Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

5 dni w Szwajcarii. Krótka relacja.


Rekomendowane odpowiedzi

Relacja generalnie jest spóźniona, bo nasz wyjazd miał miejsce między 1 a 5 lutym. Będzie również ona bardzo krótka. W ciągu pięciu dni zwiedziliśmy 5 ośrodków.

Na początek zacznijmy od samej podróży. Jechaliśmy ze śląska przez Niemcy, dzień wcześniej dowiedzieliśmy się, że niby Czesi zamknęli swoje granice nawet dla tranzytu, czy to prawda sam nie wiem. Jedyna kontrola na granicy niemiecko-austriackiej. Pan spytał tylko gdzie jedziemy i nic poza tym. O 7:00 jesteśmy w Samnaun. Krótka drzemka i jazda w górę! 

W kolejne dni jeździliśmy odpowiednio na Corvatsch, Savognin ( polecam, nieduży ale super ośrodek. Niesamowicie szerokie trasy i  bardzo długie no i stosunkowo tani karnet jak na szwajcarskie warunki. Płaciliśmy bodajże 60 franków. Niestety jazda tylko do 12. Silny wiatr zamknął prawie cały ośrodek). St Moritz i na sam koniec Scuol. Codziennie piękna pogoda także wyjeździliśmy się. Powrót do domu również bez problemu. Jedna kontrola na granicy austriacko-niemieckiej. Poniżej wrzucam filmik. Myślę, że on najlepiej zrelacjonuje nasz pobyt. 

Pozdrawiam. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=67UiCV1ZC-w&lc=Ugzr7V3sUtFSez_YAP94AaABAg&ab_channel=DominikMelo

 

  • Like 17
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2021 o 17:01, melo7anthony napisał:

Relacja generalnie jest spóźniona, bo nasz wyjazd miał miejsce między 1 a 5 lutym. Będzie również ona bardzo krótka. W ciągu pięciu dni zwiedziliśmy 5 ośrodków.

Na początek zacznijmy od samej podróży. Jechaliśmy ze śląska przez Niemcy, dzień wcześniej dowiedzieliśmy się, że niby Czesi zamknęli swoje granice nawet dla tranzytu, czy to prawda sam nie wiem. Jedyna kontrola na granicy niemiecko-austriackiej. Pan spytał tylko gdzie jedziemy i nic poza tym. O 7:00 jesteśmy w Samnaun. Krótka drzemka i jazda w górę! 

W kolejne dni jeździliśmy odpowiednio na Corvatsch, Savognin ( polecam, nieduży ale super ośrodek. Niesamowicie szerokie trasy i  bardzo długie no i stosunkowo tani karnet jak na szwajcarskie warunki. Płaciliśmy bodajże 60 franków. Niestety jazda tylko do 12. Silny wiatr zamknął prawie cały ośrodek). St Moritz i na sam koniec Scuol. Codziennie piękna pogoda także wyjeździliśmy się. Powrót do domu również bez problemu. Jedna kontrola na granicy austriacko-niemieckiej. Poniżej wrzucam filmik. Myślę, że on najlepiej zrelacjonuje nasz pobyt. 

Pozdrawiam. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=67UiCV1ZC-w&lc=Ugzr7V3sUtFSez_YAP94AaABAg&ab_channel=DominikMelo

 

Jaka kamera kreciles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2021 o 17:01, melo7anthony napisał:

W kolejne dni jeździliśmy odpowiednio na Corvatsch, Savognin ( polecam, nieduży ale super ośrodek. Niesamowicie szerokie trasy i  bardzo długie no i stosunkowo tani karnet jak na szwajcarskie warunki. Płaciliśmy bodajże 60 franków. Niestety jazda tylko do 12. Silny wiatr zamknął prawie cały ośrodek). St Moritz i na sam koniec Scuol.

 

Kolejność na filmie jest zachowana? Jesteś w stanie podpisać który czas to które miejsce się zaczyna?

Sprawdziłem Savognin - faktycznie poza gondolą i bodaj dwoma krzesłami to reszta orczyki czy jakieś stare mapki są?

Spaliście w jednym miejscu?

St. Moritz i Corvatch jakbyś miał porównać - któreś lepsze?

Wszystko na jednodniowych skipasach czy dało się gdzieś coś spiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WOjtas^ napisał:

Kolejność na filmie jest zachowana? Jesteś w stanie podpisać który czas to które miejsce się zaczyna?

Sprawdziłem Savognin - faktycznie poza gondolą i bodaj dwoma krzesłami to reszta orczyki czy jakieś stare mapki są?

Spaliście w jednym miejscu?

St. Moritz i Corvatch jakbyś miał porównać - któreś lepsze?

Wszystko na jednodniowych skipasach czy dało się gdzieś coś spiąć?

Kolejność zachowana nie jest, wszystkie ujęcia są pomieszane.

Co do Savognin to większość orczyki i to bardzo długie. Mapka jak najbardziej odzwierciedla wszystko tak jak należy. 

Spaliśmy w jednym miejscu (Maloja Palaca) 1 dzień Samnaun ze względu na to że najbliżej Polski no i ostatni dzień Scuol bo również już bliżej Polski. 

St Moritz i Corvatsch zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Oba stawiam na równi. 

Kupowaliśmy codziennie jednodniowe skipassy ponieważ sugerowaliśmy się pogodą i jechaliśmy tam gdzie w danym dniu było lepiej. Co do wspólnego skippasu, St Moritz i Corvatsch są na jednym. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nicram napisał:

A jak oceniasz Maloja Palace? Cenę z HB ma przystępną, ale w internecie krążą różne opinie o tym hotelu.

Nie mam żadnych zastrzeżeń co do hotelu. Na temat jedzonka się nie wypowiem bo nie mieliśmy wykupionego. Jedyny minus to grzałki na buty narciarskie kiepsko grzały. Z czystym sumieniem mogę go polecić. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jeeb napisał:

możesz krótko objaśnić co jest brudnego w jeździe kolegów na filmiku ?

Cześć

Jako osoba pretendująca do miana eksperta powinieneś wiedzieć natychmiast i wypunktować.

Ja jestem spaczony jeżeli chodzi o stronę techniczno-taktyczna jazdy. To taka choroba - zawsze oceniam - zostało mi z pracy na stoku.

Przez to często nie potrafię docenić pięknych walorów przyrodniczych, krajobrazów itd. tak mam.

Jeżeli chodzi o filmy to po prostu lubię jak mają jakąś fajną treść. Jeżeli publikujemy jazdę to niech to będzie jazda jak należy a nie miotanina. Widziałeś np. filmiki Bartka albo Smoka czy Mastera albo takiego chłopaka, który robi filmiki ze Szczyrku i Pilska z lasu coś na R... ksywka? Jeżeli nasz jazda jest przeciętna filmik ma wartość dla nas ale publikowanie go jest takie sobie.

Takie mam podejście i jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam ale tego nie zmienię.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mitek napisał:

Cześć

Jako osoba pretendująca do miana eksperta powinieneś wiedzieć natychmiast i wypunktować.

Nigdy nie byłem ekspertem, mnie się taka jazda podoba.

Nie będę niczego punktował jeśli nie potrafię zademonstrować jak powinno być prawidłowo.

Filmiki zawodowych demonstratorów kręcone w idealnych warunkach mnie nie interesują.

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Jeeb napisał:

Nigdy nie byłem ekspertem, mnie się taka jazda podoba.

Nie będę niczego punktował jeśli nie potrafię zademonstrować jak powinno być prawidłowo.

Filmiki zawodowych demonstratorów kręcone w idealnych warunkach mnie nie interesują.

 

Cześć

Czy ja gdzieś napisałem eksperckich filmikach???

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2021 o 23:06, Mitek napisał:

Cześć

Nawet fragmentu czystej jazdy na filmie nie było.

Pozdro

@Mitek nie daj się prosić, napisz co tam nie chalo, sam autor wątku zapewne skorzysta z porad.

4 godziny temu, Mitek napisał:

 Jeżeli nasz jazda jest przeciętna filmik ma wartość dla nas ale publikowanie go jest takie sobie.

Takie sobie to są wrzutki na jutuba jak człowieki sobie ego podnoszą albo coś tam innego nie za dużego rekompensują.

Ja tu widzę fajną zabawę, ciekawe widoczki i piąteczka za to, że autor chciał się z mną/nami podzielić wrażeniami oraz chętnie odpowiada na pytania.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie będę się bawił w oceny bo nikt z jadących na filmie mnie o to nie prosił. Autorowi w pierwszym rzędzie podziękowałem za film bo warunków można jedynie zazdrościć a praca nad filmem pewnie też trwała. Mnie zazwyczaj nawet nie chce się wyjąc telefonu aby zrobić zdjęcie nie mówiąc o filmowaniu więc bardzo doceniam.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
  • Like 2
  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Mitek napisał:

Cześć

Nie będę się bawił w oceny bo nikt z jadących na filmie mnie o to nie prosił. Autorowi w pierwszym rzędzie podziękowałem za film bo warunków można jedynie zazdrościć a praca nad filmem pewnie też trwała. Mnie zazwyczaj nawet nie chce się wyjąc telefonu aby zrobić zdjęcie nie mówiąc o filmowaniu więc bardzo doceniam.

Pozdrowienia

Nie spodziewałem się, że ten wątek zmieni się w ocenianie jazdy 😄 , ale w sumie skoro już przy tym jesteśmy to chętnie bym wysłuchał co robię źle co dobrze itp itd ( zielona kurtka na filmiku) Może uda się trochę nad tym popracować w przyszłości. 

Pozdrawiam. 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ziemowit napisał:

@Mitek dawaj ocenę, masz zielone światło od autora. Sam nie będę jej komentował, po prostu poczytam.

Cześć

Chcesz komentować moją ocenę ??? Zapraszam.

Pozdrowienia

10 godzin temu, melo7anthony napisał:

Nie spodziewałem się, że ten wątek zmieni się w ocenianie jazdy 😄 , ale w sumie skoro już przy tym jesteśmy to chętnie bym wysłuchał co robię źle co dobrze itp itd ( zielona kurtka na filmiku) Może uda się trochę nad tym popracować w przyszłości. 

Pozdrawiam. 

Cześć

Intencje miałem nieco inne jak zabierałem głos ale skoro taka wola...

Jesteś narciarzem najlepszym w grupie, objeżdżonym sprawnym, smoukiem ale jest sporo do zrobienia:

+

- pewność

- pełna kontrola nad torem i śladem i szybkością

- śmig poprawny (aczkolwiek tu widać słabości zwłaszcza koordynacyjne)

- skręt średni dłuższy w miarę Ok

- narty prowadzone po łuku!

- świadomość jazdy ciętej i różnicy pomiędzy ciętą a ślizgową

- bardzo fajnie że umiesz jeździć rytmicznie ale też, że umiesz ten rytm zmienić bez straty

-

- asymetria w jeździe począwszy od rąk - to co robisz z lewą ręką jest wyjątkowo rażące - musisz nad tym zapanować (najlepiej po prostu przestań wbijać te kijki ale...)

- jeżeli je wbijasz i to tak dynamicznie to znaczy, że akcent rytmiczny połączony z siłowym odbiciem jest Ci niezbędny a to może wskazywać na kłopoty z synchronizacją

- A frame

- jeździsz w lekkim odchyleniu, które kontrolujesz ale na stromym robi się na granicy...

- jeździsz cały czas półskrętem, blisko linii spadku stoku ale promień łuk jest duży i robisz tylko jego mały fragment

- po odciążeniu i przekrawędziowaniu od razu obniżasz pozycję i czekasz zamiast obniżać ją stopniowo, zwiększając tym samym nacisk na narty i pogłębiając łuk - to podstawowa wada fazy sterowania

- jak na tak dobrego narciarza jeździsz mało ekonomicznie - ruchy, pomimo prędkości są znacznie przesadzone, odciążenie pancerne (a tu wystarczy niezauważalny impuls) o górze i rękach nie mówię.

Jakby co jestem do dyspozycji... acha no i naucz jeździć kolegów i koleżanki. Wypada. ;)

Pozdrowienia serdeczne

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2021 o 07:08, Mitek napisał:

Cześć

Chcesz komentować moją ocenę ??? Zapraszam.

Pozdrowienia

Cześć

Intencje miałem nieco inne jak zabierałem głos ale skoro taka wola...

Jesteś narciarzem najlepszym w grupie, objeżdżonym sprawnym, smoukiem ale jest sporo do zrobienia:

+

- pewność

- pełna kontrola nad torem i śladem i szybkością

- śmig poprawny (aczkolwiek tu widać słabości zwłaszcza koordynacyjne)

- skręt średni dłuższy w miarę Ok

- narty prowadzone po łuku!

- świadomość jazdy ciętej i różnicy pomiędzy ciętą a ślizgową

- bardzo fajnie że umiesz jeździć rytmicznie ale też, że umiesz ten rytm zmienić bez straty

-

- asymetria w jeździe począwszy od rąk - to co robisz z lewą ręką jest wyjątkowo rażące - musisz nad tym zapanować (najlepiej po prostu przestań wbijać te kijki ale...)

- jeżeli je wbijasz i to tak dynamicznie to znaczy, że akcent rytmiczny połączony z siłowym odbiciem jest Ci niezbędny a to może wskazywać na kłopoty z synchronizacją

- A frame

- jeździsz w lekkim odchyleniu, które kontrolujesz ale na stromym robi się na granicy...

- jeździsz cały czas półskrętem, blisko linii spadku stoku ale promień łuk jest duży i robisz tylko jego mały fragment

- po odciążeniu i przekrawędziowaniu od razu obniżasz pozycję i czekasz zamiast obniżać ją stopniowo, zwiększając tym samym nacisk na narty i pogłębiając łuk - to podstawowa wada fazy sterowania

- jak na tak dobrego narciarza jeździsz mało ekonomicznie - ruchy, pomimo prędkości są znacznie przesadzone, odciążenie pancerne (a tu wystarczy niezauważalny impuls) o górze i rękach nie mówię.

Jakby co jestem do dyspozycji... acha no i naucz jeździć kolegów i koleżanki. Wypada. ;)

Pozdrowienia serdeczne

Czyli podsumowując:

praca nad rękami, sylwetka lekko do przodu, nieco dłuższy skręt i stopniowe obniżanie sylwetki w czasie przekrawedziowania. Jakieś rady w jaki sposób się do tego zabrać? Jakieś ćwiczenia? Czy po prostu w czasie jazdy koncentrować się na tym? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, melo7anthony napisał:

Czyli podsumowując:

praca nad rękami, sylwetka lekko do przodu, nieco dłuższy skręt i stopniowe obniżanie sylwetki w czasie przekrawedziowania. Jakieś rady w jaki sposób się do tego zabrać? Jakieś ćwiczenia? Czy po prostu w czasie jazdy koncentrować się na tym? 

Cześć

Moim zdaniem pierwsze to uporządkowanie rąk. Sam chyba widzisz jak to wygląda. To powoduje wybijanie z rytmu, rotacje góry - bo ręce Ci zostają.Wbicie kija musi być ruchem krótkim wbijasz mniej więcej na wysokości dziobu narty a gdy stopa mija to miejsce kij jest już wyjęty. Pamiętaj jednak, żeby nie przerodziło się to w charakterystyczne dla szkolonych początkujących usztywnienie góry i tzw. wiezienie szyby. Wszystko jest lepsze od sztywności.

Wolniejsze wejście w dłuższy skręt i spokojniejsze sterowanie ale nie chodzi o wydłużanie tylko pogłębianie. Obrazowo: na trasie masz znaleźć się o tyle samo niżej ale łuk ma być dwa razy głębszy. Żeby to osiągnąć będziesz musiał prawidłowo sterować.

Ćwiczenia... - lepiej jeździć niż marnować czas na ćwiczenia. :) Moja jazda ma też wiele wad ale nigdy mi się nie chce ich poprawiać przez ćwiczenia. Natomiast warto o niektórych rzeczach po prostu pamiętać i popróbować czegoś innego. Np. gdy już jesteś w skręcie spróbuj pogłębić zakrawędziowanie narty wewnętrznej przez pochylenie kolana, zwracaj uwagę na równoległość podudzi w czasie jazdy w skręcie. Próbuj pochylić tułów i wysunąć bardziej do przodu ręce - to może się wydawać nienaturalne ale pracuje. Pamiętaj o delikatności w jeździe.

Pozdrowienia serdeczne

PS

W następną sobotę rano w Czarnym Groniu będzie paru fajnych gości od rana. Masz blisko...

 

Edytowane przez Mitek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...