Bill Napisano 23 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Listopad 2012 (edytowane) ta, a kompakty to tak na 16 i 17 jezdza ? tez bym chcial, najlepiej do LandCrusera za 200 zeta, ceny chyba kazdy zna. Edytowane 23 Listopad 2012 przez Bill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaeres Napisano 23 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Listopad 2012 Średnie 15 to może za 200zł się wytarga - letnie. O klasie Fulda, Goodyear`a w zimówkach trzeba zapomnieć. A 16" (często w kompaktach) to ceny w okolicach 300-350zł /szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill Napisano 23 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Listopad 2012 (edytowane) oczywiscie ze mowa o 15 klasy ekonomicznej, cudow nie ma. zimowe 15 tez sie znajdzie. Edytowane 23 Listopad 2012 przez Bill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 23 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 23 Listopad 2012 Jesli mówimy o 15 letnim kompakcie, rzeczywiście w wiekszości maja felgi 15 cali. Dziś nowe auta, np VW golf, pierwowzór klasy kompakt z reguły wyposażany jest w felgi o średnicy 17 cali. Nawet do VW polo montują juz 17, a najmniejszy VW up, ma też koła o średnicy 16 cali. Co do cen opon HP, np. Pirelli P7, w rozmiarze 17 cali, od nieco ponad 400 zł za sztukę za 5-6 letnie z magazynu do 900zł za najnowsze "runflaty" Dobrze, że jest wybór i wielu producentów, mozna coś dobrać wg własnych mozliwości finansowych. Myślałem że za 200 zł w ogóle nie kupi się nowej opony 16 czy 17 calowej, ale jeśli tak, to chyba tylko jakiegoś chińczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) dla vw np golf nie jest zadnym pierwowzorem klasy kompakt i kompakty nie jezdza w standartach na 17 i nie mowimy o zadnych 15 letnich kompaktach, sam piszesz ze "bida" a ludziska sobie 17 tki na runflatach do kompaktow kupuja ??? szkoda czasu na taka dyskusje. tak na marginesie golf 7 nowka sztuka ma 15 tki ( np 1,6 typowy kompakt ) milego. Edytowane 24 Listopad 2012 przez Bill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobs Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 trend na więcej cali spowodowany jest zabiegiem wizualnym koła, najprościej mówiąc ładniej wygladaja..."naleśniczki" są fajne wzrokowo a sprawdzają się lepiej w prowadzeniu gdy droga jest dobra. Do swojego auta mógłbym zamontować na zimę felgę 21 cali...tylko po co :stupid: Nawet letnie mam na 19 a zimę na 17 cali. Wspomniany VW Up ładnie wyglada na "dużych" felgach ...ale jazda po mieście to juz nie taka fajna...no i bardziej kosztowna przy sypaniu sie zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aressi Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Panowie, czemu tak nerwowo? : W kwestii ceny i ja dorzucę swoje dwa grosze. Jeśli chodzi o kompakty to przeanalizujmy dość popularny chyba rozmiar opony 195/60R15. Ceny zimówek: Goodride SW608 (???) - 165 zł za sztukę (najtaniej na ceneo) Dębica Frigo 2 - 192 zł za sztukę (pierwsza sensowna oferta - nie chińska) Fulda Kristall Supremo - 209.10 zł Bridgestone Blizzak LM30 - 216 zł Pirelli W190 Snowcontrol Serie II - 246 zł Dunlop SP Winter Sport 3D - 261 zł Goodyear Ultra Grip 8 - 271 zł Continental ContiWinterContact TS 850 - 293 zł Michelin Alpin A4 - 325 zł Czyli dla każdego co dobrego! Z tym, że komplet rzeczywiście dobrych opon w tym rozmiarze to wydatek rzędu 1000-1200 zł A jeśli chodzi o "Niemca"? Jak dobrze poszukać w sklepach internetowych niemieckich czy austriackich to się okaże, że ceny opon są takie same jak w polskich sklepach internetowych. Czasem ciut wyższe, a czasem ciut niższe (!). Oczywiście analizuję tylko zakup nowych opon. Problem jak zwykle tkwi w sile nabywczej naszych polskich wynagrodzeń. : : :angry: :angry: :angry: :sorrow: :sorrow: :sorrow: Sami sobie odpowiedzcie na pytanie ile nowych opon może sobie kupić Niemiec za swoje przeciętne wynagrodzenie, a ile Polak? Ale to dotyczy również benzyny, masła, wędliny, skipassów i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy! Ale to już chyba nieco inny temat! :eek: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aressi Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Nawet letnie mam na 19 a zimę na 17 cali. Wspomniany VW Up ładnie wyglada na "dużych" felgach ...ale jazda po mieście to juz nie taka fajna...no i bardziej kosztowna przy sypaniu sie zawieszenia. Roobs, a jaki masz rozmiar opon do tych 19" i 17" ? Tak z ciekawości pytam bo felga 19" aż tak popularna nie jest. Co innego 17". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Czyli są zimówki do kompaktów za 200 Polecam jeszcże uniroyale bardzo dobra zimowa w dobrej cenie. Miłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobs Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 zima( przód i tył) to minimum producenta auta 245/55/17 lato przód 245/45 chyba/ 19 tył 275/40 chyba/ 19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aressi Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 zima( przód i tył) to minimum producenta auta 245/55/17 lato przód 245/45 chyba/ 19 tył 275/40 chyba/ 19 No to fajnie musi wyglądać ta Twoja furka na takich laczkach! :applause: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Może i golf VII generacji lata też na 15 calowych felgach, moze i są kompakty na "runflatach", moze i golf nie jest dla niektórych pierwowzorem klasy kompakt, mimo że jest, może komuś mylić się opona dębica z oponami klasy HP. To nie jest wazne. Ważne abyśmy bezpiecznie jeżdzili i zawsze dojechali na miejsce. A wszystkie te nasze porady i wymiana zdań, mam nadzieję ,że jakoś tam nam się przydadzą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuenosAires Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Panowie, czemu tak nerwowo? : W kwestii ceny i ja dorzucę swoje dwa grosze. Jeśli chodzi o kompakty to przeanalizujmy dość popularny chyba rozmiar opony 195/60R15. Ceny zimówek: Goodride SW608 (???) - 165 zł za sztukę (najtaniej na ceneo) Dębica Frigo 2 - 192 zł za sztukę (pierwsza sensowna oferta - nie chińska) Fulda Kristall Supremo - 209.10 zł Bridgestone Blizzak LM30 - 216 zł Pirelli W190 Snowcontrol Serie II - 246 zł Dunlop SP Winter Sport 3D - 261 zł Goodyear Ultra Grip 8 - 271 zł Continental ContiWinterContact TS 850 - 293 zł Michelin Alpin A4 - 325 zł Czyli dla każdego co dobrego! Z tym, że komplet rzeczywiście dobrych opon w tym rozmiarze to wydatek rzędu 1000-1200 zł A jeśli chodzi o "Niemca"? Jak dobrze poszukać w sklepach internetowych niemieckich czy austriackich to się okaże, że ceny opon są takie same jak w polskich sklepach internetowych. Czasem ciut wyższe, a czasem ciut niższe (!). Oczywiście analizuję tylko zakup nowych opon. Problem jak zwykle tkwi w sile nabywczej naszych polskich wynagrodzeń. : : :angry: :angry: :angry: :sorrow: :sorrow: :sorrow: Sami sobie odpowiedzcie na pytanie ile nowych opon może sobie kupić Niemiec za swoje przeciętne wynagrodzenie, a ile Polak? Ale to dotyczy również benzyny, masła, wędliny, skipassów i co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy! Ale to już chyba nieco inny temat! :eek: Dlatego wychodźmy na ulice, protestujmy. Nie bądźmy jak owce do strzyżenia. A NA NARTACH JEŹDZIJMY DLA PRZYJEMNOŚCI :angel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogdan B-13 Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Dlatego wychodźmy na ulice, protestujmy. To tak wzorem Greków? A może zamiast tego po prostu weźmy sie do roboty, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aressi Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 To tak wzorem Greków? A może zamiast tego po prostu weźmy sie do roboty, co? No! Skoro już o tym mowa to w tym kraju są też tacy, którzy ostro tyrają! I mimo wszystko są strzyżeni! :angry: Ale to chyba nie jest o oponach?! :eek: Sorry za off topic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuenosAires Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 No! Skoro już o tym mowa to w tym kraju są też tacy, którzy ostro tyrają! I mimo wszystko są strzyżeni! :angry: Ale to chyba nie jest o oponach?! :eek: Sorry za off topic. Ale właściwie o czym warto rozmawiać: tylko o nartach, polityce i kobietach. A o gumach? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogdan B-13 Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 :angry: Ale to chyba nie jest o oponach?! :eek: No, pośrednio jest. Piszemy w temacie SAMOCHODEM NA NARTY. Jak dojedziesz tym samochodem na narty, nawet na dobrych zimowych oponach, skoro na ulice wyjdą wszyscy niezadowoleni ze swoich dochodów? To przeciez wszystko zablokują! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aressi Napisano 24 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 24 Listopad 2012 Ale właściwie o czym warto rozmawiać: tylko o nartach, polityce i kobietach. A o gumach? :wink: O nartach i kobietach zawsze!!! : O polityce to już może niekoniecznie. :frustrating: Już chyba wolę o gumach! :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogdan B-13 Napisano 25 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2012 Już chyba wolę o gumach! :wink: Zimowych, letnich, na felgi różnej wielkości i z najróżniejszymi bieżnikami!:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 25 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2012 Drodzy "forumowicze". Coś mi sie wydaje, że to ostatnie podrygi aby z jazdy autem czerpać zadowolenie. Motoryzacja sie zmienia. Wprowadzane są nowe ograniczające kierowcę rozwiazania techniczne. Do tego rządzący, policja i inni, których cała masa, konsekwentnie wprowadzą takie przepisy, że jazda samochodem bedzie tak eksytujaca, jak np. pociagiem! Moze i pociąg lepszy, bo przy torach brak ekranów! Wiec korzystajmy kto jeszcze moze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobs Napisano 25 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2012 Bumer, pamiętasz jak wygladała komunikacja w " Raport Mniejszości" lub "Ja Robot" ? Może nie za rok,czy 10 ale "TO" się zbliża:eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill Napisano 25 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2012 Może i golf VII generacji lata też na 15 calowych felgach, moze i są kompakty na "runflatach", moze i golf nie jest dla niektórych pierwowzorem klasy kompakt, mimo że jest, może komuś mylić się opona dębica z oponami klasy HP. To nie jest wazne. Ważne abyśmy bezpiecznie jeżdzili i zawsze dojechali na miejsce. A wszystkie te nasze porady i wymiana zdań, mam nadzieję ,że jakoś tam nam się przydadzą. nie moze tylko golf jest sprzedawany na 15, i dla mnie nie jest zadnym pierowozorem - bo to nie ma zadnego znaczenie, a bezpiecznie mozna jezdzic i na debicach i na oponach klasy hp, ale nie o to chodzilo, bo jesli ktos chce to gume do nowego kompaktu za 200 zeta, i zupelnie bezpiecznie na nich jezdzic, osobiscie wole nowa fulde czy uniroyale niz te tzw. w dobrym stanie z drozszych opon, no ale kazdy zrobi jak uwaza. milego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 26 Listopad 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Listopad 2012 W ostatnim numerze Motoru (Nr 48/2012) jest zamieszczony test opon zimowych Semperit Speed-Grip 2 w rozmiarach 195/65/15, 205/55/16 i 225/45/17. Wyniki okazały się dość zaskakujące. Teoretycznie opona optymalna, 205/55/16 okazała się najgorsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aart77 Napisano 14 Luty 2014 Zgłoszenie Share Napisano 14 Luty 2014 Zimowa opona jako bardziej miękka, na mokrym w zimie zachowuje się o niebo lepiej niż letnia na mokrym w zimie (fizyka !!!) A co do łańcuchów, to widocznie nigdy nie wjeżdżałeś swoją "czteronapędówką" na austriacki Hochkar po zaśnieżonej i oblodzonej trasie, bo nie pisałbyś takich głupot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fredek321 Napisano 4 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2017 43 minuty temu, mig12345 napisał: Coż... samochód to nie traktor 200KM, nie wszędzie wjedzie- trzeba to uszanować... ;-) Czasami nawet traktor, a nawet ratrak nie poradzi. W którymś z wiślańskich ośrodków miał miejsce wypadek polegający na osunięciu się ratraka wraz z ogromną połacią śniegu, którą ratrakował. Na szczęście obyło sie bez ofiar. Jak widać są sytuację, że jedynie wyciągarka pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.