Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy dzień - niedziela 14 stycznia.

Dużo ludzi, ale na trasach bezpieczny luz. Pogoda idealna. Stoki bardzo twarde, od 11 już na trasach albo luźne odsypy, albo lodowe płyty, gładkie jak stół.

Trasy raczej z zaniżonymi kolorami. Typowa niebieska z równym i łagodnym nacheniem, to Miara. Jednak nie wszystkie jeszcze odkryte w dniu dzisiejszym.

IMG-20240114-WA0000.thumb.jpg.5da19beab884da54601716c28ed93cab.jpg

20240114_162335.thumb.jpg.805006cbc937317215d94ba53f3358f8.jpg

20240114_160338.thumb.jpg.cf9d9e3bc4c952a4603c782ae7ede1cc.jpg

20240114_134148.thumb.jpg.84b2201d0650fca301d5742e02f46479.jpg

20240114_131024.thumb.jpg.57fe1ac5caedbf52e8a55ccd69719de5.jpg

20240114_110143.thumb.jpg.adf2cc7a8f8f932ce6e219233fd1ae96.jpg

Edytowane przez gabrik
  • Like 19
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • gabrik changed the title to Gabrik na Kronplatzu

Dzień drugi - 15 stycznia.

Pogoda nadal sprzyja, ludzi sporo mniej niż wczoraj, ale ogólnie dużo. Kolejek do wyciągów nie ma, idzie na bieżąco. Co do jazdy, odpowiednio planując przejazd tłoku na trasach nie ma. Jedynie blisko "dzwonu" trochę zamieszania ludności i tłoku.

20240115_144404.thumb.jpg.72344dd6e1d7e4aff6b6fcc495ca0021.jpg

20240115_144138.thumb.jpg.3405e0b0439e08d9ec41da0eed78cb95.jpg

20240115_134313.thumb.jpg.858953eeed460d862fb22831ea106bbf.jpg

20240115_131429.thumb.jpg.9694b1ccfa6aa604dab6bc43f71f1f4f.jpg

20240115_123901.thumb.jpg.b0bdd8b0cc471a2f73adf8ea26dd3397.jpg

20240115_123910.thumb.jpg.b8c165ede7d4c558b192ae56d812921a.jpg

 

  • Like 16
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety już dzień 4 - 17 stycznia.

Dziś pogoda niewakacyjna, pochmurno i do południa słaba widoczność przez płaskie światło. Wyskoczyliśmy na Alta Badia. Z uwagi na pogodę ośrodek mnie nie zachwycił, ale od godz. 13 gdy wyszło słońce i wjechałem od strony San Cassiano wrażenia o wiele lepsze. Niestety po zjeździe do La Villa, zepsuła się gondola i musiałem busem do Corvary wracać, przez co z godzinę straciłem.

Ogólnie taki lekki bałagan z wyciągami, te trasy "pokręcone", w każdym razie odmienny od Kronplatzu.

20240117_093050.thumb.jpg.caec8b6c28f9edc10a7256452fcd2608.jpg

20240117_095803.thumb.jpg.e105adc8e74cf60b0a57ceaa228e47c6.jpg

20240117_114450.thumb.jpg.aa362d4a8c3424f6b72c29f7c526edff.jpg

20240117_123956.thumb.jpg.a635bb64df0aa6d604016a738bab85ce.jpg

20240117_134708.thumb.jpg.8a781ee1c5a88097c4923864fcc1dc71.jpg

20240117_134931.thumb.jpg.61d965285f0fda1588267fd2fdf8a8df.jpg

 

  • Like 12
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień 5 - 18 stycznia.

Dziś objazd Sella Ronda, w kierunku pomarańczowym. Start w Corvara.

W nocy napadało świeżego, około 15-20 cm i ociepliło się stopniowo do +5. Widokowo faktycznie ciekawie, trasy z kopnym śniegiem i muldami. Sporo przewracających się osób. Dla mnie pod kątem rozwoju mega przejazd, kilka stromych odcinków, trudny warunek właściwie na wszystkich trasach przejazdu.

Nie uważam, że narciarsko jest to słaba wyprawa, wręcz odwrotnie. Osobiście dla mnie, to ostateczne ukoronowanie wejścia w poziom średniaka...Na pewnym odcinku Val Gardena - Alta Badia, mgła jak mleko, prawie zero widoczności.

20240118_072521.thumb.jpg.455f054a64bcf7f732e49c23d2835e10.jpg

20240118_093955.thumb.jpg.b72c76137261f289e30358c36d4da950.jpg

20240118_095752.thumb.jpg.0511a1116fb7139193a098006a61fa11.jpg

20240118_095756.thumb.jpg.a325cd73cf0a3e2b2fec1ffaac4cc9ac.jpg

20240118_123642.thumb.jpg.a11151a60d84588bc9dc294fd50ad1ac.jpg

20240118_125231.thumb.jpg.36c0369b921a577ad3d8165722dbc614.jpg

20240118_122034.thumb.jpg.572d2ea655c9237f0f01a66c5942a92c.jpg

 

  • Like 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień 6 - 19 stycznia.

Ostatni dzień tego wyjazdu. W nocy znów przeszedł front atmosferyczny i dopadało kolejne z 10 cm białego.

Pogoda ogólnie ok, ale na szczycie około południa bardzo porywisty wiatr. Na większości tras odsypy, ale na niektórych mniej uczęszczanych było dość równo lub na stromych lodowa tafla. Moje narty już na tym lodzie nie trzymały dobrze. Zamieniłem się z kolegą na kilka zjazdów i Jego Head I Race 170cm, trzymały znacznie lepiej.

Wyjazd zakończyłem "zjazdem" czarną trasą nr40, gdzie za tydzień będą rywalizować najlepsze narciarki świata i trzema po niebieskiej przy wyciągu Pedaga.

20240119_092917.thumb.jpg.fb930b0a74d8d509721d49ac29ba747f.jpg

20240119_094911.thumb.jpg.3544b7a448109f62aee683ca8bca7bc8.jpg

20240119_094921.thumb.jpg.687853d34aeb532080e2cffc3b2e2d6b.jpg

20240119_125323.thumb.jpg.8b31d27e486c16456edfdbb5d6e01def.jpg

20240119_100319.thumb.jpg.18a1551bde362dade0bfe1c47c6a042c.jpg

20240119_152318.thumb.jpg.1f563ca1d62d3a669f8bfdeed3b1bd9e.jpg

20240119_092917.jpg

20240119_092917.jpg

20240119_094921.jpg

20240119_125323.jpg

20240119_100319.jpg

20240119_100319.jpg

20240119_100319.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie wyjazdu na Kronplatz 14-19 stycznia 2024.

Ośrodek największy i najnowocześniejszy z tych niewielu w których byłem. Przewaga wyciągów gondolowych. Sam szczyt przy dzwonie, to taka bardzo duża Kotelnica, gdzie dochodzi większość wyciągów i rozpoczynają się trasy w kilka kierunków. Mieszkałem w San Vigilio,  urocza miejscowość. 

Trasy długie, urozmaicone i w mojej opinii z zaniżoną kolorystyką. Typowa niebieska dla osób z obawami i początkujących, to Miara. Szeroka, o jednostajnym nachyleniu i długa. To tutaj królowały szkółki i instruktorzy. Ulubiona trasa mojej żony i drugiej znajomej.

Dobrzy i bardzo dobrzy narciarze powinni być z tego ośrodka zadowoleni. Spotkaliśmy nawet rodaków, którzy twierdzili, że byli już wszędzie w Austrii oraz Włoszech i uważają, że Kronplatz najlepszy dla nich.

Ludzi generalnie dość dużo, mazowieckie ferie, więc i rodaków sporo, ale mniej niż w Alta Badia.

Pogoda dopisała i całościowo fajny wypad. 

Cenowo w zależności od miejsca: piwo 5,5-6, spritz 5, pizza od 8,5 do 15, kanapki średnio 6, golonka 21, herbata 3,5, kawa 4. Dania obiadowe 18-25. Desery średnio 5.

Czas dojazdu z Warszawy, blisko 14 godzin bez łamania przepisów i z kilkoma przystankami. Przejechaliśmy w obie strony łącznie 2400 km, średnie spalanie auta 6.7 litra. Paliwo w Austrii 1,63-1.69 (poza autostradami).

Edytowane przez gabrik
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gabrik bardzo fajna relacja. Przypomniałem sobie swoje wojaże na Kronplatzu :) Wcześniej, czy później czeka mnie powrót w to miejsce, ponieważ moja Paulina nie była tu...a w południowym Tyrolu była prawie wszędzie.

Sam jak tam się pojawię, to tylko z długą nartą GS :D Będzie jazda :) Trasy tam są świetne.

Co do cen benzyny na stacjach w drodze na Kronplatz... jechałem tamtędy w ostatnich dwóch latach (w zimę i w lato) w sumie 6 razy i mogę polecić stacje benzynowe w Lienzu, kumpel był w zeszłym tygodniu (po moich wskazówkach) i znalazł w tej miejscowości (przy trasie) stację z 95 (E10) z ceną 1,51 EUR.

Pozdrawiam serdecznie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...