Ziemowit Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 (edytowane) 6 minut temu, Victor napisał: 40 tyś km w lekko ponad rok to nie jest dużo . Gdyby było 120 tys w rok to rozumie. Taka opona powinna śmiało wytrzymać moim zdaniem właśnie taki odcinek lub 3 max 4 sezony. Na Michałach takie km czy sezony to norma. Dunlopy czy Goodyear jako miękkie mieszanki letnie, dwa sezony to dobry rezultat. Jednak to opona całoroczna . Sam nie wiem co myśleć o tym . Poczekam spokojnie na decyzje producenta i jego argumentacje . To może ja się nie znam. Ja robię 15tys rocznie (mało bo nie dojeżdżam do pracy). Edytowane 5 Lipiec 2021 przez Ziemowit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 W bogatych krajach przyjmuje się 50k km jako standarowy okres trwałości opon. Jak miałeś wielosezonowe i latałeś dużo latem po autostradach to zupełnie normalne. Pewnie jeszcze masz ciężkiego suva. Michelin akurat słynie z wybitnej trwałości. Często ustępuje parametrami innym topowym konkurentom ale zapewnia dużo większą trwałość. Choć nie wiem jak to się ma do opon wielosezonowych. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 2 minuty temu, sstar napisał: Continentale letnie to wg mnie konkursowe opony, musza wygrać jako nowe w różnych niemieckich rankingach jak adac i inne; tez zajechałem w dwa czy trzy sezony, choc wyszło troche więcej to jednak nie po to człek płaci za oponę premium, aby po dwóch sezonach je zmieniać; Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeeb Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 (edytowane) moje całoroczne Nokiany po 35 TKM - na przednim kole zostało 7mm ana tylnym 8mm bieżnika Edytowane 5 Lipiec 2021 przez Jeeb 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 (edytowane) 4 minuty temu, Spiochu napisał: Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych). I tak uczyniłem,wróciłem do letniego Michała . Różnica w jeździe była dziś kosmiczna .Moglbym spokojnie stwierdzić ze nie kupiłem nowych opon a nowe auto. W garażu zawsze były 4 sety ale zajmowały miejsce, kiedy doszedł dziadek E24 zrobiło się ciasno. Dlatego stwierdziłem ze zaryzykuje i kupię 4 sezony. Żona będzie śmigała dalej, a ja na zimę zorganizuje kolejny komplet. Edytowane 5 Lipiec 2021 przez Victor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 Wracając do samych opon. W marcu kupiłem auto na letnich. Na takich wyjechało z salonu. (Rok produkcji opon 2014, obecny przebieg 48k). Bardzo dziwne są te "letnie". W zimie i wiosną działały super (nie na śniegu) a teraz jak jest ciepło to lipa. Piszczą, ślizgają się, auto słabo trzyma się drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 2 godziny temu, Victor napisał: Pozwolę sobie wrócić do tematu opony wielosezonowej.. Tak wyglada komplet po 18 miesiącach jazdy 🤦♂️tragedia… Jak na mój gust opony jeżdżone na zbyt niskim ciśnieniu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 2 minuty temu, Bumer napisał: Jak na mój gust opony jeżdżone na zbyt niskim ciśnieniu. 2.4 bara książkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sstar Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 35 minut temu, Spiochu napisał: Jak chcesz mieć premium to zmieniaj co sezon. Tak to po roku masz już zwykłe opony lub nawet słabiej (względem nowych). Nie chce premium, chce trwałość. Conti mimo, że świetne, dyskwalifikuje trwałość, Michelin z kolei trwałe. Z oponami eksperymentuje, teraz Goodyear, Nokian i Pirelli, no i Michelin. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarioJ Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 1 godzinę temu, Victor napisał: 2.4 bara książkowe niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard, ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon. może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemowit Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 Ja jestem mniej wytrawny, ale na 215/55 R17 jeżdżę zawsze na 2.4 niezależnie od pory roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sstar Napisano 5 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2021 25 minut temu, MarioJ napisał: niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard, ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon. może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ? niekoniecznie Tucson 2.1 gdy Jazz 2.2-3 passat 2.5-6 wiec suv z natury nie pompuje nie więcej; choc to nietypowa opona bo 16, no ale Passat tez 16 jakby co to moge uscislic dane ale idea co do pompowania jest taka tucson<jazz<passat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 6 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2021 Zastanawiające jest to ze producent daje 5 letnia gwarancje . Jeżeli @Spiochugdzies wyczytał ze 50tkm to norma ,wiec mozna sadzić że producent wychodzi z założenia 10tkm jazdy rocznej . Często firmy ubezpieczeniowe również pytają o roczny przebieg, składka ubezpieczenia może się różnic cenowo jeżeli km robimy mniej lub więcej . Jeżdżę kombiakiem E 4matic ,głównie sam na lekko wiec 2.4 to zalecenie książkowe ,gdy pełny zalecane 2.6. Fakt jest faktem,nie po to inwestuje się w premium żeby po sezonie czy dwóch oddać komplet do utylizacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemowit Napisano 6 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2021 7 minut temu, Victor napisał: Fakt jest faktem,nie po to inwestuje się w premium żeby po sezonie czy dwóch oddać komplet do utylizacji . To poszukaj innych opon. Michały Crossclimate + mają nieco twardszą mieszankę niż inne całoroczne i lepiej sprawdzają się jak jest ciepło, wolniej się również zużywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 6 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2021 6 minut temu, Ziemowit napisał: To poszukaj innych opon. Michały Crossclimate Kupiłem lato Michelin Primacy 4, wcześniejsze lata jeździłem na pilot sport 4 rewelacyjne opony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 6 Lipiec 2021 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2021 9 godzin temu, MarioJ napisał: niektóre suvy zalecają 2.7 w trybie eco, 2.4 jako standard, ja jeżdżę na 2.6, przypuszczam że to lepiej dla spalania, ale może też lepiej dla trwałości opon. może Spiochu skomentujesz, robisz się tutaj za wytrawnego kierowcę-amatora ? Dla spalania lepiej, dla przyczepnosci z reguly gorzej, dla sztywnosci poprzecznej i reaktywnosci lepiej. Co do trwalosci to moze byc ciut lepiej jesli nie przesadzisz. Moim zdaniem warto pompowac na zalecane wartosci ale mierzyc dobrym manometrem. (Te na stacjach roznie dzialaja). Proponowalbym tez pompowac kola jak jest chlodno. Cisnienie rosnie wraz z temperatura. Jak w upal bedzie troche wyzsze to nawet lepiej a odwrotnie mozemy spasc ponizej zalecanych wartosci. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 10 Sierpień 2021 Zgłoszenie Share Napisano 10 Sierpień 2021 Powracając do tematu reklamacji opon,producent uznał wadę opon jednak w 54% z uwagi na zużyty bieżnik (zastanawiająca argumentacja,wada opon=szybko zużyty bieżnik,tak na zdrowy rozsądek ) Bardziej śmieszne stwierdzenie przedstawiciela firmy kiedy pojawił się u mnie, uznał na wstępie,ze reklamacja powinna być w pełni odrzucona ponieważ moc auta jest zbyt duża do opon 4 sezonowych (max silnik 2.0). Na moje stwierdzenie po co producent produkuje tak szerokie opony które nie da się zainstalować do małolitrażowych silników zaczął ą-ę. W dalszej części rozmowy stwierdził jednak że spękania nie są naturalna wina jazdy kierowcy lub zależne od mocy silnika . Podsumowując,wszystkie spękania-popękania to wada mieszanki . Warto reklamować . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gabrik Napisano 10 Grudzień 2022 Zgłoszenie Share Napisano 10 Grudzień 2022 (edytowane) Nie wiedziałem gdzie....sprzedam okazyjnie (oba komplety nowe) lub zamienię łańcuchy. Ja potrzebuję obecnie 215/55/16 Edytowane 10 Grudzień 2022 przez gabrik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 (edytowane) Witam Mam pytanie do kogoś kto może już kupił i użytkował “ skarpety śniegowe “ DAC na opony jako alternatywa dla łańcuchów . Jakią ma opinie,czy to ,jednorazowy” produkt choć podają dwa lata gwarancji czy jednak może trwały produkt i warto zainwestować ? Dziś przeglądałem trochę ofert łańcuchów w necie i trafiłem właśnie na taką alternatywę . Ma wszystkie pozwolenia więc można je używać we wszystkich krajach UE. Cenowo podobnie do średniej jakości łańcuchów a zakładanie na oponę banalnie proste . https://www.bol.com/nl/p/sneeuwsokken-voor-bandenmaat-225-50r17/9300000131518574?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Edytowane 22 Listopad 2023 przez Victor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 🤦♂️Zapomniałem o YT a tam 🥳 Przekonujące powiem szczerze .Nawet nie wiedziałem że taki produkt jest na rynku . Jak dla mnie bomba i chyba nie pozostaje nic innego jak go zamówić . pozdrawiam Jeżeli ktoś użytkował to oczywiście z chęcią przeczytam jego opinie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolek723 Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 Ja używam firmy goodyear i są super . W tym roku kupiłem po 3 sezonach nowy komplet bo zmieniłem samochód z większymi kołami . Ten pierwszy po 3 sezonach praktycznie brak zużycia. Niestety ten model jest już ciężko do zdobycia . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 Godzinę temu, Victor napisał: Witam Mam pytanie do kogoś kto może już kupił i użytkował “ skarpety śniegowe “ DAC na opony jako alternatywa dla łańcuchów . Jakią ma opinie,czy to ,jednorazowy” produkt choć podają dwa lata gwarancji czy jednak może trwały produkt i warto zainwestować ? Dziś przeglądałem trochę ofert łańcuchów w necie i trafiłem właśnie na taką alternatywę . Ma wszystkie pozwolenia więc można je używać we wszystkich krajach UE. Cenowo podobnie do średniej jakości łańcuchów a zakładanie na oponę banalnie proste . https://www.bol.com/nl/p/sneeuwsokken-voor-bandenmaat-225-50r17/9300000131518574?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Może i ok ale nie spełniają norm więc nie zawracaj sobie głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 13 minut temu, Lexi napisał: Może i ok ale nie spełniają norm więc nie zawracaj sobie głowy. Jak to? Jeśli łańcuchy śniegowe są obowiązkowe ze znakiem drogowym, możesz również użyć plastikowych łańcuchów śniegowych lub skarpet śniegowych zamiast metalowych łańcuchów śniegowych, pod warunkiem, że są one zgodne z normą europejską EN 16662-1. Podczas jazdy łańcuchami śniegowymi maksymalna prędkość to 50 km/h. Norma EN -16662-1 De DAC-sneeuwsokken zijn het ideale hulpmiddel als je onderweg in winterse omstandigheden terecht komt. De sneeuwsok is zeer geschikt voor de momenten wanneer er sneeuw en ijs op het wegdek liggen. Deze DAC-sneeuwsok heeft het nieuwe Europese keurmerk (EN-16662-1) voor sneeuwkettingen waardoor ze in ieder land toegestaan zijn en gezien worden als echte sneeuwkettingen…..bla bla bla Czyli norma jest! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 4 minuty temu, Victor napisał: Jak to? Jeśli łańcuchy śniegowe są obowiązkowe ze znakiem drogowym, możesz również użyć plastikowych łańcuchów śniegowych lub skarpet śniegowych zamiast metalowych łańcuchów śniegowych, pod warunkiem, że są one zgodne z normą europejską EN 16662-1. Podczas jazdy łańcuchami śniegowymi maksymalna prędkość to 50 km/h. Norma EN -16662-1 De DAC-sneeuwsokken zijn het ideale hulpmiddel als je onderweg in winterse omstandigheden terecht komt. De sneeuwsok is zeer geschikt voor de momenten wanneer er sneeuw en ijs op het wegdek liggen. Deze DAC-sneeuwsok heeft het nieuwe Europese keurmerk (EN-16662-1) voor sneeuwkettingen waardoor ze in ieder land toegestaan zijn en gezien worden als echte sneeuwkettingen…..bla bla bla Czyli norma jest! Znaki nakazu używania łańcuchów śniegowych w Austrii są jasno i klarownie opisane. Na drogach z takimi znakami można poruszać się pojazdami z zamontowanymi na kołach łańcuchami śniegowymi, czyli łańcuchami metalowymi. Łańcuchy śniegowe muszą spełniać wymagania jednej z dwóch norm Ö-Norm 5117 (łańcuchy do samochodów osobowych) lub Ö-Norm 5119 (łańcuchy do samochodów ciężarowych). Skarpetki samochodowe nie spełniają wymogów żadnej z tych norm. Nie wolno więc ich używać! Zamontowanie ich na kołach nie daje uprawnień do wjazdu na takie drogi! A czy wolno jest je sprzedawać? Z punktu widzenia sprzedawców skarpetek - oczywiście, że tak. Jak długo skarpetki samochodowe będą znajdować swoich nabywców, tak długo sprzedawcy będą je sprzedawać. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victor Napisano 22 Listopad 2023 Zgłoszenie Share Napisano 22 Listopad 2023 6 minut temu, Lexi napisał: Znaki nakazu używania łańcuchów śniegowych w Austrii są jasno i klarownie opisane. Na drogach z takimi znakami można poruszać się pojazdami z zamontowanymi na kołach łańcuchami śniegowymi, czyli łańcuchami metalowymi. Łańcuchy śniegowe muszą spełniać wymagania jednej z dwóch norm Ö-Norm 5117 (łańcuchy do samochodów osobowych) lub Ö-Norm 5119 (łańcuchy do samochodów ciężarowych). Skarpetki samochodowe nie spełniają wymogów żadnej z tych norm. Nie wolno więc ich używać! Zamontowanie ich na kołach nie daje uprawnień do wjazdu na takie drogi! Dziękować za info . Co za kraj 🤦♂️ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.