Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Troszke bym sie upierał, że tak opuszczone ręce zawsze powodują odchylenie. Może w tym wypadku z racji dośc płaskiego stoku nie rzuca sie ono w oczy bo pozycja dośc wysoka ale widać, że góra tyułowia troszkę zbytnio pionowo jest ustawiona a odchylenie niwelowane (częściowo) jest przez siłowe (stąd sztywność) docisnięcie podudzi do języków co z kolei wpływa na cięzkośc jazdy o której pisałeś.

Zaczyna mi się to składać w całość! :happy:

Nie bardzo rozumiałem, co macie na myśli pisząc o "ciężkości jazdy", ale wyjaśnienie Mitka do mnie przemawia, bo faktycznie dociskam języki bardzo mocno. Nawet nie macie pojęcia jak zmasakrowaną mam skórę na piszczelach po takich kilkudniowych wyjazdach (patent z podpaskami jest w użyciu)! :mad::

Co do rytmu - jest jak najbardziej pod kontrolą i nie bardzo wyobrażam sobie przejechać stok jednym promieniem ;)

Dzięki Panowie za bardzo pomocne rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoja dokumentacja pierwszych dwóch skrętów. Lewego (zły) i prawego (lepszy). Po odepchnięciu się kijkami od razu zdradziłeś jak będziesz używał kijki. Sztywność bierze się z pracy głowy (może kierowanie wzroku w dół? -filmowanie z tyłu), wciągniętych barków (krótka szyja) . Ale winę za to ponoszą głównie rece (ramiona przy tułowiu, przedramiona sztywno opuszczone nad narty, dłonie sciskające kijki). Popatyrz na brak równoleglości linii bioder i barków. W lewym skręcie sztywność kręgosłupa jest tak duża , że chwilami masz wklęsły grzbiet.To wszystko powoduje sztywnosc bioder.Lewy skręt to kilka błędów. Popatrz co robisz z górną nartą.Przygotowanie do skrętu to pozycja telemarkowa. Nogę wew. WYSUWASZ . Itd. Dużo korzystniejsze będzie jak sam dostrzeżesz błędy. I pisz o nich To najbardziej pomoże Tobie. Nie masz się zgadzać . Masz je znależć.

capture-20120203-110259-crop.jpg

capture-20120203-110426-crop.jpg

capture-20120203-110648-crop.jpg

capture-20120203-110754-crop.jpg

To jest ten telemark

capture-20120203-111551-crop.jpg

capture-20120203-111551-crop.jpg.9d96f16d52edb4f709e5bf271a575acb.jpg

capture-20120203-110259-crop.jpg.c8c42e49eb20144bb0cdb803104b79d3.jpg

capture-20120203-110426-crop.jpg.40926153cb446214df61e732a48fe4e9.jpg

capture-20120203-110648-crop.jpg.4b62c7f63eeb9200fc9850177499d00d.jpg

capture-20120203-110754-crop.jpg.0e7b44ab2158134896ab892ab1a00fca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cd. Fotki nie weszły w poprzedn

capture-20120203-110913-crop.jpg

Niestety kolejne mi nie weszły, ale to powinno wystarczyć.Obejrzyj sobie http://www.skiforum.pl/threads/43387-Gora-dol-przod-tyl-uklady-tulowia-.-O-co-tak-naprawde-chodzi.?p=428941&viewfull=1#post428941 . Porównaj to z swoim układem , popróbuj wykonać to co na filmie.Przenieś to na stok.Twoja jazda jest ładna, swoboda skretu, wędrowanie po stoku (przy zachowaniu uwagi) cenne. Niestety sztywność płynąca od góry (patrz wyżej) i od dołu (podudzia nie mogą spoczywać na skorupie buta, mają tylko wyczuwać bliskość),Wiszenie na dziobach zabiera ruch przód-tył. A ruch przód -tył to przenoszenie srodka cieżkosci nad palce i pięty ( w pełnej równowadze, bez napięc mięsni). W tym ruchu ręce i tułów odgrywają decydującą rolę.

capture-20120203-111109-crop.jpg

capture-20120203-111227-crop.jpg

capture-20120203-111318-crop.jpg

capture-20120203-111551-crop.jpg

capture-20120203-110913-crop.jpg.d97d059f3e96d1d369474815087ae870.jpg

capture-20120203-111109-crop.jpg.241bea5c3206221133b84579fa4f6ff3.jpg

capture-20120203-111227-crop.jpg.32801d89c63abafa878ec329c145976b.jpg

capture-20120203-111318-crop.jpg.3e0bd8dd933039e99693460ff1e28ff9.jpg

capture-20120203-111551-crop.jpg.c707f20d0a41d80fc6889f3b42c9bc61.jpg

Edytowane przez niko130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fragmenty filmu z innego wątku pozbawione dźwięku - zlepek jazdy na różnych stokach w Austrii/Solden.

Specjalistów proszę o wytknięcie błędów i sposoby na poprawę techniki. To co sam widzę to: ręce miejscami za szeroko i zbyt mało z przodu, przez co całe ciało zostaje z tyłu.

[video=youtube;DNhsSjjAz2c]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Fragmenty filmu z innego wątku pozbawione dźwięku - zlepek jazdy na różnych stokach w Austrii/Solden.

Specjalistów proszę o wytknięcie błędów i sposoby na poprawę techniki. To co sam widzę to: ręce miejscami za szeroko i zbyt mało z przodu, przez co całe ciało zostaje z tyłu.

[video=youtube;DNhsSjjAz2c]

Jazda na stokach płaskich jedynie. Pozycje masz troche jakbys jechal siedząć na krześle.

Cały czas zastanawia mnie to o czym juz wielokrotnie była mowa - narta slalomowa uzywana do jazdy średnim i długim skrętem. Za skret odpowiedzilna jest praktycznie jedynie mocno takliowana narta, którą jakbys na krawędzi nie postawił i tak skręci. Czeste wykorzystanie wysunięcia narty wewnętrznej w celu zapoczatkowania skrętu - nawet na płaskim!.

Film bardzo fajnie nakręcony. Fajne dynamiczne ujęcia zbliżenia i odjazdy - film mi się podoba, bardzo nawet.

Pozdro serdeczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[video=youtube;dOf_rUoUJQM]

CARVING w slow motion, coś dla fanów komentarzy tutaj nic nie ujdzie uwadze.

Filmik zrobiony na różnych stokach. Pierwsze sceny trasa czarna, nocne sceny to czerwona trasa w pecu i jest jeszcze spindl.

Zapraszam do opiniowania.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jazda na stokach płaskich jedynie. Pozycje masz troche jakbys jechal siedząć na krześle.

Cały czas zastanawia mnie to o czym juz wielokrotnie była mowa - narta slalomowa uzywana do jazdy średnim i długim skrętem. Za skret odpowiedzilna jest praktycznie jedynie mocno takliowana narta, którą jakbys na krawędzi nie postawił i tak skręci. Czeste wykorzystanie wysunięcia narty wewnętrznej w celu zapoczatkowania skrętu - nawet na płaskim!.

Film bardzo fajnie nakręcony. Fajne dynamiczne ujęcia zbliżenia i odjazdy - film mi się podoba, bardzo nawet.

Pozdro serdeczne

Ale to nie jest narta slalomowa, typowo slalomowa. To Elan Speedwave, wynalazlek wspomnianego producenta do jazdy różnym skrętem. Promień skrętu określony jako 10-16m.

Jak zmienić pozycje ? Opieram się na językach butów, ale wygląda to tak jak napisałeś, na siedząco.

Edytowane przez kemyR
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ale to nie jest narta slalomowa, typowo slalomowa. To Elan Speedwave, wynalazlek wspomnianego producenta do jazdy różnym skrętem. Promień skrętu określony jako 10-16m.

Jak zmienić pozycje ? Opieram się na językach butów, ale wygląda to tak jak napisałeś, na siedząco.

He he - dla mnie 10-16 to chrakterystyka slalomowa. Gigantowe zaczynaja sie powyżej 20 jednak. ;)

Mysle, że po prostu nie naciskać tak intensywnie. Przesadny nacisk na języki przesuwa zbyt mocno srodek cięzkości do przodu co powoduje koniecznośc rekompensaty w postaci cofnięcia tułowia czy tez raczej postawienia go bardziej pionowo i juz masz opisane wyżej krzesło.

Mysle, że musisz starać sie jeździc swobodniej bez tego zbytniego nacisku ale z lepszym balansem. Do skretu na narcie taliowanej w ten sposób wystarczy naprawde minimalny ruch - nie bma co się tak napinać. Na łagodniejszych stokach zastaosowac wyższą pozycję. Jesteś dobrym objeżdzonym narciarzem i myslę, że poradzisz sobie w moment. Przestań mysleć żeby było ładnie i zamień to na myslenie żeby było fajnie - Tobie fajbnie w czasie jazdy. ;)

Serdecznie Pozdrawiam i zazdroszczę jeszcze raz filmowego nosa koledze na desce. tez kiedyś zauwazyłem , że deskarz może znacznie lepiej sfilmowac narciarza niż narciarz.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, że po prostu nie naciskać tak intensywnie. Przesadny nacisk na języki przesuwa zbyt mocno srodek cięzkości do przodu co powoduje koniecznośc rekompensaty w postaci cofnięcia tułowia czy tez raczej postawienia go bardziej pionowo i juz masz opisane wyżej krzesło.

Witam

Tłumaczenie rozumiem, tylko nie widzę tego na filmie.

Nie widać tam nacisku na języki, zbyt mocnego pochylenia goleni do przodu.

Mnie ten kąt wygląda na zbyt mały, jak na niską pozycję w której jeździ Kemyr.

Czy to nie może być cześciowo wina sztywnego buta z małym kątem pochylenia cholewki do przodu? Jeżeli dotatkowo objętość łydki wymaga mocnego dopięcia górnych klamer ten kąt jeszcze się zmniejszył.

But nie puszcza do przodu a Kemyr się z tym pogodził.

Nie mądrzę się. Pytam czy jest taka możliwość.

Pozdrawiam

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienić pozycje ? Opieram się na językach butów, ale wygląda to tak jak napisałeś, na siedząco.

Może spróbuj założyć sobie kliny pochylające mogę w bucie lub zmień buty na bardziej sportowy model - mają inne pochylenie cholewek i dodaj kliny.

To takie mechaniczne podejście, ale mnie pomogło "wstać z kibelka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuj założyć sobie kliny pochylające mogę w bucie lub zmień buty na bardziej sportowy model - mają inne pochylenie cholewek i dodaj kliny.

To takie mechaniczne podejście, ale mnie pomogło "wstać z kibelka".

Ja bym zaczął od bardziej błahej rzeczy (mój przypadek :wink: )

Z boku buta,tak na wysokości kostki,jest śruba,u mnie na imbus.Można nią regulować pochylenie buta.Może but jest w pozycji "maksymalnie pionowej"?

Kiedyś kolega mi tak przestawił buty i dość długo myślałem,że nie daję rady odpowiednio ich docisnąć.Niedawno pomajstrowałem i nagle nie te buty! :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od bardziej błahej rzeczy (mój przypadek :wink: )

Z boku buta,tak na wysokości kostki,jest śruba,u mnie na imbus.Można nią regulować pochylenie buta.Może but jest w pozycji "maksymalnie pionowej"?

Kiedyś kolega mi tak przestawił buty i dość długo myślałem,że nie daję rady odpowiednio ich docisnąć.Niedawno pomajstrowałem i nagle nie te buty! :smile:

Myślisz o canting'u ? To chyba pochylenie do wewnątrz ?

Sprawdziłem i mam śrubę canting, jest w pozycji skrajnej, ze strzałką skierowaną w dół, przestawiłem na drugą skrajną pozycję (strzałka w górę), ale tak na sucho nie czuje różnicy.

.. a trzewiki mam takie:

http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_buty&id_grupy=2639&id_modelu=2396

Edytowane przez kemyR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z boku buta,tak na wysokości kostki,jest śruba,u mnie na imbus.Można nią regulować pochylenie buta.Może but jest w pozycji "maksymalnie pionowej"?

Canting'iem można nieco uzyskać ale niewiele (przynajmniej w porównaniu z klinem). Poza tym, tylko w przypadku kiedy są dwie śruby (wtedy obie do przodu). Jeśli jest jedna to lepiej nie ruszać.

Porównaj (choćby na zdjęciu) pochylenie buta modelu 7 i 11.

Wspominam o pochyleniu buta, bo jeśli kolana pójdą do przodu (przy tym samym nacisku na języki), to i biodra pójdą do przodu (przy zachowaniu tej samej sylwetki). Nacisk na języki będzie bardziej naturalny (swobodniejszy jak sugerował Mitek), a zniknie sylwetka siedząca. Przy okazji wejście do środka skrętu będzie bardziej biodrem jak pupą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz o canting'u ? To chyba pochylenie do wewnątrz ?

Sprawdziłem i mam śrubę canting, jest w pozycji skrajnej, ze strzałką skierowaną w dół, przestawiłem na drugą skrajną pozycję (strzałka w górę), ale tak na sucho nie czuje różnicy.

.. a trzewiki mam takie:

http://www.skionline.pl/sprzet/?co=kolekcje_buty&id_grupy=2639&id_modelu=2396

Canting'iem można nieco uzyskać ale niewiele (przynajmniej w porównaniu z klinem). Poza tym, tylko w przypadku kiedy są dwie śruby (wtedy obie do przodu). Jeśli jest jedna to lepiej nie ruszać.

Dokładnie,chodzi mi o canting. :smile:

W moim przypadku to daję dość sporo,nawet "na sucho" wyraźnie czuję różnicę.Nawet wizualnie widać jak zmienia się pochylenie,a do tego jakby uścisk samej stopy.Nie znam się zbytnio na tym,ale może to też wiele zależy od samego buta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy opowiadacie za farmazony? jakie poluzowanie klamry? but ma być dobrze zapięty i porządnie dociśnięty na języki... Jak będziesz się rozgrzewał przed jazdą to wychyl się klatką na przody nart na maxa i zobaczysz jak się but i narta zachowuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O luzowaniu klamry mi przez myśl nie przeszło i nie mam zamiaru tego robić. But faktycznie do sportowych nie należy, ale to już zmiany na przyszły sezon. Na razie diametralna zmiana cantingu oraz podbicia, do tego na najbliższą jazdę wezmę Magfire'y 176cm i 17,4m promień skrętu. Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie myli mi się jazda rekreacyjna z ekstremalną stąd moja ironia. Jeżdżąc rekreacyjnie każdy ma jakieś przyruchy i przyzwyczajenia. Większość wynika z tego, że albo uczono się na początku bez "mistrza" albo ktoś komuś sprzedawał "patenty" na wypychanie biodra, trzymanie rąk itd. Obowiązująca "szkoła" jazdy zmienia się co kilka lat i sporo ma to wspólnego z ruchem w interesie jakim jest narciarstwo. "

Zgadzam się,ale to wcale nie zwalnia od posiadania umejętności pozycji zrównawożonej,to jest ABC narciarstwa,od tego się zaczyna "wszystko":tongue:Jak od początku nie będziemy potrafili jeździć korzystająć z ABC,to dalej będzie trudniej poprawić błędy.Pozycja zrównawożona to podstawa,ale nie do końca wiadoma narciarzom:cool::

Brak pozycji zrównoważonej jest widoczne w prezentowanych filamach przez Userów,pomimo wyćwiczonych umiejetności i sprawności fizycznej rzuca się w oczy zła pozycja narciarska,Dotyczy to wszystkich prezenterów-objawia się to oczywiście różnie,od ułożenia rąk,brak rytmiki,czy siedzenia na tyłach.Taki stok jak remi zjechał-to wstyd nie jechać rytmicznym skrętem,Kamyk siedzi na "kiblu" jak po laktulozie,natomiast pennas naoglądał się filmów na Yt z kanadyjskim team i ćwiczeniami.Przyznam,że w tym przypadku praca nóg jest najlepsza,ale to unoszenie i opuszczanie rąk wzbudza uśmiech na mojej twarzy/ćwiczenia,to nie film do oceny/.Ludzie w YT alpejczycy szukają rytmiki w gigancie.a Ty jedzieś w jeździe wolnej.Lepiej zobacz filmik z wolną jazdą BM:wink:-tam jest piękna "wolna" jazda cięta z odpowiednią pracą rak.

Ogólnie Chłopy-Narciarze należycie do górnej klasy średniej,ale nad kosmetyką trzeba popracować.Te ręce....pojeździjcie z kijami z tyłu,miedzy nogami.trzymając jako słupy... niech te skręty będą skrętami.

Niko chyba na dechach,jak wróci to Was lepiej wypunktuje:biggrin:Dla mnie największym błędem to brak rytmiki skrętu,brak lekkości,zła praca rąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wszystko czytam i czasami się dziwię co piszecie,

napewno trzeba poprawić pozycję na nartach, wystarczy zobaczyć czy but jest się w stanie dobrze wygiąć do przodu.

Nie wierzę że buty sportowe sprawią że nabierzesz dobrej pozycji. Pozatym, aby dobrze zweryfikować pozycję to trzeba nagrać jakiś film na stromszym odcinku i wtedy wychodzą umiejętności.

Na takich płaskich odcinkach to można sobie fajnie rekreacyjnie pojeździć bez zbytniego napinania.

Świetne ćwiczenie na poprawienie pozycji to jazda na jednej narcie oraz podskoki w w miejscu wokół własnej osi na jednej narcie (przy nachyleniu stoku). Jeżeli będziesz trzymał dobrą pozycję wtedy się utrzymasz i możesz spokojnie wykonywać skręty. Na początek można potrenować w jeździe na wyciągu na jednej narci drugą trzymasz lekko uniesioną. Napewno potrzebny jest odpowiedni balans ciałem.

Powiem szczerze, że tak naprawdę to właśnie od tego momentu, kiedy zaczęła mi wychodzić jazda na jednej narcie na łatwych odcinkach zrozumiałem co to znaczy carving. Także nie zwalałbym winy na buty.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...