krait Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 A swoją drogą faktycznie wizualnie to Skody wyglądają jakby ich rozmiary były jak pojazdów o klasę wyższych. Nie tylko wyglądają Jako ciekawostkę która mnie zaskoczyła podam jeden ciekawy parametr - pojemność bagażnika: Octavia : 585 A6: 546 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 Bez przesady:D:D Ja podam inne parametry, które chyba rozwiewają twoje wątpliwości co do wymiarów w danej klasie aut: rozstaw osi: Octawia - 2578mm A6 - 2843mm Długość: Octawia - 4569mm A6 - 4927mm A z tymi pojemnościami bagażników to różnie bywa:confused::eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 W temacie Audiczek A6 na narty to mamy szerokie doświadczenie;), a Allroad na pewno jest lepszy od zwykłego A6 - przy załadunku na lawetę nie będzie haczył zderzakiem o najazdy:D. Niestety dzisiejsze Audi to nie to samo co robili kiedyś. Jakiś czas temu rozmawiałem z gościem z serwisu Bosch,niektóre diesle to niekończąca się historia... :eek: Nie tylko wyglądają Jako ciekawostkę która mnie zaskoczyła podam jeden ciekawy parametr - pojemność bagażnika: Octavia : 585 A6: 546 To tylko bagażnik... W A6 na tylnych siedzeniach mogę założyć nogę na nogę,w Octavii nie mieszczę nóg!Coś za coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeronimo Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 W A6 na tylnych siedzeniach mogę założyć nogę na nogę,w Octavii nie mieszczę nóg!Coś za coś... Jeśli chcesz dużo miejsca z tyłu to tylko mercedes lub superb. Ja na codzień poruszam się napędem na tył w kombi i sobie nie krzywduje. Nieraz gdzie napęd na przód się wykładał ja wjeżdżałem bez większych problemów i nie mam kontroli trakcji. Jako dość doświadczony kierowca dochodze do takich wniosków, że im więcej wynalazków w samochodzie tym kierowca wpada we wtórny "analfabetyzm" i przestaje sobie radzić nawet ze średnimi warunkami pogodowymi gdy systemy zawiodą lub taki kierowca przesiądzie się do gorzej wyposażonego wozu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzocha Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 Jeronimo z tym analfabetyzmem to nie przesadzaj cały świat idzie do przodu nie tylko samochody tak samo jest z wszystkimi rzeczami ,które nas otaczają.Ja się cieszę że mam kontrolę trakcji i mogę być analfabetą ale do malucha nie wrócę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 16 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 16 Styczeń 2011 Jeśli chcesz dużo miejsca z tyłu to tylko mercedes lub superb. Ja na codzień poruszam się napędem na tył w kombi i sobie nie krzywduje. Nieraz gdzie napęd na przód się wykładał ja wjeżdżałem bez większych problemów i nie mam kontroli trakcji. Jako dość doświadczony kierowca dochodze do takich wniosków, że im więcej wynalazków w samochodzie tym kierowca wpada we wtórny "analfabetyzm" i przestaje sobie radzić nawet ze średnimi warunkami pogodowymi gdy systemy zawiodą lub taki kierowca przesiądzie się do gorzej wyposażonego wozu. Nie napęd się "wykłada",ale driver... Niedawno miałem taki przypadek:stanąłem na światłach na lewym pasie,na prawym stało Q7.Na drodze kompletna szklanka.Jest lekko pod górę.Co było dalej?Q7 zostało daleko z tyłu! Mimo napędu quattro,dobrych opon i wielu systemów,gość nie był w stanie szybciej się rozpędzić niż auto z przednim napędem i na ujowych zimówkach. Dodam tylko,że z tych wszystkich wynalazków mam tylko ABS i często najchętniej bym go wyłączył!Nie lubię kiedy auto "chcę przejąć kontrolę",lepsze wyniki hamowania osiągam bez elektroniki. Zgodzę się z Tobą,że im więcej wynalazków tym bardziej kierowca staje się ułomny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeronimo Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 Jeronimo z tym analfabetyzmem to nie przesadzaj cały świat idzie do przodu nie tylko samochody tak samo jest z wszystkimi rzeczami ,które nas otaczają.Ja się cieszę że mam kontrolę trakcji i mogę być analfabetą ale do malucha nie wrócę Nie przesadzajmy nikt tu nie mówi o tak drastycznym powrocie do korzeni . Stwierdzam jedynie fakty które niestety zauważam i u siebie . Nie napęd się "wykłada",ale driver... Niedawno miałem taki przypadek:stanąłem na światłach na lewym pasie,na prawym stało Q7..... Pozwolisz że nie będe się wypowiadał o tym wynalazku gdzie przerost formy nad treścią jest ogromny. Dodam tylko,że z tych wszystkich wynalazków mam tylko ABS i często najchętniej bym go wyłączył!Nie lubię kiedy auto "chcę przejąć kontrolę",lepsze wyniki hamowania osiągam bez elektroniki. Zgodzę się z Tobą,że im więcej wynalazków tym bardziej kierowca staje się ułomny... Z ABS-em rzeczywiście nie zatrzymasz się szybciej ale bardziej chodzi w tym systemie o kierowalność i stabilność podczas poślizgu, co ma niebagatelne znaczenie na zaśnieżonej drodze. Wracając do tematu dobrego samochodu dla narciarza to stawiam na Chryslera Grand Voyagera narty w nim wchodzą z dużym luzem pod siedzenia co nie zmusza do składania siedzeń jak i wystawiania trumny na dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ewa78 Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 Idealne auto dla narciarza niewątpliwie dobrze by miało takie szybki jak z poniższego artykułu: Koniec skrobania szyb im wiecj elktroniki, tym gorzej auto uzytkować, bo jak sie cos spier... to trzeba do serwisu jechać...skrobania nie polecam:) zawsze szyby pryskam płynem do odmrazania:) ze Statoli:) skrobaczki po pierwsze rysuja szybę, po drugie sa czasochłonne:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 ... Pozwolisz że nie będe się wypowiadał o tym wynalazku gdzie przerost formy nad treścią jest ogromny. Zgadzam się z tym. Z ABS-em rzeczywiście nie zatrzymasz się szybciej ale bardziej chodzi w tym systemie o kierowalność i stabilność podczas poślizgu, co ma niebagatelne znaczenie na zaśnieżonej drodze. To prawda,przy większej prędkości to pomaga.Choć zawsze mnie to trochę denerwuję,jak tam coś próbuję mnie wyręczyć. im wiecj elktroniki, tym gorzej auto uzytkować, bo jak sie cos spier... to trzeba do serwisu jechać... I zazwyczaj się pier... :eek: skrobania nie polecam:) zawsze szyby pryskam płynem do odmrazania:) ze Statoli:) skrobaczki po pierwsze rysuja szybę, po drugie sa czasochłonne:) Ja tam skrobię... próbowałem te środki,ale to kosztuję i żeby było skuteczne,to trza tego trochu napsikać. A wracając do tematu to dla mnie idealne było coś w stylu Audi Allroad czy Subaru Outback. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Jack Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 im wiecj elktroniki, tym gorzej auto uzytkować, bo jak sie cos spier... to trzeba do serwisu jechać.. Tyle tylko ze ta elektronika o wiele rzadziej sie psuje niz mechanika. Czesto tez o wiele latwiej zdiagnozowac gdzie jest usterka dzieki elektronice, a w niektorych przypadkach chroni przez "zajechaniem" auta np przez kobiete. Juz tak mialem ze "jakas lampka mi sie zapalila". To ze tylko 3 cylindry chodzily to nie slyszala i spadku mocy nie wyczula pod obcasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prof.Woland Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 Ja osobiscie uzytkuje Octavie kombi i nie narzekam, 4 osoby spokojnie na narty pojada (oczywiscie narty na dachu), lecz osobiscie uwazam za idealne dla mnie-narciarza auto Allroada i takie bedzie nastepne me auto. Howgh! Rzeklem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marboru Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 A co powiecie na taki pojazd śnieżny dla Narciarza? Żadna zaspa niestraszna, jak można zaobserwować poniżej [YOUTUBE] [/YOUTUBE] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romek_l Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 A wracając do tematu to dla mnie idealne było coś w stylu Audi Allroad czy Subaru Outback. Outback najlepszy na narty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amberka Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 My 2 lata temu jechaliśmy do Austrii 14 letnią wówczas Fiestą. Kupiliśmy 'asistansa' i poszliśmy na żywioł Fordzik dojechał i powrócił bez większych problemów. W tym roku zawiezie nas zółta strzała (poczciwą Fiestę trzeba było wymienić na Fabię - też na eF:D) Mam nadzieję, że obędzie się bez większych kłopotów. Zdecydowanie więcej miejsca, no i to spalanie - ok 4l/100km przy całkiem niezłej mocy (jak ja prowadzę to troszkę więcej - cięższa noga:D) A co do problemu zamarzniętych szyb to zgadzam się z Ewką. Po co sobie odmrażać łapki, skoro można po prostu popsikać. Co prawda tej zimy mamy ten komfort i trzymamy auto w garażu, ale odmrażacz wozimy zawsze ze sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaca72 Napisano 17 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 17 Styczeń 2011 Czytam i jestem pełen podziwu elektronika zbedna ,naped na dwie oski słaby . Widac brac narciarska albo smiga na poziomie licencji rajdowej albo wzdryga sie przed nowinkami. To nie auta sa slabe tylko szofery do h....a!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ewa78 Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Tyle tylko ze ta elektronika o wiele rzadziej sie psuje niz mechanika. Czesto tez o wiele latwiej zdiagnozowac gdzie jest usterka dzieki elektronice, a w niektorych przypadkach chroni przez "zajechaniem" auta np przez kobiete. Juz tak mialem ze "jakas lampka mi sie zapalila". To ze tylko 3 cylindry chodzily to nie slyszala i spadku mocy nie wyczula pod obcasem Jack proszę nie wrzucaj wszytkich kobiet do jednego worka...ja mam 13 letnie auto, zajechało do Rumuni, po Rumuni zrobiło 2 tys i wrociło do Polski... ponadto moja rodzina mieszka daleko, wiec by ją odwiedzic jezdze po Polsce trochę.... potrafie zmienic koła, bo mam letnie i zimowe w komplecie z felgami, wiem gdzie dolac petrygo, wiem jak olej sprawdzić ba nawet gdzie go dolać, wiem jak chodzi mój silnik, wkońcu przejechła z południowej na połnocna strone Karpat, trasa transfogardzką, wierz mi mogłabym go zarżnąc jak bym nie sluchała pracy silnika. Nie potrzebuje lampek by wiedzieć ze cos się dzieje, Tobie proponuje zminic żarówkę w audi A4 samemu;) w swiatłach z przodu:) chciałabym mieć land rovera - freelander:) bardzo mi sie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ewa78 Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Ja tam skrobię... próbowałem te środki,ale to kosztuję i żeby było skuteczne,to trza tego trochu napsikać. A wracając do tematu to dla mnie idealne było coś w stylu Audi Allroad czy Subaru Outback. złych srodków próbowałeś, no chyba mnie mniej nie zamarza szyba jak jest zimno:) a u mnie działa. kup ze statoill kostuje 7 zł to chyba nie aż taki wydatek, w zimie zuzywam takie dwa:) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Jack Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Jack proszę nie wrzucaj wszytkich kobiet do jednego worka...ja mam 13 letnie auto, zajechało do Rumuni, po Rumuni zrobiło 2 tys i wrociło do Polski... ponadto moja rodzina mieszka daleko, wiec by ją odwiedzic jezdze po Polsce trochę.... potrafie zmienic koła, bo mam letnie i zimowe w komplecie z felgami, wiem gdzie dolac petrygo, wiem jak olej sprawdzić ba nawet gdzie go dolać, wiem jak chodzi mój silnik, wkońcu przejechła z południowej na połnocna strone Karpat, trasa transfogardzką, wierz mi mogłabym go zarżnąc jak bym nie sluchała pracy silnika. Nie potrzebuje lampek by wiedzieć ze cos się dzieje, Tobie proponuje zminic żarówkę w audi A4 samemu;) w swiatłach z przodu:) chciałabym mieć land rovera - freelander:) bardzo mi sie podoba Nie smialbym wrzucac Was do jednego worka, to byloby straszne barbarzynstwo:) Widzialem w Twojej galerii te fotki z Rumuni. Szkoda ze tak malo. Jesli lubisz samochody no i trase transfoogardza to polecam odcinek Top Gear gdzie wlasnie tam sie wybrali: http://www.finalgear.com/shows/topgear/14/1/ A co do zarowki to to nie moja specjalizacja. To w koncu problem hardwareowy nie softwarowy Bez google ani rusz Zreszta nie jestem fanem audi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ewa78 Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Nie smialbym wrzucac Was do jednego worka, to byloby straszne barbarzynstwo:) No to ok. tak juz lepiej;) Widzialem w Twojej galerii te fotki z Rumuni. Szkoda ze tak malo jest więcej:rolleyes: Jesli lubisz samochody no i trase transfoogardza to polecam odcinek Top Gear gdzie wlasnie tam sie wybrali: Lubię jeździć samochodem, zima jednak wole narty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 No niestety nowe auta nie są dla tych co lubią sami w nich pogrzebać. Niedługo oferta pracy dla mechanika samochodowego, będzie wymagała mgr'a studiów informatycznych. Jako ciekawostkę, powiem wam, że ostatnio miałem możliwość przejechać się traktorem !!! z przekładnią CVT (czyli bez wyczuwalnych skoków biegów), śmiem twierdzić że przycisków i komputerków to on miał więcej, niż mój samochód i wszystkie komputery w domu razem wzięte. I jakoś te proste chłopaczki po szkołach rolniczych sobie z tym radzą - widocznie idą z duchem postępu. Tak więc nie ma się co bać tych wszystkich nowości, tylko kupując takie autko trzeba mieć jakiś zaufany warsztat, który rzetelnie nam te usterki naprawi. Czasy złotych rączek już minęły, teraz liczy się doświadczenie w jednej dziedzinie, a jak ktoś jest w czymś dobry to ma prawo żądać przyzwoitej zapłaty za swą pracę. Kontynuując temat, to ja nie lubię jednego z wspomagaczy, który został wymyślony dla typowych kierowców-niedzielnych a zwie się EDS. Jak mnie to coś irytuje, to szkoda gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cobra Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Kontynuując temat, to ja nie lubię jednego z wspomagaczy, który został wymyślony dla typowych kierowców-niedzielnych a zwie się EDS. Jak mnie to coś irytuje, to szkoda gadać. A o czym piszesz, bo te bo te skróty ABS, TCS, EBD ... CIA, CBA:p itp to różnie w różnych markach aut Jeśli chodzi o auto to wszystko zależy od portfela. Wiadomo, że 4x4 jest super ale czy konieczne????? W czasie trzech tygodniowych wyjazdów do Tyrolu (Kaunertal) tylko 4 razy trzeba było zakładać łańcuchy, pozostałe dni droga przejezdna dla zwykłego Mondeo kombi - wjazd na 2750 m, a na autostradzie ..... A nowości - naprawdę nie podobają się niektórym?????????? to zapraszam do Warszawy (auta nie stolicy) i jazda w Alpy:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_narciarz Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Skoro już o technice,to obejrzyjcie zdjęcia jak wygląda fabryka produkująca lepsze wersję Volkswagena i Audic... http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1837641-A-Photo-Tour-of-the-Transparent-Factory-in-Dresden&p=19003507&viewfull=1#post19003507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kettenhund Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Jeśli chodzi o auto to wszystko zależy od portfela. Wiadomo, że 4x4 jest super ale czy konieczne????? W czasie trzech tygodniowych wyjazdów do Tyrolu (Kaunertal) tylko 4 razy trzeba było zakładać łańcuchy, pozostałe dni droga przejezdna dla zwykłego Mondeo kombi - wjazd na 2750 m, a na autostradzie ..... Kolego.4x4 wykorzystuje się nie tylko zimą ale także latem. Musisz najpierw pojezdzić takim autem trochę(nie przejechać się). Mowa oczywiscie o sensownych napędach typu quattro,x-drive czy napęd subaru.I nie chodzi tylko o trudne warunki ale nawet na suchym. Zapewniam ,że każde następne auto będziesz juz chciał tylko z takim napędem. Mnie tak już zostało. Chociaż tak naprawdę najlepsze w prowadzeniu jest dobrze zbalansowane auto tylnonapędowe. Ale to kupię jak się juz przeprowadzę na Barbados:cool: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cobra Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Zapewniam ,że każde następne auto będziesz juz chciał tylko z takim napędem. Mnie tak już zostało. Zapewniam, że już chcę;) Ale wyraźnie napisałem, że 4x4 jest super ale czy konieczne. Wiadomo, że jest dużo droższe i niestety większości z forumowiczów raczej nie stać na porządne 4x4x:mad: A na Barbados to tylko super cabrio:D:p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ambro Napisano 18 Styczeń 2011 Zgłoszenie Share Napisano 18 Styczeń 2011 Zapewniam, że już chcę;) Ale wyraźnie napisałem, że 4x4 jest super ale czy konieczne. Wiadomo, że jest dużo droższe i niestety większości z forumowiczów raczej nie stać na porządne 4x4x:mad: A na Barbados to tylko super cabrio:D:p Jeden wybierze Merca z silnikiem 350cdi a inny Audi z 3.0 TDI quattro. Kasa ta sama, kwestia gustu i priorytetów więc nie zawsze forsa decyduje. Kupując używane auta cena osiek czy 4-napędowych specjalnie się nie różni, kwestia marki, modelu i silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.