artix Napisano 22 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2014 (edytowane) Nie znam się na "grypserce" rodem z podwórkowego placu zabaw czy choćby gimnazjum. Nie wiem gdzie Ciebie coś ciśnie, bądż cisnęło, bo widoczne ślady zostawiło! Dorośli faceci samochody traktują jak zabawki i nie mają ulubionych marek czy kolorów. W wyborze modelu kierują się rozwagą,ale też i fantazją, potrzebą, ale i zbytkiem, oszczędnością, ale i rozrzutnością, skromnością, ale i chęcią pokazania się..... Z tym zaszufladkowaniem mnie trafiłeś! Oj trafiłeś! Aby przestawić Twoje myślenie na inny tor, dodam, te 4 kolejne egzemplarze aut których używałem i uzywam to.... BMW. PS. Rajtuzów nie noszę. Popuścić też nie za bardzo mogę, bo moje partnerki to jakieś 25 lat temu z rajtuz zrezygnowały. Preferują pończochy. Jak juz wczesniej pisalej jestes wyksztalconym czlowiekiem ( troche lepiej niz inni uzytkownicy tego forum) wiec napisze teraz po twojemu, powinienes zrozumiec. Idz do lekarza ! Poprosc o jakies lekarstwo na uspokojenie, moze jakies ziola .... A gdy juz terapia sie powiedzie, przeczytaj to jeszcze raz: Na oklaski nalezy zasluzyc, a nie wywierac presje na sluchaczach. Nie dodam ze we wczesniejszych postach zartowalem, bo zrobi Ci sie glupio i zjedziesz mnie ze nawet nie potrafie zartowac.... Edytowane 22 Sierpień 2014 przez artix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orm Napisano 22 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2014 W tabeli są dane na jednostkę masy - kg, a paliwo kupujemy na litry. Olej napędowy jest dużo cięższy. Benzyna ma wartość opałową nieco mniejszą niż olej napędowy: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 22 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2014 Alkohol metylowy ma tą wartość połowę mniejszą niż oba przypisywane paliwa, a często używany jest w jednostkach wysoce wyżyłowanych. W motocyklach żużlowych chociażby, gdzie z 1 litra pojemności uzyskuje się 140 KM przy obrotach do 9 tys/min. Tym prostym przykładem chciałbym pokazać, że nie tylko z wartości opałowej wynika sprawność energetyczna. Proponuję poczytać o obiegach termodynamicznych diesla i otta - unikniemy wielu zbędnych dyskusji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 22 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2014 Alkohol metylowy ma tą wartość połowę mniejszą niż oba przypisywane paliwa, a często używany jest w jednostkach wysoce wyżyłowanych. W motocyklach żużlowych chociażby, gdzie z 1 litra pojemności uzyskuje się 140 KM przy obrotach do 9 tys/min. Tym prostym przykładem chciałbym pokazać, że nie tylko z wartości opałowej wynika sprawność energetyczna. Proponuję poczytać o obiegach termodynamicznych diesla i otta - unikniemy wielu zbędnych dyskusji. Pozdrawiam Pewne paliwa mają wyższa wartość energetyczną, a inne wyższą liczbę oktan : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 25 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 25 Sierpień 2014 Alkohol metylowy ma tą wartość połowę mniejszą niż oba przypisywane paliwa, a często używany jest w jednostkach wysoce wyżyłowanych. W motocyklach żużlowych chociażby, gdzie z 1 litra pojemności uzyskuje się 140 KM przy obrotach do 9 tys/min. Tym prostym przykładem chciałbym pokazać, że nie tylko z wartości opałowej wynika sprawność energetyczna. Proponuję poczytać o obiegach termodynamicznych diesla i otta - unikniemy wielu zbędnych dyskusji. Pozdrawiam Masz rację! A brałeś pod uwagę jednostkowe zużycie alkoholu dla osiągnięcia takiej samej np. mocy? Co by Ci wyszło? Poza tym żużlowiec robi 4 okrążenia toru, a na narty jedziemy i ponad 1000km. Dobrze jest wtedy raz zatankować ( tanio) i jechać, jechać, jechać...Chciałbyś tankować auto co 100- 200 km lub mieć zbiornik o pojemności np.200 litrów? Co się tyczy obiegu termodynamicznego w silniku diesla, jest jaki jest. Liczą się końcowe rezultaty. Widzę, że zaczynamy problem rozbierać na czynniki pierwsze. Jeśli tak, to dziwię się, że jeszcze nikt nie zwrócił uwagi na sprawność przekładni! W Tajlandii wymyślił chłop silnik na wodę. Podobno samochód z takim silnikiem już dawno jeżdzi. Jak zobaczę, jak porównam, popróbuję, może napiszę, że najlepszym autem dla narciarza jest takie,które ma silnik na wodę. Może zmienię zdanie,wszystko jest mozliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 26 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2014 (edytowane) To moze teraz troche prosciej i z zycia. Ja i moj szef mamy takie same auta. Audi a4 B8 w kombiku. Ja wybralem TDI, a moj szef 2.0TFSI. Moje spalanie srednie z 50k kilometrow to 6.7l . U szefa ponad 7l (Raczej malo kto tak potrafi) Zatem roznica nie jest jakas tam mega na korzysc TDI ( co mnie zreszta troche zdziwilo) . Inna sprawa ze ja raczej nie oszczedzam, no bo jak tak malo pali, to cisne ile wlezie :biggrin: Opony czy zima czy lato 245 na 18 calach dookola, wiec mozna by cos jescze ugrac. A tu tabela ze spalaniem dla Audi. Wydaje sie byc dos optymistyczna w odniesieniu do mojego auta. http://motoryzacyjnie24.pl/spalanie_audi_a4_b8.html Edytowane 26 Sierpień 2014 przez artix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m!xeR Napisano 26 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2014 Artix, mam vagowskie 2.0 na pasku cdla (to samo co w s3) i nie ma tam mowy o 7.0/100km, nawet na trasie to wynik bardzo trudny do uzyskania i wymaga dziadkowej jazdy poniżej średniej prędkości reszty użytkowników drogi. Znajomy ma również Sciro tyle, ze nie R z 2.0 (prawdopodobnie bardzo podobny silnik do silnika Twojego szefa) i on ma spalanie wyraźnie niższe niz ja ale nadal daleko jest do 7.0/100km. Wniosek taki, że Ty masz ponizej 7l gniotąc ile sie da a Twój szef ma circa 7 jeżdżąc jak pipka ;-) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 26 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2014 Artix, z tego co piszesz wynika, że lubisz cisnąć, a Twój szef to "ecodriver". Podawane przez producentów normy zuzycia paliwa nijak się mają do rzeczywistości. http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14880274,Palacy_problem___roznice_w_zuzyciu_paliwa.html To taki popularny tekst o tym temacie. Prawdą jest także to, że producenci aut specjalnie do badań; -programują komputery na jak najniższe zużycie paliwa.Póżniej tak zaprogramowanych komputerów nie sprzedaje się w autach, one są tylko do badań. -zakładają koła o jak najmniejszych oporach (wąskie, nabite na kamień) -zaklejają szpary w nadwoziu, -do badań przedstawiaja auta pozbawione wyposażenia aby były jak najlżejsze, -badania robią na torze w Hiszpanii gdzie jest dopuszczalny normą spadek terenu, i nie jadą pod górkę:smile: -czekaja na dopuszczalny normą wiatr "w plecy", -ustawiają zawieszenie na zero- czyli tak aby opory toczenia zminimalizować, -stosują specjalne oleje i smary aby silnik miał jak najmniejsze opory, -nie włączają jakichkolwiek odbiorników energii obciążających silnik Dlatego potem, w trakcie normalnej eksploatacji, mamy takie różnice w zużyciu realnym w stosunku do katalogowego. Do tego dochodzi jeszcze oszustwo producentów aut, którzy zanizaja rzeczywiste zuzycie podawane przez komputer w aucie. A wszystko po to, aby sprzedać jak najwięcej, bo ludzie to "łykną". Ludzie nie zastanawiają się mówiąc mój samochód ma moc 150 koni i zużywa 5,5 l/100km paliwa. To jest prawda, ale przy mocy 150 koni to auto zuzywa 20l/100km. Natomiast przy zużyciu 5,5 l/100km ma moc nie większą jak 30-35 koni. Bez problemu mogę osiągnąć na trasie wynik poniżej 6 l/100 km ( silnik diesla- auto 1800kg). Jadę wówczas 90-110 km/h przewidując każdy manewr, delikatnie przyśpieszając, staram się nie hamować i wykorzystywać wszystkie górki do jazdy bez gazu. Rzeczywiste zużycie paliwa bez przesadnej oszczędności i stosowania zasad ecodrivingu to ok 7,3-7,5 l/100km W przypadku silników diesla rozrzut pomiedzy jazdą oszczędną a nie oszczędną i tak nie jest tak duzy jak w przypadku aut z silnikami benzynowymi. Miałem kiedyś BMW 328i. To auto potrafiło spalić 6 l/100km przy ecojeżdzie na trasie i 15 l/100 km przy normalnej jeżdzie po mieście (że nie wspomnę o dynamicznej jeżdzie na torze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 26 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2014 Tu sie zgodze z toba w kazdym punkcie. Ja tez zejde ponizej 5l w moim audi, ale nie moge przekraczac 110 km/h Szef jezdzi tylko do pracy i to autostrada i pewnie jest dokladnie jak napisal M!xer. Bumer mialem 528 vanos x2 i wiem jak pali,mozna na maxa i na mega oszczednie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 29 Sierpień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 29 Sierpień 2014 W Tajlandii wymyślił chłop silnik na wodę. Podobno samochód z takim silnikiem już dawno jeżdzi. Jak zobaczę, jak porównam, popróbuję, może napiszę, że najlepszym autem dla narciarza jest takie,które ma silnik na wodę. Może zmienię zdanie,wszystko jest mozliwe? Dzisiaj woda w sklepie kosztuje około 1 zł/litr. Aż boję się myśleć o ile zdrożeje, gdy pojawią się samochody zasilane wodą. Tego pomysłu trzeba się raczej wystrzegać, a źródła energii szukać gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 2 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Hau, hau,hau!!! Nie musi mieć silnika diesla! Nie musi być duże! Może nie mić w ogóle bagażnika dachowego, a wsiadanie do niego może być trudniejsze niż do auta z klatką bezpieczeństwa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 2 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 2 Wrzesień 2014 (edytowane) Zrobilem maly research po znajomych i w necie. A wiec 9l dla 2.0tfsi jest raczej blizej prawdy. Natomiast jezeli auta sa w posiadaniu bardziej narwanych, mlodszych kierowcow jest to duzo wiecej. Wiec turbo/gnojek wciaz rzadzi :wink: Edytowane 2 Wrzesień 2014 przez artix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 2 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 2 Wrzesień 2014 [ATTACH=CONFIG]16299[/ATTACH] Hau, hau,hau!!! Nie musi mieć silnika diesla! Nie musi być duże! Może nie mić w ogóle bagażnika dachowego, a wsiadanie do niego może być trudniejsze niż do auta z klatką bezpieczeństwa! Kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 2 Wrzesień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 2 Wrzesień 2014 Kupiłeś? Ta, kupiłem. Jakbym nawet mógł, to bym się nie odważył. Wszyscy dookoła śmiali by się ze mnie, że se przedłużyłem, albo, że od co najmniej 10 lat już mi nie fika! :smile: Dziś jest w lotto 10 baniek. Puściłem parę zakładów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 22 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Grudzień 2014 tak przy okazji.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chris_M Napisano 22 Grudzień 2014 Zgłoszenie Share Napisano 22 Grudzień 2014 tak przy okazji.. [ATTACH=CONFIG]17433[/ATTACH] Doskonałe! :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 2 Styczeń 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Styczeń 2015 (edytowane) Dobre! Edytowane 2 Styczeń 2015 przez Bumer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 2 Styczeń 2015 Zgłoszenie Share Napisano 2 Styczeń 2015 I mnie się też bardzo podoba.:biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 5 Styczeń 2015 Zgłoszenie Share Napisano 5 Styczeń 2015 http://www.weather.com/series/great-outdoors/video/the-camper-you-wish-you-owned Mnie na narty pasuje. Trochę drogi, ale mógłby przydać się "ekologom"! Mogliby protestować praktycznie wszędzie! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordiankw Napisano 6 Styczeń 2015 Zgłoszenie Share Napisano 6 Styczeń 2015 QUOTE=mig12345;206241]tak przy okazji.. [ATTACH=CONFIG]17433[/ATTACH] Już to kiedyś wklejalem na innym forum, ale nie zawsze ciągnik wystarczy:) 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 5 Luty 2015 Zgłoszenie Share Napisano 5 Luty 2015 Może coś takiego? [video=youtube;L-pBGeIQQ2E] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 18 Listopad 2015 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2015 Chyba ostatnie prawdziwe kombiNa dodatek jeszcze produkowane. Poniżej fotki. Moje narty mają 185 cm. Myślę,że 4 osoby, każdy po jednej parze nart i mieścimy się swobodnie bez boxa. Dużą zaletą jest po pierwsze podział kanapy. Po drugie ilość miejsca dla pasażerów na tylnych siedzeniach. O tym jakie to ma wygodne fotele to chyba nie warto wspominać bo w jakimś rankingu ADAC przez wiele lat były nr 1. No i od tego sezonu będę sobie takim na narty jeździł.Pozdrawiam. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 18 Listopad 2015 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2015 Na dodatek jeszcze produkowane. Poniżej fotki. Moje narty mają 185 cm. Myślę,że 4 osoby, każdy po jednej parze nart i mieścimy się swobodnie bez boxa. Dużą zaletą jest po pierwsze podział kanapy. Po drugie ilość miejsca dla pasażerów na tylnych siedzeniach. O tym jakie to ma wygodne fotele to chyba nie warto wspominać bo w jakimś rankingu ADAC przez wiele lat były nr 1.Każdy chwali swoje:smile: ale to dobrze, bo najważniejsze by być zadowolonym z wyboru i przekonanym o trafności zakupu :smile:Ja jednak chwalę swoje i jestem przekonany że nie mia nic innego czym można wygodniej na narty zajechać, byłem już 2 razy więc utwierdzony w przekonaniu jestem na 100%To Audi Allroad.To samochód w karoserii i wnętrzu Audi A6, ale wzbogacony o parę detali.Główna różnica to zawieszenie które tu jest pneumatyczne i może pracować w automacie, jak i można go ręcznie modyfikować(przy czym w określonych przypadkach komputer i tak wprowadzi swoje ustawienia) Dyferencja pomiędzy maksymalnym a minimalnym położenie to ok 6,5 cm Co istotne w Allroadzie są inne lusterka jak w tradycyjnej A6 dużo większe, podobnie jest z relingami, tu są tradycyjne, a w A6 są szyny zintegrowane, które automatycznie skazują posiadacza na bazę dedykowaną temu modelowi. Reszta różnic to elementy stylistyczne, które jednym się podobają inny mnie, kwestia gustu, a o tym że się ponoć nie dyskutuje.Zanim natrafiłem na ten egzemplarz to nie wyobrażałem sobie takiego samochodu w innej tapicerce jak skóra, trafił się w połączeniu skóra/alcantara i przyznam że dziś jak miał bym zmieniać, to będzie problem, bo 98% egzemplarzy jest w skórze, a tu się siedzi dużo lepiej jak na skórze, szczególnie z tyłu. Dużą zaletą jest pojemny bagażnik, a pod podłogą z racji braku koła zapasowego jest super miejsce na prowiant.siedzenia są normalnie w moim egzemplarzu rozkładane czyli 2/1, nie ma tunelu na narty, choć wiem że niektóre mają, dla mnie to nie istotne, zawsze mam boks na dachu i nie wyobrażam sobie wozić narty wewnątrz samochodu. Poza tym mocy jest co dość bo 240 koni, przy kierownicy są manetki F1 więc na górskiej drodze można się pobawić:, a i jak się napiją pasażerowie i potem chrapią to można ich zagłuszyć skutecznie:biggrin: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krait Napisano 18 Listopad 2015 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2015 Na dodatek jeszcze produkowane. Poniżej fotki. Moje narty mają 185 cm. Myślę,że 4 osoby, każdy po jednej parze nart i mieścimy się swobodnie bez boxa. Dużą zaletą jest po pierwsze podział kanapy. Chciałbym tylko zauważyć że do Octavi Hatchback wkłada się 5 par plus kije w "okno" na narty i też spokojnie mogą jechać 4 osoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 18 Listopad 2015 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2015 Chciałbym tylko zauważyć że do Octavi Hatchback wkłada się 5 par plus kije w "okno" na narty i też spokojnie mogą jechać 4 osoby. Wszystkim można, nie pamiętam czym, ale soczek raz się spakował do jakiegoś małego pierdziela z wszystkim do środka i w 4 os, bo duże mu umarło, ale to temat o idealnym samochodzie na narty, a nie o biciu rekordu w czymś tam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.