Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Co po RTM 77?


ghs

Rekomendowane odpowiedzi

Uszanowanko.

Całe narciarskie życie przejeździłem na Volkl RTM 77 i przyszła pora kupić coś nowego. Z nart byłem bardzo zadowolony i szukam czegoś, co mi je zastąpi i będzie podobne, ale dostępny wybór mnie przerasta. Mogę prosić o jakieś propozycje?

Link z danymi narty:
https://www.evo.com/en-ca/outlet/skis/volkl-rtm-77-4motion-110-tc-bindings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm technologia tak poszla naprzod, ze jak kupisz cokolwiek nowego to zauwazysz roznice :) pytanie do czego potrzebujesz nart, jaki styl preferujesz , jakie warunki itp. Napisz cos wiecej to latwiej bedzie dobrac. 

To ze Ci sie dobrze jezdzilo na danej narcie, wcale nie musi znaczyc ze to byl najlepsze dopasowanie do toich potrzeb/stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałeś prawdopodobnie najgorsze miejsce i sposób na szukanie sobie nart. Nikt nie zna Twoich warunków fizycznych oraz poziomu technicznego i to samo w drugą stronę.

Bazując tylko i wyłącznie na wniosku, iż lubisz produkt firmy Volkl...możesz celować w model Deacon. 

Natomiast patrząc szerzej nikt nie wie czy nie zakochasz się w Atomic G9 czy Stockli Laser SL czy Kastle MX 75

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghs napisał:

Uszanowanko.

Całe narciarskie życie przejeździłem na Volkl RTM 77 i przyszła pora kupić coś nowego. Z nart byłem bardzo zadowolony i szukam czegoś, co mi je zastąpi i będzie podobne, ale dostępny wybór mnie przerasta. Mogę prosić o jakieś propozycje?

Link z danymi narty:
https://www.evo.com/en-ca/outlet/skis/volkl-rtm-77-4motion-110-tc-bindings

Hej, też jeździłam (i dalej czasem jeżdżę) na RTM 77 nieco nowszych. Jeśli szukasz podobnych nart to typowe allmountain ze średnim promieniem, szerokością pod butem 75-78mm i dopasowane do wzrostu i wagi, mogą być Daecony jeśli jesteś zadowolony z marki.
Ale lepiej trochę poeksperymentować, wypożyczyć narty innego typu (zależnie od poziomu jazdy i preferencji skrętu) i wypróbować coś innego.
Jak pisze @gabrik, musisz coś więcej o sobie napisać (poszukaj ankiety na forum) - parametry i preferencje, idealnie jakbyś załączył filmik z jazdy.  Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, gabrik napisał:

iż lubisz produkt firmy Volkl...możesz celować w model Deacon. 

Natomiast patrząc szerzej nikt nie wie czy nie zakochasz się w Atomic G9 czy Stockli Laser SL czy Kastle MX 75

jak kolega zaczął od Mercedesa to poco ma zmieniać na inne badziewie :-)

tu instruktor zasuwa na DEACON 84  - naprawdę świetna narta, sam testowałem

 

Edytowane przez Jeeb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Jeeb napisał:

jak kolega zaczął od Mercedesa to poco ma zmieniać na inne badziewie :-)

tu instruktor zasuwa na DEACON 84  - naprawdę świetna narta, sam testowałem

 

Janie 🙂, po pewnym forum zbiera mnie na mdłości, gdy czytam w tematach o nartach jakie to super i wyjątkowe są te lub inne, czy że narta nie ma znaczenia itd.itp.

Wiem, że napisałeś żartobliwie, co nie znaczy, że nieprawdę. Miałem przyjemność pojeździć na Deaconie Masterze 72 173 cm i mimo że daleko mi jeszcze z umiejętnościami do wykorzystania wszystkich walorów tej narty, to rzeczywiście wrażenia bardzo pozytywne, fajna narta i byłem nawet blisko nabycia.

Wracając jednak do tematu "Mercedesa". Dla mnie moim Audi jest Stockli i Kastle 😀.

Natomiast zgodzę się i to napisałem. Skoro wiem tylko tyle, że był kolega bardzo zadowolony z RTM, to aby nie stwarzać sobie niepotrzebnego kłopotu z wyborem, może zacząć od Deacona.

 

Edytowane przez gabrik
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gabrik napisał:

Janie 🙂, po pewnym forum zbiera mnie na mdłości, gdy czytam w tematach o nartach jakie to super i wyjątkowe są te lub inne, czy że narta nie ma znaczenia itd.itp.

Wiem, że napisałeś żartobliwie, co nie znaczy, że nieprawdę. Miałem przyjemność pojeździć na Deaconie Masterze 72 173 cm i mimo że daleko mi jeszcze z umiejętnościami do wykorzystania wszystkich walorów tej narty, to rzeczywiście wrażenia bardzo pozytywne, fajna narta i byłem nawet blisko nabycia.

Wracając jednak do tematu "Mercedesa". Dla mnie moim Audi jest Stockli i Kastle 😀.

Natomiast zgodzę się i to napisałem. Skoro wiem tylko tyle, że był kolega bardzo zadowolony z RTM, to aby nie stwarzać sobie niepotrzebnego kłopotu z wyborem, może zacząć od Deacona.

 

Nie jeżdżę francuskimi autami, nie mogę napisać też, że moją hondą jest rossignol, a tym bardziej moim hyundaiem, bo to brzmi śmiesznie, mimo, że dizajn tam robi facet od beemek. Faktem jest, że rządzą księgowi. Tak czy owak, nie przywiązywałbym się do firmy, bo i mercedesy panie ponoć już nie te same...

 

Edytowane przez sstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sstar napisał:

Nie jeżdżę francuskimi autami, nie mogę napisać też, że moją hondą jest rossignol, a tym bardziej moim hyundaiem, bo to brzmi śmiesznie, mimo, że dizajn tam robi facet od beemek. Faktem jest, że rządzą księgowi. Tak czy owak, nie przywiązywałbym się do firmy, bo i mercedesy ponoć już nie te same...

@sstar pełna zgoda. Jako fan Audi 3.0 TDI, jeżdżę obecnie Mondeo 2.0, bo rozsądek decydował zamiast serca 🙂. Z nartami łatwiej, gdyż przedział cenowy w używkach węższy.

Tak całkiem serio, to u każdego producenta znajdziemy zapewne model dla siebie, ale analogia do księgowych celna. Z autopsji - sprzedałem tydzień temu Atomica X9 i mimo świetnego stanu (po koledze, więc wiem ile jeżdżone) grubość krawędzi Stockli czy Kastle jest zdecydowanie większa. Podobnie szata graficzna w Stockli super, a w Atomicu się kruszy.

Edytowane przez gabrik
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gabrik napisał:

@sstar pełna zgoda. Jako fan Audi 3.0 TDI, jeżdżę obecnie Mondeo 2.0, bo rozsądek decydował zamiast serca 🙂. Z nartami łatwiej, gdyż przedział cenowy w używkach węższy.

Tak całkiem serio, to u każdego producenta znajdziemy zapewne model dla siebie, ale analogia do księgowych celna. Z autopsji - sprzedałem tydzień temu Atomica X9 i mimo świetnego stanu (po koledze, więc wiem ile jeżdżone) grubość krawędzi Stockli czy Kastle jest zdecydowanie większa. Podobnie szata graficzna w Stockli super, a w Atomicu się kruszy.

Ja tez nigdy nie przypuszczałem ze skończę w passacie rekordziście jakby nie było https://kingkongtrailers.com/volkswagen-passat-tdi-sets-77-99-mpg-world-record-for-fuel-economy-in-48-state-drive/ co do nart to mam sporo rossi i jedne dynki, scotty, Kastle, stockli. Nie mam atomic, head, fischer i volkl, choć na nich jezdzilem, oprocz atomików chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gabrik napisał:

Wybrałeś prawdopodobnie najgorsze miejsce i sposób na szukanie sobie nart. Nikt nie zna Twoich warunków fizycznych oraz poziomu technicznego i to samo w drugą stronę.

Rzeczywiście, założenie, że po narcie odgadnie się resztę, było nienajlepsze.

Generalnie zamysł był taki, że gdybym mógł, to bym kupił taką samą nartę, no ale po kilkunastu latach już się nie da. Więc pytam o taką, która będzie podobna. Mogę oczywiście patrzeć po promieniu itp., ale przypuszczam, że z tysiąca nart zostanie sto.

Jeśli to pomoże, to: >40 lat, 192 cm, 100 kg narciarza, kilkanaście sezonów, lubię pojeździć szybciej w szerszym zakręcie, a na tej narcie nikt dogonić mnie nie mógł. 

Z kolei kompleksy łapałem na czarnych trasach, bo na czystej krawędzi nijak tam jeździć nie umiem, zaraz prędkość i strach każe hamować, a zakręt ciaśniejszy wyjść nie chce. Więc może jakby coś w tym kierunku, to fajnie — ale też zdaję sobie sprawę, nie ma nart do wszystkiego, a nikt nie zabroni mi mieć dwóch par 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ghs napisał:

i kompleksy łapałem na czarnych trasach, bo na czystej krawędzi nijak tam jeździć nie umiem, zaraz prędkość i strach każe hamować, a zakręt ciaśniejszy wyjść nie chce.

nie łap komleksów bo czysto na krawędzi na czarnej to może Odermatt albo inny Kristoffersen zjedzie

Właśnie leci na Eurosporcie  puchar świata z Val dIsere

Mam od 13 lat Grizzly (to mniej więcej ten sam rocznik co były RTM) i ciągle mam je specjalne okazje

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Jeeb napisał:

nie łap komleksów bo czysto na krawędzi na czarnej to może Odermatt albo inny Kristoffersen zjedzie

Właśnie leci na Eurosporcie  puchar świata z Val dIsere

Mam od 13 lat Grizzly (to mniej więcej ten sam rocznik co były RTM) i ciągle mam je specjalne okazje

Bardzo ciekawe, niezwykle uniwersalne i mega zaawansowane technologicznie narty. Osobiście nie jeździłem, kolega je miał i chwalił się mocno pokrętłem regulującym sztywność wzdłużną nart (chyba kilka ustawień). Ale 5 tyś. (ostatnia cena jaką pamiętam) to bym za narty nie dał (no ewentualnie gdyby wygrywały za mnie wszystkie zawody😉) Ciekawe jak teraz by się kształtowała cena Gryzzli gdyby były dalej produkowane...

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ghs napisał:

Rzeczywiście, założenie, że po narcie odgadnie się resztę, było nienajlepsze.

Generalnie zamysł był taki, że gdybym mógł, to bym kupił taką samą nartę, no ale po kilkunastu latach już się nie da. Więc pytam o taką, która będzie podobna. Mogę oczywiście patrzeć po promieniu itp., ale przypuszczam, że z tysiąca nart zostanie sto.

 



Jeśli to pomoże, to: >40 lat, 192 cm, 100 kg narciarza, kilkanaście sezonów, lubię pojeździć szybciej w szerszym zakręcie, a na tej narcie nikt dogonić mnie nie mógł. 

Z kolei kompleksy łapałem na czarnych trasach, bo na czystej krawędzi nijak tam jeździć nie umiem, zaraz prędkość i strach każe hamować, a zakręt ciaśniejszy wyjść nie chce. Więc może jakby coś w tym kierunku, to fajnie — ale też zdaję sobie sprawę, nie ma nart do wszystkiego, a nikt nie zabroni mi mieć dwóch par 🙂

Jeśli ma czy może być "taka sama" celuj w Deacona, z racji ten sam producent i przeznaczenie (jedna para na możliwie szerokie spektrum warunków na trasie). Oczywiście u większosci innych producentów także odpowiednik znajdziesz).

Z podanego opisu - narty z górnego przedziału długościowego (176/181) np model 76 master lub 76 (różnica polega na rdzeniu z jesionu i sportowej płycie w masterze, buk-topola w zwykłym)), ewentualnie węższy model Deacon 72 Master/ 72.

Co do kompleksów na czarnych  @Jeebładnie Ci odpowiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dziękuję za porady, testowałem na stoku Deacona 72, rozważałem Deacona 76 Master, skończyłem z Deaconem 76 - niestety dostępność jest słaba i kupowałem w Niemczech (co wyszło nawet taniej). Rzeczywiście, różnica kilkunastu last w technologiach jest bardzo wyraźna.

Edytowane przez ghs
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...