Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

1x11 za i przeciw.


artix

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, artix napisał:

Różne cuda już były 😉

,

,

,

1403539e5096afacf631100ec27319b8.jpg

 

Od dłuższego czasu przyglądam się temu. Bo łączy ze trzy sprawy (a przynajmniej tak mi się wydaje) charakterystykę "usztywniającą się", niską wagę i bezobsługowość. 

Zastanawiałem się nad gravelem ale jednak jeżdżę zdecydowanie w terenie, trafiają się kamienie, dla odmiany kawałek bruku, dużo dróg polnych i leśnych, żwiry, tłuczeń, tarka po oponach maszyn rolniczych. Przeważnie nie jest mi potrzebny duży skok ale wybranie wertepów. Jeśli do tego ta charakterystyka jest rzeczywiście progresywna (a ewidentnie wygląda na mocno progresywną) to byłby idealny amor do wielu moich tematów. Niska waga jest zawsze zaletą i nawet nie chodzi mi o jazdę tylko o przenoszenie, przerzucanie, podnoszenie sporo tego mam a po kontuzji ręki jaką mam jest to czasem trudne. Szczególnie, że bardzo często jeżdżę sam w trudnym terenie. Bezobsługowość i trwałość (deklarowana) to też super sprawa bo jednak amory się zużywają. To co mi się nie podoba to nie widzę łatwej naprawy po uderzeniu piórami w przeszkodę. W ogóle ten aspekt wygląda niepokojąco.

Ad rem - czy znasz jakiś użytkowników (to już ładnych parę lat) co to mają i jakieś wiarygodne własne opinie z rynku. Gdyby ten amor był w cenie typu 500 E...

Edytowane przez Wujot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wujot napisał:

 

Od dłuższego czasu przyglądam się temu. Bo łączy ze trzy sprawy (a przynajmniej tak mi się wydaje) charakterystykę "usztywniającą się", niską wagę i bezobsługowość. 

Zastanawiałem się nad gravelem ale jednak jeżdżę zdecydowanie w terenie, trafiają się kamienie, dla odmiany kawałek bruku, dużo dróg polnych i leśnych, żwiry, tłuczeń, tarka po oponach maszyn rolniczych. Przeważnie nie jest mi potrzebny duży skok ale wybranie wertepów. Jeśli do tego ta charakterystyka jest rzeczywiście progresywna (a ewidentnie wygląda na mocno progresywną) to byłby idealny amor do wielu moich tematów. Niska waga jest zawsze zaletą i nawet nie chodzi mi o jazdę tylko o przenoszenie, przerzucanie, podnoszenie sporo tego mam a po kontuzji ręki jaką mam jest to czasem trudne. Szczególnie, że bardzo często jeżdżę sam w trudnym terenie. Bezobsługowość i trwałość (deklarowana) to też super sprawa bo jednak amory się zużywają. To co mi się nie podoba to nie widzę łatwej naprawy po uderzeniu piórami w przeszkodę. W ogóle ten aspekt wygląda niepokojąco.

Ad rem - czy znasz jakiś użytkowników (to już ładnych parę lat) co to mają i jakieś wiarygodne własne opinie z rynku. Gdyby ten amor był w cenie typu 500 E...

Co za kontuzja ręki? Poważna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, artix napisał:

Różne cuda już były 😉

8e5da6252408fddd75948bed119db310.jpg

304382b5a06cc1eed06cb64f4f11c407.jpg

c2ab305c2ac07d115b95e147da4c71b0.jpg

1403539e5096afacf631100ec27319b8.jpg

Suchedniowska Huta Ludwików w Kielcach, czyli  znana dawniej i popularna SHL. Takie zawieszenie miały motocykle tam produkowane ponad pół wieku temu. Z uwagi  na "zle prowadzenie" motocykla  rozwiązanie nie jest stosowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 23:04, Spiochu napisał:

Racja, po fullu każdy zjazd się wypłaszcza.

spacer.png

Nie stać mnie. Sama puszka po wypitym piwie kosztuje 350zł https://allegrolokalnie.pl/oferta/puszka-po-piwie-mocny-full-unikat-kolekcjonerska Nieotwarta zapewne znacznie więcej.

Edytowane przez Ziemowit
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, sstar napisał:

Co za kontuzja ręki? Poważna?

Uraz z wypadku 30 lat temu :) :) :)

Czyli zdemolowany biceps i jeszcze trochę w okolicach. Po prostu nie mam siły i części ruchów w lewej ręce. Nic do czego się nie zaadaptowałem. Ale przerzucenie roweru nad głową przez płot to już dla mnie wyczyn.

Dzięki za (niezdrowe???) zainteresowanie! ;) 

 

Pozdro

Wiesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Wujot napisał:

Uraz z wypadku 30 lat temu :) :) :)

Czyli zdemolowany biceps i jeszcze trochę w okolicach. Po prostu nie mam siły i części ruchów w lewej ręce. Nic do czego się nie zaadaptowałem. Ale przerzucenie roweru nad głową przez płot to już dla mnie wyczyn.

Dzięki za (niezdrowe???) zainteresowanie! ;) 

 

Pozdro

Wiesiek

Wiesiek, patrz pozytywnie! To pytanie z troski o Ciebie!

Też pozdrawiam, Ciebie i wszystkich forumowiczów! 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wujot napisał:

Uraz z wypadku 30 lat temu :) :) :)

Czyli zdemolowany biceps i jeszcze trochę w okolicach. Po prostu nie mam siły i części ruchów w lewej ręce. Nic do czego się nie zaadaptowałem. Ale przerzucenie roweru nad głową przez płot to już dla mnie wyczyn.

Dzięki za (niezdrowe???) zainteresowanie! ;) 

 

Pozdro

Wiesiek

Ale ja zdrowy jestem, jakoż i moje zainteresowanie;-) Rozumiem ograniczenie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bumer napisał:

Wiesiek, patrz pozytywnie! To pytanie z troski o Ciebie!

Też pozdrawiam, Ciebie i wszystkich forumowiczów! 

Wiesiek mnie zna i wie, że niespotykanie troskliwy i ciekawski ze mnie człowiek;-)

ps wypowiem się w temacie wątku aby mi nikt wpisu nie skasował 1x11=11

Edytowane przez sstar
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, WujB napisał:

Do takiego jeżdżenia lepszy jest grawel niż góral, niepotrzebne są szerokie opony powodujące większe opory toczenia itd. Wszystko zależy po czym jeździsz, ja nie jeżdzę po asfalcie na zjazdach, jeżdżę po leśnych szutrach. Dlatego każdy musi sobie dobrać rower do swoich preferencji, zanim kupiłem swojego sztywniaka przejechałem parę km na za małym, zaniedbanym góralu, który akurat stał w moim garażu i stwierdziłem że to jest to, może gdybym miał wtedy szosówkę to bym mykał po asfaltach 😃

 

Nie do końca jestem przekonany do  Gravela, nawet oglądając te fajne wideo  z nieco wcześniejszego postu....ale może jestem w błędzie. ( tam na filmie ramy ważące 830 g , takie cuda to kosztują .....nie wiem 10 tys sama rama??, to niekoniecznie musi być to samo co gravel z cywilną ramą tj 1,2 kg ). 

Myśłę że  porównanie kolarka - gravel więcej by wniosła do tematu.....najwięcej na pewno jazda testowa,wypożyczyć na 1-2 h i bym wiedział , tylko czy takie coś jest w wypożyczalniach.

 

-Kolarka to u mnie wiadomo asfalty ale czasem są  kilku km przerywniki szutrowe ,kamieniste, dziurawe,budyniowe asfalty- tutaj oczywiście boję się kapcia 

( miałem zwykłe dętki, potem tubelessy , teraz znowu dętki ). W  gravelach opona szersza, bardziej pancerna -ale czy do końca bezstresowo  pod tym względem ?

-  szybkie zjazdy po słabych asfaltach  jak np z Karkonoskiej. Na mtb można się puścić i rower leci 60 . 70 . 80. km/h.... w zależności od naszegi cykora. Na kolarce tak się nie da  , rower mało stabilny , drgania= jazda na hamulcu tj. 25-30 km/h ....a jak sobie gravel na takim zjeździe radzi , bliżej mu do kolarki czy mtb.

-szybkie szutrowe zjazdy takie ca 50 km/h - mtb  raczej bezstresowo pełna kontrola, kolarka niestabilnie strach a gravel?

-asfalt  ca . prosta dużo taki gravel wolniej od kolarki jedzie ( według filmu różnica między gravel a mtb nie taka znowu kosmiczna)?

-asfalt pod górę, jak tutaj wygląda porównanie gravela z zwykłą kolarką, czy czuć że jest ciężej bo min. szersze opony

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 22:06, artix napisał:

Majstersztyk. Spakować skrzynie automatyczną w małym bębenku 😀

Do ASO na serwisy wpadasz? 😀

Dokładnie na odwrót, wybrałem Shimano Alfine ze względu na bezawaryjność, do tego super oponki i tylko jeździć :) 

IMG_20210329_203202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na turystyczno/amatorskim poziomie jest dokładnie odwrotnie

Na szosie do tych 80km/h to musi być dobry asfalt i szeroka prosta ''autostrada'', .

co na szybko przychodzi do głowy to Alpy( Pampeago, Fedaja, Timmelsjoch ,Kuhtai, Wurzen Pass,Sulden,Hochtor  itd)

Jak nawierzchnia nie najlepsza, do tego wąsko ( Odrodzenie ,Stóg Izerski zielonym ) to strach na kolarce chwilowo 50km/h przekroczyć ,nie mówiąc  żeby cąły czas tak jechać.

(Tak na marginesie moje wszytskie vmax to oczywiście góral , wtedy większa kontrola komfort - Wurzen Pass 102 km/h , na kolarce tylko 90 kilka na przerywniku Timmesljocha,)

 

Wurzen Pass -  tam takie znaczki dla aut wurzen-pass-f36bcbf2-7222-4347-a67a-f855

a jak nie wyrobią to jest droga alarmowa

jak tu https://ibb.co/album/FsB5sW   zdjęcie sprzed 20 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, agnel2748 napisał:

Na mtb można się puścić i rower leci 60 . 70 . 80. km/h.... w zależności od naszegi cykora.

Myślę, że po asfalcie cały czas z górki na równej i prostej drodze. Na płaskiej drodze 30km/h to jest dużo na MTB, przynajmniej dla mnie.

Edytowane przez Ziemowit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Miał być w przyszłym sezonie ale nie wytrzymałem. Zrobiłem wszystko na przekór sobie samemu. 29 cali i 1x12.

Po wielu przemyśleniach padło na Scott Scale 21. Najwięcej waluty za pieniądze. 

Nie można mieć wszystkiego, więc kupiłem go ze świadomością że Sram wyleci i będzie XT po testach. Później się zobaczy czy można jeszcze coś poprawić. 

280481.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, artix napisał:

kupiłem go ze świadomością że Sram wyleci i będzie XT po testach.

Jedyny rower w serii Scale, jaki znalazłem, który ma komplet Shimano Deore XT jest w karbonie i kosztuje ponad 13000zł: https://www.scott.pl/produkt/1181/7540/Rower-Scale-RC-900-Team

W Meridzie rower z kompletem Deore XT znalazłem za 8700zł w ramie aluminiowej: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/1994/bignine-700

Edytowane przez Ziemowit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ziemowit napisał:

Jedyny rower w serii Scale, jaki znalazłem, który ma komplet Shimano Deore XT jest w karbonie i kosztuje ponad 13000zł: https://www.scott.pl/produkt/1181/7540/Rower-Scale-RC-900-Team

W Meridzie rower z kompletem Deore XT znalazłem za 8700zł w ramie aluminiowej: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/1994/bignine-700

Dlatego właśnie kupiłem ten. Zobacz wagę karbonu 😉

Dokładając samemu XT wyjdzie dużo taniej. Ta sama rama a cena x2

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem dlaczego ja to zrobię. Sram ma obie dźwignie z przodu. Góra, dół. Nie wiem czy się przyzwyczaję. 

Jest jeszcze parę innych rzeczy. 

Są wytrzymalsze, bardziej precyzyjne, lżejsze i z droższych komponentów. 

Edytowane przez artix
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2021 o 19:35, agnel2748 napisał:

Na mtb można się puścić i rower leci 60 . 70 . 80. km/h.... w zależności od naszegi cykora. 

 

 

 

 

 

Uważaj z tym "puszczaniem się"!  Można też wziąć pełny, wypchany wypłatą portfel i "puścić" się  przez miasto po knajpach i klubach... A panienki mogą przystroić się  w piękną  szatę i "puścić się" tak w świat nocą. Tylko żeby prędkość jakoś trzymały na wodzy, bo potem trudno znaleźć pończochy, majtki czy nawet buty.

Pamiętaj abyś kół i przerzutek nie pogubił przy tym puszczaniu. Wiesz, z tym puszczaniem to jest tak, że owszem, można to zrobić. Gorzej kiedy juz tak się rozpędzimy i zechcemy się zatrzymać.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...