Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

"GS to najlepsza narta" mozna wsadzic miedzy ksiazki.


artix

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, artix napisał:

Zatem odpowiedz dlaczego nie jest najbardziej uniwersalny?

Bo nie polecisz pełnym piecem więcej niż 60 km/h :). Osobiście większość czasu na stoku spędzam na GS-e. Dlaczego?. Bo lubię zap.ierdalać. Do tego mając 180 cm wzrostu i 100 kg wagi. Preferuję dłuższe i "twardsze" narty.

Według mnie faktycznie do jazdy rekreacyjnej narta AM będzie udanym kompromisem. pzdr.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tankowiec napisał:

Bo nie polecisz pełnym piecem więcej niż 60 km/h :). Osobiście większość czasu na stoku spędzam na GS-e. Dlaczego?. Bo lubię zap.ierdalać. Do tego mając 180 cm wzrostu i 100 kg wagi. Preferuję dłuższe i "twardsze" narty.

Według mnie faktycznie do jazdy rekreacyjnej narta AM będzie udanym kompromisem. pzdr.

😂😂😂 60 powiadasz...

Edytowane przez artix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, waldek71 napisał:

Dlatego, że nie można skutecznie odseparować kwestii doboru konkretnego typu narty od umiejętności narciarza. Film kilka postów wyżej ukazuje bezlitośnie, że nawet na fisowskich GS można śmigać po wysoce niekorzystnym podłożu. Wtedy temat uniwersalności narty sprowadza się do subiektywnego uczucia łatwości, jak to zostało już powiedziane gdzieś wyżej. Kolega w skali forumowej 9 powie, że na GS jest w stanie zjechać wszędzie, po wszystkim i będzie mieć z tego powodu fun. Ktoś na powiedzmy 1-3 w ogóle nie będzie wiedział o czym mowa, przecież to tylko narty. Zresztą ten na 9 też spokojnie mógłby powiedzieć, że to tylko narty :).

Wszystko co miałem do powiedzenia. Dyskusja na tak postawionym pytaniu jest ciężka.

Odwrocmy wiec pytanie, czy jest jakas bardziej uniwersalna narta niz AM ?  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, artix napisał:

Nie chodzi o to czy wiem lepiej. Wciaz nie otrzymalem zadnych argumentow dlaczego AM nie jeast najlepszy/najbardziej uniwersalny/gorszy od GS 

Wydaje mi się ze kilka razy już to zostało powiedziane. 
 

1) Skoro już tak uparłeś się na tą uniwersalność - dla mnie to termin dobry do katalogów i opisów sprzętu. Jedynym obiektywnym kryterium na podstawie którego można to ocenić są parametry techniczne nart. I tutaj tak, masz rację - AM to są w rozumieniu producenta narty najbardziej uniwersalne. Cała reszta to subiektywne odczucia jeżdżących, którzy mogą czuć się na tych nartach lepiej lub gorzej. 
 

2) żeby ocenić że coś jest lub nie jest najlepsze to też trzeba przyjąć jakieś obiektywne kryterium. Najlepsza to była Shiffrin w slalomie w Jasnej - to można z całą pewnością powiedzieć. W przypadku nart to nie możliwe, za dużo zmiennych. Mogą najwyżej poszczególni jeźdźcy subiektywnie się wypowiedzieć na temat swoich odczuć. I tu jak widać zdania są podzielone. Z mojej strony temat wyczerpany, jak ktoś nie rozumie albo uważa ze się nie znam to trudno. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artix napisał:

Odwrocmy wiec pytanie, czy jest jakas bardziej uniwersalna narta niz AM ?  :D

To wcale nie ułatwi dyskusji, bo znowu pojawia się kwestia znaczenia słowa uniwersalna. Myślałem jakim innym słowem można je zastąpić. To może ja się spytam: czy mówimy o problemie wyboru jednej narty dla jednego narciarza, która w zamyśle miałaby się sprawdzić w każdych warunkach?😀 Bo jeżeli tak... i tak rozpęta się to samo 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Victor napisał:

Wiesz @artix z ta uniwersalnością nart to jak z uniwersalnością opon. Niby stworzyli i dalej ulepszają wielosezonowe ale nigdy one nie będą czy to letnia czy zimowa . 
 

Ostatnio oglądałem na yt o nartach hybrydowych coś pomiędzy SL a GS film poniżej 

 

Czyli która opona jad najbardziej uniwersalna? Letnia czy zimowa ?🤔😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej uniwersalna to na pewno nie najlepsza. Jak już ktoś "coś" jeździ i go stać to raczej ma 2-3 pary nart (w tym najczęściej slalomkę i gigantkę). Tak samo jest w innych dziedzinach. To, że SUV jest uniwersalnym samochodem to nie znaczy, że jest najlepszy. Wspomniane opony - jak dla mnie całoroczne są do wszystkiego, a tym samym do niczego. Uniwersalny może być rower, ale jak chcesz jeździć po szosie i po DH to na upartego da radę, ale to nie ma nic wspólnego z jazdą. Można wymieniać i wymieniać.
Artix, jeśli dla Ciebie to najlepsza narta, to super, ale nie upieraj się, bo nikogo do tego nie przekonasz.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Victor napisał:

Wiesz @artix z ta uniwersalnością nart to jak z uniwersalnością opon. Niby stworzyli i dalej ulepszają wielosezonowe ale nigdy one nie będą czy to letnia czy zimowa . 
 

Ostatnio oglądałem na yt o nartach hybrydowych coś pomiędzy SL a GS film poniżej 

 

Wiem, że offtop, ale trzeba chłopak z NTNu przyznać że mieli rozmach z tym filmem. Szacun, dobrze się to ogląda 💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram zdanie @artix! Co prawda na wskazanych przez niego nartach nie jeździłem, jednak rozumiem jego ideę, i w zupełności się z nia zgadzam. Dając różne przykłady nart (i opon??) popełniacie błąd w założeniach. Tu chodzi o szeroką uniwersalność. Nie chodzi o jakieś wyczyny sportowe, nie chodzi o szczególne zachowanie w szczególnych przypadkach, np na oblodzonym kawałku stoku. Tu chodzi o narty do wszystkiego, do jazdy, zabawy, radości., przemieszczania się itp Mimo że taka narta nie ma w żadnej dziedzinie super  "osiągnięć" ,jako całość najlepiej służy narciarzowi. Nie dajcie przykładów z dziedziny sportu, nie dajcie przykładów ekstremalnych warunków kiedy to inna narta lepiej sobie z nimi poradzi. Buty raki też są w specyficznych warunkach najlepsze do chodzenia, ale czy zawsze? A juz porównaania do opon, czy porównania do samochodów, moim zdaniem są nietrafione zupełnie. Który chciałby do swojego auta założyć slicki za grubą kasę i przejechać na nich 200-400 km, pod warunkiem że nie będzie padać , nie będzie za gorąco, pod warunkiem że nie będzie musiał rozmawiać w aucie, bo np. szum będzie niesamowity. Albo kto zdecyduje się na założenie opon terenowych i pojedzie na nich przez całą Polskę nad morze? 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem prowokator.

Ale  większość życia narciarskiego miałem narty uniwersalne.  Miałem jedną parę. Z trudem zdobytą. Jeźdźiłem po różnych stokach. I różnych śniegach.  Decydowały o tym możliwocści wyjazdu, dojazdu. Finansowe itp.  Jaki teren? Ono, ciekawa górka? Jaki śnieg? To mniej ważne, by tylko był. Jak przygotowana trasa?  To zależy od opadów, pogody. Częściowo od narciarzy, jeśli częstu tu jeżdżą.  O tym, czy się będzie mi dobrze jeździć i będę zadowolony sam decydowałem.  O tym czy,  co chwilę będę leżął, skręcę nogę, czy ją złamię. Też sam decydowałem. Musiałem się "dopasować" do nart, śniegu, terenu.

Teraz też się dopasowuję. Wybierając teren. Gładki, dorze przygotowany przez maszynę. Może być częściowo też stromy.  Wolę szerszy niż węższy. W nartach ma wiekszy wybór. Od paru par, całkiem znośnych ołówków i kilka par już z tej nowej generacji biszkoptów. Wybieram ostatnio slalomkę jako jako uniwersalną, dla ww. stoku i skrętów o różnym promieniu. Przez kilka niedawnych lat byłem zauroczony "codem" wyższym odemnie. Jako uniwersalnym.  Też jest do dyspozycji. Ale slaomka mi wystarczy. Tym bardziej, że świetnie jeździ.  Może jej ta sportowa komórka  pomogła.  Nie śmigam na niej szybko.  Porównuję swoją szybkość z licznikiem samochodowym. Waha w się w granicach sześć dziesiątki. Na tym "codzie" na pustym Mosornym i gładkim może bym, chcąc bić rekod był w stanie osiagnąć setkę.  Ale smar trzeba by zmienić. Ciaśniejszą kurteczkę ubrać. Ale nie zrobię tego.  Jeżdżę bardzo pewnie. Średnio jedna na kilka lat wywrotka. Ale gdy się widzi te wypadki na PŚ przy tej szybkości. Oczy mam słabe. W samochodzie w okularach. Na stoku bez.  Siatek na Mosornym nie ma.  Minimalne podbicie narty, gdzieś na stoku. Lepiej nie mówić.  Zostaje slalomka. Ale blisko słupów i lasu ta pięćdziesiątka, czy sześćdziesiatka to też niebezpieczeństwo.

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Victor napisał:

Wiesz @artix z ta uniwersalnością nart to jak z uniwersalnością opon. Niby stworzyli i dalej ulepszają wielosezonowe ale nigdy one nie będą czy to letnia czy zimowa . 
 

Ostatnio oglądałem na yt o nartach hybrydowych coś pomiędzy SL a GS film poniżej 

 

Swoją drogą, naprawdę dobra produkcja jak na polski YT zarówno merytorycznie jak i pod względem montażu, zdjęć.

A co do nart to może być to ciekawa propozycja dla tarasowych narciarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bumer napisał:

Popieram zdanie @artix! Co prawda na wskazanych przez niego nartach nie jeździłem, jednak rozumiem jego ideę, i w zupełności się z nia zgadzam. Dając różne przykłady nart (i opon??) popełniacie błąd w założeniach. Tu chodzi o szeroką uniwersalność. Nie chodzi o jakieś wyczyny sportowe, nie chodzi o szczególne zachowanie w szczególnych przypadkach, np na oblodzonym kawałku stoku. Tu chodzi o narty do wszystkiego, do jazdy, zabawy, radości., przemieszczania się itp Mimo że taka narta nie ma w żadnej dziedzinie super  "osiągnięć" ,jako całość najlepiej służy narciarzowi. Nie dajcie przykładów z dziedziny sportu, nie dajcie przykładów ekstremalnych warunków kiedy to inna narta lepiej sobie z nimi poradzi. Buty raki też są w specyficznych warunkach najlepsze do chodzenia, ale czy zawsze? A juz porównaania do opon, czy porównania do samochodów, moim zdaniem są nietrafione zupełnie. Który chciałby do swojego auta założyć slicki za grubą kasę i przejechać na nich 200-400 km, pod warunkiem że nie będzie padać , nie będzie za gorąco, pod warunkiem że nie będzie musiał rozmawiać w aucie, bo np. szum będzie niesamowity. Albo kto zdecyduje się na założenie opon terenowych i pojedzie na nich przez całą Polskę nad morze? 

Dzieki :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Turnplayer napisał:

A co do nart to może być to ciekawa propozycja dla tarasowych narciarzy.

No jasne, każdy kto nie zapie&*@la na tyczkach od rana do nocy to tarasowy narciarz. A Szypliński, który na początku filmu mówi, że dla znakomitej większości ani slalomka ani gigantka nie jest dobrym pomysłem (a sam jeździ rekreacyjnie na hybrydowych) po prostu bredzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, nikdob napisał:

No jasne, każdy kto nie zapie&*@la na tyczkach od rana do nocy to tarasowy narciarz. A Szypliński, który na początku filmu mówi, że dla znakomitej większości ani slalomka ani gigantka nie jest dobrym pomysłem (a sam jeździ rekreacyjnie na hybrydowych) po prostu bredzi. 

Miało być "trasowych" . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, nikdob napisał:

No jasne, każdy kto nie zapie&*@la na tyczkach od rana do nocy to tarasowy narciarz. A Szypliński, który na początku filmu mówi, że dla znakomitej większości ani slalomka ani gigantka nie jest dobrym pomysłem (a sam jeździ rekreacyjnie na hybrydowych) po prostu bredzi. 

Miał powiedzieć, że nie jeździ na narcie, którą reklamuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artix napisał:

Odwrocmy wiec pytanie, czy jest jakas bardziej uniwersalna narta niz AM ?  :D

Cześć

Artixie moim zdaniem rozumujesz błędnie. Przeczytaj posty kolegi Yoss z tego tematu i zwróć uwagę jak opisał swój narciarski rozwój. Jest dokładnie tak jak to napisał.

Teraz wydaje Ci się taka narta najbardziej uniwersalna ale za parę lat...

Moja pierwsza styczność z nartą szeroką - typowo pozatrasową - to był rok gdzieś 2005. Były idealne warunki do takich zabaw bo spadło (w Tonale chyba to było) ponad pól metra śniegu. Porównywałem sobie z GS 188 racecarver czyli naprawdę wąska narta. I co? Po świeżym płynęło super ale jak tylko trafiłeś jedną nogą na dziurę to był kłopot bo narta traciła wyporność natychmiast a na GS musiałeś trzymać wyporność wyważeniem i problemu nie było bo jak była dziura to obie się zgłębiały a nie tylko jedna. Oczywiście do zniwelowania techniką lub najazdem... ale trudniej.

Teraz argument "zużytych" stoków:

Każdy średni narciarz mniej lub bardziej hamuje jadąc, poza tym nie potrafi dostosować techniki do terenu w moment więc hamuje tym bardziej. Jak narta będzie szeroka to hamowanie będzie jeszcze większe bo będzie zbierał więcej odsypów.

Porządna jazda polega na tym, że trzeba w każdym momencie na każdym stoku dać narcie jechać aby miała energię do pokonania odsypów czy dziur. Jeżeli narta tą energię ma to nieważna jest jej konstrukcja tylko tnie i koniec. Popatrz na stoki. Teraz jest moda na szersze narty bo trochę jest łatwiej ale żeby było łatwiej trzeba jechać bardziej frontalnie - w sensie linii - bo inaczej zahamujesz. Oczywiście można też rozważyć sytuację odważnych i silnych, którzy będą ciąć wszystko ale tu z kolei na manewr będą potrzebować dziesiątek metrów bo to nie jest realne panowanie nad prędkością.

Parę dnie temu jeździłem na narcie ponad 80 mm i na GS oraz SL wymiennie. Narta szeroka bardzo dobrze spisywała się przy szybkiej jeździe (nie 60km/h :) tylko szybkiej) ale wydawał taki wkurzający szklisty dźwięk przypominający konstrukcje epoxydowe, prowadziła się dobrze na krawędzie (ale bardziej jak SL - w sensie techniki jazdy) ale po przesiadce na nartę sportową czuło się, ze możesz więcej. Wszyscy to czuli - nie tylko ja.

Słabszy narciarz...

Daliśmy dziewczynce, która miła stare narty damską tegoroczną komórkę Dynastara - jeździła dwa dni i nie chciała oddać a jej narty były bardziej AM niż cokolwiek przypominającego SL.

Pozdrowienia

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, waldek71 napisał:

Mój nauczyciel innej co prawda umiejętności, niż narciarstwo mawiał: talent to 5%, reszta to ciężka praca, czego sobie i wszystkim życzę serdecznie😀

Moja mawiała "jeden lubi ogórki, drugi jak mu nogi śmierdzą"

Także co kto lubi i temat do zamknięcia 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...