Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Idealne auto dla narciarzy


JC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

....Oj są i wiesz Ci z no wiesz skąd...co mają blachy na W to jeżą na nartach na Zagroniu, bo na Złotym Groniu za stromo:eek:

:biggrin:no normalnie nie mogłem się powstrzymać:stupid:

He he. Ja tych dwóch górek po prostu nie rozróżniam. Przyjade tam jak wszystko będzie połączone w każdym razie.

A co do powstrzymywania się to możesz sobie robić ze mnie personalnie i regionalnie jaja wszelkiej maści. Za prezent dla Tiny, pomysł itd i tak zawsze będziesz super!.

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AWD to potoczny skrót dla napędu na wszystkie koła,a jak chcecie się dowiedzieć,jak naprawdę działa Wasz napęd i jakie ma zalety i wady,tu przejrzysty wykład...

A mojego w tym wykładzie nie umieścili:frown::

Mam go trzy lata i do dziś nie wiem jaki ma napęd (Suzuki GV II):biggrin:

Ach ci Japończycy:wink:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

He he tableka jest niezła ale mojego nie potrafię znaleźć.

Tak jak koledzy pisali -wjechać to żeden problem. Problem to zjechać a tu trzeba miec i opony jak należy i pewnie łańcuchy, choc mnie nigdy sytuacja nie zmusiła - zawsze gdzieś mozna byłó złapać zaśniżone pobocze. ;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w tej klasyfikacji znajduje się Mazda Cx-5 ?
O Maździe CX5 też myślałem ale te blachy związane z nową technologią podyktowaną odchudzaniem za wszelką cenę są jak z papieru ,trochę się jej obawiam ,nie mówiąc o tym że Mazdy niestety sporo tracą na wartości ale sam napęd jak na Suva całkiem ,całkiem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Maździe CX5 też myślałem ale te blachy związane z nową technologią podyktowaną odchudzaniem za wszelką cenę są jak z papieru ,trochę się jej obawiam ,nie mówiąc o tym że Mazdy niestety sporo tracą na wartości ale sam napęd jak na Suva całkiem ,całkiem .

Odchudzanie blach to fachowym językiem kontrolowane strefy zgniotu:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jak ja zjeżdżam to poboczem łażą ludziska:biggrin:

Cześć

He he tableka jest niezła ale mojego nie potrafię znaleźć.

Tak jak koledzy pisali -wjechać to żeden problem. Problem to zjechać a tu trzeba miec i opony jak należy i pewnie łańcuchy, choc mnie nigdy sytuacja nie zmusiła - zawsze gdzieś mozna byłó złapać zaśniżone pobocze. ;)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam.

SB jak dobrze kojarzę posty to pisał o Outbacku a to takie "uteronowione" kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam.

Nie wiem czy to ogólny trend, ale ja już dla odmiany nie wrócę do "normalnego" samochodu.

Pomijając walory napędu 4X4 lepiej jeździ mi się samochodem w którym siedzę wysoko.

Jest lepsza widoczność i ogólnie lepiej się czuję siedząc wyżej.

Podwyższony prześwit też ma swoje plusy, choć nie brak mu minusów.

Nie są to oczywiście autka dla ludzi którzy w Alpy (900km) chcą przejechać w 6 godzin:biggrin::wink:

Co do "problemu" z załadunkiem BOX-a to kupiłem auto z aluminiowymi progami i nawet z moim nikczemnym wzrostem nie mam z tym problemu.

Spalanie jest również wyższe, ale bierze się to bardziej z "opływowej" sylwetki niż z napędu 4X4, jak sam mówię to moja Vitara ma opływową sylwetkę jak kostka mydła:biggrin:

Nie mniej moja "zabawka" (benzyna 2,4l) w trasie w Alpy z BOX-em (przy zachowaniu prędkości do 120km/h) mieści się w 10,5l/100km i to jest wynik zadowalający.

Dodam, że wcześniej jeździłem SX4 więc również auto podwyższone i miałem podobne odczucia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu ludzi tyle opinii ;) jak dla mnie to auta typu SUV maja same wady: gorzej hamują, gorzej przyspieszają, gorzej biorą zakręty, brakuje w nich czucia drogi, są mniej ekonomiczne, mają mniej miejsca w środku. I takie tam po prostu ogólnie modne ;)

Chyba nie jeździłeś żadnym SUVem,

gorzej przyspieszają - od czego np Porsche Cayenne Turbo przyspieszenie do 100 km/h 4,7 s (500 KM), coś przyziemniejszego 2,0 T (240 KM), przyśpieszenie ok 7-8 s do setki

gorzej biorą zakręty od F1 na pewno

a że jest mniej miejsca to już pojechałeś

Jedynie z czym się z tobą mogę zgodzić to że są mniej ekonomiczne od "normalnych" samochodów (kombi, sedan,itp)

Edytowane przez wojmu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu ludzi tyle opinii ;) jak dla mnie to auta typu SUV maja same wady: gorzej hamują, gorzej przyspieszają, gorzej biorą zakręty, brakuje w nich czucia drogi, są mniej ekonomiczne, mają mniej miejsca w środku. I takie tam po prostu ogólnie modne ;)

Po pierwsze to ja nie przedstawiłem opinii tylko przedstawiłem swoje subiektywne odczucia z jazdy takim samochodem.

A teraz do rzeczy.

Gorzej hamują - mój obecny samochód ma najlepsze hamulce z samochodów które miałem, pomijając Poloneza, który nie miał hamulców tylko zwalniacze:biggrin:

Czy gorzej przyspieszają to kwestia sporna. W moim jest stały napęd 4X4 więc znacznie trudniej zerwać przyczepność w czterech kołach niż w dwóch.

Gorzej biorą zakręty - tu masz rację, jest to spowodowane właśnie wysokością samochodu czyli jego środka ciężkości.

Brakuje w nich czucia drogi? nie odpowiem bo za bardzo nie wiem o co ci chodzi.

Są mniej ekonomiczne - masz rację bo zakładając tą samą masę mamy więcej strat w przekładniach (w moim jest ich dwie i trzy dyfry) i dochodzi "opływowy" kształt o którym pisałem:wink:

Mają mniej miejsca w środku? Nie zauważyłem. Poza kanałem przez cały samochód (wał napędowy) i wyższa podłoga bagażnika (ze względu na dyfer) nie ma różnic pomiędzy SUV-em a osobówką.

Modne? Nigdy nie podążałem za modą, chciałem mieć od wielu lat i w końcu kupiłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki GW2 to system 2H/4H,Mazda CX5 to Haldex

Mylisz się. Vitara II ma stały napęd na dwie osie.

Nie ma ustawienia 2H.

Taki napęd miała GV I i ona jest w tych tabelach.

W moim strupie:rolleyes:: jest tylko N/4H/4H lock/4L lock.

N - rozłączenie napędów do holowania.

4H - stały napęd z rozdziałem 48 przód, 52 tył

4H lock - 50/50 i zblokowany centralny mechanizm różnicowy.

4L lock - 50/50, zblokowany centralny dyfer i reduktor 1:2

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć jaki system napędu jest w tym moim pojeździe:wink:

Pewnie to jakiś system Suzuki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC03876.jpg

Niestety nie ma jednego idealnego auta dla narciarzy i dlatego ja trzymam aż 3-zależnie z kim i gdzie jadę...To z lewej ,choć na śniegu-katastrofa,wchodzi 8 osób ze sprzetem-16 par nart pod siedzeniami lub 2 siedzące osoby i 2 śpiące- na długich trasach.Środkowe wjedzie wszędzie,gdy mu zapnę blokadę,a wchodzi do niego,co ma wejść,więc na co dzień...Prawe jest tak małe,że nie wchodzi prawie nic,a gigantki opierają się o deskę, ale choć małe ma prawie 300 KM i 4WD,więc gdy mi spieszno na narty...

DSC03876.jpg.484b13f62f7efc2db970976f1e690d56.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko o idealne auto dla narciarza

Ale jest pewna marka i model który według mnie jest blisko ideału dla narciarza

Audi allroad A6 :smile:,przy ograniczonym budżecie A4 allroad :biggrin:

w pełni się zgadzam :biggrin:

brakuje mi tylko jednego słowa w tym tekście :tongue:

bogatego narciarza :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • JC unpinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...