Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Idealne auto dla narciarzy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

A jak działa na forumowiczów magia 4 kółek?

Są sponsorem narciarstwa alpejskiego, wyposażają ekipy narodowe w swoje samochody.

Na mnie to działa, chociaż wydawało mi się, że jestem odporny na wpływ reklamy.

Dobra trakcja to podstawa, a raczej łatwiej ją znaleźć w samochodach o niższym zawieszeniu, raczej kombi i z dużym bagażnikiem dachowym.

Dla mnie to najlepsze rozwiązanie.

Reszta to jak w życiu przypadek i sprawa koloru auta. :laughing:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...od chwil kiedy wyłożyłem prawie 20 tyś za drobną naprawę ....auto każde jest dobre które jeździ. Co po aucie za 500tyś skoro nie jedzie ;)

To dawaj jakieś szczegóły, które za 500k nie chce jeździć. Będziemy wiedzieć co się na topie dzieje.

Suv nie jest i moją bajką, lubię czuć drogę i auto na plecach. Ale...zrobili coś takiego pomiędzy, co każe zweryfikować te odczucia. Ten ma tylko duży prześwit 22 cm, co bardzo pomaga w codziennej jeździe po górskich i miejskich drogach, a prowadzi się jak szybka osobówka. Subaru XV.

Wysyłane z iPad przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat XV to nie SUV a raczej crossover, nazwy nie muszą każdemu coś mówić, więc dodam że mu bliżej do wyliftowanego kombi niż do suva. To projekt na płycie imprezy więc nie może być dużo większy od Forestera ma śmiesznie małe silniczki i waży coś ok. 1450kg? I całe szczęście bo przy oszczędnej polityce układów hamulcowych jeszcze jakoś to staje (tutaj pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy Foresterów marzących o zestawie z STi :biggrin: )

Wystarczy porównać pojemność bagażnika do jak wspominałem zwykłego sedana jak Audi A6,

XV - 380l

A6 - 530l

Przy czym w sedanie upychasz na głębokość a w suvopodobnych robiąc piramidę. Można przecież bagażnik dachowy, prawda? No jasne że można:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/63478-relingi-do-xv/

Zaletą Subaru są ciągle dobre napędy, tutaj nie ma dyskusji, kto się bawił autami na śniegu dobrze zna różnice stałego awd do wszelkiej maści dołączanych wiskotycznie czy w inny sposób.

Ale jeśli mówimy o pełnowymiarowym SUVie a nie podwyższonym kombi z przeklepaną karoserią to jest właściwie jeden model prowadzący się "jak osobówka" BMW X5.

Dodam, że pisze z perspektywy i oczekiwań pasażerów czy kierowcy podróżujących ok.1-1,2k km w Alpy a nie 200km po południu kraju. Po normalnych drogach jedzie się sprawnie jak wszyscy ok.140 a można spokojnie trochę szybciej (choć coraz rzadziej przez ograniczenia do 100km/h związane często z ograniczaniem hałasu (!) na obwodnicach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tutaj, w wypowiedzi Marka Dąbrowskiego po 9 etapie Dakaru, pojawia się idealne auto dla narciarzy - pojemne, szybkie, dobre w terenie: :)

Za Autoklubem:

MAREK DĄBROWSKI: - Oczywiście znaliśmy zjazd z wydmy prosto na biwak do Iquique, ale z perspektywy kabiny samochodu wyglądał on zupełnie inaczej niż z motocykla. Teraz, jak już jesteśmy na dole myślę, że można było rozpędzić się jeszcze bardziej. Jechaliśmy 164 kilometry na godzinę i wówczas zobaczyliśmy, że dojeżdża nas Kamaz. Wyglądało to dość imponująco. Postanowiliśmy się z nim nie ścigać, ponieważ w ciężarówce widać znacznie więcej i nie chcieliśmy ryzykować najazdu na jakąś niewidoczną dziurę.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ale chyba nie chcesz powiedzieć że polecasz pickupy?

Trzeba dodać że panowie robią mega wynik, to ich pierwszy start autem po dekadzie przygód jednośladem. Akurat w tej imprezie to się całkiem sprawdza ;)

Nie polecam pickupów - sam mam i choć jeździ wiem jakie to upierdliwe auto dla narciarza.

Zwróć uwagę na fragment:"Jechaliśmy 164 kilometry na godzinę i wówczas zobaczyliśmy, że dojeżdża nas Kamaz." ;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po RAV4 którym jeździłem 3 lata wyleczyłem się z samochodu typu SUV, choć byłem skłonny kupić Subaru Tribeca, bo zwyczajnie podoba mi się ten samochód i domniemałem że skoro kosztuje takie pieniądze, to raczej po drodze będzie sunął jak wysoko komfortowa osobówka taka jak np. A6. Zresztą takie opinie słyszałem na temat tego samochodu.

Nic z tego:rolleyes::

Na moje szczęście w listopadzie miałem się okazję przejechać tym do Włoch, zarówno jako pasażer jak i za kierownicą.

Tak samo twarde zawieszenie jakie znam z RAV4, zwyczajna twarda taczka, to spinanie się po progu żeby się dostać do boksu, to największa porażka SUVów, jestem zupełnie wyleczony z tego typu nadwozia, nie jest to na nic potrzebne, ale to w ogóle na nic.

Więc jaki samochód na narty?

Duże kombi, sprawne, jak będzie 4x4 i w automacie to nic więcej do szczęścia nie trzeba:rolleyes::

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przychylam do takiego rodzaju pojazdu z tym ,ze mam pewien problem z tym TDI ponieważ na co dzień pokonuję jednorazowo małe odległości ,do pracy mam 5 km. potem wracam i ew.na weekend jadę dalej i powiedziano mi w salonie ,że niestety nie mogę mieć diesla ponieważ go nie rozgrzeję w zimie na tak krótkich dystansach a współczesne diesle mają filtr cząstek stałych który przy takiej eksploatacji się z pewnością zatka a koszt wymiany jest wysoki ,więc kusi mnie ekonomiczność nie powiem ale widać z tego ,że nie dla mnie tego rodzaju silnik ,dodam jeszcze że robię rocznie ok.15000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przychylam do takiego rodzaju pojazdu z tym ,ze mam pewien problem z tym TDI ponieważ na co dzień pokonuję jednorazowo małe odległości ,do pracy mam 5 km. potem wracam i ew.na weekend jadę dalej i powiedziano mi w salonie ,że niestety nie mogę mieć diesla ponieważ go nie rozgrzeję w zimie na tak krótkich dystansach a współczesne diesle mają filtr cząstek stałych który przy takiej eksploatacji się z pewnością zatka a koszt wymiany jest wysoki ,więc kusi mnie ekonomiczność nie powiem ale widać z tego ,że nie dla mnie tego rodzaju silnik ,dodam jeszcze że robię rocznie ok.15000 km.

To faktycznie szkoda pieniędzy, bo zazwyczaj "dizel" kosztuje więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jorguś, dobrze Ci powiedzieli, diesel powyżej pewnego przebiegu to mina, nie tylko FAP za parę tysi (nawet w wersji po taniości) ale koła dwumasowe, wtryski potrafią polecieć przy słabszym paliwie, a jak nie dbasz o studzenie to i turbina zrobi papa. To wszystko zdarza się i w turbo benzynach, tylko pytanie ile osób kupuje modele z takimi silnikami żeby oszczędnie jeździć?

Jeśli nie pracujesz w komunikacji miejskiej, albo nie rozwozisz pospółki to jak biały człowiek kup benzynę. Musi być oszczędnie przy większych przebiegach to gaz.

@SB, celnie to opisałeś, dodam że chyba 2 gen Rav4 którą miałem miała jescze dobry napęd a potem już dowalili jak w CRV wiskozę i jest fwd z opcją "jak mi się zachcę to dopnę tył"...

@Roobs bardzo fajne rodzinne auto ta 7, testowałem 5kę i o ile z zewnątrz ładna, to w środku strasznie ciasne autko, bliżej jej do segmentu C, na siłę dodano "prestiżowe" wygłuszenia do tego potężny tunel i auto po prostu małe...jak oceniasz napęd, bo rozumiem że tam Xdrive jest skoro mówimy o jeździe w góry?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się przychylam do takiego rodzaju pojazdu z tym ,ze mam pewien problem z tym TDI ponieważ na co dzień pokonuję jednorazowo małe odległości ,do pracy mam 5 km. potem wracam i ew.na weekend jadę dalej i powiedziano mi w salonie ,że niestety nie mogę mieć diesla ponieważ go nie rozgrzeję w zimie na tak krótkich dystansach a współczesne diesle mają filtr cząstek stałych który przy takiej eksploatacji się z pewnością zatka a koszt wymiany jest wysoki ,więc kusi mnie ekonomiczność nie powiem ale widać z tego ,że nie dla mnie tego rodzaju silnik ,dodam jeszcze że robię rocznie ok.15000 km.

To wytnij FAPa i bedzie po problemie :biggrin:

Z tego co wiem to dosyc czesta praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...