Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Trasy rowerowe dla "elektryków"


JC

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.04.2021 o 11:01, surfing napisał:

Jacku w tym wątku masz kilka inspiracji wycieczek rowerowych po naszej okolicy.

 

Mnie ciekawi czy elektryk zrobi tą trasę bez podładowania akumulatora?

 

Polecam super pętlę wykorzystującą większość MTB Trial w naszej okolicy, start i meta na Bielskich Błoniach 

Trasa: Bielsko - Szczyrk  - Zbójnicka Kopa -  Czyrna  - Klimczok - Szyndzielnia - Kozia Góra - Błonie Bielsko.

Szczegóły https://mapy.cz/s/bavakufemo   ale GPS nie łapie całej szerokości serpentynek na zjazdach. 

Pętla ok 50 km na rowerze tradycyjnym, ciekawe czy elektrykowi wystarczy baterii?

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2020-05-01 172644.jpg

 

Ale z tej mapy wynika, że wyjeżdżałeś krzesłem? 
Ja mam za sobą trasę z BB do Zimnika, wjazd na Skrzyczne, zjazd do Szczyrk, powrót do BB i wjazd na Szyndzielnię. Objechałem na jednej baterii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, JC napisał:

Ale z tej mapy wynika, że wyjeżdżałeś krzesłem? 
Ja mam za sobą trasę z BB do Zimnika, wjazd na Skrzyczne, zjazd do Szczyrk, powrót do BB i wjazd na Szyndzielnię. Objechałem na jednej baterii. 

Tak, wwiozłem się na Jaworzynę :)  zdaje się ze elektryków COS nie wpuszcza- limit wagi roweru 16kg

Faktycznie bez problemu robisz po górach ponad 50km bez doładowania, trochę się to zmieniło bo dawniej tyle km to tylko po płaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, surfing napisał:

Tak, wwiozłem się na Jaworzynę :)  zdaje się ze elektryków COS nie wpuszcza- limit wagi roweru 16kg

Faktycznie bez problemu robisz po górach ponad 50km bez doładowania, trochę się to zmieniło bo dawniej tyle km to tylko po płaskim.

Teraz jest to już możliwe, ale trzeba dobrze rozplanować wspomaganie, bo można się zdziwić :) Ostatnio przejechałem ponad 40 km i pokonałem ponad 1300 m różnicy wzniesień. Zostało mi jeszcze ponad 30% baterii. Mam w planie przejazd z przewyższeniem ok 2000 m. Sprawdzę, czy bateria wytrzyma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2021 o 22:53, surfing napisał:

Taka mała prośba, rowerowe eskapady na elektrykach umieszczajcie w tym wątku, w relacji @JC widać na czym zasuwa, ale @toppaner nie od razu nam się pochwalił i pomyślałem że przeżywa drugą młodość

Widzisz do jesieni jeszcze jeździłem na analogu, ale uznałem że pora popatrzeć w do dowodu i po 30-tu roczkach na rowerku  w górach,można już przejść na "ciemną" stronę mocy a czaić się z tym nie zamierzam,jak sugerujesz.                                

Choć jeszcze parę lat  jakieś 5-6 udawało mi się czasami z naciskiem na czasami utrzymać na kole (na  "pasożyta") za mistrzynią Polski w jeździe po górach na szosie.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój klasyk  ominą najlepszą część czyli trawers z Klimczoka na Błatną i Czupel.

Na mapie zaznaczyłem na żółto

904048171_MTBBielsko.thumb.jpg.cf9354311b425ee7f26be754bbfb1c9d.jpg

W dniu 18.05.2021 o 20:16, JC napisał:

Przed Wami pierwszy, z serii vlogów rowerowych. Pierwsza trasa, jaką wybrałem, to "Beskidzki klasyk" - Bielsko-Biała - Kozia Góra - Bystra - Klimczok - Przełęcz Karkoszczonka - Brenna - Jaworze - Bielsko-Biała.

 

 

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, surfing napisał:

Twój klasyk  ominą najlepszą część czyli trawers z Klimczoka na Błatną i Czupel.

Tu można dodać że zdecydowanie najlepiej zjeżdżać Harcerskim do Jaworza fajny ścieżkowaty odcinek w przeciwieństwie do czerwonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, surfing napisał:

Twój klasyk  ominą najlepszą część czyli trawers z Klimczoka na Błatną i Czupel.

Na mapie zaznaczyłem na żółto

 

 

17 minut temu, Zimnik napisał:

Tu można dodać że zdecydowanie najlepiej zjeżdżać Harcerskim do Jaworza fajny ścieżkowaty odcinek w przeciwieństwie do czerwonego

Znam te przejazdy, ale:
1. Moim założeniem jest pokazanie tras, szlaków, które będzie w stanie przejechać osoba o niskim poziomie umiejętności technicznych.
2. Nie da się przejechać jednocześnie wszystkich wariantów ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, surfing napisał:

Dokładnie, ale warto znać inne warianty i zostawić na następny raz.  Z Klimczoka trochę kamieni, ale dalej granią trasa super i widoki.

P1060938.thumb.JPG.e850041587feaa8f58a389ff06c14aef.JPG

P1060939.thumb.JPG.eac4cbd9d5d402b46739afc2a5fe6836.JPG

Znam te szlaki, co prawda pieszo, ale wiem co i jak. Będzie jak znalazł na jeden z kolejnych filmów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adam ..Duch napisał:

A co mi tam szkodzi. Troszkę reklamy myślę że koleżanki i koledzy przeboleją: https://earth.google.com/web/@49.50668761,18.93627874,764.44981029a,24778.92746176d,30y,0h,0t,0r/data=MicKJQojCiExb3d1ekRUQXdVMTgtZGluQXlhZkJ6eUYtU0YwSmlDdG8

Ładnie.

4AC73F99-E0EC-4A97-BD3B-54EAD5B66C9D.jpeg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, surfing napisał:

@JC załóż sobie rogi na kierownicę, a przy okazji kontaktu z fachowcem dopytaj czy masz prawidłową pozycję na rowerze.

Czy masz patent na obniżenia siodełka w czasie jazdy - super sprawa na trudniejszych zjazdach. 

 

Rogów nie używam, a sztycę mam regulowaną i używam za każdym razem jak zjeżdżam w terenie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2021 o 16:32, surfing napisał:

Dokładnie, ale warto znać inne warianty i zostawić na następny raz.  Z Klimczoka trochę kamieni, ale dalej granią trasa super i widoki.

P1060938.thumb.JPG.e850041587feaa8f58a389ff06c14aef.JPG

P1060939.thumb.JPG.eac4cbd9d5d402b46739afc2a5fe6836.JPG

Poznajesz? Dzisiaj wybrałem się tam na rowerze. 

7EE41E37-0D6D-433C-817D-1531C82EC3B1.jpeg

A20604AF-571A-49E5-83B9-3FB67037BE04.jpeg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie rozumiem czemu zrobiły się niemodne.......ja mam od kiedy weszły ( czyli sporo przed 2000 )  do dziś w każdym góralu.

(stare i nowe https://ibb.co/album/0DqCMt   1996-2020)

Podczas podjazdów podstawa, to coś jak klamkomanetki w kolarce. Kiedys dłuższe teraz krótkie ale to zawsze rogi. Element niezbędny roweru tak jak koszyk na bidon.

Moda na kierownice bez rogów to jeszcze przed erą elektryków......ale teraz chyba wszyscy jeżdżą po lasach ,singlach ,zostały tylko  resztki  dinozaurów którzy lubią się wspinać po konkretniejszych podjazdach.

 

 

 

Edytowane przez agnel2748
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, agnel2748 napisał:

No właśnie nie rozumiem czemu zrobiły się niemodne.......ja mam od kiedy weszły ( czyli sporo przed 2000 )  do dziś w każdym góralu.

Czytałem, że po poszerzeniu kierownic nie są po prostu efektywne. Podobnie jak np spd podczas "ciągnięcia" wymaga 3x więcej energii jak podczas nacisku. Ktoś takie sprawy bada.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Wujot napisał:

Czytałem, że po poszerzeniu kierownic nie są po prostu efektywne. Podobnie jak np spd podczas "ciągnięcia" wymaga 3x więcej energii jak podczas nacisku. Ktoś takie sprawy bada.

 

Cześć

Równie podobnie jest niezbędnością takich rzeczy jak z niezbędnością koszyka na bidon lub koniecznością jeżdżenia a SPD. :)

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Równie podobnie jest niezbędnością takich rzeczy jak z niezbędnością koszyka na bidon lub koniecznością jeżdżenia a SPD. :)

Pozdrowienia

 

Bo to są czasy "profi" i aż strach się czasem odezwać. Szczególnie jak człowiek "po prostu" jeździ. ;)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, surfing napisał:

Wiem że rogi niemodne, ale przy tak długich  trekingowych trasach zmiana ustawienia nadgarstka bezcenna i podjazd efektywniejszy.  Warto spróbować.

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia czy coś innego ale zmiana ułożenia dłoni bezcenna przy wielogodzinnych trasach. Nie kwestionuję wyników badań jeżeli są ale już ktoś napisał,że czucie i wiara silniej mówią niż mędrca szkiełko i oko.

 

  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham takie wtrącanie myśli o modzie kiedy z nią niewiele ma coś wspólnego. Ja mam na przykład kierę 800mm i można sobie zamontować na niej te cudowne rogi... dla ozdoby bo w praktyce tylko przeszkadzają. Mam też stare 26 cali i owszem z rogami ale to są tak dwa różne rowery, że nawet nie ma czego porównywać. Chyba panowie delikatnie to ujmując zapominają czym jeżdzi @JC Czasy są wredne to i owszem ale nie wszędzie trzeba wietrzyć spiski i teorie o modach. 

Edytowane przez Author
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jank napisał:

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia czy coś innego ale zmiana ułożenia dłoni bezcenna przy wielogodzinnych trasach. Nie kwestionuję wyników badań jeżeli są ale już ktoś napisał,że czucie i wiara silniej mówią niż mędrca szkiełko i oko.

 

Cześć

Bez rogów czy lemondki można na prostej kierownicy zmieniać chwyt na wiele różnych sposobów. Mówię oczywiście o jeździe po twardym bo w terenie dzieje się tyle, że chwyt "sam się zmienia" dziesiątki razy, w czasie podjazdu czy sektora. Naprawdę nie widzę potrzeby dociążania sobie (i tak już ciężkiego) roweru zbędnym balastem - zwłaszcza na wielogodzinnych trasach.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rogi to para 100g , czyli znaczenia dla amatorsko/turystycznego   poziomu nie ma prawie żadnego  , można na mniej istotnych akcesoriach zaoszczędzić te gramy. Ale to indywidualna sprawa.

Długie podjazdy to jedno, bez rogów ujdzie,  tam można trzymać równe tempo , przekładać ręce.. ...środek ,boki , ja lubię na manetkach   ale bardzo  rogi się przydają kiedy jest sztajfa i chce się stanąć na pedałach, depnąć mocniej albo wogóle żeby podjechać  bez zatrzymania się. 

 

Znaczy teraz te całe MTB to zrobiło się kilka dyscyplin sportu dlatego to co np. tutaj napisane https://sklep.biker-house.pl/blog/index.php/2019/07/19/rogi-kierownicy-dlaczego-zniknely-czy-warto-kupic/   ,tzn. 3 powody dlaczego zniknęły , to mojego przypadku nie dotyczy.

 

Jasne, że dla kierownicy 800 mm zamontowanie rogów   mija się z celem.....ale jak ktoś kupuje taki rower to chyba bardziej do jakis technicznych jazd , nie do podjazdów.

To samo z elektrykiem - po co komu rogi ( do deptania na stojąco ) jak tu prawie nigdy nie ma potrzeby naciskać  na stojąco 400 watt , kiedy dostajemy 200 watów pomocy.........może się mylę.

Pierwsze rowery miałem kupione ( ale to było dawno dawno temu) , ostatnie to składaki... tzn. kupowałem ramę i resztę co mi się podobało, pod mój styl/[profil jazdy.

Jak teraz widzę w tym 27,5 cala , kierownica  ma 63mm.....a wydaje się szeroka, w 26 calowym -58 mm.......mtb 29 na które swego czasy była ( może jest) moda  zawsze mi się wydawały za duże ''krowy'' , nie wiem który rozmiar teraz rządzi na rynku.

 

 

Edytowane przez agnel2748
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...