Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Ah te nasze drogi


Rekomendowane odpowiedzi

:mad:

ah te nasze drogi wczoraj przejechałem przez koleine i ku......... (kukuryku:D) poszlo mi cale lewe przednie zawieszenie...

Kupujesz auto od niemca i ma zawieszenie idelane jak na lata uzytkowania a u nas chwila moment i w d..e dostaje,chyba kupie terenowe i bedzie spokoj chociaz dziury tez wystepuja i to duzo wieksze i nawet terenowka moze nie sprostac:mad::mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad:

ah te nasze drogi wczoraj przejechałem przez koleine i ku......... (kukuryku:D) poszlo mi cale lewe przednie zawieszenie...

Kupujesz auto od niemca i ma zawieszenie idelane jak na lata uzytkowania a u nas chwila moment i w d..e dostaje,chyba kupie terenowe i bedzie spokoj chociaz dziury tez wystepuja i to duzo wieksze i nawet terenowka moze nie sprostac:mad::mad:

Nie nazywaj takich samochodów terenowym to ma nie wiele wspólnego z terenówką, a prawdziwej terenówki nie chciał byś mieć na asfalt:eek:

A wracając do tematu zapewne masz na myśli samochody z segmentu SUV(Sport Utility Vehicle) czyli samochód turystyczno(sportowo) rekreacyjny i jak o to Ci chodzi to gorąco polecam używam takowego od 1,5 roku i uważam że to jest najlepsza opcja na polskie drogi, taki samochód jest wyżej zawieszony ma większe koła opona jest na wyższym profilu i jak koło wpadnie w dziurę to nie boli tak bardzo jedyny mankament to komfort jazdy nie jest tak idealny jak w średnioklasowej limuzynie ale to jest jedna jedyna niedogodność reszta wszystko jest na plus, no i napęd na 4 koła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nazywaj takich samochodów terenowym to ma nie wiele wspólnego z terenówką, a prawdziwej terenówki nie chciał byś mieć na asfalt:eek:

A wracając do tematu zapewne masz na myśli samochody z segmentu SUV(Sport Utility Vehicle) czyli samochód turystyczno(sportowo) rekreacyjny i jak o to Ci chodzi to gorąco polecam używam takowego od 1,5 roku i uważam że to jest najlepsza opcja na polskie drogi, taki samochód jest wyżej zawieszony ma większe koła opona jest na wyższym profilu i jak koło wpadnie w dziurę to nie boli tak bardzo jedyny mankament to komfort jazdy nie jest tak idealny jak w średnioklasowej limuzynie ale to jest jedna jedyna niedogodność reszta wszystko jest na plus, no i napęd na 4 koła:)

wiadomo z enie chcialbym typowej terenowki ale takiego SUV-a ->(dzieki za znane mi tłumacznie) hehehe

ale faktem jest ze zeby jezdzic po naszych drogach powinno sie rezygnowac z komfortu ale zyskujesz wiecej;)(patrzysz na innych z wyzszego pulapu

ale widzicie sami-nasze drogi sa dalekie od idealu i musimy z tym zyc,a mechanicy nie narzekaja na brak roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam takowego od 1,5 roku i uważam że to jest najlepsza opcja na polskie drogi,

A ile tysiąców kilometrów zrobiłeś nim po kraju? Bo z tego co podejrzewam to od nowizny ze salonu auto posiadasz. Nie wiem jak jest z RAV-4, ale takiego Landa to nie chciałbyś po polskich drogach eksploatować. Zawieszenie zużywa się w szybszym tempie niż w dobrej konstrukcji osobówce (masa auta swoje robi). A wymiana elementów w Landzie to boli gorzej niż w OOOO czy BMW.

Z mojego doświadczenia warsztatowego najtrwalsze zawieszenia miały o dziwo stare Ople Astry I i Vectry A Golfy II i III i japońskie osobówki. Jeśli chodzi o moją ulubiona markę to poza tym, że trakcja jest ekstra to trwałość zaczynając od starej 80 a kończąc na nowych modelach do kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także mam przyjemność jeździć na codzień SUV-em i potwierdzam słowa Sławka. Same plusy, wygodny, pakowny, zima czy lato - nie ma różnicy no i można kupić SUVa który nie będzię odstawał na światłach od innych sportowych samochodów. Idealny segmenta dla narciarzy.

No i także jak podkreślił SB nie mylmy SUVa z terenówką :P Poza polne drogi to już bym się bał wybrać taką furą. Do tego celu ze znajomymi używam czegoś takiego

20829666634816115c4cbed.jpg

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....no i można kupić SUVa który nie będzię odstawał na światłach od innych sportowych samochodów.

Na światłach zdecydowanie wszystkie gabloty w porównaniu z SUVem przegrają bo mocy może i więcej ale SUV ruszy z 4 butów i nie zamieli kołami o asfalt a jak asfalt mokry śliski to już w ogóle nie ma o czym mówić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na światłach zdecydowanie wszystkie gabloty w porównaniu z SUVem przegrają bo mocy może i więcej ale SUV ruszy z 4 butów i nie zamieli kołami o asfalt a jak asfalt mokry śliski to już w ogóle nie ma o czym mówić:)

Tak jest. A ile masz kucy w swojej "ravce" ?

ja jade za jakies dwa moze trzy tygodnie do niemcow i zobacze co tam bedzie-jade z moim mechanikiem on czesto przywozi auta na zamowienie, a ty czego szukasz?

Ja też bym chciał ściągnąć coś dla siebie. Jakbyście przed wyjazdem dali znać to byłoby miło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na światłach zdecydowanie wszystkie gabloty w porównaniu z SUVem przegrają bo mocy może i więcej ale SUV ruszy z 4 butów i nie zamieli kołami o asfalt a jak asfalt mokry śliski to już w ogóle nie ma o czym mówić:)

chyba zapomniałes o takich atuach jak A5 quatro, albo cos w ten deseń,

a nawet takie auto jak vw passat 4motion albo golf 4motion :-) one tyż 4x4 mają napęd, albo juz jadąc dalej impreza i Lansiarz:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak samo możemy powiedzieć Carrera 4S, CL500 4matic czy Nissan GT-R. Wiadomo że znajdzie się masa samochodów które zrobią SUVa na światłach ale patrząc na możliwości jakie daje duży samochód wygrywa w ogólnej klasyfikacji. Jeśli stać cię na 3 samochody to kup sobie sportowe cabrio, terenówkę i limuzynę a jak nie to SUV - 3 w 1 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na światłach zdecydowanie wszystkie gabloty w porównaniu z SUVem przegrają bo mocy może i więcej ale SUV ruszy z 4 butów i nie zamieli kołami o asfalt :)

Nieprawda - to sie nie ma jak jeden do jednego.

No chyba ze zakladasz, ze te mocne gabloty sa tak mocne ze wogole nie moga ruszyc z miejsca bez 4x4.

Albo Twoj odcinek testowy wynosi piersze kilkanascie metrow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda - to sie nie ma jak jeden do jednego.

No chyba ze zakladasz, ze te mocne gabloty sa tak mocne ze wogole nie moga ruszyc z miejsca bez 4x4.

Albo Twoj odcinek testowy wynosi piersze kilkanascie metrow :)

Chodzi o to że w napędzie na 4 koła samochód odjeżdża nie tracąc mocy na uślizgi kół(buksowanie) i 1 obrót koła to przebyty odcinek drogi równy jego obwodowi, tylko nie pisz że Ci ASR pomoże bo umrę ze śmiechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo tylo nie angielski diesel nie rob tego, mielismy keryś tam dawno takiego , taty kolega miał mondeo w dieslu do... do 20 maja :D bo poszly pompowtryskiwacze( ropa tylko bp shell statoil) :-)

Ambro zapomniałes dodac ze nawet jak by niedaj boze w coś puknąć takim SUV-em to jak ciężarówką :) ja w swoim POLO zderzak z SUV-a mam na wysokości hmm może to dziwne ale pod koniec szyby tylnej( tylko ze ja mam posadzone auto na glebie)

to tez jest duża zaleta SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że w napędzie na 4 koła samochód odjeżdża nie tracąc mocy na uślizgi kół(buksowanie) i 1 obrót koła to przebyty odcinek drogi równy jego obwodowi, tylko nie pisz że Ci ASR pomoże bo umrę ze śmiechu

Pewnie ze nie tylko asr, jeszcze poduszki powietrzene maja duze znaczenie, jak suv ma ich wiecej to lepiej przyspiesza,

ale nie musisz z tego powodu umierac:);

wez sobie porownanie suv-a z jednoosiowcem np. kazdy po 200 kucow i testy samochodu z przyspieszeniem do setki; cyfry pokaza roznice;

przy tak zroznicowanych samochodach inne czynniki maja tez b. duze znaczenie na przyspieszenie, nie tylko 4x4

a wogole to mi sie troche marzy Q7, ale drogo jeszcze, drogo troche cholera :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze nie tylko asr, jeszcze poduszki powietrzene maja duze znaczenie, jak suv ma ich wiecej to lepiej przyspiesza,

ale nie musisz z tego powodu umierac:);

wez sobie porownanie suv-a z jednoosiowcem np. kazdy po 200 kucow i testy samochodu z przyspieszeniem do setki; cyfry pokaza roznice;

przy tak zroznicowanych samochodach inne czynniki maja tez b. duze znaczenie na przyspieszenie, nie tylko 4x4

a wogole to mi sie troche marzy Q7, ale drogo jeszcze, drogo troche cholera :P

Ma rację. Na suchej nawierzchni 4x4 nie ma praktycznie żadnego znaczenia.

Czopik (rajdowiec) testował kiedyś dwa takie same auta na suchym asfalcie i auto z napędem na jedną oś miało lepsze czasy na odcinku testowym niż 4x4. Dlaczego? Masa pojazdu to raz. Opory toczenia i bezwładność mas wirujących to dwa. Te elementy w autach wyczynowych zwłaszcza mają duże znaczenie. Zupełnie inaczej to przedstawia się na mokrej nawierzchni, lub śliskiej. Poza lepszymi właściwościami podczas przyśpieszania to dochodzi jeszcze trakcja pojazdu podczas dużych sił odśrodkowych. Gdyby 4x4 na suchej nawierzchni tak dużo dawało to F1 dawno by śmigało na czteronapędowcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze nie tylko asr, jeszcze poduszki powietrzene maja duze znaczenie, jak suv ma ich wiecej to lepiej przyspiesza,

ale nie musisz z tego powodu umierac:);

wez sobie porownanie suv-a z jednoosiowcem np. kazdy po 200 kucow i testy samochodu z przyspieszeniem do setki; cyfry pokaza roznice;

przy tak zroznicowanych samochodach inne czynniki maja tez b. duze znaczenie na przyspieszenie, nie tylko 4x4

a wogole to mi sie troche marzy Q7, ale drogo jeszcze, drogo troche cholera :P

Z powodu dużej masy SUV nie ma szans ale jakbyśmy testowali 2 samochody o podobnej ilości koni mechanicznych na każdy kg masy to już inna rozmowa.

Ani ja ani myślę Sławek nie chcemy tuta mówić że SUV to super wyścigówka i poco komu samochód sportowy. Chciałem podkreślić że SUV jak sam rozwinięty skrót znaczy to pojazd uniwersalny i dzięki dużemu silnikowi może też mieć wspaniałe osiągi np. 700 Nm i 6,8s do 100km/h. To wynik mocnego sportowego Coupe. Oczywiście moment obrotowy będzie dużo mniejszy ale chodzi mi tu o przyspieszenie.

Podsumowanie: dla sportowej jazdy - samochód sportowy, dla wygodnego przemieszczania zimą i latem z dużym bagażem, rodziną i w miarę szybko - SUV. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze nie tylko asr, jeszcze poduszki powietrzene maja duze znaczenie, jak suv ma ich wiecej to lepiej przyspiesza...

No i jeszcze grubość blachy, SUVy są zbudowane z grubszej, a nie jak na jakiejś włoszczyźnie 0,01 mm czyli tyle co puszka z coli:p

a wogole to mi sie troche marzy Q7, ale drogo jeszcze, drogo troche cholera :P

No to pracuj więcej Kubusiu:D

Ma rację. Na suchej nawierzchni 4x4 nie ma praktycznie żadnego znaczenia.

Masz rację ale tylko częściowo, bo ma właśnie znaczenie 4x4 również na suchej nawieżchi , nie ruszysz z piskiem opon:(;) tylko od razu jedziesz i dlatego Toyota ma coś takiego jak zintegrowany system aktywnej kontroli jazdy i gdy już samochód ruszy 100% mocy przekazywane jest na tylną oś i w zakręcie jak któreś z kół dostanie uślizgu natychmiast zostaje dołączony napęd na 4 koła i dopiero wtedy wkraczają w akcję wszystkie pozostałe systemy kontroli trakcji

Gdyby 4x4 na suchej nawierzchni tak dużo dawało to F1 dawno by śmigało na czteronapędowcach.

To znaczy że wszystkie systemy kontroli trakcji są kompletną pomyłką inżynierów od motoryzacji i nic nie dają bo zlikwidowano je w F1:D, musi się nie wyspałeś dzisiaj

aaa, to wycieraczki wymontuj z swojego samochodu bo w bolidach F1 też nie ma:D

Jeśli stać cię na 3 samochody to kup sobie sportowe cabrio, terenówkę i limuzynę a jak nie to SUV - 3 w 1 ;)

Prawie dokładnie tą zasadą się kierowałem zmieniając Avensisa na SUVa choć podobało mi się inne auto(tylnonapędowe) jednak zdrowy rozsądek wygrał, przy czym o posiadaniu sportowego wozu nigdy nie marzyłem i nie chcę go mieć:)

Edytowane przez SB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...