Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Idealne auto dla narciarzy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

[ATTACH=CONFIG]12796[/ATTACH]Panowie,polecam jednak starsze generacje aut 4x4,jakich ja używam,jeśli brak Wam lansu,wystarczy pomalować jak mojego i wszyscy i tak będą się oglądać a wydatki na auto i naprawy nie nadszarpną Waszych budżetów...

Wbrew pozorom bardzo dobre auto, tanie czesci, super napęd i stosunkowo malo awaryjne :)

Sam "poluję" na audi 80 ale w limitowanej wersji Competition a po zakupie swap silnika na 2.7 biturbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom bardzo dobre auto, tanie czesci, super napęd i stosunkowo malo awaryjne :)

Sam "poluję" na audi 80 ale w limitowanej wersji Competition a po zakupie swap silnika na 2.7 biturbo :)

Cieszę się że choć jedna osoba na forum ma to samo zdanie,że Torsen + blokada to lepsze niż FAP, soft i lans...

Takie competition miałem,niedawno je zamordowałem po wieloletnich wysiłkach,ale kupiec i tak odremontuje.

Jeździłem swapem/nie swoim/ w coupe 4,2 z A8 na torze w Kielcach i muszę przyznać,że to odjeżdżało...

A z 2,7 będzie jeszcze lepiej,tylko problemów z dostaniem materii do swapa więcej.

Edytowane przez lski@interia.pl
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że choć jedna osoba na forum ma to samo zdanie,że Torsen + blokada to lepsze niż FAP, soft i lans...

Takie competition miałem,niedawno je zamordowałem po wieloletnich wysiłkach,ale kupiec i tak odremontuje.

Jeździłem swapem/nie swoim/ w coupe 4,2 z A8 na torze w Kielcach i muszę przyznać,że to odjeżdżało...

A z 2,7 będzie jeszcze lepiej,tylko problemów z dostaniem materii do swapa więcej.

U mnie w Zabkowicach chlopak ma 80 b4 ze zderzakami od competition i swapem na wlasnie 4.2 v8 z a8 + x pipe i to robi robote :) ale mysle ze 2.7 v6 biturbo bardziej rozwojowy pod wzgledem podnoszenia mocy niz to v8

A ten silnik co jest ori w competition to porazka troche ( nie jedzie to...)

... ewentualnie jak ktos nie lubi swapow to S4 b5 :)

Edytowane przez kajeran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SB, celnie to opisałeś, dodam że chyba 2 gen Rav4 którą miałem miała jescze dobry napęd a potem już dowalili jak w CRV wiskozę i jest fwd z opcją "jak mi się zachcę to dopnę tył"...

No ja właśnie miałem dwójkę(uściślę tą co była robiona po 2006 r) i ona miała dołączany napęd poprzez sprzęgło wyskkotyczne, działało to poprawnie, do tego co narciarzowi jest potrzebne w zupełności wystarczy, ja miałem zastrzeżenia do systemu kontroli trakcji, był jak dla mnie zupełnie nie przewidywalny, a do tego nie dało się go wyłączyć, a w tej formie jakiej tam był to lepiej jak by go nie było, trochę dziwne bo w Avensisie z napędem na ośkę, chodzi to perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że choć jedna osoba na forum ma to samo zdanie,że Torsen + blokada to lepsze niż FAP, soft i lans...

Takie competition miałem,niedawno je zamordowałem po wieloletnich wysiłkach,ale kupiec i tak odremontuje.

Jeździłem swapem/nie swoim/ w coupe 4,2 z A8 na torze w Kielcach i muszę przyznać,że to odjeżdżało...

A z 2,7 będzie jeszcze lepiej,tylko problemów z dostaniem materii do swapa więcej.

Spróbuj się kiedyś przejechać bmw e30 z napędem 4x4. Tam dyferencjał centralny blokowany jest mechanicznie poprzez sprzęgło wiskotyczne. Nie przekazuje więcej jak 37% mocy na przednią oś. Mając wystarczająco mocny silnik prowadzi się bajecznie. Nie bez znaczenia jest fakt, że z takiego rozwiązania korzystają z powodzeniem takie samochody jak Lamborghini, Audi R8, niektóre Porsche, starszy Nissan GTR itp.

Kolejna generacja tego napędu, stosowana w bmw e46 korzysta planetarnej przekładni centralnej, o stałym oporze wewnętrznym, która również rozdziela napęd w proporcjach 38/62, dokładając do tego dobre silniki 6 cylindrowe prowadzi się to znacznie lepiej niż Quattro z ciężkim v8 z przodu. Quattro zawdzięcza popularność ilości wydrukowanych samochodów przez audi, ale to BMW zawsze uchodziło za samochód dla kogoś, kto lubi "czuć auto plecami".

Kolejnym samochodem, który ma bardzo fajny napęd 4x4 to Alfa Romeo 159 a zawieszenie tego auta sprawia, że prowadzi się znacznie lepiej niż nie jedno Audi Quattro, ma świetny silnik 5 cyl. jtd 210 KM i średnio paliła 8 litrów - bardzo fajne zestawienie moim zdaniem, i wcale się nie psuje tak jak by to nazwa marki sugerowała.

Quattro jest ok, ale tylko do czasu aż przed przednią osią nie powieszą cięższego silnika niż 5 cyl. turbo.

Prawda jest taka, że na narty dojedzie się wszystkim - nawet trabantem :shocked:

SUV też nie jest zły, siedząc wysoko człowiek się mniej męczy na trasie (więcej widzi, mniej go oślepiają) ale trzeba mieć wzrost koszykarza i długie ręce, czego pewnie koledze SB brakło, stąd ma tak złą opinie.

Niemniej w kwestii napędów dołączanych kolega SB ma sporo racji. Dzisiaj zrobiły już taki postęp, że dla zwykłego użytkownika samochodu są w pełni wystarczalne:

Przykładowo:

Edytowane przez John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spomiędzy Subaru XV i Mazdy Cx-5 wybrałem wreszcie tą drugą. Chociaż wybór był baaaardzo ciężki, to od ponad tygodnia od odbioru utwierdzam się, że był słuszny. Ciekaw jestem tylko czy tej "zimy" będę miał okazję sprawdzić napęd 4x4 skoro śniegu mniej niż na lekarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roobs bardzo fajne rodzinne auto ta 7, testowałem 5kę i o ile z zewnątrz ładna, to w środku strasznie ciasne autko, bliżej jej do segmentu C, na siłę dodano "prestiżowe" wygłuszenia do tego potężny tunel i auto po prostu małe...jak oceniasz napęd, bo rozumiem że tam Xdrive jest skoro mówimy o jeździe w góry?

Na pewno to była BMW 5? Nie jest ciasna, Może nie ma aż tyle miejsca z przodu co MB E Klasa ale np Jaguar XF którego posiadam niby odpowiednik w klasie BMW 5 to miejsca tyle co w BMW serii 3. W siedem nie mam Xdrive. Nie widzę powodu aby dopłacać w tym aucie do 4x4. Nigdy nie miałem problemu z jazdą w zimie, dziwią mnie opinie o przewadze 4x4 w dojeździe na narty. Mam dobre opony, łańcuchy a jak trzeba to wyciągarkę w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spomiędzy Subaru XV i Mazdy Cx-5 wybrałem wreszcie tą drugą. Chociaż wybór był baaaardzo ciężki, to od ponad tygodnia od odbioru utwierdzam się, że był słuszny. Ciekaw jestem tylko czy tej "zimy" będę miał okazję sprawdzić napęd 4x4 skoro śniegu mniej niż na lekarstwo...

Dareklewandowski też był przekonany że pana boga za nogi trzyma jak jeździł mazdą CX5, do momentu jak Mazeczka zatarła się z niewyjaśnionych przyczyn 3 miesiące po zakończeniu gwarancji, Mazda Polska wypięła się na niego, a Darek nie chce słyszeć o Maździe:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUV też nie jest zły, siedząc wysoko człowiek się mniej męczy na trasie (więcej widzi, mniej go oślepiają) ale trzeba mieć wzrost koszykarza i długie ręce, czego pewnie koledze SB brakło, stąd ma tak złą opinie.

O ile dobrze pamiętam Sławka to na kurdupla mi nie wyglądał. Wręcz odwrotnie, jak to w klasycznym pornosie było: "ooo takim wielkim to idzie w pietruche".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dareklewandowski też był przekonany że pana boga za nogi trzyma jak jeździł mazdą CX5, do momentu jak Mazeczka zatarła się z niewyjaśnionych przyczyn 3 miesiące po zakończeniu gwarancji, Mazda Polska wypięła się na niego, a Darek nie chce słyszeć o Maździe:rolleyes::

To była CX-7 (a to jednak nieco inna konstrukcja) no i trochę mu złodzieje "pomogli".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUV też nie jest zły, siedząc wysoko człowiek się mniej męczy na trasie (więcej widzi, mniej go oślepiają) ale trzeba mieć wzrost koszykarza i długie ręce, czego pewnie koledze SB brakło, stąd ma tak złą opinie.

Myślę, że w każdym współczesnym samochodzie - nawet SUV-ie :crazy:- da się ustawić fotel kierowcy i kierownicę. Inna sprawa, że mało kto ma prawidłowo ustawiony fotel kierowcy. Być może wtedy ręce "robią się" za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w każdym współczesnym samochodzie - nawet SUV-ie :crazy:- da się ustawić fotel kierowcy i kierownicę. Inna sprawa, że mało kto ma prawidłowo ustawiony fotel kierowcy. Być może wtedy ręce "robią się" za krótkie.

Akurat wzrost to w nawiązaniu do obsługi boxa, bo o tym wspomniał SB. Ale skoro mysiauek twierdzi, że to wysoki chłop... pewnie jaskrawe kolory nosi i się denerwował jak sobie kurtkę umazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wzrost to w nawiązaniu do obsługi boxa, bo o tym wspomniał SB. Ale skoro mysiauek twierdzi, że to wysoki chłop... pewnie jaskrawe kolory nosi i się denerwował jak sobie kurtkę umazał.

Co racja to racja. W tym wypadku obsługa boxa rzeczywiście może nastręczać pewne trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]12796[/ATTACH]Panowie,polecam jednak starsze generacje aut 4x4,jakich ja używam,jeśli brak Wam lansu,wystarczy pomalować jak mojego i wszyscy i tak będą się oglądać a wydatki na auto i naprawy nie nadszarpną Waszych budżetów...

To Ty Chopie większy hipis ode mnie jesteś :laughing:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dareklewandowski też był przekonany że pana boga za nogi trzyma jak jeździł mazdą CX5, do momentu jak Mazeczka zatarła się z niewyjaśnionych przyczyn 3 miesiące po zakończeniu gwarancji, Mazda Polska wypięła się na niego, a Darek nie chce słyszeć o Maździe:rolleyes::

Mogło tak być, tym bardziej, że takie hece dotyczą wszystkich marek. Wiele miałem już aut i dawno przestałem wierzyć w te bezawaryjne i bezusterkowe, bez względu czy to made in japan czy das auto. Zdziwicie się, ale z tych które miałem, pod względem ilości odwiedzin serwisu najgorsza była Toyota Corolla, a najlepszy Fiat Bravo.

Zobaczymy teraz jak z Mazdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło tak być, tym bardziej, że takie hece dotyczą wszystkich marek. Wiele miałem już aut i dawno przestałem wierzyć w te bezawaryjne i bezusterkowe, bez względu czy to made in japan czy das auto. Zdziwicie się, ale z tych które miałem, pod względem ilości odwiedzin serwisu najgorsza była Toyota Corolla, a najlepszy Fiat Bravo.

Zobaczymy teraz jak z Mazdą :)

No to ja się rzeczywiście dziwię! I nie dowierzam! Bo Toyoty się nie psują. Toyoty się zużywają! A "made in Japan" to jednak zupełnie inna filozofia. Ale to akurat przyznają nawet sami konkurenci. Ci od "das auto" też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się rzeczywiście dziwię! I nie dowierzam! Bo Toyoty się nie psują. Toyoty się zużywają! A "made in Japan" to jednak zupełnie inna filozofia. Ale to akurat przyznają nawet sami konkurenci. Ci od "das auto" też.

Miąłem 2 Avensisy, znajomi się śmiali że jak Sławek nie dał rady Toyocie, to musi byś faktycznie odporne auto, jak byłem młodszy i miałem tego pierwszego, to ten samochód nie jeździł ze mną za kierownicą, tylko latał nad asfaltem, przebyłem nim 220 tyś km i nie robiłem tam nic prócz wymiany części tych które się zużywają.

Natomiast moja fascynacja marką Toyoty legła w gruzach jak wsiadałem do Ravki, od początku coś tam było nie tak z tarczami, przy hamowaniu, drżała kierownica, toczyli to, wymieniali na nowe, robili ekspertyzy, z których wnioski były takie że ten model tak ma:eek:. Czara goryczy przelała się jak przy 90 tyś poszła turbosprężarka i przy tym od razu jakiś drążek pośredni układu kierowniczego, czy coś tam:confused::. Oczywiście naprawy zostały wykonane na gwarancji, bez problemu, no ale...:rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...