Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

ale najlepsze są te ujemne, gdzie czuje się jakby się było w stanie nieważkości.

Stan nieważkości to 0g ;) Wszystko powyżej to przeciążenia, ujemnych nie ma :)

Fajne zabawki, ale moim zdaniem więcej adrenaliny wytwarzają konstrukcje odwrotne, czyli tor nad głową. Takie jak tutaj:

!
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan nieważkości to 0g ;) Wszystko powyżej to przeciążenia, ujemnych nie ma :)

Fajne zabawki, ale moim zdaniem więcej adrenaliny wytwarzają konstrukcje odwrotne, czyli tor nad głową. Takie jak tutaj:

!

Może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Faktycznie 0g to stan nieważkości a przeciążenie ujemne istnieje i to sprawia, że czujemy się jakbyśmy latali.

Tu masz bardzo ściśle i jasno opisane co i jak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejka_g%C3%B3rska#Przeci.C4.85.C5.BCenia_na_kolejkach_g.C3.B3rskich_i_ich_typowe_objawy

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne zabawki, ale moim zdaniem więcej adrenaliny wytwarzają konstrukcje odwrotne, czyli tor nad głową.

Jeśli coś takiego masz na myśli to też zaliczyłem:

http://www.youtube.com/watch?v=YwirvGE9BfQ

Ale to dopiero musi być jazda z obracanymi fotelami chciałbym tą też zaliczyć tylko jest trochę daleko:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Faktycznie 0g to stan nieważkości a przeciążenie ujemne istnieje i to sprawia, że czujemy się jakbyśmy latali.

Tu masz bardzo ściśle i jasno opisane co i jak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejka_g%C3%B3rska#Przeci.C4.85.C5.BCenia_na_kolejkach_g.C3.B3rskich_i_ich_typowe_objawy

To tylko umowne nazewnictwo, przyjęte w odniesieniu do człowieka :) W rzeczywistości minusa nie ma.

Aż mi się przypomniał tekst, jaki usłyszałem od mojego profesora mechaniki budowli. Sytuacja miała miejsce w Krakowie:

Kobieta chce dojść na Kleparz, a idzie w całkiem przeciwnym kierunku - pyta profesora, czy w dobrym kierunku idzie na Kleparz, a profesor na to: "Kierunek dobry tylko zwrot zły"

Sorki za OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko umowne nazewnictwo, przyjęte w odniesieniu do człowieka :) W rzeczywistości minusa nie ma.

Aż mi się przypomniał tekst, jaki usłyszałem od mojego profesora mechaniki budowli. Sytuacja miała miejsce w Krakowie:

Kobieta chce dojść na Kleparz, a idzie w całkiem przeciwnym kierunku - pyta profesora, czy w dobrym kierunku idzie na Kleparz, a profesor na to: "Kierunek dobry tylko zwrot zły"

Sorki za OT :)

Kawał taki to napisałem kiedyś w wątku trochę do śmiechu.

A z tą umownością to masz rację.

Dobrze jak dwóch inżynierów potrafi sobie wyjaśnić to i owo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Witam

Jestem tu nowy. Zamieszczam filmik z mojej jazdy z poprzedniego sezonu; Witów stok płaski jak stół. Proszę o uwagi dotyczące mojej techniki.

To moje pierwsze kroki na forum i przeglądam stare rzeczy. Ponieważ zainteresował mnie ten temat pozwoliłem sobie go odświeżyć.

Z większoscią uwag krytycznych nie zgadzam się. Stok jest płaski , wymaga dużej precyzji i ją widzę. Narta musi być prowadzona płasko z czułym ustawienie na krawędzie.

W miejscach bardziej stromych jest poprawne pogłebienie układu (niżej i do przodu).

Praca kijkami dobra.

Mimo płąskiego stoku , można to pojechać bardziej dynamicznie, ale wymaga to bardziej dynamicznej pracy tulowia w płaszczyżnie strzałkowej . Innymi słowy tułow powinien

wyprzedzić narty, które w kolejnym momencie powinny go doganiać ( to jest tak jak bysmy z pozycji stojącej pochylili tułów do przodu i aby nie upasc podciągnęli nogi) go ruchem "nożycowym".

Twój problem to prawy skręt. W lewym masz układ dośrodkowy z wysuniętym biodrem w kierunku przód-lewo. Natomiast w prawym skręt jest z za dużą rotacją , biodro idzie tylko w bok (w prawo). W efekcie jak zauważył Mitek wysunięcie narty wew. jest nie naturalne (po prostu siłą mięsni ją wysuwasz). Wysuniecie narty ma być wynikiem poprawnego ukłądu (w szczególnosci w skrecie ma prowadzić biodro).

W rezultacie wszystkie skręty w prawo są niedokręcone.

Zgadzam się z uwagą , że skręty powinny być głębsze. One są po prostu za wcześnie kończone. Dłużej prowadzony skręt powoduje,ze po przekroczeniu linii spadku, przy malym wyjsciu w górę i pełnym zwolnieniu napięcia w mięsniach trzymających skręt , zostajesz przerzucony do nastepnego skrętu.

Pozdrawiam!

Edytowane przez niko130
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Widze ze watek dosc podupada wiec wrzucam swoj filmik z marca zeszlego roku.

[YOUTUBE]V_B7w-zmtRo[/YOUTUBE]

Dodam tylko ze 2 miesiace wczesniej mialem solidnie naderwane wiązadło poboczne oraz krzyżowe :-)

Nie wiem jaki wpływ na Twoją jazdę może mieć naderwane więzadło poboczne oraz krzyżowe.

Opiszę swoje spostrzeżenia. Jazda jest rytmiczna. Skrety są nie dokręcone. Aby wejsc do następnego skrętu wykonujesz bardzo mocne pochylenia tułowia do srodka skretu. Są one nie kontrolowane , co powoduje, że w kazdym skrecie jesteś poza równowagą. Towarzyszy temu przesadne obciążenie narty wewnętrznej. To powoduje zeslizg tyłów.

Brak jest ugięcia kolan (do środka skrętu).

Nie stosujesz też ruchu rotacyjnego stóp. Jazda na zbyt plaskich nartach.

Wszystko to powoduje, że skrety są zbyt płytkie,

brak dynamiki.

Mało aktywnie używasz rąk (kijki również).

Ręce momentami wiszą wzdłuż tułowia.

Aby wyjśc z tych błędów proponuję poprawić jazdę na krawędziach. W tym celu dociążyć nartę zewnętrzną, kolana kierować do wewnątrz skretu.Stosować ruch tułowia w płaszczyżnie strzałkowej (os wzdłużna nart). Twoja pozycja jest niezmienna, cały czas jedziesz w nieznacznym odchyleniu.

Pozdrawiam!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki wpływ na Twoją jazdę może mieć naderwane więzadło poboczne oraz krzyżowe.

Opiszę swoje spostrzeżenia. Jazda jest rytmiczna. Skrety są nie dokręcone. Aby wejsc do następnego skrętu wykonujesz bardzo mocne pochylenia tułowia do srodka skretu. Są one nie kontrolowane , co powoduje, że w kazdym skrecie jesteś poza równowagą. Towarzyszy temu przesadne obciążenie narty wewnętrznej. To powoduje zeslizg tyłów.

Brak jest ugięcia kolan (do środka skrętu).

Nie stosujesz też ruchu rotacyjnego stóp. Jazda na zbyt plaskich nartach.

Wszystko to powoduje, że skrety są zbyt płytkie,

brak dynamiki.

Mało aktywnie używasz rąk (kijki również).

Ręce momentami wiszą wzdłuż tułowia.

Aby wyjśc z tych błędów proponuję poprawić jazdę na krawędziach. W tym celu dociążyć nartę zewnętrzną, kolana kierować do wewnątrz skretu.Stosować ruch tułowia w płaszczyżnie strzałkowej (os wzdłużna nart). Twoja pozycja jest niezmienna, cały czas jedziesz w nieznacznym odchyleniu.

Pozdrawiam!

Kontuzja wpływ miała taki, że starałem się oszczędzać.

Co do ześlizgu tyłów, widzę to tylko w drugim przejeździe, jednak było to zamierzone - coś na rodzaj krótszego skrętu, śmigu hamującego.

Dzięki za rady

Będę myślał o kolanach więcej i spróbuję bardziej kierować je w stronę skrętu.

Fakt mam czasem wrażenie zwłaszcza przy wolnej jeździe po bardziej płaskim stoku że mój wychył górnej części tułowia powoduje zaburzenia równawagi, ale byłem pewien że to przez zbyt małą prędkość.

Ktoś jeszcze zechce się wypowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niko 130 ma rację:P,ale jazda jest dobra,wiesz o co chodzi:rolleyes:Jeśli to miał być skręt krótki cięty-to za wysoko stoisz:p,kieruj bardziej nacisk na przody nart-wchodzą w skręt,mniej biodra i ruchów tułowia,a więcej pracy kolanami:pBiodro zostaw tam,gdzie faktycznie czujesz siłę odśrodkową:P,tutaj nie było potrzeby.Generalnie jest ok,ale w krótkim skręcie może być lepiej.K ażdy z Nas robi takie błędy:D,ale wybieramy najlepsze ujęcia;):P

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niko 130 ma rację:P,ale jazda jest dobra,wiesz o co chodzi:rolleyes:Jeśli to miał być skręt krótki cięty-to za wysoko stoisz:p,kieruj bardziej nacisk na przody nart-wchodzą w skręt,mniej biodra i ruchów tułowia,a więcej pracy kolanami:pBiodro zostaw tam,gdzie faktycznie czujesz siłę odśrodkową:P,tutaj nie było potrzeby.Generalnie jest ok,ale w krótkim skręcie może być lepiej.K ażdy z Nas robi takie błędy:D,ale wybieramy najlepsze ujęcia;):P

hehe. dzieki.. juz cwiczylem na sucho prace kolan bardziej w kierunku skretu.

nie wybieram najlepszych ujec bo chce jezdzic lepiej wiec pokazuje bledy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zadać pytanie: WTF?

Tak rozszyfrowałem co to jest WTF :cool:

Rotacja stóp pozwala nam poprawić nieco nasze bezpieczenstwo kiedy jedziemy skrętem karwingowym. Pozwala nam zaciesnić skręt.

Jest do łatwego wykonania jesli stosujemy poprawny układ. Jesli pochylimy tułów nad nartami w osi nart napewno wykonanie tej korekty będzie trudne, a nasze kolana w opałach.

Najprosciej mogę wytłumaczyć nstp.: w pozycji

siedzącej (nogi rozstawione na szerokosc ramion)wykonaj obrót podudzi (w lewo lub prawo), kolana znajdą się z boku.

Aby uzyskać obrót stóp, przy obrocie podudzi pięty muszą zostac w miejscu. Stopy ulegną

obróceniu.

Temu powinno towarzyszyć wejscie stóp na krawędzie wew. i zew. odpowiedniej stopy.

Latwo wyobrazic sobie co się stanie gdy to wykonamy na nartach.

To jest własnie rotacja stóp. Moze ona być wzmocniona rotacją bioder.

Takie rotacje zmniejszają wychylenie tułowia na stok i eliminują błedy , które przedstawiłem w opinii kemyR.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam,że też nie znałem znaczenia WTF;):P,ale nie uważam,że uwagi -poszukaj w .... lub gdzie indziej są dobre:pKolega przedstawiając swój film chcial rzetelnej oceny:rolleyes:-i w miarę ją otrzymał,nie jest załamany,ponieważ reprezentuje poziom wiekszości narciarzy;).Niko 130 już się przedstawil,wiadomo,że jest to narciarz z bagażem doświadczeń i czasmi może pisze w stopniu mało zrozumiałym dla większości/jak Alfredo;)/,ale to nie znaczy,że nie ma pojęcia o narciarstwie:p.Trochę za bardzo miesza różne techniki -ale traktują Nas/Alfredo i niko 130/jako doświadczonych narciarzy:p"Płaskie narty"-to jest właśnie brak fazy prowadzenia skretu,poprzez wysoką pozycję,małe krawędziowanie/ruch skrętny kolan/; brak)taki skret cięty powinien być wykonany w pozycji niskiej bez odciążenia-czyli przejście z krawędzi na krawędź/nisko-nisko/,wiadomo,że fachowcy powiedza,że w tej fazie też jest odciązenie:pNajważniejsze,że Kolega nie stracił zaufania do swoich umiejętności i ma chęć ćwiczyć w celu ich podwyższenia:rolleyes:,jak My Wszyscy .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam,że też nie znałem znaczenia WTF;):P,ale nie uważam,że uwagi -poszukaj w .... lub gdzie indziej są dobre

poprostu nie chciałem wklejać tutaj dosłownego tłumaczenia tego skrótu ponieważ w niczym to by nie pomogło odnośnie tego wątku a tylko nakierować niko130 żeby się mógł do niego odnieść

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...