Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Polska - warunki narciarskie 21/22


leitner

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Michas222k napisał:

Zieleniec dziś, warunki bdb z rana, ok 14 godziny trasy przy nartoramie już rozjechane w kiepskim stanie. Niestety nie miałem czasu sprawdzić większości tras. Super warunki przy orczyku w6- twardo i równo nawet po 13 godzinie.

IMAG2005.jpg

IMAG2007.jpg

Zieleniec - droga pośrodku to 1000 mnpm - (wyciągi do 1100, może 1150!) granica zimy przy odwilżach.

Miejsce - GENIALNE!

Dla porównania: Wisła na dole 400-500 mnpm. Szczyrk - 600 mnpm. Istebna - 600 mnpm. Białka! - też 1000 mnpm.

I znamy tajemnicę dobrych warunków narciarskich!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narciarzu ze Śląska ja absolutnie nie prześmiewczo pisałam. No może trochę żartobliwie 😉. Mnie naprawdę przeraża jak ktoś twierdzi, że umie jeździć na nartach, tylko orczykiem nie umie 😮. Rozumiem, że niektóre orczyki mogą budzić respekt - mnie np. zmiękły kolana na Pilsku wzdłuż czarnej i na przewężeniu na górnym orczyku (było wąsko, dość nierówno i oczami wyobraźni widziałam siebie spadającą w dół). Zdarzyło mi się też zaliczyć spektakularną glebę jak za bardzo się rozglądałam 😅, ale ja nie twierdzę, że umiem jeździć, zaledwie radzę sobie, a orczyki lubię. 

Pozdrawiam

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, KamaG napisał:

Narciarzu ze Śląska ja absolutnie nie prześmiewczo pisałam. No może trochę żartobliwie 😉. Mnie naprawdę przeraża jak ktoś twierdzi, że umie jeździć na nartach, tylko orczykiem nie umie 😮. Rozumiem, że niektóre orczyki mogą budzić respekt - mnie np. zmiękły kolana na Pilsku wzdłuż czarnej i na przewężeniu na górnym orczyku (było wąsko, dość nierówno i oczami wyobraźni widziałam siebie spadającą w dół). Zdarzyło mi się też zaliczyć spektakularną glebę jak za bardzo się rozglądałam 😅, ale ja nie twierdzę, że umiem jeździć, zaledwie radzę sobie, a orczyki lubię. 

Pozdrawiam

Czasem orczyk może zaskoczyć a dokładnie to talerzyk proca w Czarnej Górze, prędkość jazdy plus szarpniecie na początku, wielu narciarzy sobie z nim nie radziło. Widziałem chłopaka co dopiero za chyba 3 podejściem nie spadł na początku wyciągu. Ten talerzyk jest na uboczu przy czerwonych trasach to zakładam że początkujący narciarze rzadko tam trafiają.

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KamaG napisał:

Narciarzu ze Śląska ja absolutnie nie prześmiewczo pisałam. No może trochę żartobliwie 😉. Mnie naprawdę przeraża jak ktoś twierdzi, że umie jeździć na nartach, tylko orczykiem nie umie 😮. Rozumiem, że niektóre orczyki mogą budzić respekt - mnie np. zmiękły kolana na Pilsku wzdłuż czarnej i na przewężeniu na górnym orczyku (było wąsko, dość nierówno i oczami wyobraźni widziałam siebie spadającą w dół). Zdarzyło mi się też zaliczyć spektakularną glebę jak za bardzo się rozglądałam 😅, ale ja nie twierdzę, że umiem jeździć, zaledwie radzę sobie, a orczyki lubię. 

Pozdrawiam

Wiem, wiem, ja też nie prześmiewczo.
Orczyki na Pilsku (starego typu, krótkie) są bardzo trudne! Jak ktoś to opanuje, to jest już narciarzem dobrym.

 

Więc mamy problem nr 1 - wyciągi.

A problem nr 2?

Odpowiadam z doświadczenia: slalom - bardzo krótkie szybkie skręty na ślizgach. Mało kto to potrafi, zwłaszcza... slalom krótki na muldach z poślizgiem (to się jakoś oficjalnie nazywa śmig czy coś). Jak ludziom ustawisz korytarz szerokości 4-5 m, to... wielu narciarzy carvingowych po prostu nie potrafi się w tym utrzymać. Podejmowałem takie próby i wiem. Lepszych kursantów uczę właśnie tego.

 

A co do reszty? Każdy ma swój styl i robi jakieś błędy. Ja też.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Wiem, wiem, ja też nie prześmiewczo.
Orczyki na Pilsku (starego typu, krótkie) są bardzo trudne! Jak ktoś to opanuje, to jest już narciarzem dobrym.

 

Więc mamy problem nr 1 - wyciągi.

A problem nr 2?

Odpowiadam z doświadczenia: slalom - bardzo krótkie szybkie skręty na ślizgach. Mało kto to potrafi, zwłaszcza... slalom krótki na muldach z poślizgiem (to się jakoś oficjalnie nazywa śmig czy coś). Jak ludziom ustawisz korytarz szerokości 4-5 m, to... wielu narciarzy carvingowych po prostu nie potrafi się w tym utrzymać. Podejmowałem takie próby i wiem. Lepszych kursantów uczę właśnie tego.

 

A co do reszty? Każdy ma swój styl i robi jakieś błędy. Ja też.

Popatrz na moją jazdę z Czarnej Góry z 2008r 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcinn napisał:

Pięknie dziś było na Stożku.

Wszystkie trasy czynne,bez kolejek

Parę foci.

Z tym "bez kolejek" to trzyma się Ciebie poczucie humoru. Jest to jeden z niewielu ośrodków narciarskich w Polsce, na którym nie ma prawie nigdy kolejek. Był swego czasu wystawiony na sprzedaż. Proponowałem zrzutkę na forum, być może mielibyśmy fajny ośrodek dla siebie, klubów i innych chętnych. Naprawdę klimatyczne miejsce, gdzie można fajnie pojeździć. Swego czasu, nieco problematyczny dojazd autem.  

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, moruniek napisał:

Z tym "bez kolejek" to trzyma się Ciebie poczudkocie humoru. Jest to jeden z niewielu ośrodków narciarskich w Polsce, na którym nie ma prawie nigdy kolejek. Był swego czasu wystawiony na sprzedaż. Proponowałem zrzutkę na forum, być może mielibyśmy fajny ośrodek dla siebie, klubów i innych chętnych. Naprawdę klimatyczne miejsce, gdzie można fajnie pojeździć. Swego czasu, nieco problematyczny dojazd autem.  

To prawda ,b.rzadko są tu kolejki , zawody i turnusy kolonijne to wyjątki

Od tego sezonu ładnie do góry wyłożyli drogę dojazdową,dbają o odśnieżania .

Jeśli nie ma armagedonu śnieżnego można dojechać spokojnie pod stacje

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcinn napisał:

To prawda ,b.rzadko są tu kolejki , zawody i turnusy kolonijne to wyjątki

Od tego sezonu ładnie do góry wyłożyli drogę dojazdową,dbają o odśnieżania .

Jeśli nie ma armagedonu śnieżnego można dojechać spokojnie pod stacje

Trzeba odczekać parę lat: moim zdaniem skończy się ten boom niebieskotrasowy i pojawią się narciarze, którzy się zapytają:
- A gdzie w Wiśle jest, do cholery, jakaś TRUDNIEJSZA trasa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Trzeba odczekać parę lat: moim zdaniem skończy się ten boom niebieskotrasowy i pojawią się narciarze, którzy się zapytają:
- A gdzie w Wiśle jest, do cholery, jakaś TRUDNIEJSZA trasa???

Ta, prawda była. Tak jak zapytają o jakies dobre delikatesy zamiast o biedronkę, yarisa gr4 zamiast zwykłego, bmw m zamiast o skodę czy dacie. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Trzeba odczekać parę lat: moim zdaniem skończy się ten boom niebieskotrasowy i pojawią się narciarze, którzy się zapytają:
- A gdzie w Wiśle jest, do cholery, jakaś TRUDNIEJSZA trasa???

Na razie trend mu jest dokładnie przeciwny i zanim odwroci sie, trasy takie jak Stożek czy Palenica Ustronska wymrą smiercia finansową. Palenica juz umarla a Stozek jakims cudem jeszcze zipie. Poniwiec ratuje hotel i bliski dojazd.... nastepny w kolejce moze byc Szoszow...

  • Like 1
  • Sad 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palenica to raczej nie z powodu trudności trasy, bo ta jest gdzieś między niebieską, a czerwoną.

Trudne trasy wg mnie mają sens, gdy zapewniają jakiś dreszczyk adrenaliny, w postaci np. widoku z góry - takie "urwisko" jak na Gąsienicowej, gdy stajemy nad krawędzią i widzimy z góry ten długi, płaski odcinek, do tego jest szeroko i bezpiecznie.

Natomiast te wszystkie wąskie przecinki typu Nosal, Golgota, Bieńkula, Poniwiec, Kotarz (też upadły) o jednostajnym nachyleniu, raczej nie wrócą do łask, bo jest to niejako sprzeczne z przeznaczeniem dzisiejszych nart (co pamiętam z pierwszych artykułów, gdy pojawiły się pierwsze carvingi) - do wycinania szerokich łuków na łagodnych, równych i szerokich stokach.

Na pewno świetną, efektownie poprowadzoną trasą i z dobrymi warunkami byłaby 7-ka na Pilsku z Miziowej, bo tamta ścianka robiła wrażenie (a jeździłem nią, czy raczej zsuwałem się, mimo braku ratrakowania).

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Zieleniec - droga pośrodku to 1000 mnpm - (wyciągi do 1100, może 1150!) granica zimy przy odwilżach.

Miejsce - GENIALNE!

Dla porównania: Wisła na dole 400-500 mnpm. Szczyrk - 600 mnpm. Istebna - 600 mnpm. Białka! - też 1000 mnpm.

I znamy tajemnicę dobrych warunków narciarskich!

Zieleniec 800 - 960 mnpm

Bialka 700 - 934 mnpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Wiem, wiem, ja też nie prześmiewczo.
Orczyki na Pilsku (starego typu, krótkie) są bardzo trudne! Jak ktoś to opanuje, to jest już narciarzem dobrym.

 

Więc mamy problem nr 1 - wyciągi.

A problem nr 2?

Odpowiadam z doświadczenia: slalom - bardzo krótkie szybkie skręty na ślizgach. Mało kto to potrafi, zwłaszcza... slalom krótki na muldach z poślizgiem (to się jakoś oficjalnie nazywa śmig czy coś). Jak ludziom ustawisz korytarz szerokości 4-5 m, to... wielu narciarzy carvingowych po prostu nie potrafi się w tym utrzymać. Podejmowałem takie próby i wiem. Lepszych kursantów uczę właśnie tego.

 

A co do reszty? Każdy ma swój styl i robi jakieś błędy. Ja też.

Nie popełnia błędów ten, kto nic nie robi 😉 a może właśnie to on popełnia największy błąd 😆?

Problem bezpiecznego pokonywania wąskich, tras, zwłaszcza zdegradowanych to jest wlasnie mój problem. Choć jest chyba dość powszechny. Zdarzyło mi się wrócić gondolką w Tatrzańskiej Łomnicy na wiosennym nartowaniu, ambitnie wjeżdżałam zmierzyć się z trasa 5 lub 6 i wymiękłam widząc je z góry. Na "swoje usprawiedliwienie" powiem, że były muldy dramatyczne, albo takie mi się wydały 😅 i jakoś tak wąsko, a ludzi więcej stało niż jechało 😬.

Nieraz to nawet niebieskie wąskie trasy bywają w moim odczuciu trudne, jak np fragmenty niebieskiej 6 na Pilsku. Gdy się wylodziła ta droga w lesie, zrobiła się taka rynna a pod górę szli piesi, wolałam zjechać bokiem - lasem po śniegu. Przydałaby się wtedy umiejętność szybkich skrętów a przede wszystkim umiejętność zapanowania nad prędkością narty inaczej niż tylko ślizg 😁

 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KamaG napisał:

Nieraz to nawet niebieskie wąskie trasy bywają w moim odczuciu trudne, jak np fragmenty niebieskiej 6 na Pilsku. Gdy się wylodziła ta droga w lesie, zrobiła się taka rynna a pod górę szli piesi, wolałam zjechać bokiem - lasem po śniegu.

To właśnie w tym miejscu, na tym pochyłym zwężeniu był ten śmiertelny wypadek, o którym Koledzy pisali https://www.skionline.pl/forum/topic/33393-białka-tatrzańska-złamany-kręgosłup/?do=findComment&comment=368047


Pozdrawiam
mirekn

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobotnio-wieczorny-niedzielny utarty schemat. Sobotnia wieczorna relaksacyjnie, niedziela ciśniemy z nóg do granic rozsądku. 

Wieczorna sobotnia jazda Czarny Groń, a to z racji imprezy która odbyła się po dwuletniej przerwie.  KNAJPASKI to ewolucje w powietrzu po uprzednim najeździe prowadzącym przez.. dolną knajpę. Co ciekawe, w trakcie pokazu w ograniczonym zakresie ale jednak funkcjonującej. Ciamasz Sobie kiełbaskę a tu ci klieentela na deskach co chwila śmiga. Do tego konferansjerka, dobra klubowa muzyka.

W międzyczasie można na pustych stokach poćwiczyć, wyszaleć wszystko co zaplanujesz. A stoki jak to u Pingwina na wieczornej - tradycyjnie nie ma się do czego przyczepić. Takie sobotnie wieczorki to ja lubię. Szkoda że filmy SlowMotion nie wchodzą...

IMG_7933.MOV
IMG_7953.MOV  IMG_7975.MOV  IMG_7978.MOV  IMG_8001.MOV  

W kieszeni dwa Wiślańskie SkiPassy więc szybka drzemka i rano meldujemy się na Soszowie. Ciśniemy ile można zwłaszcza że na kołowrotkach aż do końca (kończymy o 14) na bieżąco. Twarda królowa jedynka, świetna góra najdłuższej "trójki" i "miksowej" piątki. Szóstka wzdłuż szlaku oficjalnie nieczynna - bez większych problemów i zagrożeń dla sprzętu przejezdna. Całość psuje tradycyjnie płaska, wąska, szybko zdegradowana końcówka niebieskich. Teraz rozumiem sens funkcjonowania w odległych latach łamanego orczyka w górnej połówce tej części ośrodka - ponoć już nie do uruchomienia. Najsensowniej było wyjeździć do upadłego czerwoną jedynką, staraliśmy się jednak to urozmaicić. W myśl zasady że każde warunki/okoliczności - nawet te niewygodne, należy również do perfekcji doskonalić. 

Przestańcie wieszczyć upadek Soszowa, to była by spora strata dla całej Wisły.IMG_8033.thumb.JPG.1adcd08762f854595eca4c978b05f463.JPGIMG_8028.thumb.JPG.7035654b75cf0fce68aed9e87d59c6cc.JPG

 

Edytowane przez lika
  • Like 3
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lika napisał:

Sobotnio wieczorny utarty schemat. Sobotnia wieczorna relaksacyjnie, niedziela ciśniemy z nóg do granic rozsądku. 

Wieczorna sobotnia jazda Czarny Groń, a to z racji imprezy która odbyła się po dwuletniej przerwie.  KNAJPASKI to ewolucje w powietrzu po uprzednim najeździe prowadzącym przez.. dolną knajpę. Co ciekawe, w trakcie pokazu w ograniczonym zakresie ale jednak funkcjonującej. Ciamasz Sobie kiełbaskę a tu ci klieentela na deskach co chwila śmiga. Do tego konferansjerka, dobra klubowa muzyka.

W międzyczasie można na pustych stokach poćwiczyć, wyszaleć wszystko co zaplanujesz. A stoki jak to u Pingwina na wieczornej - tradycyjnie nie ma się do czego przyczepić. Takie sobotnie wieczorki to ja lubię. Szkoda że filmy SlowMotion nie wchodzą...

IMG_7933.MOV 6 MB · 1 pobranie
IMG_7953.MOV 14 MB · 0 pobrań   IMG_7975.MOV 7 MB · 0 pobrań   IMG_7978.MOV 7 MB · 0 pobrań   IMG_8001.MOV 2 MB · 0 pobrań  

W kieszeni dwa Wiślańskie SkiPassy więc szybka drzemka i rano meldujemy się na Soszowie. Ciśniemy ile można zwłaszcza że na kołowrotkach aż do końca (kończymy o 14) na bieżąco. Twarda królowa jedynka, świetna góra najdłuższej "trójki" i "miksowej" piątki. Szóstka wzdłuż szlaku oficjalnie nieczynna - bez większych problemów i zagrożeń dla sprzętu przejezdna. Całość psuje tradycyjnie płaska, wąska, szybko zdegradowana końcówka niebieskich. Teraz rozumiem sens funkcjonowania w odległych latach łamanego orczyka w górnej połówce tej części ośrodka - ponoć już nie do uruchomienia. Najsensowniej było wyjeździć do upadłego czerwoną jedynką, staraliśmy się jednak to urozmaicić. W myśl zasady że każde warunki/okoliczności - nawet te niewygodne, należy również do perfekcji doskonalić. 

Przestańcie wieszczyć upadek Soszowa, to była by spora strata dla całej Wisły.IMG_8033.thumb.JPG.1adcd08762f854595eca4c978b05f463.JPGIMG_8028.thumb.JPG.7035654b75cf0fce68aed9e87d59c6cc.JPG

 

Nic tam się nie kończy, właściciel co roku wystawiał na sprzedaż, ale ta zima przyniesie mu parę złotych.

Nadto, mimo trudniejszych nieco tras, to bardzo popularna stacja. Ja tam jeżdżę regularnie.

PROBLEM TO DROGA - i na pewno tu pomóc powinna gmina!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mirekn napisał:

To właśnie w tym miejscu, na tym pochyłym zwężeniu był ten śmiertelny wypadek, o którym Koledzy pisali https://www.skionline.pl/forum/topic/33393-białka-tatrzańska-złamany-kręgosłup/?do=findComment&comment=368047


Pozdrawiam
mirekn

 

Bo - uwaga - najwięcej wypadków jest na NIEBIESKICH trasach: wielu ludzi nie umie jeździć, łatwo, więc jeżdżą szybko, łatwiej też o skręcenia - mogą się nie odpiąć narty.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mig12345 napisał:

Na razie trend mu jest dokładnie przeciwny i zanim odwroci sie, trasy takie jak Stożek czy Palenica Ustronska wymrą smiercia finansową. Palenica juz umarla a Stozek jakims cudem jeszcze zipie. Poniwiec ratuje hotel i bliski dojazd.... nastepny w kolejce moze byc Szoszow...

Obyś nie wykrakał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...