Mitek Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 Cześć He he, ja mam to samo. Rybelek czyli moja zona zawsze się ze mnie śmieje, że jadę na goryla: łokcie na zewnątrz, barki w górę itd. i nie ma takiej opcji żebym się tego jakoś na stale wyzbył. Co ciekawe i ona też tak trochę jeździ i syn i córka... Może mamy jakiś wspólny gen? U mnie to ewidentnie wiąże się z pewnym napięciem i nasila się im szybciej, stromiej itd. Pozdrowienia serdeczne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek71 Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 2 minuty temu, Mitek napisał: Może mamy jakiś wspólny gen? może być😀. No dobra, ale jak już niechcący przejąłem sobą czyjś temat, to ładować się w temat masterów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 Cześć Waldek w rewanżu masz filmik ode mnie: Ja jadę na damskim GS 24m - jak widać promień niczego nie determinuje. Za to w końcówce Kacper jedzie na SL i widać jaka jest różnica - na GS tak pojechać się nie da. Ale już na Masterze 180cm lekko zamiatając tyłami... Ja bym po prostu gdzieś wziął sobie Mastera i GS i pojeździł. Pozdrowienia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario33 Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 (edytowane) Wracając do oryginalnego zapytania, chciałem zadać pytanie, za które proszę mnie nie zabijcie od razu... na pierwszy rzut oka, wg. promienia skrętu wymieniliście nastepujace grupy nart: - do ok. 14 m - slalomki wszelkiego typu, te FIS i te mniej lub bardziej „zepsute” z punktu widzenia sportowego - powyżej 19m - GS master, potem Fis/sportowe. - pomiędzy 14-19m mamy „kundle”, o konstrukcji quasi-sportowej (sztywne, dość wąskie), poczynając od cross-turn aż po „pierwszy sklepowy GS”, czyli coś co skionline całościowo nazywa „high-performance”. Pominąłem allroundy i allmountain jako niespełniające kryterium konstrukcji minimum „quasi sportowej”, czyli np za szerokie, za miękkie etc. Dobrze to rozumiem ? Pytam bo docelowo, powyżej pewnego poziomu umiejętności, dobrze jest sięgać do nart „nie zepsutych”, sportowych, ale czy na etapie „średnim” warto sięgać po możliwie wysokie modele z listy „high-performance” ? (Takie: https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html). Edytowane 14 Grudzień 2020 przez mario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 1 godzinę temu, Mitek napisał: Cześć Waldek w rewanżu masz filmik ode mnie: Ja jadę na damskim GS 24m - jak widać promień niczego nie determinuje. Za to w końcówce Kacper jedzie na SL i widać jaka jest różnica - na GS tak pojechać się nie da. Ale już na Masterze 180cm lekko zamiatając tyłami... Ja bym po prostu gdzieś wziął sobie Mastera i GS i pojeździł. Pozdrowienia Mitek do takiej jazdy to obojetne jaka narta. Promien nie ma tu znaczenia bo caly czas sie obslizgujesz. Kacperiona nie widac jak jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 20 minut temu, mario33 napisał: Wracając do oryginalnego zapytania, chciałem zadać pytanie, za które proszę mnie nie zabijcie od razu... na pierwszy rzut oka, wg. promienia skrętu wymieniliście nastepujace grupy nart: - do ok. 14 m - slalomki wszelkiego typu, te FIS i te mniej lub bardziej „zepsute” z punktu widzenia sportowego - powyżej 19m - GS master, potem Fis/sportowe. - pomiędzy 14-19m mamy „kundle”, o konstrukcji quasi-sportowej (sztywne, dość wąskie), poczynając od cross-turn aż po „pierwszy sklepowy GS”, czyli coś co skionline całościowo nazywa „high-performance”. Pominąłem allroundy i allmountain jako niespełniające kryterium konstrukcji minimum „quasi sportowej”, czyli np za szerokie, za miękkie etc. Dobrze to rozumiem ? Pytam bo docelowo, powyżej pewnego poziomu umiejętności, dobrze jest sięgać do nart „nie zepsutych”, sportowych, ale czy na etapie „średnim” warto sięgać po możliwie wysokie modele z listy „high-performance” ? (Takie: https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html). Narta o budowie sportowej i srednim promieniu nie jest narta zepsuta. Wrecz przeciwnie. To swietny wybor na jazde w Alpach (w PL lepiej slalomki) jako jedyna para. Ograniczeniem jest jedynie jazda na tykach. Tak narta nie nadaje sie do SL a do GS tez tylko na poczatek. A zepsute to sa narty szerokie( na trasie) z rockerami lub z rdzeniem z pianki. No i kazde gdy krawedzie nie sa idealnie ostre. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek71 Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 2 godziny temu, Mitek napisał: lekko zamiatając tyłami... No tak trzeba będzie zrobić i popróbować z GS... aczkolwiek takie zamiatanie z wysyłaniem nóg na SL to duży fun, tylko cały dzień tak jeździć? A co z resztą urlopu😀? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek71 Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 51 minut temu, mario33 napisał: wymieniliście nastepujace grupy nart: No w zasadzie po tej całej dyskusji tak to widzę, ale oczami osoby spoza środowiska jak to się ładnie mówi opiniotwórczego. Przy czym na "kundlach" również się skutecznie jeździ. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldek71 Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 (edytowane) 58 minut temu, mario33 napisał: (Takie: https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html). Dość tradycyjnie X9 wygrywa testy w tej kategorii, ale to bardzo poważna narta. Jako nie ekspert mogę tylko zacytować bodajże J. Mieszczaka, że jest to narta maksymalnie zbliżona do narty sportowej. A więc nie kundel😀. Edytowane 14 Grudzień 2020 przez waldek71 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 Godzinę temu, mario33 napisał: Wracając do oryginalnego zapytania, chciałem zadać pytanie, za które proszę mnie nie zabijcie od razu... na pierwszy rzut oka, wg. promienia skrętu wymieniliście nastepujace grupy nart: - do ok. 14 m - slalomki wszelkiego typu, te FIS i te mniej lub bardziej „zepsute” z punktu widzenia sportowego - powyżej 19m - GS master, potem Fis/sportowe. - pomiędzy 14-19m mamy „kundle”, o konstrukcji quasi-sportowej (sztywne, dość wąskie), poczynając od cross-turn aż po „pierwszy sklepowy GS”, czyli coś co skionline całościowo nazywa „high-performance”. Pominąłem allroundy i allmountain jako niespełniające kryterium konstrukcji minimum „quasi sportowej”, czyli np za szerokie, za miękkie etc. Dobrze to rozumiem ? Pytam bo docelowo, powyżej pewnego poziomu umiejętności, dobrze jest sięgać do nart „nie zepsutych”, sportowych, ale czy na etapie „średnim” warto sięgać po możliwie wysokie modele z listy „high-performance” ? (Takie: https://www.skionline.pl/worldskitest/19-20,testy,narty-high-performance-mezczyzni,16.html). Cześć Liczy się konstrukcja narty, profil, sztywność... krótko mówiąc zbiór cech a nie promień. PO drugie parcie na jazdę na narcie sportowej wśród ludzi jest wielkie i większość firm dorzuca do grupy race coraz więcej modeli. Kończy się to tak jak np. z HERO Rossignola gdzie połowa nart w grupie jest gorsza lub co najwyżej porównywalna z najlepszymi z grupy nart popularnych. Ja się na nartach modelach itd. słabo znam a już na nazwach to w ogóle ale wystarczy wziąć nartę do ręki czy nawet zobaczyć z bliska i id razu wiadomo o co chodzi. To kwestia pewnych niuansów w wykończeniu, narta bez płyty - to nie narta (chyba, że jest to goła deska przeznaczona do montażu płyty itd. Pozdrowienia Pozdrowienia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeeb Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 4 godziny temu, Spiochu napisał: Promien nie ma tu znaczenia bo caly czas sie obslizgujesz. przy krzesełku z odchyleniem nie ma siły - zawsze będziesz się obslizgiwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 7 minut temu, Jeeb napisał: przy krzesełku z odchyleniem nie ma siły - zawsze będziesz się obslizgiwać Nie rozumiem. Mozna jechac na tylach i trzymac krawedz. Nie widze zwiazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeeb Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 8 minut temu, Spiochu napisał: Nie rozumiem. Mozna jechac na tylach i trzymac krawedz. Nie widze zwiazku. ja nie potrafię - zgłoszę sie do Ciebie na kurs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 Zobacz, zawodnicy tez czesto jezdza na tylach. Slad ciety nie jest trudny do osiagniecia. Problemem jest jedynie zmniejszenie promienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spiochu Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 Wlasnie sie zorientowalem, ze widzialem tylko fragment filmu Mitka. W 2 przejezdzie wyglada to juz bardziej na krawedzi, choc brakuje glebszych lukow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mitek Napisano 14 Grudzień 2020 Zgłoszenie Share Napisano 14 Grudzień 2020 18 minut temu, Spiochu napisał: Zobacz, zawodnicy tez czesto jezdza na tylach. Slad ciety nie jest trudny do osiagniecia. Problemem jest jedynie zmniejszenie promienia. Cześć Zawodnicy jak tylko jest możliwość wyrzucają narty spod siebie aby dodać im prędkości. To jest zawsze jazda na pograniczu odchylenia. Kolega chyba nigdy żadnej transmisji w TV nie widział. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.