Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Opony zimowe i łańcuchy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Waldek ma rację, że to kompromis. Dobra opona wielosezonowa premium na pewno nie dorówna dobrym zimówkom premium i letnim premium, ale sądzę, że może stawać do konkurencji z oponami zimowymi czy letnimi ze średniej jak i ekonomicznej półki. Testy, których jest coraz więcej pokazują, że w tego rodzaju ogumieniu dokonał się znaczny postęp przez ostatnie 10 lat.

Edytowane przez Ziemowit
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, waldek~ napisał:

Marcin tutaj się z Tobą nie zgodzę. Trzy razy zmieniałem wtedy pas ruchu a była mega szklanka. Do tego był niezły zakręt. Miękka guma zapewnia w jakimś stopniu możliwość kontrolowania samochodu. Jeżeli nie spanikujesz i nie zrobisz nagle nerwowego ruchu kierownicą to są szanse się uratować. Natomiast gdy guma jest twarda to lekka nierówność, pochylenie drogi potrafi obrócić samochód, wtedy trzeba liczyć na cud. Dlatego nie jeżdżę na oponach zimowych więcej niż 4 lata.

Akurat w testach na lodzie opony wielosezonowe są lepsze od zimówek . Przy 30% zużyciu opony wielosezonowe są również lepsze na śniegu od zimówek .B|

Edytowane przez zaruski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcinn napisał:

Cóż ,drogi Waldku masz takie prawo się nie zgodzić.

Marcin moim celem nie było udowadnianie kto ma rację, jeśli tak to odebrałeś, ale mam pewne doświadczenie jeśli chodzi o opony. Temat rzeka, a jeździć po szklance mam przyjemność  co najmniej 3-4 razy w sezonie.

48 minut temu, zaruski napisał:

Akurat w testach na lodzie opony wielosezonowe są lepsze od zimówek . Przy 30% zużyciu opony wielosezonowe są również lepsze na śniegu od zimówek .B|

Uważaj bo jeszcze ktoś w to uwierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ziemowit napisał:

Biją, tzn. jest stukot bo kamienie często wchodzą w bieżnik czy to coś jeszcze innego gorszego, np. biją bo jajowata opona? A wiem, że często wchodzą kamienie bo w jednym aucie rodzina ma 4Seasons G2.

Warto jeszcze rzucić okiem na wielosezonówki Continental, Vredestein i Pirelli, które w niektórych recenzjach zbierają wysokie noty.

Przy 30-40km/h i potem od 130km/h czujesz i słyszysz bicie. Przy tej niższej prędkości samochód wpada w wibracje jakby rzeczywiście miał "jajowate" opony. Dodam, ze kola byly wywazane i nic sie nie poprawilo. Dzisiaj kurier odebrał opony... zobaczymy.

Edytowane przez mysiauek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Ziemowit napisał:

Oj kiedyś miałbyś naprawdę sporo racji ale dziś się mylisz. Postęp dzieje się dziś i jutro, zmienia wszystko co do tej pory byliśmy przyzwyczajeni. Z roku na rok wielosezonówki są coraz lepsza ale i niestety coraz droższe.

Oj gruba to niestosownosc tak mówić.  Ja, który po deszczu jeżdżę na jednych oponach, po wilgotnym na innych, po suchym jeszcze innych , a po suchym kiedy ciepło jeszcze innych. Na warunki zimowe mam jedynie 3 kpl opon, no ale zawsze mogę zakładać inne na os przednia i tylna, to i kombinacji będzie sporo. 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za podjęcie tematu, jedno o czym nie pomyślałem, że te moje wielosezonowki mialy jakis sens to przy pomim przebiegu powiedzmy 20 tysiecy rocznie musialbym kupowac nowe co 2 max 3 lata. pewnie w moim samochodzie ktorym jezdze na narty wroce do zimowek jednak. a łańcuchy to osobny temat. kazdy poiwnien miec i umiec zakladac bez wzgledu ma jakie opony. to, że nie podjedzie to pryszcz. gorzej jak mieszka gdzies na górce i się nie zatrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2019 o 17:03, mysiauek napisał:

Przy 30-40km/h i potem od 130km/h czujesz i słyszysz bicie. Przy tej niższej prędkości samochód wpada w wibracje jakby rzeczywiście miał "jajowate" opony. Dodam, ze kola byly wywazane i nic sie nie poprawilo. Dzisiaj kurier odebrał opony... zobaczymy.

Reklamacja gwarancyjna odrzucona. Brak wad, opony mieszczą się w normach.

Gdyby ktoś chciał chciał kupić4 praktycznie nowe opony GoodYear4Seasons 195/65/15 to zapraszam do składania ofert na priv...
Na walkę przez niezależnego rzeczoznawce i rzecznika praw konsumenta nie mam czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
51 minut temu, andy_n napisał:

Ostatnio dużo mówi się o śniegu więc nasuwa mi się pytanie.
Czy muszę kupić łańcuchy śniegowe do samochodu? Czy to jest zakup niezbędny?

 

Lepiej nosić niż się prosić, ale nie użyłem od 15 lat.

Używał ktoś opaski antypoślizgowe?

Taurus_Easy_Drive_-_zdjecie_ilustracyjne

https://www.taurus.info.pl/b2b/blog/wiadomosci-i-wydarzenia/taurus-easy-drive-nowatorskie-opaski-antyposlizgowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Hipotetyczna sytuacja. Narciarz pojechał w zimówkach 20 Kwietnia z PL na narty gdzieś wysoko w Alpy. Zastał tam sporo śniegu po ostatnich wiosennych intensywnych opadach. Wracał 10 Maja, temperatura na nizinie bardzo wzrosła przez ostatnie kilka dni. Miał wypadek jadąc na zimówkach po autostradzie w Czechach przy temp. powietrza +26°C, słonecznej pogodzie i suchej, nagrzanej nawierzchni.

Czy ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie?

Z informacji jakie znajduję w necie dowiaduję się, że autocasco działa tylko, jeśli opony są dostosowane do pory roku i aktualnie panujących warunków pogodowych.

Edytowane przez Ziemowit
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ziemowit napisał:

Rady w polskich serwisach informacyjnych są bardziej niż złe. Podpowiadają, że opony należy wymienić na letnie, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C, a na zimowe, gdy spada poniżej 7°C.

Cześć

Żartujesz oczywiście. Albo gadasz jak jakiś przerażony dziadek co nie ma co robić.

Pozdro

Pozdro

Edytowane przez Mitek
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opon idealnych. Nie ma  dobrych w każdych warunkach. To  podstawowe twierdzenie od którego powinniśmy rozpatrywać ich wybór do swojego samochodu i swoich potrzeb.

Opony różnią się od siebie:

1. konstrukcją,

2.użytymi materiałami, w tym mieszanką na tzw bieżnik,

3.rodzajem bieżnika. 

To jakby podstawowy podział. Konstrukcja opony ma wpływ na jej wytrzymałość, wagę, komfort jazdy, głośność, zużycie paliwa, reaktywność, drogę hamowania.

Uzyte materiały mają wpływ na  te same parametry jak wyżej.

Rodzaj bieżnika  ma wpływ na hamowanie, uciąg, aquaplaning, samooczyszczanie i praktycznie na te same parametry co w przypadku użytych materiałów i konstrukcji.

Każda opona jest kompromisem. Jak pisałem nie ma idealnych opon. Opony wielosezonowe są kompromisem  dla opon letnich i zimowych. One nigdy nie dorównają najlepszym parametrom opon letnich jak też i nie dorównają parametrom opon zimowych. Spełnią swoje zadane, często zadowolą klientów, szczególnie mało wymagających i mało rozeznanych w problematyce trakcji i prowadzenia auta. To będą takie flaczki, porównując do potraw. Sa i zupą i pożywne, i mięso, i najeść się można do syta.

Nie będę się rozpisywał na temat doboru opon i ich parametrów trakcyjnych i wytrzymałościowych bo to książkę trzebz by było napisać. Dość powiedzieć, że np dany typ opony będzie dobrze sprawował się w jednym  aucie ale w drugim już niekoniecznie. To zależy też od konstrukcji zawieszenia, układu kierowniczego, obciązeń.

Następnym mitem jest jakieś magiczne 7 stopni temperatury. Nie ma czegoś takiego, to tylko ogólne zalecenie  dla laików. Ono sprawdza się, ale nie zawsze. Na przykład opona letnia klasy premium zawsze będzie miała lepsze parametry trakcyjne na suchym od opony zimowej np w temperaturze 0 stopni. Opony zimowe z reguły mają bardziej miękką mieszankę gumy  bieżnika. To powoduje jej większą elastyczność w niskich temperaturach co niekoniecznie poprawia trakcję. Pamietajmy jednak że opona zimowa musi sobie radzić także na nawierzchni zaśnieżonej. Właśnie jej elastyczność i agresywny bieżnik powoduje zwiększenie przyczepności do podłoża. Opona letnia nigdy nie dorówna oponie zimowej trakcji na śniegu. 

Reasumując, świadomy kierowca wie na czym jeżdzi i wie czego może się spodziewać po swoich oponach i swoim aucie. Najlepsze rozwiązanie to komplet na zimę i koplet na lato. Choć i tu mogą być pułapki jak choćby majowy wyjazd na narty. Mnie się zdarzyło że pojechałem na Stubaj w maju na letnich. Wszystko było ok ale jednego dnia w nocy spadło trochę śniegu. Podjąłem się próby dojazdu do parkingu dolnej stacji. Nie udało się, zabrakło może 1,5 kilometra. Najgorsze było że jak już stanąłem to nie mogłem się ruszyć. Z pomocą  innych kierowców udało mi sie zawrócić i na narty pojechałem skibusem.  

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Bumer napisał:

Nie ma opon idealnych. Nie ma  dobrych w każdych warunkach. To  podstawowe twierdzenie od którego powinniśmy rozpatrywać ich wybór do swojego samochodu i swoich potrzeb.

Opony różnią się od siebie:

1. konstrukcją,

2.użytymi materiałami, w tym mieszanką na tzw bieżnik,

3.rodzajem bieżnika. 

To jakby podstawowy podział. Konstrukcja opony ma wpływ na jej wytrzymałość, wagę, komfort jazdy, głośność, zużycie paliwa, reaktywność, drogę hamowania.

Uzyte materiały mają wpływ na  te same parametry jak wyżej.

Rodzaj bieżnika  ma wpływ na hamowanie, uciąg, aquaplaning, samooczyszczanie i praktycznie na te same parametry co w przypadku użytych materiałów i konstrukcji.

Każda opona jest kompromisem. Jak pisałem nie ma idealnych opon. Opony wielosezonowe są kompromisem  dla opon letnich i zimowych. One nigdy nie dorównają najlepszym parametrom opon letnich jak też i nie dorównają parametrom opon zimowych. Spełnią swoje zadane, często zadowolą klientów, szczególnie mało wymagających i mało rozeznanych w problematyce trakcji i prowadzenia auta. To będą takie flaczki, porównując do potraw. Sa i zupą i pożywne, i mięso, i najeść się można do syta.

Nie będę się rozpisywał na temat doboru opon i ich parametrów trakcyjnych i wytrzymałościowych bo to książkę trzebz by było napisać. Dość powiedzieć, że np dany typ opony będzie dobrze sprawował się w jednym  aucie ale w drugim już niekoniecznie. To zależy też od konstrukcji zawieszenia, układu kierowniczego, obciązeń.

Następnym mitem jest jakieś magiczne 7 stopni temperatury. Nie ma czegoś takiego, to tylko ogólne zalecenie  dla laików. Ono sprawdza się, ale nie zawsze. Na przykład opona letnia klasy premium zawsze będzie miała lepsze parametry trakcyjne na suchym od opony zimowej np w temperaturze 0 stopni. Opony zimowe z reguły mają bardziej miękką mieszankę gumy  bieżnika. To powoduje jej większą elastyczność w niskich temperaturach co niekoniecznie poprawia trakcję. Pamietajmy jednak że opona zimowa musi sobie radzić także na nawierzchni zaśnieżonej. Właśnie jej elastyczność i agresywny bieżnik powoduje zwiększenie przyczepności do podłoża. Opona letnia nigdy nie dorówna oponie zimowej trakcji na śniegu. 

Reasumując, świadomy kierowca wie na czym jeżdzi i wie czego może się spodziewać po swoich oponach i swoim aucie. Najlepsze rozwiązanie to komplet na zimę i koplet na lato. Choć i tu mogą być pułapki jak choćby majowy wyjazd na narty. Mnie się zdarzyło że pojechałem na Stubaj w maju na letnich. Wszystko było ok ale jednego dnia w nocy spadło trochę śniegu. Podjąłem się próby dojazdu do parkingu dolnej stacji. Nie udało się, zabrakło może 1,5 kilometra. Najgorsze było że jak już stanąłem to nie mogłem się ruszyć. Z pomocą  innych kierowców udało mi sie zawrócić i na narty pojechałem skibusem.  

Cześć

Napisałeś to co jest oczywiste dla każdego normalnego kierowcy a ja chciałbym przeczytać np:

"Nie będę się rozpisywał na temat doboru opon i ich parametrów trakcyjnych i wytrzymałościowych bo to książkę trzebz by było napisać. Dość powiedzieć, że np dany typ opony będzie dobrze sprawował się w jednym  aucie ale w drugim już niekoniecznie. To zależy też od konstrukcji zawieszenia, układu kierowniczego, obciązeń."

Jak już zaczynasz pisać!

I jeże.li by Ci się chciało...

Reszta to oczywistości dla kogoś kto nie jest kosmitą i ma więcej niż 3 lata za kółkiem.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ziemowit napisał:

.. jeśli opony są dostosowane do pory roku i aktualnie panujących warunków pogodowych.

Jeśli jeździsz "w koło komina" a gdzieś dalej jedziesz raz na jakiś czas "rekreacyjnie" kup całoroczne jak radzi Jeeb - one są już bardzo dobre, coraz lepsze - nie to co dawniej.

Jeśli jeździsz dużo i daleko a do tego w "zimowe" tereny - lepiej mieć dwa komplety zima/lato 

Ja mam na lato komplet letnich i dodatkowo komplet całorocznych na "polska pseudo zimę" czyli chlapę - sprawdza się w "domowym" aucie i na narty. Teraz już bym został pewnie przy całorocznych.

Ale w aucie którym jeżdżę na długie dystanse już dwa komplety zima/lato.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tatita napisał:
10 godzin temu, Bumer napisał:

 

Podaj proszę przykład, albo chociaż zdefiniuj "dobre sprawowanie" - bo z całym szacunkiem do Twojego wpisu - brzmi to mało wiarygodnie ;)

😉

W tamtym roku zainwestowałem w ten kompromis .....

Dwa auta A3 i E350 opona bridgestone weather control A005 w dwóch rozmiarach 225/45 i 245/45 nr 1 wszystkich testów 2019. Mógłbym powiedziec ze opony kompromisowe całoroczne sprawdzają się w swoich założeniach i pokrywają się we wszystkich testach ale jest jedno ale o którym nikt nie wspomniał mianowicie okres letni i temperatury powyżej 25stC to koszmar brak jakiejkolwiek przyjemności z podróżowania  . 225 jeszcze jakoś da radę przeżyć ale 245 I hałas jaki wydobywa się jest okropny! Do 120 km/h jeszcze daje radę ale powyżej 😡.Tak wiec opona z mniejsza szerokością jest do zaakceptowania i szczególnie jazda miejska niestety szersza to już porażka totalna i w następnym sezonie wracam do opony letniej.

Tak wiec temat z opona całoroczna i kompromisem podobny jak z tematem jednej uniwersalnej narty . 
 

Pojedziemy każda opona zjedziemy każda narta ale czy o to chodzi ?

Jak dla mnie kompromis nie występuje jest albo -albo i kropka.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Victor napisał:

Tak wiec opona z mniejsza szerokością jest do zaakceptowania i szczególnie jazda miejska niestety szersza to już porażka totalna i w następnym sezonie wracam do opony letniej.

Ale jak słusznie zauważyłeś, nie mówisz o dwóch takich samych oponach, bo nie mają tej samej szerokości. Zastanawiam się, czy @Bumer o dwóch (ośmiu) identycznych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tatita napisał:
13 minut temu, Victor napisał:

 

Ale jak słusznie zauważyłeś, nie mówisz o dwóch takich samych oponach, bo nie mają tej samej szerokości. Zastanawiam się, czy @Bumer o dwóch (ośmiu) identycznych oponach.

...tak jak pisze @Bumer nie ma idealnej opony całorocznej każde auto i każda opona będzie miała inne parametry,waga auta,rozstaw osi ,szerokość opony, bieżnik  itd 

producenci poszli po rozum do głowy i zaczęli robić całoroczna z „letniej opony” a nie jak kiedyś z „zimowej”mieszanki. Opony są coraz lepsze i dlatego to jest tylko kompromis dla jednego akceptowalny dla drugiego nie  . Bez właściwości 100% opony letniej czy 100% opony zimowej . Tak jak narta AM i temat rzeka .....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ziemowit napisał:

Podpowiadają, że opony należy wymienić na letnie, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C, a na zimowe, gdy spada poniżej 7°C.

No nieźle Tobie oponiarze we łbie namieszali, oni najchętniej to będą jeszcze sprzedawać opony wiosenne i jesienne.

Od 2 lat mam całoroczne ruskiej produkcji, ostatniej zimy ostro sypnęło w Reszen - Włoch w Audiku 4X4 z zimówkami Pirelli nie dał rady a ja spokojniutko, nawet podszedł by zobaczyć jakie mam gumy.

Wcześniej jeździłem  3,5 roku na zimówkach tej samej firmy bez zmiany na letnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...