fredek321 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 5 minut temu, mig12345 napisał: ta.... zwykle wtedy doceniam zmienny prześwit w starym C5.. Ja mam teraz ok30 cm ubitego śniegu na dojeździe, na odcinku ok 60-70m, na reszcie mniej. Udaje sie to zrobić z rozpędu, dopóki jakiś 'artysta' nie rozjeździ i nie porobi kolein. Wierze... ale na podjeżdzie wole wyłączyć komputery.... ;-) Kiedyś już pisałem, że jestem narciarzem nizinnym, a więc kierowca też. Chociaż w obecnym samochodzie ASR czasami wyłączam, bo działa kompletnie inaczej. W AR był to ogranicznik na przepustnicy, a tu są to po prostu hamulce. Czasami mocno przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 czasem wrecz potrafi zadusić silnik..... na szczescie ma wyłacznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 na Soszowie na 'poboczu' trasy lezy solidna lina przywiązana do niezbyt grubego drzewa - pewnie wystarczy. do ratraka... drugi taki stok to skocznia w Malince... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 1 minutę temu, mig12345 napisał: na Soszowie na 'poboczu' trasy lezy solidna lina przywiązana do niezbyt grubego drzewa - pewnie wystarczy. do ratraka... drugi taki stok to skocznia w Malince... ;-) Chyba to było na Soszowie, ale głowy nie dam. Pare, a może parenaście lat minęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 32 minuty temu, mig12345 napisał: Udaje sie to zrobić z rozpędu Niestety podjazd pod Kubicówkę w Korbielowie rozpęd uniemożliwiał (dwa ostre zakręty). Tu znowu wychodziła przewaga CC, wszak siła to masa razy przyspieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 a co to CC? https://pl.wikipedia.org/wiki/CC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjoubHgvvbRAhXIwBQKHXQ6AE0QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fpl.wikipedia.org%2Fwiki%2FFiat_Cinquecento&psig=AFQjCNGUGA0_lC9bVU2yMVaigcKdCU853g&ust=1486299366975012 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofbr Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 podpinam sie zgodnie z watkiem, ostatnie lata sporo jezdze w Alpy 2-3 razy w roku. w kwestii opon wielosezonowe Michelin Crossclimat plus łancuchy. szczerze zawsze mi to wystarczało nawet na Zermatt/Cervinia ostatnio mialem dyskusje ze znajomymi ktorzy twierdzą, że jazda na wielosezonowych to bład. chciałbym poznać wasze opinie, może nagle sie okazać ze ostatnie 15 wyjazdów w Alpy cudem przeżylem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemowit Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 (edytowane) To dobry pomysł ale tylko jeśli to najlepsze z możliwych wielosezonówek (jedne z nich masz) tak aby choć trochę zbliżyły się do przyzwoitych zimówek. Micheliny są nieco bardziej letnie niż zimowe. GoodYear nieco bardziej zimowe niż letnie, dlatego te drugie chyba lepsze. Edytowane 26 Grudzień 2019 przez Ziemowit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeeb Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 33 minuty temu, krzysztofbr napisał: kwestii opon wielosezonowe Michelin Crossclimat plus łancuchy. od kiedy mam ruskie Nokian Weather Proof SUV to nawet łańcuchów nie zabieram 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotek Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 Wielosezonowe to mam ,,,,,,, kijki, reszta to badziew, mamcie się dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plywak Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 26 minutes ago, kotek said: Wielosezonowe to mam ,,,,,,, kijki, reszta to badziew, mamcie się dalej. przedstawiciel przemysłu oponiarskiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sman Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 nie ważne jakie masz opony, w pewnych warunkach bez łańcuchów kończy się tak: 20191213_183834.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sman Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 piatek 13-go podjazd po Katschberghohe po dwóch godzinach opadów. Na szczęście za jedyne 50 euro ciągnik Lamborgini z napędem 4x4 był chetny do pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 3 godziny temu, Ziemowit napisał: To dobry pomysł ale tylko jeśli to najlepsze z możliwych wielosezonówek (jedne z nich masz) tak aby choć trochę zbliżyły się do przyzwoitych zimówek. Micheliny są nieco bardziej letnie niż zimowe. GoodYear nieco bardziej zimowe niż letnie, dlatego te drugie chyba lepsze. Właśnie czekam na odbiór przez Oponeo czterech Goodyear'ow 4Seasons G2. Reklamacja, wszystkie cztery biją, kupione we wrześniu bodajze, brak uszkodzeń, felgi proste. Także ten tego... jeśli nie uznają reklamacji to kasa do kosza. Jeśli uznają to chyba wrócę do Michelina. Do tej pory używając Goodyeara dojezdzalem wszędzie łącznie z dojazdem zimą do Zdiaru po opadach śniegu. Wymieniłem teraz trzech latach bo moim zdaniem na zimę miały już za mało bieżnika. W moim przypadku 3 lata to... uwaga... 30kkm Crosslimate + jest słaby na zbitym śniegu, szczególnie w zakresie lub np na rondzie. Przetestowane. To jedyna ich wada. W każdej innej sytuacji są świetne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemowit Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 (edytowane) 8 minut temu, mysiauek napisał: Właśnie czekam na odbiór przez Oponeo czterech Goodyear'ow 4Seasons G2. Reklamacja, wszystkie cztery biją, kupione we wrześniu bodajze, brak uszkodzeń, felgi proste. Także ten tego... jeśli nie uznają reklamacji to kasa do kosza. Jeśli uznają to chyba wrócę do Michelina. Do tej pory używając Goodyeara dojezdzalem wszędzie łącznie z dojazdem zimą do Zdiaru po opadach śniegu. Wymieniłem teraz trzech latach bo moim zdaniem na zimę miały już za mało bieżnika. W moim przypadku 3 lata to... uwaga... 30kkm Crosslimate + jest słaby na zbitym śniegu, szczególnie w zakresie lub np na rondzie. Przetestowane. To jedyna ich wada. W każdej innej sytuacji są świetne. Biją, tzn. jest stukot bo kamienie często wchodzą w bieżnik czy to coś jeszcze innego gorszego, np. biją bo jajowata opona? A wiem, że często wchodzą kamienie bo w jednym aucie rodzina ma 4Seasons G2. Warto jeszcze rzucić okiem na wielosezonówki Continental, Vredestein i Pirelli, które w niektórych recenzjach zbierają wysokie noty. Edytowane 26 Grudzień 2019 przez Ziemowit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 Jeśli o jakości opony zimowej ma decydować próba podjazdu pod ośnieżoną górkę, kupujcie Dębica Frigo. Dobrze ciągnie na śniegu, reszta parametrów licha, a nawet gorzej. Opona wielosezonowa nigdy nie zastąpi opony zimowej, bo jest kompromisem letniej i zimowej. Można porównywać herbatę i cole, ale herbcola nigdy nie będzie gorącą herbatą oraz zimną colą. Opony wielosezonowe wymyślono dla mniej wymagających kierowców poruszających się po dużych miastach gdzie drogi są z reguły dość dobrze odśnieżanie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemowit Napisano 26 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 26 Grudzień 2019 (edytowane) Cytat Opony wielosezonowe wymyślono dla mniej wymagających kierowców poruszających się po dużych miastach gdzie drogi są z reguły dość dobrze odśnieżanie. Oj kiedyś miałbyś naprawdę sporo racji ale dziś się mylisz. Postęp dzieje się dziś i jutro, zmienia wszystko co do tej pory byliśmy przyzwyczajeni. Z roku na rok wielosezonówki są coraz lepsza ale i niestety coraz droższe. Edytowane 26 Grudzień 2019 przez Ziemowit 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 Z mojego punktu widzenia Nie dla mnie wielosezonowki, ale Jak ktoś mało jeździ,tylko miasto ( w koło komina) i nie wypuszcza się w wysokie góry to czemu nie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surfing Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 3 godziny temu, marcinn napisał: Z mojego punktu widzenia Nie dla mnie wielosezonowki, Też tak myślałem kilka lat temu, są modele wielosezonowe co dają radę w śniegu lepiej niż niejedna zimówka,po kilku latach eksploatacji wielosezonówek nawet mi przez myśl nie przejdzie kupować inne. W dniu 11.11.2016 o 12:15, surfing napisał: Od tamtej zimy jeżdżę na wielosezonowych i jestem pozytywnie zaskoczony 225/50/17,w lecie dają radę nawet przy szybkiej jeździe na autostradzie,a tego najbardziej się obawiałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekn Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 3 godziny temu, marcinn napisał: Nie dla mnie wielosezonowki, ale Jak ktoś mało jeździ,tylko miasto ( w koło komina) i nie wypuszcza się w wysokie góry to czemu nie... Pozwolę się nie zgodzić. Jeżdżę takimi w celach rekreacyjnych 2-gi sezon i jest OK. Ważne chyba żeby wielosezonówki miały na pewno M+S (błoto i śnieg) oraz 3PMSF (trzy szczyty gór i płatka śniegu). Pozdrawiam mirekn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 (edytowane) Hmmm,nie wiem co mam myśleć Robię rocznie dobra 35-40 tys Jeśli tak mocno technologii poszła do przodu... Muszę poszperać w necie Ps.Tyljo Continental Edytowane 27 Grudzień 2019 przez marcinn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek~ Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 (edytowane) 10 godzin temu, Ziemowit napisał: Postęp dzieje się dziś i jutro, zmienia wszystko co do tej pory byliśmy przyzwyczajeni. Z roku na rok wielosezonówki są coraz lepsza ale i niestety coraz droższe. Masz rację że wielosezonówki są coraz lepsze ale jedna rzecz się nie zmieniła, to nadal kompromis. Czyli nie są tak dobre jak bardzo dobre zimówki i bardzo dobre letnie. W obydwu skrajnych przypadkach wielosezonówki się w końcu poddają. Wystarczy zobaczyć, poczytać testy i zobaczysz jaka jest różnica. Pojedziesz na nich w góry i będzie sypac to na typowo zimowej oponie zajedziesz dalej, oraz możesz jechać szybciej, lepsza przyczepność na zakrętach. No i jest jeszcze droga hamowania i tutaj też jest różnica. Latem nie jest inaczej, wielosezonówki nie mają przyczepności dobrych opon letnich (np: ContiSportContact), a do opon semi slick to już przepaść. Moim zdaniem, jak już było tutaj napisane, jak ktoś jeździ na terenach gdzie śnieg jest parę dni, a to większa część Polski oraz latem jeździ spokojnie, samochód traktuje do przemieszczania się z punktu A do B to wybór opon wielosezonowych jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem. Ale jeżeli jeździ się na narty to dla własnego bezpieczeństwa brał bym normalne opony zimowe. Jeśli chodzi o lato to kierowca bardziej wymagający nawet nie spojrzy na opony wielosezonowe. Żeby nie było że opieram się tylko na testach, kolega ma w X3, napęd na cztery koła, opony wielosezonowe i jest zadowolony. Ale nie jeździ zimą w góry i latem na zakrętach przy większej prędkości pływają. Teraz najciekawsze, jechał autostradą nie zbyt szybko i wpadł na szklankę i nie miał szans, samochód robił co chciał, efekt - otarł się o barierę. Nic poważnego się nie stało, drzwi do wymiany i cała strona do malowania. Miałem bardzo podobną sytuację (samochód tył napęd i opony zimowe) wracaliśmy z nart w sylwestra, nagle patrzę jacyś ludzie stają przy drodze, skaczą, krzyczą. Pierwsze o czym pomyślałem, sylwester, pijani, ale instynktownie nacisnąłem hamulec i już wiedziałem co chcieli - szklanka i mocno z góry. Leciałem tak na hamulcu, miałem tyle czasu że pomyślałem żeby zaciągnąć ręczny ale zaraz przecież ABS nie będzie działał, za zakrętem miałem slalom, porozbijane auta więc musiałem zmieniać pas i na końcu droga zablokowana przez kanapkę autobus + dwie osobowki. Na szczęscie auto w końcu się zatrzymało i zaparkowalem w rowie żeby następne auto mnie nie trafiło. Droga była tak gładka że stojąc w miejscu zjeżdżalem w dół, ewakuacja tylko na czworakach. Rozbiło sie tam wtedy, ok 20 samochodów. Gdybym miał opony wielosezonówki to też bym się uratował - wątpię. Edytowane 27 Grudzień 2019 przez waldek~ 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 Akurat na szklance żadna opona nie ma żadnych szans Nie ważne czy zimowe czy wielosezonowe 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek~ Napisano 27 Grudzień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2019 2 godziny temu, marcinn napisał: Akurat na szklance żadna opona nie ma żadnych szans Nie ważne czy zimowe czy wielosezonowe Marcin tutaj się z Tobą nie zgodzę. Trzy razy zmieniałem wtedy pas ruchu a była mega szklanka. Do tego był niezły zakręt. Miękka guma zapewnia w jakimś stopniu możliwość kontrolowania samochodu. Jeżeli nie spanikujesz i nie zrobisz nagle nerwowego ruchu kierownicą to są szanse się uratować. Natomiast gdy guma jest twarda to lekka nierówność, pochylenie drogi potrafi obrócić samochód, wtedy trzeba liczyć na cud. Dlatego nie jeżdżę na oponach zimowych więcej niż 4 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.