JC Napisano 18 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2008 Zakładając opony zimowe kierowcy winni uznać, że ich charakter i właściwości są inne niż opon letnich lub całorocznych. Ponieważ opony zimowe mają zapewnić lepszą trakcję na śniegu i na lodzie, kierowcy powinni wykazać dodatkową ostrożność, zapoznając się z trakcją pojazdu i charakterystyką prowadzenia. Opony zimowe to przede wszystkim głębszy bieżnik i bardziej otwarta rzeźba bieżnika niż w oponach użytkowanych w innych porach roku. Choć dodatkowa głębokość bieżnika pozwala takim oponom zapewnić lepszą trakcję w kopnym śniegu, powoduje również większe skręcanie pojazdu i kierowcy mogą zauważyć gorsze reakcje podczas prowadzenia. Większość opon zimowych wykorzystuje także bardziej miękkie składniki bieżnika, które zachowują elastyczność w bardzo niskich temperaturach. Najbardziej popularne opony zimowe mają indeks szybkości T, oznaczający maksymalną prędkość - 190 km/h, czyli zazwyczaj mniej niż indeks prędkości opon wykorzystywanych przez samochód w pozostałych porach roku. Bez względu na indeks prędkości opon zimowych, szybkość, z jaką jedzie pojazd, nie może przekraczać indeksu prędkości używanych opon zimowych. W procesie produkcji przed zakończeniem wulkanizacji opon często stosowany jest specjalny środek smarny, zapobiegający przywieraniu opon do form. Niestety, jego część pozostaje na powierzchni opon i do chwili jego usunięcia trakcja jest pogorszona. Opony składają się z wielu warstw gumy, stali i tkanin, które wymagają okresu dotarcia, aby uzyskać maksymalne osiągi i maksymalne zadowolenie kierowcy. Kilkaset kilometrów delikatnego przyspieszania, pokonywania zakrętów i hamowania... z prędkością nie przekraczającą dopuszczalnej zapewni tym wszystkim komponentom czas na dotarcie, a jednocześnie zetrze się smar zabezpieczający powierzchnię opon. Źródło oponeo.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 18 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2008 Z mojego doświadczenia dodam że opony zimowe czym wyższy indeks prędkości mają tym mniejsza ich przydatność a trudnym warunkach( zalegająca gruba warstwa śniegu na drodze, strome podjazdy i zjazdy). Te z indeksem prędkości powyżej T(190 km/h) przeznaczone są co prawda do warunków zimowych ale do jazdy po "płaskim", a w terenie górzystym mogą nam przysporzyć kłopotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareklewandowski Napisano 18 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2008 Zgadzam się z SB ,ja mam zimówki do 240km/h ,fakt cicho na asfaldzie .ale podjazdy nie to,dobre opony na szybką jazdę,ale nie po górach.Ale łańcuszki są,a wracając do wcześniejszych postów-to 4x4 Suv to łańcuchy przednia oś Panowie:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juice Napisano 18 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2008 No to troche wyjasnia dlaczego moje kapcie mialy problemy na pewnych podjazdach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.