Mitek Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Cześć ....Oj są i wiesz Ci z no wiesz skąd...co mają blachy na W to jeżą na nartach na Zagroniu, bo na Złotym Groniu za stromo:eek: :biggrin:no normalnie nie mogłem się powstrzymać:stupid: He he. Ja tych dwóch górek po prostu nie rozróżniam. Przyjade tam jak wszystko będzie połączone w każdym razie. A co do powstrzymywania się to możesz sobie robić ze mnie personalnie i regionalnie jaja wszelkiej maści. Za prezent dla Tiny, pomysł itd i tak zawsze będziesz super!. Pozdrowienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 AWD to potoczny skrót dla napędu na wszystkie koła,a jak chcecie się dowiedzieć,jak naprawdę działa Wasz napęd i jakie ma zalety i wady,tu przejrzysty wykład... http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 AWD to potoczny skrót dla napędu na wszystkie koła,a jak chcecie się dowiedzieć,jak naprawdę działa Wasz napęd i jakie ma zalety i wady,tu przejrzysty wykład... A mojego w tym wykładzie nie umieścili:frown:: Mam go trzy lata i do dziś nie wiem jaki ma napęd (Suzuki GV II):biggrin: Ach ci Japończycy:wink: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blixten Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 AWD to potoczny skrót dla napędu na wszystkie koła,a jak chcecie się dowiedzieć,jak naprawdę działa Wasz napęd i jakie ma zalety i wady,tu przejrzysty wykład... http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html A gdzie w tej klasyfikacji znajduje się Mazda Cx-5 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobs Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 :biggrin: widzę że nie tylko ja miałem problemy z tabelką :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Cześć He he tableka jest niezła ale mojego nie potrafię znaleźć. Tak jak koledzy pisali -wjechać to żeden problem. Problem to zjechać a tu trzeba miec i opony jak należy i pewnie łańcuchy, choc mnie nigdy sytuacja nie zmusiła - zawsze gdzieś mozna byłó złapać zaśniżone pobocze. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JG77 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 A gdzie w tej klasyfikacji znajduje się Mazda Cx-5 ? O Maździe CX5 też myślałem ale te blachy związane z nową technologią podyktowaną odchudzaniem za wszelką cenę są jak z papieru ,trochę się jej obawiam ,nie mówiąc o tym że Mazdy niestety sporo tracą na wartości ale sam napęd jak na Suva całkiem ,całkiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmu Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 O Maździe CX5 też myślałem ale te blachy związane z nową technologią podyktowaną odchudzaniem za wszelką cenę są jak z papieru ,trochę się jej obawiam ,nie mówiąc o tym że Mazdy niestety sporo tracą na wartości ale sam napęd jak na Suva całkiem ,całkiem . Odchudzanie blach to fachowym językiem kontrolowane strefy zgniotu:biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobs Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Najczęściej jak ja zjeżdżam to poboczem łażą ludziska:biggrin: Cześć He he tableka jest niezła ale mojego nie potrafię znaleźć. Tak jak koledzy pisali -wjechać to żeden problem. Problem to zjechać a tu trzeba miec i opony jak należy i pewnie łańcuchy, choc mnie nigdy sytuacja nie zmusiła - zawsze gdzieś mozna byłó złapać zaśniżone pobocze. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JG77 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmu Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam. SB jak dobrze kojarzę posty to pisał o Outbacku a to takie "uteronowione" kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 A coś kiedyś czytałem ,że SB wyleczył się definitywnie z Suva i raczej preferuje dobre pojemne kombi ,ciekawe czy ze względu na ekonomię czy ogólnie Suv zbyt wysoki i w trasie np. w Alpy gorzej się jedzie.Tak podpytuję bo uległem chyba ogólnemu trendowi a nie chcę się rozczarować i oczywiście stracić kasy ,bo każda odkrętka wiąże się ze stratą finansową i to sporą.Nikt nie wspomniał ,że wysokość samego zawieszenia też może mieć znaczenie ,kuzyn ma Volvo V70 ,który ma niskie zawieszenie i ma problem bo szura nim po śniegu i zawsze coś uszkodzi ,myślę że nawet Suv z napędem na 2 koła będzie prawdopodobnie lepiej się spisywał z racji właśnie powiększonego prześwitu ,ale doświadczenia nie mam. Nie wiem czy to ogólny trend, ale ja już dla odmiany nie wrócę do "normalnego" samochodu. Pomijając walory napędu 4X4 lepiej jeździ mi się samochodem w którym siedzę wysoko. Jest lepsza widoczność i ogólnie lepiej się czuję siedząc wyżej. Podwyższony prześwit też ma swoje plusy, choć nie brak mu minusów. Nie są to oczywiście autka dla ludzi którzy w Alpy (900km) chcą przejechać w 6 godzin:biggrin::wink: Co do "problemu" z załadunkiem BOX-a to kupiłem auto z aluminiowymi progami i nawet z moim nikczemnym wzrostem nie mam z tym problemu. Spalanie jest również wyższe, ale bierze się to bardziej z "opływowej" sylwetki niż z napędu 4X4, jak sam mówię to moja Vitara ma opływową sylwetkę jak kostka mydła:biggrin: Nie mniej moja "zabawka" (benzyna 2,4l) w trasie w Alpy z BOX-em (przy zachowaniu prędkości do 120km/h) mieści się w 10,5l/100km i to jest wynik zadowalający. Dodam, że wcześniej jeździłem SX4 więc również auto podwyższone i miałem podobne odczucia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snow Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Ilu ludzi tyle opinii jak dla mnie to auta typu SUV maja same wady: gorzej hamują, gorzej przyspieszają, gorzej biorą zakręty, brakuje w nich czucia drogi, są mniej ekonomiczne, mają mniej miejsca w środku. I takie tam po prostu ogólnie modne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmu Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 (edytowane) Ilu ludzi tyle opinii jak dla mnie to auta typu SUV maja same wady: gorzej hamują, gorzej przyspieszają, gorzej biorą zakręty, brakuje w nich czucia drogi, są mniej ekonomiczne, mają mniej miejsca w środku. I takie tam po prostu ogólnie modne Chyba nie jeździłeś żadnym SUVem, gorzej przyspieszają - od czego np Porsche Cayenne Turbo przyspieszenie do 100 km/h 4,7 s (500 KM), coś przyziemniejszego 2,0 T (240 KM), przyśpieszenie ok 7-8 s do setki gorzej biorą zakręty od F1 na pewno a że jest mniej miejsca to już pojechałeś Jedynie z czym się z tobą mogę zgodzić to że są mniej ekonomiczne od "normalnych" samochodów (kombi, sedan,itp) Edytowane 7 Październik 2013 przez wojmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Ilu ludzi tyle opinii jak dla mnie to auta typu SUV maja same wady: gorzej hamują, gorzej przyspieszają, gorzej biorą zakręty, brakuje w nich czucia drogi, są mniej ekonomiczne, mają mniej miejsca w środku. I takie tam po prostu ogólnie modne Po pierwsze to ja nie przedstawiłem opinii tylko przedstawiłem swoje subiektywne odczucia z jazdy takim samochodem. A teraz do rzeczy. Gorzej hamują - mój obecny samochód ma najlepsze hamulce z samochodów które miałem, pomijając Poloneza, który nie miał hamulców tylko zwalniacze:biggrin: Czy gorzej przyspieszają to kwestia sporna. W moim jest stały napęd 4X4 więc znacznie trudniej zerwać przyczepność w czterech kołach niż w dwóch. Gorzej biorą zakręty - tu masz rację, jest to spowodowane właśnie wysokością samochodu czyli jego środka ciężkości. Brakuje w nich czucia drogi? nie odpowiem bo za bardzo nie wiem o co ci chodzi. Są mniej ekonomiczne - masz rację bo zakładając tą samą masę mamy więcej strat w przekładniach (w moim jest ich dwie i trzy dyfry) i dochodzi "opływowy" kształt o którym pisałem:wink: Mają mniej miejsca w środku? Nie zauważyłem. Poza kanałem przez cały samochód (wał napędowy) i wyższa podłoga bagażnika (ze względu na dyfer) nie ma różnic pomiędzy SUV-em a osobówką. Modne? Nigdy nie podążałem za modą, chciałem mieć od wielu lat i w końcu kupiłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 (edytowane) A mojego w tym wykładzie nie umieścili:frown:: Mam go trzy lata i do dziś nie wiem jaki ma napęd (Suzuki GV II):biggrin: Ach ci Japończycy:wink: Pozdrawiam Suzuki GW2 to chyba system 2H/4H,Mazda CX5 to Haldex Edytowane 7 Październik 2013 przez lski@interia.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Suzuki GW2 to system 2H/4H,Mazda CX5 to Haldex Mylisz się. Vitara II ma stały napęd na dwie osie. Nie ma ustawienia 2H. Taki napęd miała GV I i ona jest w tych tabelach. W moim strupie:rolleyes:: jest tylko N/4H/4H lock/4L lock. N - rozłączenie napędów do holowania. 4H - stały napęd z rozdziałem 48 przód, 52 tył 4H lock - 50/50 i zblokowany centralny mechanizm różnicowy. 4L lock - 50/50, zblokowany centralny dyfer i reduktor 1:2 Niestety nigdzie nie mogę znaleźć jaki system napędu jest w tym moim pojeździe:wink: Pewnie to jakiś system Suzuki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lski@interia.pl Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Niestety nie ma jednego idealnego auta dla narciarzy i dlatego ja trzymam aż 3-zależnie z kim i gdzie jadę...To z lewej ,choć na śniegu-katastrofa,wchodzi 8 osób ze sprzetem-16 par nart pod siedzeniami lub 2 siedzące osoby i 2 śpiące- na długich trasach.Środkowe wjedzie wszędzie,gdy mu zapnę blokadę,a wchodzi do niego,co ma wejść,więc na co dzień...Prawe jest tak małe,że nie wchodzi prawie nic,a gigantki opierają się o deskę, ale choć małe ma prawie 300 KM i 4WD,więc gdy mi spieszno na narty... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JG77 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Piotr 67 ,określasz swoje autko "moja zabawka" a jakiej marki i model konkretnie ? jeśli można zapytać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Jorguś. : Piotr pisał nieco powyżej,że to Grand Vitara.:happy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinn Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Cięzko o idealne auto dla narciarza Ale jest pewna marka i model który według mnie jest blisko ideału dla narciarza Audi allroad A6 :smile:,przy ograniczonym budżecie A4 allroad :biggrin: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JG77 Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Jorguś. : Piotr pisał nieco powyżej,że to Grand Vitara.:happy: Faktycznie ,dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MB Napisano 7 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 7 Październik 2013 Cięzko o idealne auto dla narciarza Ale jest pewna marka i model który według mnie jest blisko ideału dla narciarza Audi allroad A6 :smile:,przy ograniczonym budżecie A4 allroad :biggrin: w pełni się zgadzam :biggrin: brakuje mi tylko jednego słowa w tym tekście :tongue: bogatego narciarza :crazy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snow Napisano 8 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 8 Październik 2013 Niechętnie, ale jeździłem wieloma SUVami w tym tym "pseudo" Porschem Cayenne zapewniam Cie wojmu, że osobówka z tym silnikiem przyspiesz dużo lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmu Napisano 8 Październik 2013 Zgłoszenie Share Napisano 8 Październik 2013 Niechętnie, ale jeździłem wieloma SUVami w tym tym "pseudo" Porschem Cayenne zapewniam Cie wojmu, że osobówka z tym silnikiem przyspiesz dużo lepiej No to pojechałeś - chciałbyś taką samą mocą rozpędzić szybciej większą masę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.