Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Fabryczne kąty krawędzi w Head'ach RD.


FerraEnzo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Witam po dłuższej nieobecności. 

Czy ktoś z forumowiczów orientuje się z jakimi kątami wychodzą komórkowe narty Head z fabryki? 

Znalazłem coś takiego ale nie wiem na ile to jest aktualne: https://www.evo.com/guides/ski-edge-bevel 

Drugie pytanie, czy jest sens "dłubać" coś przy krawędzi w nowej narcie? Zazwyczaj na pierwsze ostrzenie oddawałem do serwisu, a później sam ręcznie ostrzyłem na 88 i .5.  Teraz się zastanawiam czy jest sens coś ruszać bo krawędzi jest około 1,5mm. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam "starego" dyskutanta FE. 

Zostaw te krawędzie w spokoju, byle były ostre. Skup się na poważniejszych, narciarskich problemach(technicznych).  A tak - to zaliczaj skręty, kilometry, trasy, masywy górskie.  Będziesz miał, jak znalazł, gdy wejdziesz w wiek, który kiedyś był uważany, za godny szacunku. Wiem co piszę.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@FerraEnzo Witam, witam.

Gdzieś kiedyś widziałem chyba oficjalny wykaz kątów od Heada ale nie wiem gdzie...
Może warto by do nich napisać do jakiegoś działu technicznego.

Zawsze można zmierzyć też w dobrym serwisie gdzie mają do tego precyzyjny przyrząd. 

A reszta to jak @Zagronie napisał.

Edytowane przez pawelb91
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mig12345 napisał:

Jeśli masz sprzęt do ostrzenia i flamaster to bez problemu sprawdzisz kąt jaki jest w nartach. W "komorkach" voelkla sprzed 2 lat byl kat 90st i ciut więcej niż 0 ale mniej niż 0.5. Jak masz wątpliwości to napisz lub zadzwoń... 

Witajcie panowie,

Tak, mam flamaster i dwa prawidła ze stałymi kątami (nieregulowane). 88 na boczną i .5 na podwieszenie.

W moim pytaniu nie chodzi o te dziesiąte części mm, tylko co jeśli okaże się, że narta wyszła z fabryki z podwieszeniem >0,5? Żeby skutecznie pracować swoim prawidłem będę musiał planować ślizg? Podobnie jeśli zlecę to w serwisie? 

Poprzednie komórki Head'a oddałem na pierwsze ostrzenie do serwisu, ale tym razem się waham bo krawędź jest ostra jak brzytwa a jest jej tak mało, że przy każdym ostrzeniu chyba będę płakał :D 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, FerraEnzo napisał:

Witajcie panowie,

Tak, mam flamaster i dwa prawidła ze stałymi kątami (nieregulowane). 88 na boczną i .5 na podwieszenie.

W moim pytaniu nie chodzi o te dziesiąte części mm, tylko co jeśli okaże się, że narta wyszła z fabryki z podwieszeniem >0,5? Żeby skutecznie pracować swoim prawidłem będę musiał planować ślizg? Podobnie jeśli zlecę to w serwisie? 

Poprzednie komórki Head'a oddałem na pierwsze ostrzenie do serwisu, ale tym razem się waham bo krawędź jest ostra jak brzytwa a jest jej tak mało, że przy każdym ostrzeniu chyba będę płakał :D 

Jak krawędź jest ostra, nie oddawaj, olej to. Będę od 27 grudnia w Krynicy (o ile dobrze pamiętam, często tam bywasz), swoje narty (SL) mam zrobione na 0,2, dam Ci się przejechać na nich. Jak będzie miękko, to poczucie różnicy będzie graniczyć raczej z cudem. Jak narty będą lekko tępe, weź diament, trochę % i podostrzysz.   

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, FerraEnzo napisał:

Witajcie panowie,

Tak, mam flamaster i dwa prawidła ze stałymi kątami (nieregulowane). 88 na boczną i .5 na podwieszenie.

W moim pytaniu nie chodzi o te dziesiąte części mm, tylko co jeśli okaże się, że narta wyszła z fabryki z podwieszeniem >0,5? Żeby skutecznie pracować swoim prawidłem będę musiał planować ślizg? Podobnie jeśli zlecę to w serwisie? 

Poprzednie komórki Head'a oddałem na pierwsze ostrzenie do serwisu, ale tym razem się waham bo krawędź jest ostra jak brzytwa a jest jej tak mało, że przy każdym ostrzeniu chyba będę płakał :D 

Jak ostre to nie ruszaj. Z prostej ciekawości możesz sprawdzić kąty.  W jeździe cietej po miekkim podniesienie nie ma szczególnego znaczenia. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mig12345 napisał:

Jak ostre to nie ruszaj. Z prostej ciekawości możesz sprawdzić kąty.  W jeździe cietej po miekkim podniesienie nie ma szczególnego znaczenia. 

Sprawdzę z ciekawości. Mam w domu drugą parę, która ma fabryczne .75 i jeszcze jedną, w której sam robiłem .5. Na razie nie będę tykał tego prawidłem tylko spróbuję przyłożyć suwmiarkę lub cyklinę i poświecić. 

@moruniek Tak często bywam w Krynicy, a jak dobrze pójdzie to w perspektywie 2-3 lat zamieszkam w bliskiej okolicy :D Będziemy w kontakcie jeśli tylko sytuacja covidowa pozwoli. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kordiankw napisał:

A jak twój Achilles, wszystko OK? 

Dobrze, dobrze dziękuję. Na nartach stanąłem w Lutym, trochę bolało ale lekarz pozwolił. Przez lato z różnych względów się zapuściłem + dużo jeździłem na moto (noga w ugięciu grzbietowym) to i coś zakuje i sztywniejszy jest. Od września znowu jednak cisnę na siłce + rower + spacery i jest w miarę ok. Czekam na zimę ;) 

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, WojtekM napisał:

Zawsze najostrzejsze krawędzie miałem w nowych nartach. Szkoda psuć. Kąty założą ci potem, przy okazji serwisu.

Też zawsze mam takie wrażenie i ciekawe, że ktoś inny -czyli Ty- też. 

Jako laik narciarski: cioram narty ze sklepu do pierwszego serwisu. A potem kolejne serwisy już szybciej.

Edytowane przez mysiauek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FerraEnzo napisał:

Dobrze, dobrze dziękuję. Na nartach stanąłem w Lutym, trochę bolało ale lekarz pozwolił. Przez lato z różnych względów się zapuściłem + dużo jeździłem na moto (noga w ugięciu grzbietowym) to i coś zakuje i sztywniejszy jest. Od września znowu jednak cisnę na siłce + rower + spacery i jest w miarę ok. Czekam na zimę ;) 

Napisz jak tam moto, pamietam zajawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Wziąłem cyklinę metalową i latarkę. 

Nowe Head RD - zero światła przy krawędzi, ślizg delikatnie wklęsły. 

Nowe Nordici sklepowe - zero światła przy krawędzi, ślizg równy. Według producenta miało być podniesienie .75 

Używane, serwisowane przeze mnie Head SL - widać światło przy krawędzi; delikatnie ale gołym okiem widać, że krawędź jest "niżej" niż ślizg. 

Wygląda jakby nie było podniesienia w nowych deskach. Olewam temat i spróbuję się przejechać. Jak będzie bardzo źle to serwis. 

@Adam ..Duch Cześć Adam, Ty tutaj? :) 

@sstar Zajawka na całego. Do tego stopnia, że chyba pierwszy raz w życiu nie wyczekiwałem jakoś bardzo jesieni/zimy. :D Zrobione 9k km, kurs na pełne A w lutym/marcu, a po zdaniu coś większego. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, FerraEnzo napisał:

 

Wygląda jakby nie było podniesienia w nowych deskach. Olewam temat i spróbuję się przejechać. Jak będzie bardzo źle to serwis. (...)

Zajawka na całego. Do tego stopnia, że chyba pierwszy raz w życiu nie wyczekiwałem jakoś bardzo jesieni/zimy. :D Zrobione 9k km, kurs na pełne A w lutym/marcu, a po zdaniu coś większego. 

 

W komórkach, fabryka często nie przykłada się do wykończenia krawędzi (kąty, ostrość), bo z reguły każdy zawodnik ma indywidualne preferencje i robi sobie serwis pod siebie. Stąd moja rada dotycząca serwisu. Jak wygląda ok, to z pewnością się nie zabijesz i możesz sprawdzić. Jak będzie się dobrze jeździć, to po temacie. ;)

A co do moto. Mój syn jest na podobnym etapie zajawki. Od maja ujeżdża trójzęba:

 

244542454_4768244613186350_2695212948484735823_n.jpg.205e9d625fd75a8d5d1e9825913d85ec.jpg

Jak będziesz szukał chętnego do jeżdżenia, to mogę was spiknąć. ;) 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, WojtekM napisał:

Zawsze najostrzejsze krawędzie miałem w nowych nartach. Szkoda psuć. Kąty założą ci potem, przy okazji serwisu.

Wstyd się przyznać,ale też takie mam wrażenie,choć do sportu sam zawsze sporo pracowałem nad krawędziami.A na kupionych nartach mam taką naklejkę...Na szczery lód koledzy przygotowując ręcznymi maszynkami z dyskiem ceramicznym, już nie gładzą diamentem..

DSC04657.JPG

Edytowane przez lski@interia.pl
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporadycznie tu zabieram głos bo daleki jestem od częstokroć jałowych dyskusji i przechwalania się kto może, kto wie itp .... wolę merytorycznie. Kilka lat temu pisałem do Heada odnośnie fabrycznych kątów i otrzymałem taką odpowiedź

Stefan (HEAD Service Team) commented: 

 

Hello,

The base angle is 0,8-1,2 degrees, the side angle is 1,0-1,5 degrees.

We recommend to sharpen the edges with 88 or 89 degrees (88 degrees is more aggressive).

Hope thath helps!

Have a nice day & kind regards,
Stefan

 

 

Nie wiem dlaczego nie chce wejśc grafika ale pewnie Ci któych to interesuje będawiedzieć o co chodzi

 

Edytowane przez Tecnica
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, yoss napisał:

W komórkach, fabryka często nie przykłada się do wykończenia krawędzi (kąty, ostrość), bo z reguły każdy zawodnik ma indywidualne preferencje i robi sobie serwis pod siebie. Stąd moja rada dotycząca serwisu. Jak wygląda ok, to z pewnością się nie zabijesz i możesz sprawdzić. Jak będzie się dobrze jeździć, to po temacie. ;)

A co do moto. Mój syn jest na podobnym etapie zajawki. Od maja ujeżdża trójzęba:

Jak będziesz szukał chętnego do jeżdżenia, to mogę was spiknąć. ;) 

 

 

Chyba tak zrobię bo wygląda, że nie ma teraz żadnych kątów założonych od spodu. 

Trident fajniutki :) Widzę, że mamy z Twoim synem takie same kaski, tylko że w innym malowaniu. 

Druga fota ze Słotwin :D 

@TecnicaDziękuję za info! Niemniej i tak podjadę do serwisu bo nie mam cojones żeby na komórce jeździć bez podniesienia; a tak wynika z moich prowizorycznych pomiarów. 

@artixCześć Artix! Dalej ciśniesz na Rally? 

 

IMG_0304.JPG

IMG_0344.JPG

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, FerraEnzo napisał:

Chyba tak zrobię bo wygląda, że nie ma teraz żadnych kątów założonych od spodu. 

Trident fajniutki :) Widzę, że mamy z Twoim synem takie same kaski, tylko że w innym malowaniu. 

Druga fota ze Słotwin :D 

@TecnicaDziękuję za info! Niemniej i tak podjadę do serwisu bo nie mam cojones żeby na komórce jeździć bez podniesienia; a tak wynika z moich prowizorycznych pomiarów. 

@artixCześć Artix! Dalej ciśniesz na Rally? 

 

IMG_0304.JPG

IMG_0344.JPG

Panie co to za motór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...