).1 45Nie podpalaj się w jezdzie i dłużej wyczekuj na odpowiedz nart. One wchodzą do skretu , a Ty staraj się zabrać z nimi.Na tak wczesny atak skrętu to dla Ciebie za wcześnie. Nie potrafisz regulować naciskiem na narty. Tracisz równowagę i zwalasz się na nartę górną. Musisz to zrozumieć . To ,że jest wygodnie to nie znaczy,ze dobrze. Ta pozycja jest hamulcem do dalszego doskonalenia jazdy. Twój wybór. ") Edytowane 22 Marzec 2012 przez niko130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 22 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Marzec 2012 Andrzej ale ja się nie śmieję,tylko aktor ogladając samego siebie:biggrin:Sam napisałem,ze ja bym nie pojechal lepiej i też objazdem,ale to nie zachęca do prezentacji filmu.jakbym chcial jeździć na tyczkach pojechalbym na wyjazd tygodniowy z szkołą narciarską,a na forum wrzuciłbym najlepsze ujęcia z jazdy:tongue:Bo inaczej,jaki to ma sens:biggrin: Wasa masz, wiec dorosly facet mysle, ale jakis taki dziecinnie zakompleksiony...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ObiWan Napisano 23 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Marzec 2012 Nie podpalaj się w jezdzie i dłużej wyczekuj na odpowiedz nart. One wchodzą do skretu , a Ty staraj się zabrać z nimi. Na tak wczesny atak skrętu to dla Ciebie za wcześnie. Nie potrafisz regulować naciskiem na narty. Tracisz równowagę i zwalasz się na nartę górną. Musisz to zrozumieć . To ,że jest wygodnie to nie znaczy,ze dobrze. Ta pozycja jest hamulcem do dalszego doskonalenia jazdy. Twój wybór. ") Więcej czucia zatem i mniej napinać... :biggrin: Tą utratę równowagi momentami czuję, wiem o czym mówisz. Nad kontrolą nacisku na narty pracuję nieustannie. Dziekuję za analizę i rady. Fajnie że jakiś progres jest :biggrin: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hagi1212 Napisano 23 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Marzec 2012 Równoległy długi i krótki. Bardzo prosze o opinie odnośniej tej jazdy. Pozdrawiam, Michał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niko130 Napisano 23 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Marzec 2012 (edytowane) Równoległy długi i krótki.Bardzo prosze o opinie odnośniej tej jazdy.Pozdrawiam, MichałDobra równowaga, dobre czucie krawędzi. Podoba mi się spokojne inicjowanie skretu. Wzrokowo to wygląda dobrze. Ale jest trochę sztucznosci w układach. Lewy skret jest lepszy fot5, sztywność pojawia się w prawym skręcie fot4.Linie barków , bioder, kolan i stóp powinny być równolegle.Kiedy wchodzisz do skretu prawego, linia barkow (fot 4) niestety wprowadza tą sztywność, ona przenosi sie na rece (lewa ręka fot1-3,4, łokieć "otwarty" i -duża nieruchomość) dalej na biodro prawe. Widać to w układach poszczególnych skrętów.Skrety długie są długie w dół stoku, po szerokości dość płytkie, gdybyś jechał dłużej w skręcie to nie starczy Ci "krętu ciała", bo go nie robisz w skretach.Dopiero namiastka tego ruchu pojawia sie w skrecie krótkim.Błąd w/w jednak pojawia się nadal.Ale znacznie mniej widoczny. W krótkim skrecie wykonujesz ruch przód - tył . To ożywia sylwetkę. W długim jeszcze pojawia sie "wiszenie" na dziobach,można to nazwać stałym położeniem SC (środka ciężkości) i stosunkowo małe dociążenie narty dolnej (fot 1-3 to samo, choć mniej widoczne jest w dalszych skrętach)) w konsekwencji skret pozbawiony jest dynamiki, odbija się to na czystosci śladu krawędzi.Podoba mi się ,że w przejsciach narty prowadzisz wężej.1 2 3 [ATTACH=CONFIG]0[/ATTACH]4 5Możesz nie poprawiac tych elementów, ale to będzie wszystko co możesz pojechać , a w trudnych warunkach natychmiast pojawią się trudności. (choćby wykonaj skręty "od lasa do lasa").Załącznik wklejony przypadkowo, proszę pominąć. Edytowane 23 Marzec 2012 przez niko130 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hagi1212 Napisano 23 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Marzec 2012 (edytowane) Niko jestes instruktorem Sitn? Generalnie potwierdziłeś moje obiekcje i ostatnie uwagi które przekazała mi Pani Ewa Zagata - Łuc. Sezon 2012/2013 poświęce na rozluźnienie góry(tułów, ramiona) pogłębienie równoległego długiego i zwiększenie pracy góra dół w krótkim skręcie i skręcie kompensacyjnym. Pozdro i dzięki za uwagi. Edytowane 23 Marzec 2012 przez hagi1212 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hagi1212 Napisano 27 Marzec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 27 Marzec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=kCSpfcfVvWM TU jak jeszcze ktoś nie widział, najnowszy pokaz naszego Demo teamu. Piekny film, piękna jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coelinho Napisano 26 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2012 mój zjazd Może nie wymiatam jak wy, ale myślę że całkiem nie zle zapraszam do oglądania w hd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 26 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2012 mój zjazd Może nie wymiatam jak wy, ale myślę że całkiem nie zle zapraszam do oglądania w hd A skąd wiesz jak my wymiatamy?: Idzie Ci to nie jest źle, masz pusty stok, pociąg ten skręt dłużej, nie szap się z tymi nartami tak, szczególnie już tam na dole na tym płaskim, jest płasko więc rób wszystko żeby skręcać nie tracąc energii na te skręty, więc lekko i delikatnie, a i jeszcze prowadź skręty bardziej na zewnętrznej narcie. Wydaje mi się że nasz za krótkie te narty, no ale może to złudzenie optyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2012 z tymi rękami coś zrób bo latają jak byś w nich czucia nie miał, popraw górę opanuj ręce to podstawa. po 2 trochę szerzej na nogach jeżeli w zamyśle ma być to skręt slalomowy. zejdz trochę niżej bardziej na języki i ja bym bardziej biodrami popracował w skręcie poćwicz to i będzie ok. reszta tak jak mówi Sławek dynamicznie ale bez walki z nartami bo macie stanowić jedność i walczyć ze stokiem a nie między sobą) Swoją drogą te narty serio cosik krótkawe się wydają ile masz wzrostu a ile cm mają te narty? Wydaje się jak by ona czasem w niektórych skrętach wyjeżdżały Ci spod pupska:) - błędy w ustawieniu środka ciężkości. Od tak wg mnie ocena jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boogie Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2012 Witam:biggrin: To ja, żeby można się było popastwić wstawiam nowy filmik który zrobił mi skimovie na Gerlosie:rolleyes:: Nie wiedziałem tylko gdzie go dać. Myślę sobie do działu "race", ale coś mi mówiło, że bardziej do "trochę do śmiechu":wink: Więc w końcu dałem tu: Tylko proszę się nie śmiać:biggrin::biggrin: Jechałem dość na okrągło bo jedyny ochraniacz jaki miałem to plecak z dwoma aparatami (w tym lustrzanka) i kamerą. Miłej zabawy. Jak dobrze ze jadę tam w marcu będę katował te bramki do bólu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coelinho Napisano 27 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2012 Dzięki za oceny Narty mam 155 a ja 166 wzrostu:) I postaram sie poprawić błędy Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 27 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2012 Narty mam 155 a ja 166 wzrostu:) I postaram sie poprawić błędy Pozdro Zwróć uwagę jeszcze na niesymetryczność swojej jazdy. Zwłaszcza góra tułowia. W lewym skręcie lewy bark i rękę mocno cofasz do tyłu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coelinho Napisano 29 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 29 Grudzień 2012 oki wielkie dzieki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esi70 Napisano 29 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 29 Grudzień 2012 Witajcie,mam tu krótki filmik nakręcony aparatem ,czy to śmig ?Proszę o opinie szanownych kolegów:rolleyes:: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 29 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 29 Grudzień 2012 oki wielkie dzieki za rady Nie obeszło by się tutaj bez mojego niewyparzonego jęzora :tongue: a więc,też trochę za kolegami: * ręce, albo zwinięte, albo zamiatasz jak w gimnastyce artystycznej ćwiczenia ze wstążką:wink:, one maja poprawiać i wspomagać Twój balans i równowagę, jak równoważnia z kija u linoskoczka, ale luźno, bez usztywnień i spinki; a nie zamiatać jakieś esy floresy przy skrętach, za bardzo w dole, z tyłu, dookoła i wogóle; * lewy skręt zdecydowanie lepszy, choć momentami narty się rozjeżdżają trochę "wzdłużnie" za bardzo; w prawym będąc w skręcie zdecydowanie za bardzo kontrujesz barkami w lewo zamiast pójść "do skrętu", ale co więcej okrutnie kontrrotujesz, coś mam lenia do analizy "poklatkowo - obrazkowej", ale popatrz na układ ciała 37 sek. jako przykład. * tak, pilnuj i popraw dolna nartę w pierwszej i drugiej fazie skrętu, u nas amatorów ćwiczeń na to nigdy nie za wiele, sam się wielokrotnie w sezonie na tym łapię; * stosunek długości narty do wzrostu na racetigera SL wygląda na prawidłowy, choć na obrazkach wydaje się, że jest trochę krótka, ale widać, że zwodnicze obrazki; Niezłe podstawy do progresu, ale na stoku by Ci się ktoś przydał :smile: Samemu to zawsze "na dwoje babka wróżyła" :wink: Powodzenia i pozdrawiam, :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 29 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 29 Grudzień 2012 Witajcie,mam tu krótki filmik nakręcony aparatem ,czy to śmig ?Proszę o opinie szanownych kolegów:rolleyes:: Powiem ostrożnie i nieśmiało - coś "koło tego" : Oczywiście i jak zawsze prawie cośniecoś do poprawy jest, ręce rozstaw i akcent, trochę zwiększyć dynamikę i częstotliwość, ale kierunek dobry Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ObiWan Napisano 15 Luty 2013 Zgłoszenie Share Napisano 15 Luty 2013 (edytowane) Odświeżam wątek licząc na kolejne fachowe porady dotyczące techniki jazdy od bardziej doświadczonych weteranów forum.. filmik z jednego wypadu na mosorny i 2 obfitych w świeży śnieg dni spędzonych w ośrodku Grosseck/Speiereck w Karyntii (polecam;) Wiem że brak symetryczności w skrętach - wydaje mi się, że lewy dużo słabszy, chyba zbyt mocna inicjacja skrętu Co poprawiać - nad czym pracować? Czekam na opinie...Pozdrawiam PS.filmik z opcją HD:cool:: Edytowane 15 Luty 2013 przez ObiWan dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 15 Luty 2013 Zgłoszenie Share Napisano 15 Luty 2013 ja tylko zapytam co to za Kastle i czy mają rockera ? fajna muza , co to za wykonawca ?:smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.