Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Polska - warunki narciarskie 23/24


surfing

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym ludzie lubią zjechać z autostrady prosto na parking pod wyciągiem, jak do McDonaldsa. Każda trudność to drama. Stąd tłok i kolejki np. na Nowej Osadzie. Na pobliskie Skolnity trzeba  się wspiąć karkołomnym podjazdem 🙃 - i już jest znacznie puściej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, WojtekM napisał:

Słabo wychodzi otwieranie Kaskady od lat. A w tym roku ogólnie COSu. Ale pieniądze podatnika poszły.

Podobno wykonawca zaj... Ale zobaczymy czy zostanie pociągnięty do odpowiedzialności. Na Kaskadzie jedna ścianka i już wielki problem...Ale do czasu wybudowania zbiornika na Jaworzynie zawsze tak będzie. Ciekawe jak COS chce ją robić jako trasę treningowa jak nie potrafi jej zrobić dla amatorów 🤣 Niech COS kupi Stożek i tam robi sobie lody a Skrzyczne zostawi dla zwykłych ludzi. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale wracając do tematu wątku. Dzisiaj od rana po kilkunastu latach wracam na Palenicę w Szczawnicy. Oprócz infrastruktury na dole: super pensjonat Willa pod kolejką (polecam), jakiejś drobnej korekty trasy dojazdowej do kultowego mostku, to za wiele się tu nie zmieniło. 

Pogoda dzisiaj nie najlepsza (delikatnie mówiąc), spory plus, wg telefonu 5-8 stopni, wg ośrodka cały dzień i wieczór +4 ;), czasem padał deszcz, bardzo miękko. Ale dla chcącego nie ma złych warunków, są tylko źle dobrane narty i gogle. Jak gogle, a właściwie szybka 0 wybrana idealna, to narty wzięte złe, za wąskie pod butem, idealne na twardy warun na minusie. Ale i tak można było fajnie pojeździć. 

Na czerwonej po jakimś czasie zaczał się trening kadry młodzieżowej. Zawsze pamiętałem, że w Szczawnicy nie za dużo ludzi przyjeżdżało, bo większość wybierała Kluszkowce lub Białkę. Jednak nawet na takie tło, to dzisiaj było bardzo, bardzo pusto. Jazda bez jakiegokolwiek czekania, zawsze z córką. Szczawnica umiera narciarsko, ale nie dlatego że tu jest smog (taki piszą pismaki jakości Onetu, Wp czy innych śmieciowych portali), ponieważ smog jest też w Białce, Małem Cichym a też są tłumy turystów. Palenica nie jest dla dzisiejszego narciarza, Szafranówka ma potencjał na rodzinne miejsce na narty, ale na dzień dzisiejszy jest on  marnowany. 

Trasa niebieska super dla osób które chcą się rozwijać narciarsko, czerwona to miód malina. Naprawdę gdyby PKL tam zainwestował to Palenica by odżyła, a wraz z nią miasto. W sobotnie popołudnie, w środku ferii większość knajp zamknięta, ludzi jak na lekarstwo. 

Jak możecie to przyjeżdżajcie do Szczawnicy. Pojeździcie dobrze, bez kolejek, ja karnety kupiłem jesienią. Za całodniowy karnet + jazda wieczorna zapłaciłem 99 zł/N, a za córkę chyba 79 zł. 4latka za free. 

Aaa. Na jeździe wieczornej początkowo padał deszcz, ale później warun dużo lepszy, niż w ciągu dnia. Jedyny minus to BEZKIJKOWCY. Było ich zatrzęsienie, chyba przez to, że to sobota wieczór. Nie wiem czy nie była ich połowa wśród wszystkich jeżdżących. Trup ścielił się gęsto. Po kilku zjazdach i dwóch nieprzyjemnych sytuacjach córka odpuszcza dalszą jazdę. 

Tradycyjnie na koniec kilka fotIMG20240203121620.thumb.jpg.b9c66a43a5af2556ad97ea1be07d7f21.jpg

IMG20240203121613.thumb.jpg.f35a40926fd7d1486494f4922129ab89.jpg

IMG20240203121827.thumb.jpg.b1c845b3af44c10b7e673cebe425b9e3.jpg

 

  • Like 14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, WojtekM napisał:

Popisz sobie jeszcze, niech Ci ulży.

Piszesz, że wymiana kilkudziesięcioletniego starego wyciągu na nowy spowoduje "zaoranie Taterek". Wyjaśnij nam mądralo jak to się stanie ? Gdy po pierwsze tam już stoi wyciąg od kilkudziesięciu lat, a dwa są limity wjazdowe osób na Kasprowy! 

Edytowane przez Krakus81
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Krakus81 napisał:

No, ale wracając do tematu wątku. Dzisiaj od rana po kilkunastu latach wracam na Palenicę w Szczawnicy. Oprócz infrastruktury na dole: super pensjonat Willa pod kolejką (polecam), jakiejś drobnej korekty trasy dojazdowej do kultowego mostku, to za wiele się tu nie zmieniło. 

Pogoda dzisiaj nie najlepsza (delikatnie mówiąc), spory plus, wg telefonu 5-8 stopni, wg ośrodka cały dzień i wieczór +4 ;), czasem padał deszcz, bardzo miękko. Ale dla chcącego nie ma złych warunków, są tylko źle dobrane narty i gogle. Jak gogle, a właściwie szybka 0 wybrana idealna, to narty wzięte złe, za wąskie pod butem, idealne na twardy warun na minusie. Ale i tak można było fajnie pojeździć. 

Na czerwonej po jakimś czasie zaczał się trening kadry młodzieżowej. Zawsze pamiętałem, że w Szczawnicy nie za dużo ludzi przyjeżdżało, bo większość wybierała Kluszkowce lub Białkę. Jednak nawet na takie tło, to dzisiaj było bardzo, bardzo pusto. Jazda bez jakiegokolwiek czekania, zawsze z córką. Szczawnica umiera narciarsko, ale nie dlatego że tu jest smog (taki piszą pismaki jakości Onetu, Wp czy innych śmieciowych portali), ponieważ smog jest też w Białce, Małem Cichym a też są tłumy turystów. Palenica nie jest dla dzisiejszego narciarza, Szafranówka ma potencjał na rodzinne miejsce na narty, ale na dzień dzisiejszy jest on  marnowany. 

Trasa niebieska super dla osób które chcą się rozwijać narciarsko, czerwona to miód malina. Naprawdę gdyby PKL tam zainwestował to Palenica by odżyła, a wraz z nią miasto. W sobotnie popołudnie, w środku ferii większość knajp zamknięta, ludzi jak na lekarstwo. 

Jak możecie to przyjeżdżajcie do Szczawnicy. Pojeździcie dobrze, bez kolejek, ja karnety kupiłem jesienią. Za całodniowy karnet + jazda wieczorna zapłaciłem 99 zł/N, a za córkę chyba 79 zł. 4latka za free. 

Aaa. Na jeździe wieczornej początkowo padał deszcz, ale później warun dużo lepszy, niż w ciągu dnia. Jedyny minus to BEZKIJKOWCY. Było ich zatrzęsienie, chyba przez to, że to sobota wieczór. Nie wiem czy nie była ich połowa wśród wszystkich jeżdżących. Trup ścielił się gęsto. Po kilku zjazdach i dwóch nieprzyjemnych sytuacjach córka odpuszcza dalszą jazdę. 

Tradycyjnie na koniec kilka fotIMG20240203121620.thumb.jpg.b9c66a43a5af2556ad97ea1be07d7f21.jpg

IMG20240203121613.thumb.jpg.f35a40926fd7d1486494f4922129ab89.jpg

IMG20240203121827.thumb.jpg.b1c845b3af44c10b7e673cebe425b9e3.jpg

 

To nie (tylko) Szczawnica umiera, to umiera narciarstwo w Polsce jako dyscyplina treningu (było nie było) sportowego. Nasze wyciągi (jeszcze) ratują <goryle> bez kijków i bez umiejętności (stąd boom na niebieskie) płacący chętnie i grubo (pieniędzmi rodziców) za fun zamiast wypadu do kina. Ale jak pieniądze (rodziców) się skończą, skończy się narciarstwo w Polsce. 

Do Ochodzitej, Sahary, Bieńkuli, nawet Golgoty, dołączy 100 następnych zamkniętych na kłódkę tras. I nie mówcie mi, że Golgota jest gotowa do jazdy, bo jak jest, to proszę o zdjęcia z tego sezonu, jak był mróz i śnieg.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lexi napisał:

.. i jeszcze te świstaki..kurcze jak mnie wkurzają świstaki.. i kozice też... bardziej niż świstaki i kozice wkurzają mnie tylko BARANY..

Myślisz, że któremukolwiek świadomemu narciarzowi przeszkadzają świstaki, kozice czy cokolwiek innego żyjącego w tych kochanych Taterkach?

I myślisz, że wymiana cały czas działającego od ponad PÓŁ WIEKU krzesła (a po wymianie i tak nie spowoduje wzrostu liczby narciarzy z powodu limitów wjazdowych na Kasprowy Wierch), które dzisiaj stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi zagrozi powyższym, to masz rację. BARANY są najbardziej wkurzające i dodatkowo z logiki robią kurtyzanę. 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Krakus81 napisał:

I myślisz, że wymiana cały czas działającego od ponad PÓŁ WIEKU krzesła (a po wymianie i tak nie spowoduje wzrostu liczby narciarzy z powodu limitów wjazdowych na Kasprowy Wierch), które dzisiaj stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi zagrozi powyższym, to masz rację. BARANY są najbardziej wkurzające i dodatkowo z logiki robią kurtyzanę. 

 

Chodzi głównie o tempo wjazdu, a nie o wzrost przepustowości, który (na szczęście) nie nastąpiłby w znacznym stopniu. To, że coś ma "pół wieku" to nie powód, żeby istniało kolejne pół - niektóre ośrodki wymieniają swoje 10-letnie kanapy na nowe, uznając, że nie przystają do dzisiejszych standardów. A co dopiero taka, która ma długość ponad 1600m i jest wystawiona na zimno, wiatry itp.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koliber napisał:

Chodzi głównie o tempo wjazdu, a nie o wzrost przepustowości, który (na szczęście) nie nastąpiłby w znacznym stopniu. To, że coś ma "pół wieku" to nie powód, żeby istniało kolejne pół - niektóre ośrodki wymieniają swoje 10-letnie kanapy na nowe, uznając, że nie przystają do dzisiejszych standardów. A co dopiero taka, która ma długość ponad 1600m i jest wystawiona na zimno, wiatry itp.

Otóż to, wymiana wyciągu w Goryczkowej spowoduje wzrost:

A) bezpieczeństwa narciarzy

B) komfortu narciarzy

I niczego więcej. 

Bariery dostępowe są tak duże, że tradycyjny Janusz lub Grażynka będą stanowili promil. A i tak liczba narciarzy nie wzrośnie, bo limity wjazdowe na KW dalej zostaną na obecnym poziomie. A nikt nie będzie dymał z nartami z Kuźnic pod dolną stację w Goryczkowej. 

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krakus81 napisał:

Otóż to, wymiana wyciągu w Goryczkowej spowoduje wzrost:

A) bezpieczeństwa narciarzy

B) komfortu narciarzy

I niczego więcej. 

Bariery dostępowe są tak duże, że tradycyjny Janusz lub Grażynka będą stanowili promil. A i tak liczba narciarzy nie wzrośnie, bo limity wjazdowe na KW dalej zostaną na obecnym poziomie. A nikt nie będzie dymał z nartami z Kuźnic pod dolną stację w Goryczkowej. 

Jak będzie szybsze krzesło to będzie można w godzinie wykonać więcej zjazdów niż teraz i pomimo tej samej ilości narciarzy ruch na trasie będzie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, brachol napisał:

Jak będzie szybsze krzesło to będzie można w godzinie wykonać więcej zjazdów niż teraz i pomimo tej samej ilości narciarzy ruch na trasie będzie większy.

I przez to środowisko będzie bardziej zdegradowane ? Równie dobrze by można powiedzieć, że stary silnik potrzebuje więcej prądu jak nowy, przez co brmedzie zysk dla środowiska. Pisanie, że wymiana krzesła który idzie w tym samym śladzie co stare i może poleci trochę niżej lub wyzej jest zabijaniem Tatr..... Większej bzdury nie słyszałem. Może postanowimy jeździć autami które kupiliśmy jako pierwsze do końca życia? Ludzie drodzy, były plany rozbudowy Kasprowego na poboczne wierchy i tu można dyskutować o skutkach ale kur... przy wymoanie starocia na coś nowego ? Rozmowa w tym temacie jest poniżej krytyki jakiejkolwiek inteligencji.. 

  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koliber napisał:

Chodzi głównie o tempo wjazdu, a nie o wzrost przepustowości, który (na szczęście) nie nastąpiłby w znacznym stopniu. To, że coś ma "pół wieku" to nie powód, żeby istniało kolejne pół - niektóre ośrodki wymieniają swoje 10-letnie kanapy na nowe, uznając, że nie przystają do dzisiejszych standardów. A co dopiero taka, która ma długość ponad 1600m i jest wystawiona na zimno, wiatry itp.

W Czechach jest przepis, że jak ma pow. 1100m, MUSI być wyprzęgana. Chodzi o czas, w którym narciarz przebywa w powietrzu i jego bezpieczeństwo, także termiczne.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, surfing napisał:

90% inwestorów w Zakopanem to ,,tajemniczy inwestor" zarejestrowany w Warszawie.

Nie oznacza to, że warszawiak z dziada pradziada (tacy są???). Ludzie rejestrują firmy w Warszawie, bo jak w Zadupiu Pospolitym, to jest to jedyna albo jedna z dwóch do kontroli, w Warszawie firm jest chyba kilkadziesiąt tysięcy co najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jusik2002 napisał:

I przez to środowisko będzie bardziej zdegradowane ? Równie dobrze by można powiedzieć, że stary silnik potrzebuje więcej prądu jak nowy, przez co brmedzie zysk dla środowiska. Pisanie, że wymiana krzesła który idzie w tym samym śladzie co stare i może poleci trochę niżej lub wyzej jest zabijaniem Tatr..... Większej bzdury nie słyszałem. Może postanowimy jeździć autami które kupiliśmy jako pierwsze do końca życia? Ludzie drodzy, były plany rozbudowy Kasprowego na poboczne wierchy i tu można dyskutować o skutkach ale kur... przy wymoanie starocia na coś nowego ? Rozmowa w tym temacie jest poniżej krytyki jakiejkolwiek inteligencji.. 

A czy ja piszę, żeby nie wymieniać? Jak dla mnie to wymieniać na nową, bo teraz nogi ledwo mi się mieszczą jak siadam i chętnie pojeżdżę szybciej w górę i dzięki temu zrobię więcej zjazdów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...