juice Napisano 5 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2008 Rzecz oczywista, ale zdarzylo mi sie juz tak ustepowac miejsca, ze z gorki tez nie moglem ruszyc. Ot, to byly zimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 5 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2008 Rzecz oczywista, ale zdarzylo mi sie juz tak ustepowac miejsca, ze z gorki tez nie moglem ruszyc. Ot, to byly zimy pchanie z górki jest trochę lżejsze niż pod górkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 5 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2008 pchanie z górki jest trochę lżejsze niż pod górkę Andrzej, a skąd ma wiedzieć co to pod górkę i co to z górki na Kocierz na 100% nie wyjeżdżał, a co za tym idzie nie zjeżdżał, więc skąd na wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość berry Napisano 5 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2008 Andrzej, a skąd ma wiedzieć co to pod górkę i co to z górki na Kocierz na 100% nie wyjeżdżał, a co za tym idzie nie zjeżdżał, więc skąd na wiedzieć Ale przecież na Kocierz wjeżdżając i zniej zjeżdżając nic nie trzeba robić, bo koła i tak same w koleinach będą kierować się gdzie trzeba :-))))))... szczególnie po ciepłych dniach i zimnych nocach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 5 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 5 Październik 2008 Ale przecież na Kocierz wjeżdżając i zniej zjeżdżając nic nie trzeba robić, bo koła i tak same w koleinach będą kierować się gdzie trzeba :-))))))... szczególnie po ciepłych dniach i zimnych nocach... tiak:) a juz totalna extrema jest wtedy , jak są tylko trzy tory(koleiny) i ten środkowy jest wspólny dla obu kierunków:o ,a droga wąska jak stopięćdziesiąt:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_duch Napisano 6 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2008 powiem tak,duzo ludzi jak to pisaliscie z nizin rzadko widzi snieg i nawet jak maja zimowki i do tego lancuchy to moze to nic nie dac.Na nizinach nie opanujesz jazdy na łancuchach pod góre wiec najwazniejsze OSTROZNIE i jesli nie czujesz sie na silach podjechac pod jakas gorke zrezygnuj bo moze sie to skonczyc nieszczesliwie dla Siebie jak i dla innych ktorzy np.umieja opanowac sytuacje. Wiec poprostu OSTROZNIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklim Napisano 6 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2008 powiem tak,duzo ludzi jak to pisaliscie z nizin rzadko widzi snieg i nawet jak maja zimowki i do tego lancuchy to moze to nic nie dac.Na nizinach nie opanujesz jazdy na łancuchach pod góre wiec najwazniejsze OSTROZNIE i jesli nie czujesz sie na silach podjechac pod jakas gorke zrezygnuj bo moze sie to skonczyc nieszczesliwie dla Siebie jak i dla innych ktorzy np.umieja opanowac sytuacje. Wiec poprostu OSTROZNIE OSTROŻNIE to się jeże romnażają:D:D taki żarcik mi sie przypomniał ale faktycznie zgadzam się - ostrożności i rozwagi nigdy za wiele , chociaż czasem zbyt długie zastanawianie się czy jechać albo nie jechać , zatrzymać się albo nie,zwolnić ,nie zwolnić, też do niczego dobrego nie prowadzi:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 7 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2008 Trzeba przemyśleć 2 razy chyba że się jest "blondyną" i może troszkę to potrwać to wtedy polecam postój na poboczu i rozważenie całej sytuacji :D Rozwaga przede wszystkim ale pomoce sprzętowe w takich warunkach są równie ważne. Co z tego że będę myślał jak nie mam nic przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemi1 Napisano 31 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 31 Październik 2008 Witajcie ja własnie zamówiłem Nokiany WR2 Dpo Paska Kombi mysle ze sie dobrze sprawdza akurat nówki na grudzień. Zastanawiam sie co do łańcuchów nikogo nie znam kto by miał możecie cos polecić i jak w kwestii finanosowej sie ma czy warto kupowac takie za ok 100-150zl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 31 Październik 2008 Zgłoszenie Share Napisano 31 Październik 2008 Nokiany ponoć ok - nawet o tych ostatnio myślalem ale kupiłem Dunlopy. Łańcuchy przerabialem z racji miejsca zamieszkania - miałem 2 komplety, droższe z takim patentem co się niby sam naciąga i tanie co to po przejechaniu powoli 50 m trzeba wysiac i podociągać. Jak dla mnie lepsze były te tańsze bo łatwiej się je zakładało- samo podociąganie to już był barszcz, te zaś z patentem fajnie sie w sklepie zapinało ale zapiąć to w warunkach bojowych było średnio. A jak już sie założy to nie ma różnicy. Cenowo to nie pamiętam bo to było z 6 lat temu a teraz to wcale nie używam bo na 4x4 się przesiadlem. Inna sprawa,że takie łancuchy to się bardzo rzadko używa więc nie ma co przeinwestowywać - byle solidne były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 łańcuchy w 4x4 wie może ktoś jak mają być założone łańcuchy w autku z napędem na 4 koła instrukcję mam po holendersku to raczej nic tam nie znajdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 A komplet masz na jedną oś czy obie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 wie może ktoś jak mają być założone łańcuchy w autku z napędem na 4 koła instrukcję mam po holendersku to raczej nic tam nie znajdę To że z napędem na 4 koła to jest jeszcze zbyt mało informacji żeby to ustalić, ale mało prawdopodobne żeby było Ci dane kiedykolwiek zakładać przy napędzie 4x4, co nie zmienia faktu że warto to wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 napęd jest stały i równo na obie osie bez elekroniki i sprzegła jest jeszcze coś ala reduktor (dzisiaj nawet sprawdzałem jak to działa, byłem na soszowie ) a autko to subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 Jak napisałeś że stały, równy na obie osie i bez elektoniki to wiedziałem że subaru Poszukałem trochę i we wszystkich portalach piszą że w samochodach z napędem 4x4 trzeba luknąć w zalecenie producenta czyli w instrukcje na którą ośkę założyć. A jeśli masz zestaw na wszystkie kółka to napisz jaki to rodzaj łańcuchów. Jedne montuje się i napina samemu inne zakłada i po przejechaniu kilkunastu metrów same się napinają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 napęd jest stały i równo na obie osie bez elekroniki i sprzegła jest jeszcze coś ala reduktor (dzisiaj nawet sprawdzałem jak to działa, byłem na soszowie ) a autko to subaru Wydaje mi się że przy takim napędzie powinny być na wszystkich kołach, ale pewności nie mam. A jak byłeś na Soszowie to wiesz który to podjazd ten w prawo pod wypożyczalnie tuż pod dolną stacją kolejki - już bardziej stroma droga raczej nie może być i samochód z napędem 4x4 rusza na lodzie pod ten podjazd bez problemu:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość to ja Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 Z własnego doświadzcenia mogę powiedzieć, że przy czterech napędzanych kółkach łańcuchy raczej nie są potrzebne. Mnie jak na razie pokonała jedna górka: lewy zakręt na dojeździe do Chaty na Groniu w Mesznej. Było tak ślisko, że kiedy się zatrzymałem auto zjechało bokiem z piętnaście metrów i szczęście, że przed lasem zrobiło się płasko. I tak bym tam wyjechał, ale sobie odpuściłem bo na dół mogło by być ciepło. Nie ma żadnej normalnej ogólnodostępnej drogi gdzie by sobie cztery kółka nie poradziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 Z własnego doświadzcenia mogę powiedzieć, że przy czterech napędzanych kółkach łańcuchy raczej nie są potrzebne. No i mając podobne doświadczenia nie wożę i nawet nie posiadam łańcuchów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 Jak masz Subaru to łańcuchy zakłada sie na przednią oś, głownie w ciężkich warunkach chodzi tu o poprawienie hamowania oraz o lepszą skrętnosc a za te elementy odpowiada głównie przód. Na śliskim i w kopnym śniegu z racji specyfiki przeniesienia napędu auto jest raczej pchane przez tylne koła (otwarty dyfer na przedniej osi więc te koła szybciej tracą napęd- łańcuchy też tu pomagają). Mam 2 subaraki i nigdy nie zakładałem łańcuchów, zatrzymałem sie tylko raz i to ze względu na zawiśnięcie na podwoziu w głębokim śniegu. Te auta dają radę naprawdę - warto zainwestowac w dobre zimówki, łańcuchy sobie raczej można darowac, no chyba,że na pokaz dla policji w Alpach lub wybieramy się na jakąś ekstremę. Takie pytanko - jakie masz to Subaru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość to ja Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) i... Aprops opon całorocznych, bo gdzieś był taki temat, kolega korzysta z nich od lat w Foresterze i nie chce innych. Edytowane 16 Listopad 2008 przez to ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 legacy outbecka a łańcuch zostały mi z poprzedniego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihumor Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 (edytowane) OBK to świetne auto, jeśli masz reduktor to pewnie 2,5 litra benzyna w manualu - jeździłem tym sprzętem, ma dosyć mocno spięty tył (coś w rodzaju szpery) więc na pewno dobrze daje radę w zimie, nie ma obaw, łańcuchy raczej nie groża. To auto mimo dośc wysokiego zawieszenia jeździ jak żelasko, nie buja, świetnie trzyma w zakrętach. A łańcuchy dobrze czasem mieć w bagażniku bo nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni. No i jak popada śniegiem to wtedy go docenisz, trzymanie jest pierwsza klasa, pewnośc prowadzenia po śliskim nieporównywalna z tzw ośką. Kiedyś waliłem noca autostradą pod Salzburgiem dziewiczo zasypaną 10 cm warstwą śniegu 100-120 przez ponad godzine - to była radocha. Gratuluję wyboru. Edytowane 16 Listopad 2008 przez mihumor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hucu Napisano 16 Listopad 2008 Zgłoszenie Share Napisano 16 Listopad 2008 Marcin,ale łańcuchy zostaw na wszelki wypadek.Zawsze sie mogą przydać,gdy trzeba będzie krowy przepalikować:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lupus Napisano 5 Grudzień 2009 Zgłoszenie Share Napisano 5 Grudzień 2009 A przełęcz Krowiarki, 30 cm przy opadach śniegu. To była jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JC Napisano 3 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 3 Styczeń 2010 Jakiś czas temu pisaliśmy o oponach zimowych jakie używamy. Jako, że pierwszy raz mam okazje jeździć na austriackich oponach napisze kilka słów w tym temacie. Przed sezonem zaopatrzyłem się w opony Semperit Speed Grip. Są to opony austriackie produkowane przez firmę, która w 1985 roku została przejęta przez giganta rynku Continental. Jak wcześniej pisałem miałem okazję dooobrze przetestować opony w warunkach zimowych. Moje odczucia sa jak najbardziej pozytywne. Nie miałem problemów z jazdą po śliskich nawierzchniach, po błocie posniegowym i sniegu. Auto prowadziło się bardzo stabilnie. Atutem tych opon jest umiarkowana cena w porównaniu innych producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.