Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Jak wybierać box samochodowy


Keszelski

Rekomendowane odpowiedzi

To samo, tylko na stronie ADAC.:

http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=63513&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=box&RWURL=http://www.adac.de/adactv/test_technik/Dachboxentest.asp&RWCookieValue=

Może to będzie można obejrzeć.

Thule Atlantis, rzeczywiście spadł z dachu, ale nasuwa się takie pytanie co jest bardziej niebezpieczne wylatująca z boxu przez przednią ściankę narta czy spadający cały box.

Jeszcze jedna uwaga - jeżeli testujący tak zamontowali narty w boxie jak to jest pokazane, tzn. nie przypięli żadnymi pasami to się nie dziwię, że ładunek w środku się porusza i przy zderzeniu rozwala box. Będąc w tym roku na nartach w Austrii widziałem zdaje się na ORF materiał, w którym były pokazane kontrole policyjne sposobu zabezpieczenia bagażu przewożonego w boxach dachowych. Oczywiście ci kierowcy, których "ładunek" nie był zabezpieczony pasami dostawali mandaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden filmik, w którym jest porównanie boxów 2006 i 2007. Thule Atlantis według oceny ADAC w crashteście wypada zdecydowanie lepiej - nie spada z dachu i praktycznie nic z niego nie wypada. Tutaj jest także wyraźnie pokazane, że przypinają narty pasami.

http://www.adac.de/Search/SearchResult/RW_HighLight.asp?RWDoc2Show=63508&RWLang=de&RWCollectionID=adac&RWQuery=box&RWURL=http://www.adac.de/adactv/test_technik/Dachboxennachtest_2007.asp&RWCookieValue=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filmik nie wchodzi.

Jednak bardziej interesuje mnie dlaczego nie zamieniłbyś Tritona na Thule.

Przede wszystkim nie podoba mi się w Thule system szybkiego mocowania, właściwie z 3 powodów:

1. te pokrętła sterczą wysoko ponad dno boxu i przeszkadzają w załadunku przedmiotów innych niż narty, np. torba z dnem o większej powierzchni nie za bardzo tam wejdzie.

2. nie bardzo wierzę w solidność takiego mocowania, np. w Mont Blancu jest stalowe ucho, a na jednym z jego końców zacisk mimośrodowy (coś jak przy siodełku od roweru), można tym bardzo mocno zacisnąć ucho no belce dachowej, a montaż potrwa może minutę dłużej niż przy pokrętłach w Thule. No i te zaciski są dosyć płaskie, niewiele ponad dno boxu wystają.

3. Nie mam potrzeby odczepiania boxu od belek dachowych, box razem z belkami podwieszam pod sufitem w garażu. Montaż belek do samochodu jest prawie tak samo szybki jak w boxach Thule, akurat volvo ma to dość dobrze przemyślane.

No i w kolorze czarnym to chyba tylko Thule Spirit występuje, a on jest za niski na moje potrzeby, nie tylko narty w nim wożę.

Na plus Thule Spirit zaliczył bym otwieranie dwustronne i ciut ładniejszy wygląd.

Ale już inne modele Thule w moim odczuciu są brzydsze niż Mont Blanc Triton.

Co do jakości wykonania to różnic nie widzę, Mont Blanca też w Szwecji robią.

A jeśli chodzi o testy zderzeniowe to tam żaden box nie ma się czym pochwalić, te testy przy 30km/h były robione. Pożądne zamocowanie nart może pomóc, ale nie wtedy jak cały box z dachu spada, a tutaj mocowanie w Mont Blancu jest pewniejsze.

No i o ile pamiętam za box chyba 1400 dałem, a Thule Spirit ze 300 droższy był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowaliśmy z SB ostatnio o sensie przypinania ładunku w boxie.

Nasze rozmyślania "błądziły" w okolicach hałasu w czasie podróży a nie niebezpieczeństwa jakiego może dokonać "samouwalniający" się bagaż.

Po obejrzeniu filmiku wniosek jest tylko jeden;solidnie przypinać.

Na niczym spełzły próby oszczędnościowe poparte argumentami o większej pojemności.Mam na myśli to jak kupowałem box.

Założyłem Thule Atlantisa 780,(który ma 100litrów więcej niż Spirit) na dach i auto wyglądało jakby garba miało.

Spirit 780 wyglądał dobrze i poszedłem w Spirita.

Oczywiście to pokrętła szybkiego mocowania Spirita też wydają mi się za duże.

Pytałem czy mają jakiś zamiennik ale niestety nie mają.

O ile przy pakowaniu nart niewielkie ma znaczenie to w przypadku (jak piszesz)większych gabarytów może stwarzać problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System mocowania Spirita wg. mnie jest dużo lepszy od tego, który był w Evolution. Spirit ma wzmocnioną podłogę szynami aluminiowymi, na których zamocowane są zaciski na belki, a poprzednio uchwyty wchodziły w otwory w plastykowej podłodze, tylne ruchome miałem na listwach z tworzywa włożonych w małe ograniczniki.

Do Thule można dokupić oryginalny zestaw toreb pasujący rozmiarami do boxa.

Ja zawsze boxa dopakowuję "miękkimi" rzeczami, wcześniej przypinając narty paskami. Testy zderzeniowe są mało obiecujące wg mnie dla wszystkich modeli. Sam na autostradzie byłem świadkiem jak gościowi zwiało górę boxa i rozsypały się rzeczy ze środka po drodze - "ciekawy widok..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System mocowania Spirita wg. mnie jest dużo lepszy od tego, który był w Evolution. Spirit ma wzmocnioną podłogę szynami aluminiowymi, na których zamocowane są zaciski na belki, a poprzednio uchwyty wchodziły w otwory w plastykowej podłodze, tylne ruchome miałem na listwach z tworzywa włożonych w małe ograniczniki.

Do Thule można dokupić oryginalny zestaw toreb pasujący rozmiarami do boxa.

Ja zawsze boxa dopakowuję "miękkimi" rzeczami, wcześniej przypinając narty paskami. Testy zderzeniowe są mało obiecujące wg mnie dla wszystkich modeli. Sam na autostradzie byłem świadkiem jak gościowi zwiało górę boxa i rozsypały się rzeczy ze środka po drodze - "ciekawy widok..."

Ciekawy widok,hm......o ile ogląda się go w lusterku wstecznym swojego autka.:P

I jeszcze z pasów biegnących w przeciwnym kierunku.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Podczas mojego ostatniego wyjazdu miałem okazję przetestować Thule Spirita 780.

I mam bardzo mieszane odczucia.... z naciskiem raczej w kierunku tych negatywnych....

Największą udręką to jest system mocowania Power-Grip, jest to moim zdaniem przerost formy nad treścią. O ile dzięki niemu montaż przebiega szybko i bez udziału narzędzi, to na tym przyjemność korzystania z tego "dobrodziejstwa" kończy się, potem są z tym tyko problemy. Nic nie da się tam ułożyć bo sterczące pokrętła skutecznie to uniemożliwiają, efekt jest taki że nart wyglądają jak by były bezładnie powrzucane. Osobiście wolał bym to przykręcać blachowkrętami przy pomocy objeżdżającego śrubokręta byle mi to dziadostwo nie sterczało z podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolał bym to przykręcać blachowkrętami przy pomocy objeżdżającego śrubokręta byle mi to dziadostwo nie sterczało z podłogi.

:D:D:D

No to proponuje napisać do Thule na pewno w przyszłym sezonie wprowadzą modyfikację - kilka blachowkrętów w standardzie z adnotacją - montować bezpośrednio do dachu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D:D:D

No to proponuje napisać do Thule na pewno w przyszłym sezonie wprowadzą modyfikację - kilka blachowkrętów w standardzie z adnotacją - montować bezpośrednio do dachu :D

Sam to zrobię, wszystkie potrzebne narzędzia mam blachowkręty też, jak Cię też to desperuje to podjedz to coś podziałamy:D

A od się mi to robiło jak w T.H. nie chciał mi się zamknąć zamek, bo któraś narta chyba wieko wypychała:mad::mad::mad:, śnieg stopniał w promieniu 5 metrów ode mnie:mad:

Mam tylko nadzieję że w tym EXCELLENCE wymyślono coś lepszego:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nie chcę zakładać nowego tematu...

Podpowiedzcie Panowie co zrobić z delikatnie ruszającym się na relingach (poprzeczkach) autobox-em ?

Kupiłem autobox THULE Atlantis 600 (mam nadzieję że dobry zakup:)), kupiłem oryginalny bagażnik dachowy na relingi do avanta Audi A4 - wszystko pasuje jak ulał, ale...

Właśnie jest małe ale...

Po zamontowaniu atlantisa na poprzeczkach, idealnie zaciska się na poprzeczkach, ale po mojemu jest taki jakiś mało stabilny - rusza się tak jakoś. Czy to po prostu taki urok materiału z którego wykonany jest Thule ? Na chwytakach autoboxa trzyma jak diabeł sołtysa - nie ma tam żadnego luzu.

Czy to delikatne ruszanie zniweluje się jak włożę tam 75 kg obciążenia ?

Jestem ciekawy Waszych doświadczeń z autobox-ami.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz ile max moze on zabrać, wiem ze np oceanic tak samo jak jest pusty i go poruszasz sprawia wrażenie średnio stabilnego:) ale po załadowaniu nart jest ok:) przynajmniej ja nie widze nic nie pokojącego:) to chyba wina materiału bądz jesteś przerwazliwiony:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz ile max moze on zabrać, wiem ze np oceanic tak samo jak jest pusty i go poruszasz sprawia wrażenie średnio stabilnego:) ale po załadowaniu nart jest ok:) przynajmniej ja nie widze nic nie pokojącego:) to chyba wina materiału bądz jesteś przerwazliwiony:p

Właśnie sprawia wrażenie średnio stabilnego.

Być może to tylko przewrażliwienie....:)

Aaaa.... bo cholera naoglądałem się w tym wątku tych "Waszych" crash testów z autobox-ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Podepnę się pod wątek może, bo przymierzam sie do zakupu boxa (do tej pory był bagażnik + pokrowce):

1. Napisał ktoś że ubrania do boksu należy załadować do worków foliowych... stąd pytanie czy wilgoć, woda, breja z drogi dostaje sie do środka?

2. Sposób montażu na wsuwki... jakieś wady oprócz dłuższego montażu?

3. czy ktoś użytkował box Interpacka Zenith? wygląda ładnie, pakowny ze wzmocnieniami, dwustronny do 75 kg, podobno cichszy od Carvera 2? i nie wystają elementy mocowania tak jak w niektórych Thule.

4. Co można rozważyć jeszczz oprócz Thule, Zenitha, Mont Blanca?

5 Kiedy ceny są bedziej atrakcyjne? teraz czy w połowie lutego (wtedy tak naprawde bedzie mi potrzebny)?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do boxa nigdy nie dostała się żadna woda ani wilgoć w czasie jazdy a na przykład w maju w czasie jazdy na Stubai lało przez 900 km, mimo tego ciuchy pakuję w workach foliowych - jak mówią - przezorny zawsze w UB. A box kup lepiej w połowie lutego - będą już dobre zniżki, wybór może być mniejszy ale w cenie dzisiejszej mozesz kupić wtedy lepszy box np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi vrinx-sie : ), ja użytkuje box-a Thule Atlantis 600.

Co do twoich pytań:

W moim do środka woda się nie dostaje, narty jadą na specjalnych półkach jest OK.

Przy zakupie zwróć uwagę na maksymalną długość nart jakie można wpakować.

Zobacz jeszcze KAMEI, myślę godne polecenia.

Pozdrowienia : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze x-treme wloskiej firmy junior http://www.juniorbox.it/wind03 .Mam go już 5 sezonów i bywał na róznych samochodach.Cena była stosunkowo niska,ale nie to mnie interesowało.Jest dosyć niski,a z racji,że samochody na których jezdzi sa raczej z tych wyższych to było dla mnie najwazniejsze.Spokojnie pakuje tam 6 par nart(gigantki 185cm mieszczą się bez problemu), kijki czasem jakies buty czy inne pierdoły.Ubrań nigdy w nim nie woziłem,bo nie było takiej potrzeby.Nigdy nie zauważyłem żeby "pobieral" wodę,dlatego mimo trochę upierdliwego montażu jestem z niego bardzo zadowolony,choć to nie ta klasa co thule,ale jak widać moim nartom nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Napisał ktoś że ubrania do boksu należy załadować do worków foliowych... stąd pytanie czy wilgoć, woda, breja z drogi dostaje sie do środka?

Ja używam box Thule Spirit od kilku lat i nie miałem nigdy problemów z wodą dostająca się do środka nawet w trakcie wielogodzinnej jazdy w deszczu.

Co do wyboru boxa proponuję abyś zwrócił uwagę, czy jest otwierany z obu stron. Bardzo ułatwia to życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam boxa CARVER II 6.3, jestem bardzo zadowolony (prosty,pojemny,wzmacniany,czarny metalik),używam nawet latem( kolor nie płowieje), nic nigdy nie przemaka...!

dla zainteresowanych są dostępne w bielsku za 1049zł.pan prowadzi wysyłke...pozdrawiam.

daj namiar na ten sklep lub napisz ile cenią sobie Carvera II 6.5 lub 8.5 bo to bedzie duży box u mnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...